problem z zapłonem mazda mx 5 1.6 81 kw
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
Witam szanownych uzytkowników tego cudownego roadstera
mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi jakos pomoc
sprawa wyglada tak :
kilka dni temu przesadziłem z jazda na rezerwie do tego stopnia ze samochód zaczał prychać. czym predzej dotoczyłem sie do stacji beznynowej , zatankowałem do pełna 98 ultimate , zapalam silnik a tu ... bełkot jak w starym dieslu, zero dynamiki i momentalny wzrost temperatury silnika i układu wydechowego.
powoli dotoczylem sie do domu (ok 1500 m ) i zgasiłem samochó. poczatkowo mysalem ze moze filtra paliwa zapchany syfem z dna zbiornika, ale nsatepnego dnia samochód odpalił bez problemu. silnik popracował 10 min i po rozgrzaniu znowu ten sam problem.
po spokojnych ogledzinach doszedłem do wniosku ze nie pracuje pierwszy cylinder. Wymieniłem wszystkie świece na nowe, dokładnie sprawdziłem przewody i nadal jest ten sam problem - po przejechaniu kilku kilometrów wyraznie czuć ze madzia pracuje na trzech cylindrach. (nie ma iskry na pierszym cylindrze mimo nowych świec i dobrych kabli)
co moze byc przyczyna mojego problemu? samochód ma dopiero 48 tysiecy przelotu wiec wydaje mi sie ze nie moze to wynikać z nieprawidłowej eksploatacji.
z gory dziekuje za pomoc w rozwiazaniu problemu
pozdrawiam
kamil
mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi jakos pomoc
sprawa wyglada tak :
kilka dni temu przesadziłem z jazda na rezerwie do tego stopnia ze samochód zaczał prychać. czym predzej dotoczyłem sie do stacji beznynowej , zatankowałem do pełna 98 ultimate , zapalam silnik a tu ... bełkot jak w starym dieslu, zero dynamiki i momentalny wzrost temperatury silnika i układu wydechowego.
powoli dotoczylem sie do domu (ok 1500 m ) i zgasiłem samochó. poczatkowo mysalem ze moze filtra paliwa zapchany syfem z dna zbiornika, ale nsatepnego dnia samochód odpalił bez problemu. silnik popracował 10 min i po rozgrzaniu znowu ten sam problem.
po spokojnych ogledzinach doszedłem do wniosku ze nie pracuje pierwszy cylinder. Wymieniłem wszystkie świece na nowe, dokładnie sprawdziłem przewody i nadal jest ten sam problem - po przejechaniu kilku kilometrów wyraznie czuć ze madzia pracuje na trzech cylindrach. (nie ma iskry na pierszym cylindrze mimo nowych świec i dobrych kabli)
co moze byc przyczyna mojego problemu? samochód ma dopiero 48 tysiecy przelotu wiec wydaje mi sie ze nie moze to wynikać z nieprawidłowej eksploatacji.
z gory dziekuje za pomoc w rozwiazaniu problemu
pozdrawiam
kamil
W escorcie miałem podobny problem i wtedy trzeba było przeczyścić przewody paliwowe. Może to to choć skoro 3 cylindry pracują to sam nie wiem...
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
no wlasnie poczatkowo tez myslałem ze cos z układem paliwowym.
ale jesli nie ma iskry na jednym cylindzrze, a pozostałe pracują wlasciwie to chyba cos z elektryka.
czytałem ze mogła nawalić cewka zapłonowa :/ a to juz wiekszy wydatek.
ale jesli nie ma iskry na jednym cylindzrze, a pozostałe pracują wlasciwie to chyba cos z elektryka.
czytałem ze mogła nawalić cewka zapłonowa :/ a to juz wiekszy wydatek.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
ponawiam prosbe czy ktos wie co to moze byc?? czy cewke mozna regenerować?? dzwoniłem do kilkunastu sklepów z zapytaniem i niestety zamiennikow nie ma a w serwisie mazdy krzykneli 1500 zł !!!
Slyszalem ze od mazdy 323 chyba mozna kupic cewke za male pieniadze... cos tam trzeba przerobic i do miaty jak znalazl. Chyba nawet ktos na forum o tym pisal. Poszukaj
Znalazlem i pozwole sobie zacytowac kolege
Znalazlem i pozwole sobie zacytowac kolege
perver pisze:No to pozamiatane!!!!
Przerabialem temat cewki...
Najtaniej w polsce kupicie w salonie w Lublinie. Do mojej 1.8 sprzedali za 1720 pln chyba. Ale za to w Warszawce chcieli 2200 pln!!!!
Szukalem po calej Europie zeby bylo taniej i znalazlem na http://www.mx5parts.co.uk/ jednak nie mieli na stanie i trzeba bylo czekac min 3 tyg a potem jeszcze troche.
Znalazlem tez w Niemcowie od prywatnego goscia,ale okazal sie takim chujem,ze jak wyslalem tam mojego czlowieka to nie odbieral telefonu i nie dawal znakow zycie.
