problem z zapłonem mazda mx 5 1.6 81 kw

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

24 sty 2008, 8:31

Witam szanownych uzytkowników tego cudownego roadstera :)
mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi jakos pomoc
sprawa wyglada tak :

kilka dni temu przesadziłem z jazda na rezerwie do tego stopnia ze samochód zaczał prychać. czym predzej dotoczyłem sie do stacji beznynowej , zatankowałem do pełna 98 ultimate , zapalam silnik a tu ... bełkot jak w starym dieslu, zero dynamiki i momentalny wzrost temperatury silnika i układu wydechowego.

powoli dotoczylem sie do domu (ok 1500 m ) i zgasiłem samochó. poczatkowo mysalem ze moze filtra paliwa zapchany syfem z dna zbiornika, ale nsatepnego dnia samochód odpalił bez problemu. silnik popracował 10 min i po rozgrzaniu znowu ten sam problem.

po spokojnych ogledzinach doszedłem do wniosku ze nie pracuje pierwszy cylinder. Wymieniłem wszystkie świece na nowe, dokładnie sprawdziłem przewody i nadal jest ten sam problem - po przejechaniu kilku kilometrów wyraznie czuć ze madzia pracuje na trzech cylindrach. (nie ma iskry na pierszym cylindrze mimo nowych świec i dobrych kabli)

co moze byc przyczyna mojego problemu? samochód ma dopiero 48 tysiecy przelotu wiec wydaje mi sie ze nie moze to wynikać z nieprawidłowej eksploatacji.

z gory dziekuje za pomoc w rozwiazaniu problemu

pozdrawiam
kamil
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

24 sty 2008, 10:55

W escorcie miałem podobny problem i wtedy trzeba było przeczyścić przewody paliwowe. Może to to choć skoro 3 cylindry pracują to sam nie wiem...
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

24 sty 2008, 12:32

no wlasnie poczatkowo tez myslałem ze cos z układem paliwowym.
ale jesli nie ma iskry na jednym cylindzrze, a pozostałe pracują wlasciwie to chyba cos z elektryka.
czytałem ze mogła nawalić cewka zapłonowa :/ a to juz wiekszy wydatek.
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

25 sty 2008, 7:27

ponawiam prosbe :) czy ktos wie co to moze byc?? czy cewke mozna regenerować?? dzwoniłem do kilkunastu sklepów z zapytaniem i niestety zamiennikow nie ma a w serwisie mazdy krzykneli 1500 zł !!! :mad:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2008, 9:48

Slyszalem ze od mazdy 323 chyba mozna kupic cewke za male pieniadze... cos tam trzeba przerobic i do miaty jak znalazl. Chyba nawet ktos na forum o tym pisal. Poszukaj

Znalazlem i pozwole sobie zacytowac kolege :wink:

perver pisze:No to pozamiatane!!!!
Przerabialem temat cewki...
Najtaniej w polsce kupicie w salonie w Lublinie. Do mojej 1.8 sprzedali za 1720 pln chyba. Ale za to w Warszawce chcieli 2200 pln!!!!
Szukalem po calej Europie zeby bylo taniej i znalazlem na http://www.mx5parts.co.uk/ jednak nie mieli na stanie i trzeba bylo czekac min 3 tyg a potem jeszcze troche.
Znalazlem tez w Niemcowie od prywatnego goscia,ale okazal sie takim chujem,ze jak wyslalem tam mojego czlowieka to nie odbieral telefonu i nie dawal znakow zycie.
Niemcy w kwestiach motoryzacji to skur....
Efektem tego byl zakup w Lublinie. Cena astronomiczna,ale szansa znaleznienia uzywki jest bliska zero.
Jest jeszcze jedna opcja,ale jakos nie mialem przekonania.
Mianowicie kupuje sie nowa cewke od mazdy 323 (150pln) ktora jest podobno identyczna.
Trzeba jedynie zmienic wtyczki,bo nie beda pasowac. Sa jacys ludzie ktorzy przerabiaja te cewki,ale nie szukalem,bo obiecalem sobie ze w Miacie nie bedzie patentow,wszystko na dobrych czesciach,bez druciarstwa.
Mimo to tez jest to opcja.
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

