Poduszki mocowania silnika NBFL
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Cześć
Będę wymieniał poduszki silnika i zastanawiam się co wybrać - OEM czy I.L. Motorsport? A może jeszcze jakieś inne?
I.L nieco droższe od OEM ale czy warto?
Silnik 1.8, jazda normalna, na tor się nie wybieram.
Będę wymieniał poduszki silnika i zastanawiam się co wybrać - OEM czy I.L. Motorsport? A może jeszcze jakieś inne?
I.L nieco droższe od OEM ale czy warto?
Silnik 1.8, jazda normalna, na tor się nie wybieram.
No i wszystko jasne , właśnie tych drgań chcę się pozbyć bo już mnie irytuje drgający drążek od biegów na jałowych obrotach. Dzięki za odpowiedź.
-
- Donator
- Posty: 3694
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Mam oryginalne mazdy w jednej nb i utwardzane (oem) w drugiej i różnica jest minimalna.
Drżenia drążka się nie pozbędziesz wymianą poduszek silnika niestety. Drążek w emixach siedzi bezpośrednio nad skrzynią, bez żadnych cięgien itp więc zawsze będzie wibrował
Co do drążka masz rację, natomiast poduszki i tak będę wymieniał bo drgania przenoszą się też na resztę nadwozia. Auto ma już 20 lat, ponad 222222 przebiegu i nie wiem czy kiedykolwiek były wymieniane. Koszt wymiany nie jest jakiś zaporowy a przynajmniej będę miał spokojną głowę, że nie padną w najmniej oczekiwanym momencie.
Chciałem kiedyś też wymienić, bo mi się wydawało że się kończą. Zamówiłem OEM wzmocnione. Ori zwykle były za ponad 500zl za szt.! Więc wybrałem wzmocnione za chyba 180zl/szt. Po miesiącu wróciłem do ori. Były w bardzo stanie. Jeżdżę do dzis. Na wzmocnionych strasznie wibracje było słychać z komory silnika.
Jeśli masz jeszcze te utwardzone może chciałbyś je odsprzedać ?Maroslaw pisze: ↑23 lis 2023, 20:44Chciałem kiedyś też wymienić, bo mi się wydawało że się kończą. Zamówiłem OEM wzmocnione. Ori zwykle były za ponad 500zl za szt.! Więc wybrałem wzmocnione za chyba 180zl/szt. Po miesiącu wróciłem do ori. Były w bardzo stanie. Jeżdżę do dzis. Na wzmocnionych strasznie wibracje było słychać z komory silnika.
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
- czarobest
- Posty: 165
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Hej, może już wiele to nie pomoże, ale wymieniałem w tym roku, bo silnik mi trochę latał. Co prawda też nieco przez krzywo osadzone koło pasowe przez jakiegoś poprzednika (ale to naprawiłem później i w ogóle zaczął pracować tak, że chyba muszę test monety zrobić na nim ).
Wrzuciłem najmiększe z BofiRacing. Powiem tak, u mnie te stare były w słabym stanie, więc różnica raczej na duży plus. Silnik podczas odpalania mniej się rzucał, przy dodawaniu gazu ostro też jest tak jakby lepsze wrażenie. Zniknęło też czasem lekkie drganie, gdy jechało się na pierwszym biegu i 3000 obr, potrafił mi wcześniej kangurkować delikatnie i myślę, że to prez lekki ruch względem linki gazu mogło być, ale mogę się mylić .
Jednak na pewno na wolnych obrotach w środku czuć delikatnie wibracje, w sensie mocniej niż na ori. Zwłaszcza na zimnym silniku, gdy ma ciut wyższe obroty przez chwilę, to tak nieco drży, czasem wręcz mi jakiś plastik rezonuje. Ale to też nie jest tragedia i ogromna różnica nie jest.
Na duży plus jeszcze zmiana biegów, oczywiście w Miacie wchodzą one pięknie , po wymianie oleju w skrzyni i wybieraku oraz tulejki jeszcze było lepiej, ale po zmianie poduszek wchodzą jeszcze lepiej nawet przy odcięciu. Wcześniej zdarzało mi się, że dwójka nieraz potrafiła lekko zgrzytnąć, od tamtego czasu ani razu, a zmieniam biegi ciut wyżej, bo przy 7300 obr/min .
