Kontrolka air baga
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
A ta mata to jak to wygląda? Bo na samym środku siedziska fotela pasażera wystaje jakby taki "guzek" "pryszcz" (wiem, że to dziwnie brzmi, ale nie wiem jak to opisać aby zobrazować ) no taka górka jakby... A ostatnio nie jeździłem sam I właśnie zaświeciło się to jak wysadziłem pasażerkę i po tej połowie dnia znów się zapaliło jak ją z pracy odebrałem i wsiadła do auta!
- niemampojeciaa
- Posty: 1430
- Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
- Model: Inny
- Lokalizacja: East Lansing
tu masz na foto po prawej stronie fotel pasażera:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/26/20120326305kopia.jpg/][/URL]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/26/20120326305kopia.jpg/][/URL]
Tak, to jest wlasnie czujnik zajetosci fotela pasazera, u mnie tez to w jednym miejscu wyraznie wystaje co mnie strasznie drazni Potrafi sie tam zerwac sciezka, naprawa praktycznie niemozliwa, kupno nieoplacalne wiec stosuje sie emulatory, ktore zawsze mowia komputerowi, ze fotel jest zajety - jak przydzwonisz w cos a pasazera nie ma to jestes stratny o poduszke Kosztuje to ok. stowy i wyglada tak: http://allegro.pl/hit-emulator-maty-mazda-z-led-i-wtyczka-i2982323022.html
Ale najpierw pogmeraj przy samym "guziczku" i wtyczkach
edit:
Znalazlem! temat juz byl poruszany http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8244
Ale najpierw pogmeraj przy samym "guziczku" i wtyczkach
edit:
Znalazlem! temat juz byl poruszany http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8244
Mieczyslaw pisze:Co dokładnie oznacza 7 mrugnięć, Poor ground of wiring harness.
Skąd ten opis błędu ? Kod 7 to problem z poduszką pasażera, rezystancja obwodu poza zakresem, ewentualnie przerwa w obwodzie pomiędzy sterownikiem a poduszką.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
majkel pisze:Mieczyslaw pisze:Co dokładnie oznacza 7 mrugnięć, Poor ground of wiring harness.
Skąd ten opis błędu ? Kod 7 to problem z poduszką pasażera, rezystancja obwodu poza zakresem, ewentualnie przerwa w obwodzie pomiędzy sterownikiem a poduszką.
Po
eM
http://www.miata.net/garage/airbag_blink.html
Rezystencja poza zakresem. Co to w praktyce może oznaczać? Dzięki za pomoc.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
U mnie działa takie o https://sklep.blshop.pl/mobile/pl/p/Emulator-maty-Mazda-MX-5/92.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
W amerykańskich NB jest wyłącznik na konsoli, wiec da się zrobić jak mówisz, ale do schematu się nie dogrzebałem.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
wydawalo mi sie, ze wylacznik jest "przed" mata, zeby deaktywowac system podczas mocowania sedzenia dla dziecka, a po wlaczeniu nadal pozostaje dzialanie na zasadzie maty ...
tak przy okazji wyszukalem u kogos sposob na deaktywowanie lampek bez wpinania opornikow lub wyciagania zarowek
.. ja przy zmianie kierownicy bawilem sie w niepotrzebny demontaz zegarow, a wystarczyl kawalek plastiku
tak przy okazji wyszukalem u kogos sposob na deaktywowanie lampek bez wpinania opornikow lub wyciagania zarowek
.. ja przy zmianie kierownicy bawilem sie w niepotrzebny demontaz zegarow, a wystarczyl kawalek plastiku
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Tak przy okazji co to za kostka z wpieta petelka ? Bo dzis montowalem kiere u siebie i takiej nie widzialem. Z kierownicy odpialem zolta kostke od jaska i druga mniejsza, zapene od klaksonu.
Jak Wy rozwiazaliscie problem z klaksonem wlasnie ? Ja narazie mam odpiety
Jak Wy rozwiazaliscie problem z klaksonem wlasnie ? Ja narazie mam odpiety
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
R.E.D. pisze:to kostka od airbagow, ale nie w kierownicy, a pod nia (nad nogami)
klakson? u mnie pod kierownica jest przewodzacy talerzyk, z ktorego idzie +, a masa jest z kolumny
Z tego co widzialem, u mnie jest w tym kolku od klaksonu taki drucik wokolo, chyba cos przewodzi, a z naby kabelek wychodzi i jest podpiety do wtyczki wlasnie w kolku klaksonu. Ale nadal to nie dziala.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Troche odkopie ale moze ktoś ten problem przerabiał zmieniałem kiere w moim NA z tej z poduchą (tak mam poliftowa deche :/ )
na taka z eunosa s-special/limted
i ona ma taka nabe
tak wyglada w srodku http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-NARDI-STEERING-WHEEL-HUB-BOSS-KIT-MAZDA-MX-5-MX-3-MX-6-EUNOS-323-ETC-/151810177066?nma=true&si=s%252F4%252BbaMJmmPodewMkxJvcE0Bfg4%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
zeby zamontować ta kiere musiałem zdemontować tasme airbaga inaczej nie ma opcji jej załozyć
sa dwa problemy jeden to migajacy kod 6 na okragło a drugi to brak klaksonu,
w srodku w nabie jest tylko jeden kabelek od przycisku do styku.