25 sty 2008, 13:27

no to przynajmniej z tym dobrze ze od 323 pasuje :) (wiadomo ze żal lepić cokolwiek w takim samochodzie ale bez przesady - nie wydam 1500 zł na cewke )

nie orientujesz sie czy ewnetualne przerobki tej cewki mozna zrobic samemu czy jednak trzeba poszukac specjalisty aby chodziło to tak jak trzeba??

i jeszcze dla rozwiania wątpliwosci - czy jest jakis sposob aby ostatczenie stwierdzić ze to własnie cewka nawaliła??

pozdrawiam
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2008, 14:50

Nie wiem czy mozna zrobic samemu...pewnei jak sie ma jakies pojecie to da rade :wink: Ja nawet nie mialem takiej cewki w reku wiec nie pomoge.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

28 sty 2008, 10:41

Na 100% cewka. Jak nie masz iskry na 1 to nie ma jej też na 3. Samochód terkocze jak CC700. Wzrost temperatury wynika z dopalania paliwa w wydechu. Jak masz możliwość szukaj oryginalnej cewki (2szt.). Zwróć uwagę na rodzaj silnika - cewki wyglądają tak samo, ale różnią się (przynajmniej PN).
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

28 sty 2008, 14:04

no wlasnie na pozostałych cylindrach jest iskra :) i to mnie zastanawia.
bede starał sie szukac uzywanych bo nowa to wydatek ok 1500 zł. a nie bede tyle placil za czesc ktora normalnie kosztuje max 300 zł :)
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

30 sty 2008, 10:52

Zamień przy cewce podłączenia kabli 3 i 1 cylindra - to niczemu nie zaszkodzi, a zobaczysz w którym miejscu iskra ginie.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

01 lut 2008, 18:27

hehe
gapa ze mnie
faktycznie nie chodza 2 cylindry :)
jutro bede miał wiecej czasu wiec wykrece i zobacze co tam sie dzieje
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

11 lut 2008, 11:37

No to masz uwaloną cewkę. Miałem to w zeszłym roku, kupiłem dość nowe za 500pln. Teraz znów mi zaczyna czasem szarpać, czyli pewnie przyszedł czas na wiosenną wymianę kabli.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

11 lut 2008, 14:19

w weekend wymontowałem cewke. sprawdzilem i faktycznie walnieta :/
regenereaca takiej cewki w warszawie to koszt ok 500 zł i czas realizacji 30 dni.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania uzywek - ceny wachaja sie od 200 zł do 500 zł
najgorsze jest to ze po cewce nie widac w jakim jest stanie i ile jeszcze pociagnie :/
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

12 lut 2008, 18:22

kamilradosc pisze:w weekend wymontowałem cewke. sprawdzilem i faktycznie walnieta :/
regenereaca takiej cewki w warszawie to koszt ok 500 zł i czas realizacji 30 dni.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania uzywek - ceny wachaja sie od 200 zł do 500 zł
najgorsze jest to ze po cewce nie widac w jakim jest stanie i ile jeszcze pociagnie :/

Moja była kupiona z auta z małym przebiegiem i tak też wyglądała. Oryginał 1100 pln w moim ulubionym sklepie w Rzeszy;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

12 lut 2008, 18:38

Po regeneracji pewnie dadzą ci gwarancje. Na używaną nie. Ja bym zrobił sobie te 30 dni przerwy i regenerował.. nawet gdybym musiał się przesiąść do mpk :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
kamilradosc
Posty: 40
Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
Lokalizacja: Warszawa_Radość

19 lut 2008, 12:42

witam ponownie. pojawił sie kolejny problem - wymieniłem cewke i obecnie sa nastepujace objawy :
gdy silnik jest zimny to wsyzstko jest ok
po kilku odpaleniach mam wrzenie ze cewka znowu zaczyna przerywać.
Obecna cewka zostala wymontowana z samochodu jezdzacego do samego konca bez problemow wiec wydaje mi sie malo prawdopodobne aby padła wlasnie w takim momencie.
Czy macie jakies pomysły co moze byc przyczyna takiej a nie innej pracy silnika??
JTMX-5NBFL
Posty: 385
Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
Lokalizacja: żegnam wszystkich

19 lut 2008, 16:20

Miałem takie objawy jak piszesz wyżej tj. o 13:42. Jak się okazało na komputerze jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu (jakieś 600 zł.)
Nie chciałbym jednak wprowadzić Cię w błąd.
Jedź na komputer (jakieś 60zł.)
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
Rzepi
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2008, 20:40
Lokalizacja: Poznań