Niemcy w kwestiach motoryzacji to skur....
Efektem tego byl zakup w Lublinie. Cena astronomiczna,ale szansa znaleznienia uzywki jest bliska zero.
Jest jeszcze jedna opcja,ale jakos nie mialem przekonania.
Mianowicie kupuje sie nowa cewke od mazdy 323 (150pln) ktora jest podobno identyczna.
Trzeba jedynie zmienic wtyczki,bo nie beda pasowac. Sa jacys ludzie ktorzy przerabiaja te cewki,ale nie szukalem,bo obiecalem sobie ze w Miacie nie bedzie patentow,wszystko na dobrych czesciach,bez druciarstwa.
Mimo to tez jest to opcja.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
no to przynajmniej z tym dobrze ze od 323 pasuje (wiadomo ze żal lepić cokolwiek w takim samochodzie ale bez przesady - nie wydam 1500 zł na cewke )
nie orientujesz sie czy ewnetualne przerobki tej cewki mozna zrobic samemu czy jednak trzeba poszukac specjalisty aby chodziło to tak jak trzeba??
i jeszcze dla rozwiania wątpliwosci - czy jest jakis sposob aby ostatczenie stwierdzić ze to własnie cewka nawaliła??
pozdrawiam
nie orientujesz sie czy ewnetualne przerobki tej cewki mozna zrobic samemu czy jednak trzeba poszukac specjalisty aby chodziło to tak jak trzeba??
i jeszcze dla rozwiania wątpliwosci - czy jest jakis sposob aby ostatczenie stwierdzić ze to własnie cewka nawaliła??
pozdrawiam
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Na 100% cewka. Jak nie masz iskry na 1 to nie ma jej też na 3. Samochód terkocze jak CC700. Wzrost temperatury wynika z dopalania paliwa w wydechu. Jak masz możliwość szukaj oryginalnej cewki (2szt.). Zwróć uwagę na rodzaj silnika - cewki wyglądają tak samo, ale różnią się (przynajmniej PN).
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
no wlasnie na pozostałych cylindrach jest iskra i to mnie zastanawia.
bede starał sie szukac uzywanych bo nowa to wydatek ok 1500 zł. a nie bede tyle placil za czesc ktora normalnie kosztuje max 300 zł
bede starał sie szukac uzywanych bo nowa to wydatek ok 1500 zł. a nie bede tyle placil za czesc ktora normalnie kosztuje max 300 zł
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
hehe
gapa ze mnie
faktycznie nie chodza 2 cylindry
jutro bede miał wiecej czasu wiec wykrece i zobacze co tam sie dzieje
gapa ze mnie
faktycznie nie chodza 2 cylindry
jutro bede miał wiecej czasu wiec wykrece i zobacze co tam sie dzieje
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
No to masz uwaloną cewkę. Miałem to w zeszłym roku, kupiłem dość nowe za 500pln. Teraz znów mi zaczyna czasem szarpać, czyli pewnie przyszedł czas na wiosenną wymianę kabli.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
w weekend wymontowałem cewke. sprawdzilem i faktycznie walnieta :/
regenereaca takiej cewki w warszawie to koszt ok 500 zł i czas realizacji 30 dni.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania uzywek - ceny wachaja sie od 200 zł do 500 zł
najgorsze jest to ze po cewce nie widac w jakim jest stanie i ile jeszcze pociagnie :/
regenereaca takiej cewki w warszawie to koszt ok 500 zł i czas realizacji 30 dni.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania uzywek - ceny wachaja sie od 200 zł do 500 zł
najgorsze jest to ze po cewce nie widac w jakim jest stanie i ile jeszcze pociagnie :/
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
kamilradosc pisze:w weekend wymontowałem cewke. sprawdzilem i faktycznie walnieta :/
regenereaca takiej cewki w warszawie to koszt ok 500 zł i czas realizacji 30 dni.
Obecnie jestem na etapie poszukiwania uzywek - ceny wachaja sie od 200 zł do 500 zł
najgorsze jest to ze po cewce nie widac w jakim jest stanie i ile jeszcze pociagnie :/
Moja była kupiona z auta z małym przebiegiem i tak też wyglądała. Oryginał 1100 pln w moim ulubionym sklepie w Rzeszy;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 16 gru 2007, 18:24
- Lokalizacja: Warszawa_Radość
witam ponownie. pojawił sie kolejny problem - wymieniłem cewke i obecnie sa nastepujace objawy :
gdy silnik jest zimny to wsyzstko jest ok
po kilku odpaleniach mam wrzenie ze cewka znowu zaczyna przerywać.
Obecna cewka zostala wymontowana z samochodu jezdzacego do samego konca bez problemow wiec wydaje mi sie malo prawdopodobne aby padła wlasnie w takim momencie.
Czy macie jakies pomysły co moze byc przyczyna takiej a nie innej pracy silnika??
gdy silnik jest zimny to wsyzstko jest ok
po kilku odpaleniach mam wrzenie ze cewka znowu zaczyna przerywać.
