[NB] Jak wyjac alternator

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Drakul
Posty: 31
Rejestracja: 19 lut 2013, 20:30
Lokalizacja: wawa

05 kwie 2013, 14:06

Witam. Szukalem na forum,ale nigdzie nie znalzlem. Moze jednak ktos wie lub ma dostep do jakis zdjec jak zdjac alternator.musze go oddac do regeneracji . Tak wiec prosze o pomocne porady jak sie za wziac aby czegos nie sp...... Tylko aby szybko i milo osiagnac zamierzony efekt.
Z gory dziekuje i czekam na pomoc.
Oczywiscie chodzi o silnik 1.6 rocznik 99 gdyby mialo to w czyms pomoc.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2013, 14:17

Najpierw odłączasz akumulator.
Potem wystarczy go po prostu odkręcić. Długa śruba stanowiąca ośkę oraz śruba do mocowania (tego z napinaczem do paska). Wcześniej luzujesz pasek i go zdejmujesz. Potem odłączasz wtyczkę z kabelkami do sterowania i odkręcasz kabel prądowy. I tyle. Wszystkie śruby i nakrętki widać gołym okiem.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

16 kwie 2013, 16:20

majkel pisze:Najpierw odłączasz akumulator.
Potem wystarczy go po prostu odkręcić. Długa śruba stanowiąca ośkę oraz śruba do mocowania (tego z napinaczem do paska). Wcześniej luzujesz pasek i go zdejmujesz. Potem odłączasz wtyczkę z kabelkami do sterowania i odkręcasz kabel prądowy. I tyle. Wszystkie śruby i nakrętki widać gołym okiem.

Po
eM

No nie do końca tak kolorowo to wygląda. Żeby wyjąć tę długą śrubę trzeba odkręcić aluminiowy wspornik kolektora dolotowego. Dość niedogodny dostęp - dwie śruby 17 zdaje się. Wspornik wygląda tak solidnie, że nie chciałem wierzyć, że trzeba go odkręcać przy głupiej wymianie alternatora. Trzeba.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Drakul
Posty: 31
Rejestracja: 19 lut 2013, 20:30
Lokalizacja: wawa

16 kwie 2013, 18:22

Ok.dzieki za wszystkie wskazowki. Alternator juz wymieniony. Stary pojdzie do regeneracji bedzie na zapas.
Admina prosze o zamkniecie tematu. : :grin:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2013, 17:19

Konrad pisze:Żeby wyjąć tę długą śrubę trzeba odkręcić aluminiowy wspornik kolektora dolotowego.

Fakt, zapomniałem o wsporniku :mrgreen: Bo się go już ze swojego kolektora dawno pozbyłem i mi nie zawadza :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

15 cze 2016, 10:44

czy ta długa śruba co jest zasłonieta przez wspornik kolektora od strony chłodnicy ma łepek/nakrętke? u mnie wystaje kawałek śruby ale nie ma nic tam i nie mogę tego ruszyć, śruba kręci się do pewnego momentu a potem staje
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

15 cze 2016, 11:17

Nie ma żadnej nakrętki, prawdopodobnie masz uwalony gwint dlatego czujesz opór. Dobra solidna grzechotka w rękę i do dzieła.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

15 cze 2016, 17:30

od drugiej strony jest łeb śruby.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

16 cze 2016, 7:21

altek odkręcony :D, faktycznie była tam zaj...na że to masakra ledwo co poszła milimetr po milimetrze :P

wie ktoś jak sprawdzić szczotki? bo słabo je widać, trochę rozkręciłem altka ale one są jak by razem z mostkiem i regulatorem razem
ODPOWIEDZ