jak rozwiazać problem klaksonu i airbaga ? kostka została pod kierownica.
na taka z eunosa s-special/limted
i ona ma taka nabe
tak wyglada w srodku http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-NARDI-STEERING-WHEEL-HUB-BOSS-KIT-MAZDA-MX-5-MX-3-MX-6-EUNOS-323-ETC-/151810177066?nma=true&si=s%252F4%252BbaMJmmPodewMkxJvcE0Bfg4%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
zeby zamontować ta kiere musiałem zdemontować tasme airbaga inaczej nie ma opcji jej załozyć
sa dwa problemy jeden to migajacy kod 6 na okragło a drugi to brak klaksonu,
w srodku w nabie jest tylko jeden kabelek od przycisku do styku.
jak rozwiazać problem klaksonu i airbaga ? kostka została pod kierownica.
White NA BP'95
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Styki airbagu w kostce zawierasz opornikiem 3,3 Ohm
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
najpierw sprawdz czy ten pierscien (dookola mocowania z dziurkami) na pewno jest do przewodzenia wyglada jakby wlasnie do tego sluzyl, wiec wystarczy podac na niego + z wtyczki, ktora odpiales za pomoca blaszki lub drucika
- oczywiscie wezmiesz z kolumny, ale w nabie tez powinien byc jakis cypel zeby podlaczyc kabelek do przycisku
- oczywiscie wezmiesz z kolumny, ale w nabie tez powinien byc jakis cypel zeby podlaczyc kabelek do przycisku
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
R.E.D. pisze:cypel
A przy okazji (skoro już odkopane), zastanawiałem się ostatnio jak ten "alarm", sygnalizowany mrygająca kontrolką, wpływa na działanie poduszki pasażera (akurat w tej chwili myślę o poduszkach w NB i NBFL, ale to chyba bez znaczenia, nie?). W przypadku np. ABS-u, awaria jednego czujnika powoduje wyłączenie całego systemu (bo układ jest kompletnie upośledzony, jak nie ma pod kontrolą jednego z kół). W przypadku poduszek założenie chyba powinno być odwrotne, prawda? Tzn.: "jak poduszka kierowcy nie działa, to przynajmniej pasażerowi uratuje życie".
Ale różnie bywa, więc pytam: czy ktoś ma solidnie potwierdzone informacje na ten temat? Mrugająca kontrolka oznacza, że "jedna z poduszek jest odłączona", czy że "system odpalania poduszek jest wyłączony"?
nickesh v2.0 pisze:akurat w tej chwili myślę o poduszkach w NB i NBFL
jesli dobrze pamietam, to ma zanczenie bo w zlotej chyba byla tylko jedna kontrolka i raczej bylo to polaczone (nie bylo tez maty pasazera). w nbfl sa dwie osobne lampki i u mnie druga szialala do wymiany foteli teoretycznie powinna strzelic pasazera w nbfl, ale chyba trzeba zapytac kogos, kto niechcaco sprawdzil
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 15 maja 2015, 17:09
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Łódź / Rzeszów / Dąbrowa Górnicza
Chciałbym odkopać temat, do 2001nbfl mam wrzucone fotele z anglika i co za tym idzie mata pasażera jest u kierowcy więc nie mam jak jej podpiąć.
Z tego co tutaj wyczytałem to sprawę rozwiąże emulator. Na allegro znalazłem dwa, czy ktoś montował jeden z nich? Bo chciałbym mieć pewnośćże będzie działał.
Emulator 1
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7297398358
Emulator 2
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7713296269
Chyba że macie sprawdzone propozycje z innego źródła.
Z tego co tutaj wyczytałem to sprawę rozwiąże emulator. Na allegro znalazłem dwa, czy ktoś montował jeden z nich? Bo chciałbym mieć pewnośćże będzie działał.
Emulator 1
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7297398358
Emulator 2
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7713296269
Chyba że macie sprawdzone propozycje z innego źródła.