Obecna cewka zostala wymontowana z samochodu jezdzacego do samego konca bez problemow wiec wydaje mi sie malo prawdopodobne aby padła wlasnie w takim momencie.
Czy macie jakies pomysły co moze byc przyczyna takiej a nie innej pracy silnika??
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
Miałem takie objawy jak piszesz wyżej tj. o 13:42. Jak się okazało na komputerze jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu (jakieś 600 zł.)
Nie chciałbym jednak wprowadzić Cię w błąd.
Jedź na komputer (jakieś 60zł.)
Nie chciałbym jednak wprowadzić Cię w błąd.
Jedź na komputer (jakieś 60zł.)
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
Witam.
Mam ten sam problem i dylemat czy wymieniać cewkę ? Czy możesz powiedzieć gdzie w Poznaniu rozwiązałeś ten problem ? Również jestem z Poznania, od niedawna mam mazdę i na razie same problemy. Będę wdzięczny za odpowiedź.
pozdrawiam
Rzepi
Mam ten sam problem i dylemat czy wymieniać cewkę ? Czy możesz powiedzieć gdzie w Poznaniu rozwiązałeś ten problem ? Również jestem z Poznania, od niedawna mam mazdę i na razie same problemy. Będę wdzięczny za odpowiedź.
pozdrawiam
Rzepi
Witam " kamilradosc " kilka dni temu to samo mi sie stalo. Zatankowalem 98 i na drugi dzien wracajac z pracy, zaczal pracowac mi na dwa cylindry, dwa srodkowe nie mialy iskry ( kable sa dobre i swiece tez) , tak samo sie grzal i pozbawiony mocy. Jak odpale go od rana jak jest zimny jest wszystko ok ale po rozgrzaniu znow to samo. Nie chce mi sie wierzyc ale czy to moze byc wina paliwa, bo w starszych autach wiem ze cos sie przestawialo chcac tankowac paliwo 98.
Bo taki dziwny zbieg okolicznosci tez tankowales 98 i identyczne objawy masz, moze wystarczy wlac mu z powrotem 95.?
A cena nowej cewki nie jest za ciekawa
A mam czarna mx-5 1.6 99' pozdr Krzysztof
Bo taki dziwny zbieg okolicznosci tez tankowales 98 i identyczne objawy masz, moze wystarczy wlac mu z powrotem 95.?
A cena nowej cewki nie jest za ciekawa
A mam czarna mx-5 1.6 99' pozdr Krzysztof
letko,
Napewno nie w tym problem ze zalales 98...Ja jezdze tylko na 98
Przerabialem ten temat jakies 2 tyg temu. W drodze do szkoly wszystko bylo ok. Powrot -tragedia 2 cylindy nie chodzily - 1 i 4 , ledwo jechala , dzwiek jak cc700 i paliwo dopalajace sie w wydechu. Nie byly to swiece ani kable tylko cewka. Wiec pewnie Ty masz to samo tyle ze nie chodzi Ci 2 i 3 cylinder. Ta cewka ma 2 moduly wiec jak staniesz na wprost samochodu to ten po prawej stronie padl. Mozesz dla pewnosci zamienic lewy z prawym i odpalic , wtedy 2 srodkowe powinny chodzic a skrajne nie. Niestety kosztowna czesc :/
Napewno nie w tym problem ze zalales 98...Ja jezdze tylko na 98
Przerabialem ten temat jakies 2 tyg temu. W drodze do szkoly wszystko bylo ok. Powrot -tragedia 2 cylindy nie chodzily - 1 i 4 , ledwo jechala , dzwiek jak cc700 i paliwo dopalajace sie w wydechu. Nie byly to swiece ani kable tylko cewka. Wiec pewnie Ty masz to samo tyle ze nie chodzi Ci 2 i 3 cylinder. Ta cewka ma 2 moduly wiec jak staniesz na wprost samochodu to ten po prawej stronie padl. Mozesz dla pewnosci zamienic lewy z prawym i odpalic , wtedy 2 srodkowe powinny chodzic a skrajne nie. Niestety kosztowna czesc :/
Czyżby w NB częściej padały ?
Mayk a co w NBfl nie padają?
Swoją drogą ciekawa jestem jak długo taka cewka wytrzymuje i na kiedy mam przewidzieć akcję "cewka" nastepnym razem
Letko tu masz cennik ogólnoświatowy:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1408&postdays=0&postorder=asc&start=90
Swoją drogą ciekawa jestem jak długo taka cewka wytrzymuje i na kiedy mam przewidzieć akcję "cewka" nastepnym razem
Letko tu masz cennik ogólnoświatowy:
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1408&postdays=0&postorder=asc&start=90
Jest ryzyko - jest przyjemność
Mayk pisze:Dobrze, że ja nie mam z tym problemów
Do czasu Lepiej kombinuj jakiś zapas na wszelki wypadek, albo COPy na półkę
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Karo niestety Twój ogólnoświatowy cennik ze względu na spadek wartości złotego mocno się zdezaktualizował
Łoś