10 cze 2008, 0:12

Witam.
Mam ten sam problem i dylemat czy wymieniać cewkę ? Czy możesz powiedzieć gdzie w Poznaniu rozwiązałeś ten problem ? Również jestem z Poznania, od niedawna mam mazdę i na razie same problemy. Będę wdzięczny za odpowiedź.
pozdrawiam
Rzepi
Rzepi
Posty: 7
Rejestracja: 20 lut 2008, 20:40
Lokalizacja: Poznań

09 lip 2008, 21:39

problem rozwiązany - cewka wymieniona i wszystko OK :)
letko
Posty: 20
Rejestracja: 23 lis 2008, 16:02
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2009, 21:45

Witam " kamilradosc " kilka dni temu to samo mi sie stalo. Zatankowalem 98 i na drugi dzien wracajac z pracy, zaczal pracowac mi na dwa cylindry, dwa srodkowe nie mialy iskry ( kable sa dobre i swiece tez) , tak samo sie grzal i pozbawiony mocy. Jak odpale go od rana jak jest zimny jest wszystko ok ale po rozgrzaniu znow to samo. Nie chce mi sie wierzyc ale czy to moze byc wina paliwa, bo w starszych autach wiem ze cos sie przestawialo chcac tankowac paliwo 98.
Bo taki dziwny zbieg okolicznosci tez tankowales 98 i identyczne objawy masz, moze wystarczy wlac mu z powrotem 95.?
A cena nowej cewki nie jest za ciekawa :)

A mam czarna mx-5 1.6 99' pozdr Krzysztof
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

02 lut 2009, 22:12

letko,
Napewno nie w tym problem ze zalales 98...Ja jezdze tylko na 98 :razz:
Przerabialem ten temat jakies 2 tyg temu. W drodze do szkoly wszystko bylo ok. Powrot -tragedia :P 2 cylindy nie chodzily - 1 i 4 , ledwo jechala , dzwiek jak cc700 i paliwo dopalajace sie w wydechu. Nie byly to swiece ani kable tylko cewka. Wiec pewnie Ty masz to samo tyle ze nie chodzi Ci 2 i 3 cylinder. Ta cewka ma 2 moduly wiec jak staniesz na wprost samochodu to ten po prawej stronie padl. Mozesz dla pewnosci zamienic lewy z prawym i odpalic , wtedy 2 srodkowe powinny chodzic a skrajne nie. Niestety kosztowna czesc :/
letko
Posty: 20
Rejestracja: 23 lis 2008, 16:02
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2009, 23:13

Dzieki, a wiecie moze gdzie moge znalesc uzywana cewke, bo na nowa to mnie nie stac narazie :), cos czytaken ze mozna przerobic z 323
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

02 lut 2009, 23:23

Co jest z tymi Waszymi cewkami :?: :!: :evil:
:arrow:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=23109#23109
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

03 lut 2009, 0:21

Czyżby w NB częściej padały ?
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

03 lut 2009, 0:23

quench, zdecydowanie tak...niestety to plaga w NB :mad: Ale u nas przez zimę to będzie można na kilogramy sprzedawać te padające cewki :mrgreen:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 lut 2009, 7:28

Cewki obsługują cylindry parami, jak nie ma na 1 to nie ma i na 3. Jak nie ma na 2 to nie ma na 4. Tak dla ścisłości...

Dobrze, że ja nie mam z tym problemów ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2009, 8:46

Mayk a co w NBfl nie padają? :mrgreen:

Swoją drogą ciekawa jestem jak długo taka cewka wytrzymuje i na kiedy mam przewidzieć akcję "cewka" nastepnym razem :evil:

Letko tu masz cennik ogólnoświatowy:

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1408&postdays=0&postorder=asc&start=90
Jest ryzyko - jest przyjemność
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2009, 9:55

Mayk pisze:Dobrze, że ja nie mam z tym problemów ;)

Do czasu :mrgreen: Lepiej kombinuj jakiś zapas na wszelki wypadek, albo COPy na półkę :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

03 lut 2009, 11:07

Karo niestety Twój ogólnoświatowy cennik ze względu na spadek wartości złotego mocno się zdezaktualizował :(
Łoś
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2009, 12:30

Mehau true...

Swoją drogą to miałam fuksa kursowego i pomoc Majkela a teraz zapas mi został :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
ODPOWIEDZ