[NA] autoalarm + centralny

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

16 kwie 2013, 13:22

możecie polecić jakieś zestawy aby działały bezawaryjnie i bezproblemowo?

w poprzednim aucie miałem centralny Stig z scyzorykami i nie byłem za bardzo zadowolony najgorsze były piloty, bardzo kiepska jakość jeden pękł po 2 dniach użytkowania w drugim cały czas sie odkręcał grot. Pozatym dość często sie rozprogramowywały (fak jakie słowo)
trzeba było rozdzierać tapicerkę i centralke zeby przycisnąć guzik i wczytać pilot :evil:

coś takiego wpadło mi w oko http://allegro.pl/show_item.php?item=3159823725

co sadzicie?
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2013, 14:14

Jak już robić, to pomyśl o 3 siłownikach - otwieranie klapy z pilota jest fajne. Sam o tym myślę.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

16 kwie 2013, 14:59

Autopage ma dokładnie ten zestaw - zamontował, widziałem, sprawdziłem działa, jest super. Polecił, więc i ja taki kupiłem na miejscu od tych ludzików ze Szczecina. Na dniach będę montował.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

16 kwie 2013, 15:30

A ja tylko dodam, że ze świecą szukać takiego podejścia do klienta. :)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

16 kwie 2013, 18:38

czyli wezmę od nich w takim razie, Dzięki :kciuk:

ten zestaw który podałem bedzie ok ? zalezy mi na tych pilotach własnie,

nie myślałem o bagażniku w sumie, tam by trzeba było chyba jakiś inny siłownik montować.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 kwie 2013, 18:52

Do bagażnika montuje się zwykły sterownik, tylko centralka musi umieć go obsłużyć (otworzyć i po kilku sekundach zamknąć). Mod bardzo przydatny na co dzień.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

16 kwie 2013, 18:52

ubek pisze:nie myślałem o bagażniku w sumie, tam by trzeba było chyba jakiś inny siłownik montować.

Jak nie mam bagażnika na klapie to ta odskakuje sama po pociągnięciu za dźwignię. Wystarczyłoby przy dźwigni jakiś siłowniczek zastosować.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

16 kwie 2013, 18:58

Krzywy pisze:Wystarczyłoby przy dźwigni jakiś siłowniczek zastosować.

W schowku?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 kwie 2013, 11:11

No zależy jaki wielki musiałby być. Ja tam nie czuję dużego oporu, czyli nie musiałby być jakiś wielki i silny hydrauliczny potwór jak do centralnego (jak na rozmiary schowka).

Ale jak ktoś chce zamykanie i otwieranie zarazem to trochę bardziej skomplikowana instalacja... mi tam by starczył taki co otworzy zamek. Kufer sam odskoczy, a zamknąć już mogę ręką. O ile w ogóle otwieranie kufra z kluczyka tanie niezbędne :P
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

17 kwie 2013, 11:23

Krzywy pisze:silny hydrauliczny potwór jak do centralnego

Normalny siłownik jest elektryczny i zajmie pół schowka, siłownik wstawia się przy zamku klapy.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 kwie 2013, 12:08

Nie wiem... wg mnie zbędna fanaberia :P W gruncie rzeczy zastanawia mnie ile by prądu potrzebowała cewka żeby wessać kawałek stali do siebie (a tenże kawałek przykręcić do dźwigni)... jeśli nie musiałaby być jakichś monstrualnych rozmiarów to można by to spokojnie schować pod schowkiem. Ale to jest DIY a nie wszyscy to lubią.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 kwie 2013, 12:35

Tak, to jest ten typ DIY, którego nikt chyba tu nie lubi i na imię mu druciarstwo. Załóż sobie jak człowiek siłownik przy klapie. Klapa na pilota to jedno z większych udogodnień.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

17 kwie 2013, 13:00

taki zwykły jak do drzwi siłownik bedzie ok ?
White NA BP'95
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

17 kwie 2013, 13:32

przemasi pisze:A ja tylko dodam, że ze świecą szukać takiego podejścia do klienta. :)