Nagrałem też krótki filmik, ale to raczej jako ciekawostka, bo pewnie wiele nie widać.
I jak wyglądały ori poduszki... Wymieniałem na kobyłkach, ale męczyłem się trochę z wyciągnięciem tych całych mocowań, lewe wyciągałem do przodu i górą . Potem przy wkładaniu też ciężko było trafić, no ale się da, skoro ja sobie poradziłem .
Wrzuciłem najmiększe z BofiRacing. Powiem tak, u mnie te stare były w słabym stanie, więc różnica raczej na duży plus. Silnik podczas odpalania mniej się rzucał, przy dodawaniu gazu ostro też jest tak jakby lepsze wrażenie. Zniknęło też czasem lekkie drganie, gdy jechało się na pierwszym biegu i 3000 obr, potrafił mi wcześniej kangurkować delikatnie i myślę, że to prez lekki ruch względem linki gazu mogło być, ale mogę się mylić .
Jednak na pewno na wolnych obrotach w środku czuć delikatnie wibracje, w sensie mocniej niż na ori. Zwłaszcza na zimnym silniku, gdy ma ciut wyższe obroty przez chwilę, to tak nieco drży, czasem wręcz mi jakiś plastik rezonuje. Ale to też nie jest tragedia i ogromna różnica nie jest.
Na duży plus jeszcze zmiana biegów, oczywiście w Miacie wchodzą one pięknie , po wymianie oleju w skrzyni i wybieraku oraz tulejki jeszcze było lepiej, ale po zmianie poduszek wchodzą jeszcze lepiej nawet przy odcięciu. Wcześniej zdarzało mi się, że dwójka nieraz potrafiła lekko zgrzytnąć, od tamtego czasu ani razu, a zmieniam biegi ciut wyżej, bo przy 7300 obr/min .
Nagrałem też krótki filmik, ale to raczej jako ciekawostka, bo pewnie wiele nie widać.
I jak wyglądały ori poduszki... Wymieniałem na kobyłkach, ale męczyłem się trochę z wyciągnięciem tych całych mocowań, lewe wyciągałem do przodu i górą . Potem przy wkładaniu też ciężko było trafić, no ale się da, skoro ja sobie poradziłem .
Dzięki @czarobest za swoje spostrzeżenia i wnioski . Do tematu wymiany podejdę na wiosnę bo nie mam teraz dostępu do kanału czy podnośnika a nie chce mi się leżeć na zimnym betonie w słabo oświetlonym garażu. Poduszki ogarnę razem z montażem klimy (oby tylko przed sezonem ).
Przepraszam że dopiero teraz ale nie zaglądam tu za często. Już ich nie mam.Kwietniu pisze: ↑17 gru 2023, 10:54Jeśli masz jeszcze te utwardzone może chciałbyś je odsprzedać ?Maroslaw pisze: ↑23 lis 2023, 20:44Chciałem kiedyś też wymienić, bo mi się wydawało że się kończą. Zamówiłem OEM wzmocnione. Ori zwykle były za ponad 500zl za szt.! Więc wybrałem wzmocnione za chyba 180zl/szt. Po miesiącu wróciłem do ori. Były w bardzo stanie. Jeżdżę do dzis. Na wzmocnionych strasznie wibracje było słychać z komory silnika.
Jestem już po wymianie, zdecydowałem się na OEM i nie żałuję . Wibracje nadwozia można powiedzieć, że całkowicie ustały a lewarek znacząco się uspokoił. Co prawda czuć na nim jeszcze delikatne wibracje ale są ona na tyle małe, że trzymanie na nim ręki nie jest już uciążliwe jak miało to miejsce przed wymianą. Biegi zmienia się teraz bardzo gładko bez siłowania się. Przed wymianą zwłaszcza pierwszy bieg potrafił wskakiwać z oporem. Chłopaki z MX5 Centrum spisali się na medal .
- czarobest
- Posty: 165
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Hejka, tak delikatnie może odkopię, ale w końcu napisałem parę słów i może komukolwiek się to kiedyś przyda gdyby chciał samodzielnie wymienić poduchy . Nie jest to może tutorial, ale choć delikatnie może nakierować może, a to nie jest aż tak trudne skoro sobie poradziłem .
https://www.revvedup.pl/post/wymiana-po ... lnika-mx-5
https://www.revvedup.pl/post/wymiana-po ... lnika-mx-5