[NA] wzmocniony docisk

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

23 mar 2013, 9:16

Koledzy, chciałbym się upewnić. Czytałem gdzieś, że jako wzmocniony docisk sprzęgła można wykorzystać docisk od Ford Probe 2,5L V6. Czy to możecie potwierdzić? Na co zwrócić uwagę przy zakupie używki?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 mar 2013, 9:57

W jaki moment i moc celujesz? Chodzi ogólnie o docisk od 2.5 KL. Będę pewnie robił takiego moda u siebie w tym roku. Jest trochę zabawy z łożyskiem, założę, to opiszę na czym dokładnie polega problem.

Przy seryjnym silniku z dociskiem od 2.5 może być gorzej niż lepiej.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

23 mar 2013, 10:10

Idę w NA.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 mar 2013, 20:03

Ok, ale jaki moment i moc chcesz uzyskać? Przy NA przydałoby się odchudzić zamach (gdzieś czytałem o docisku z 1.8 SOHC) i kupić lekkie felgi.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

23 mar 2013, 20:22

chrism, w serii nic nie kombinuj, bo tylko gorzej będzie. ;)

RS pisze: i kupić lekkie felgi

i przede wszystkim opony! Ich waga może zabić korzyść z lekkiej felgi. Sam to sprawdzałem.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

24 mar 2013, 14:20

NA to model
raczej N/A :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

11 kwie 2013, 19:59

Koledzy, czy ktoś może napisać jak to jest z montażem tego docisku? Gdzieś czytałem, że wysprzęglik trzeba skrócić. Proszę o info/opis/zdjęcia.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 kwie 2013, 12:27

zamach z bp/tarcza z bp/docisk KL/łozysko oporowe KL. Redukujemy roznice srednicy wew. lozyska do srednicy walka sprzeglowego, wybieramy takie lozysko z KL ktore daje mozliwosc lekkiej modyfikacji lapek, lekko podcinamy/podginamy/spawamy nowe, co kto potrafi. wysprzeglik pozostaje bez zmian.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

15 kwie 2013, 10:39

Czy możecie podać p/n tego łożyska oporowego? Ewentualnie o co pytać w sklepie: "Łożysko oporowe do silnika KL V6 2,5L, stosowane w FORD Probe II". Czy to samo łożysko występuje zarówno w FORD Probe II jak i Mazda 626?

Biją dzwony ... tylko nie bardzo wiem,w którym kościele :poklony:
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ODPOWIEDZ