Ja mam do nich kilkaset metrów, przy kombinowaniu jak podpiąć podnoszenie świateł do centralnego zamka, jakiś elemencik na płytce się sfajczył. Szybka do nich poszedłem i gość z działu technicznego naprawił mi centralkę za darmo od ręki w 5 minut rozmawiając przez telefon, byłem w szoku... więc zgadzam się w 100% obsługa super. Jedyny minus zestawu który mam u siebie, to strasznie cienkie przewody, ciężko je polutować.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

17 kwie 2013, 14:34

Tak, zwykły siłownik.
Zdjęcie z dedykacją:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/853/klapak.jpg/]Obrazek[/URL]
Tycjan
Posty: 1047
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

17 kwie 2013, 19:47

Jutro montuje cały zestaw razem z Autopage w swojej NA, jak chcecie to wrzucę zdjęcia z montażu :idea:
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

17 kwie 2013, 20:25

RS, podobnie miałem w mx3 i działało wyśmienicie :D w miatce też tak zamontuje
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

17 kwie 2013, 23:06

ok widze to :P
ta blacha to twoja robota ? kable puszczone prawa strona przez ta dziurę w grodzi (koło anteny) tak ?

dobra zamawiam od nich nie ma sie co rozczulać.

jakieś foty z montażu byly by super szczególnie umiejscowienie sterownika prowadzenie kabli i takie tam detale.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

19 kwie 2013, 12:58

sterowniki poszły w dwa miejsca, od siłowników jest nad komputerem obok dmuchawy, a centralka udar i przekaźnik do otwierania bagażnika nad bezpiecznikami pod kierownicą.

Odcinasz z wiązki kabli do siłowników te co idą na tylne drzwi normalnie, łączysz je ze sobą i masz do bagażnika. Zamiast montażu syreny można podpiąć się do klaksonu do zielono/czerwonego kabla. Oprócz tego podpina się do krańcówek w progu kierowcy czerwono/biały i do dwóch zielonych grubszych z białym i czarnym paskiem też najwygodniej koło podstopnicy/progu. Ogólnie roboty jest dużo, zeszło nam 11 godzin.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

19 kwie 2013, 21:11

zamontowałem własnie siłownik do klapy bagażnika - pytanie laika jest takie - z siłownika dwa przewody idą : niebieski i zielony - który podłączyć do masy a który do przekaźnika? czy to ma jakieś znaczenie?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

19 kwie 2013, 22:28

ma znaczenie czy będzie siłownik ciągnął czy pchał. U nas był zielony do przekaźnika 87 a niebieski do masy z tego co pamiętam.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

27 kwie 2013, 19:44

Proszę o podpowiedź:
zrobiłem sobie małe KUKU - a dokładnie: centralny z alarmem zamontowany
tylko coś poknociłem, bo użyłem w części starej instalacji z poprzedniego alarmu i centralnego zamontowanego jeszcze przez Niemca, a chodzi o to że jak uzbrajam alarm to centralny otwiera drzwi, jak rozbrajam to zamyka - działa na odwrót. Czy to może przez źle podłączone siłowniki? zamienić kabelki? Poradźcie Koledzy o co kaman.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 kwie 2013, 19:57

tak wystarczy zamienić kabelki niebieski z zielonym.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

27 kwie 2013, 20:01

tak myślałem po Twojej podpowiedzi z siłownikiem bagażnika
ale chciałem się na Szanownym Forum utwierdzić
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

04 lip 2013, 13:58

Powiedzcie jakie funkcje autoalarmu wykorzystujecie poza centralnym zamkiem? Jak z czujkami mikrofalowymi, ruchu, kradzieży, syrena itp?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

04 lip 2013, 16:44

Ja postawiłem teraz auto pod blokiem jak się przeprowadziłem. Gdybym miał wybór to żadnego czujnika ruchu/wstrząsów bym nie chciał. Niecałe 100m od są tory kolejowe... Muszę teraz zamykać auto z kluczyka po upewnieniu się że alarm jest rozbrojony (centralny zamek włącza alarm - raczej mam dostawiany).

Starczyłyby czujki mikrofalowe i centralny zamek (no i syrena do tego).
ODPOWIEDZ