Witam. Szukalem na forum,ale nigdzie nie znalzlem. Moze jednak ktos wie lub ma dostep do jakis zdjec jak zdjac alternator.musze go oddac do regeneracji . Tak wiec prosze o pomocne porady jak sie za wziac aby czegos nie sp...... Tylko aby szybko i milo osiagnac zamierzony efekt.
Z gory dziekuje i czekam na pomoc.
Oczywiscie chodzi o silnik 1.6 rocznik 99 gdyby mialo to w czyms pomoc.
[NB] Jak wyjac alternator
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Najpierw odłączasz akumulator.
Potem wystarczy go po prostu odkręcić. Długa śruba stanowiąca ośkę oraz śruba do mocowania (tego z napinaczem do paska). Wcześniej luzujesz pasek i go zdejmujesz. Potem odłączasz wtyczkę z kabelkami do sterowania i odkręcasz kabel prądowy. I tyle. Wszystkie śruby i nakrętki widać gołym okiem.
Po
eM
Potem wystarczy go po prostu odkręcić. Długa śruba stanowiąca ośkę oraz śruba do mocowania (tego z napinaczem do paska). Wcześniej luzujesz pasek i go zdejmujesz. Potem odłączasz wtyczkę z kabelkami do sterowania i odkręcasz kabel prądowy. I tyle. Wszystkie śruby i nakrętki widać gołym okiem.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
majkel pisze:Najpierw odłączasz akumulator.
Potem wystarczy go po prostu odkręcić. Długa śruba stanowiąca ośkę oraz śruba do mocowania (tego z napinaczem do paska). Wcześniej luzujesz pasek i go zdejmujesz. Potem odłączasz wtyczkę z kabelkami do sterowania i odkręcasz kabel prądowy. I tyle. Wszystkie śruby i nakrętki widać gołym okiem.
Po
eM
No nie do końca tak kolorowo to wygląda. Żeby wyjąć tę długą śrubę trzeba odkręcić aluminiowy wspornik kolektora dolotowego. Dość niedogodny dostęp - dwie śruby 17 zdaje się. Wspornik wygląda tak solidnie, że nie chciałem wierzyć, że trzeba go odkręcać przy głupiej wymianie alternatora. Trzeba.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:Żeby wyjąć tę długą śrubę trzeba odkręcić aluminiowy wspornik kolektora dolotowego.
Fakt, zapomniałem o wsporniku Bo się go już ze swojego kolektora dawno pozbyłem i mi nie zawadza
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
czy ta długa śruba co jest zasłonieta przez wspornik kolektora od strony chłodnicy ma łepek/nakrętke? u mnie wystaje kawałek śruby ale nie ma nic tam i nie mogę tego ruszyć, śruba kręci się do pewnego momentu a potem staje
altek odkręcony , faktycznie była tam zaj...na że to masakra ledwo co poszła milimetr po milimetrze
wie ktoś jak sprawdzić szczotki? bo słabo je widać, trochę rozkręciłem altka ale one są jak by razem z mostkiem i regulatorem razem
wie ktoś jak sprawdzić szczotki? bo słabo je widać, trochę rozkręciłem altka ale one są jak by razem z mostkiem i regulatorem razem