Wymiana sprzęgła w NA
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
DULIN pisze:hej witam . moze ktos wymienial sprzeglo w NA 1,6 i poleci mi cos dobrego
Zdecydowanie polecam sprzęgło oryginalne i odradzam zamienniki typu JC, Valeo itp. Szczególnie łożyska. Jeśli uważasz, że potrzebujesz czegoś na większe momenty możesz założyć większą tarczę od 1.8, ale wiąże się to z koniecznością zmiany koła zamachowego, a tych jest kilka różniących się masą. Więcej można znaleźć na miata.net.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Zdecydowanie odradzam valeo, po 5 tysiach łożysko oporowe pada, i chwała Panie że robię swapa, bo znów bym musiał rozbierać silnik
Ja mam sprzęgło ACT stageII i koło ACT proLight. Twardo chodzi i jest spora różnica niż u mnie w tigrze (btw dziś pojeździłem troche tigrą. normalnie czułem się jak w traktorze ), oczywiście na plus dla tequili. Na początku cięzko mi było się przyzwyczaić, teraz w tigrze mam problemy z operowaniem sprzęgłem Koszta nie wiem jakie są, nie wiem nawet czy dostępne to jest w Polsce. Miahu to założył jak jeszcze jeździł. Co do trwałości to chyba wytrzymałe jest skoro jeszcze się nie rozpadło Myślę że skoro ACT zrobił sprzęgła dla NB to i dla NA są (o ile są inne). Pozdrawiam.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
rafal pisze:czy ktos orientuje sie jakie sa momenty dokrecania zamachu i docisku???
czy poprostu do oporu?
http://www.miata.net/garage/torque.html ... jak nie masz klucza dynamometrycznego to i tak Ci nic to nie powie więc do oporu z jakimś rozsądnym ramieniem i wyczuciem... chociaż ostrożnie
Ostatnio zmieniony 13 maja 2010, 7:02 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
przemasi pisze:To samo w NA/NB 1,6/1,8
Koło zamachowe 96-102 Nm
Docisk 19-25 Nm
Innymi słowy, dowalić mocno zamach i rozsądnie dokręcić docisk - u dmk się sprawdziło - przynajmniej na razie.
Oczywiście polecam użycie klucza jeśli ktoś ma do niego dostęp
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Uważaj na dokręcanie śrub od docisku, ponieważ jak przesadzisz to je urwiesz. Ja niestety jedna urwałem i się nauczyłem, że warto dokręcać kluczem dynamometrycznym. Nigdzie nie mogłem dostać takich śrub i zdecydowałem się na zakup w serwisie. Koszt 17,50 zl za sztukę ( jest ich 6 ). Generalnie z tego co się dowiedziałem to powinno je się zmieniać razem z dociskiem i niektóre firmy dają je w komplecie.
Mayk pisze:Innymi słowy, dowalić mocno zamach i rozsądnie dokręcić docisk
Nie zgodzę się..."mocno", "dowalić" i "rozsądnie" znaczy dla każdego coś innego (przykład: drobna kobieta vs Five ). Przykręcisz za słabo to się może coś odkręcić, za mocno to się urwie albo powygina.
jawor podał doskonały przykład tego.
Zły moment dokręcenia śrub bywa często zgubny na dłuższą metę (np.wyginające się tarcze w hamulcach, itp.)
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Kto by się tam przejmował kluczem dynamometrycznym. Jako mechanik okrętowy to dokręcam swoje śrubki kluczami 24, 36 lub 42 - na żyłkę, czyli: Dokręcam tak długo aż mi na przedramieniu wyskakuje taka żyłka - wtedy wiem, że jest dobrze. Hi hi
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Tycjan pisze:na żyłkę, czyli: Dokręcam tak długo aż mi na przedramieniu wyskakuje taka żyłka - wtedy wiem, że jest dobrze. Hi hi
leżę
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Tycjan pisze:na żyłkę
radek77 pisze:ja też leżę[/quote
]dmk pisze:leżę
i ja:D
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance