Poduszki mocowania silnika NBFL

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2023, 16:06

Cześć

Będę wymieniał poduszki silnika i zastanawiam się co wybrać - OEM czy I.L. Motorsport? A może jeszcze jakieś inne?
I.L nieco droższe od OEM ale czy warto?
Silnik 1.8, jazda normalna, na tor się nie wybieram.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 paź 2023, 16:08

Oem.
Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2023, 8:21

OK, dzięki. Ale tak już z czystej ciekawości czy te z I.L. faktycznie są jakieś lepsze bądź trwalsze?
jd45das
Posty: 94
Rejestracja: 07 maja 2021, 21:03
Model: NB FL
Lokalizacja: trójmiasto

27 paź 2023, 9:41

Są twardsze o 40%, przy mocniejszym silniku (jakieś turbo/kompresor/mocne NA) niby mniejsze straty przeniesienia mocy na tył. Do cywilnego wozu twardsze poduchy = większe wibracje na budzie.
Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2023, 10:48

jd45das pisze:
27 paź 2023, 9:41
Są twardsze o 40%, przy mocniejszym silniku (jakieś turbo/kompresor/mocne NA) niby mniejsze straty przeniesienia mocy na tył. Do cywilnego wozu twardsze poduchy = większe wibracje na budzie.
No i wszystko jasne :git: , właśnie tych drgań chcę się pozbyć bo już mnie irytuje drgający drążek od biegów na jałowych obrotach. Dzięki za odpowiedź.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3694
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 paź 2023, 15:46

806u pisze:
27 paź 2023, 10:48
jd45das pisze:
27 paź 2023, 9:41
Są twardsze o 40%, przy mocniejszym silniku (jakieś turbo/kompresor/mocne NA) niby mniejsze straty przeniesienia mocy na tył. Do cywilnego wozu twardsze poduchy = większe wibracje na budzie.
No i wszystko jasne :git: , właśnie tych drgań chcę się pozbyć bo już mnie irytuje drgający drążek od biegów na jałowych obrotach. Dzięki za odpowiedź.
Mam oryginalne mazdy w jednej nb i utwardzane (oem) w drugiej i różnica jest minimalna.
Drżenia drążka się nie pozbędziesz wymianą poduszek silnika niestety. Drążek w emixach siedzi bezpośrednio nad skrzynią, bez żadnych cięgien itp więc zawsze będzie wibrował
Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

29 paź 2023, 18:45

mutra pisze:
27 paź 2023, 15:46
Drżenia drążka się nie pozbędziesz wymianą poduszek silnika niestety. Drążek w emixach siedzi bezpośrednio nad skrzynią, bez żadnych cięgien itp więc zawsze będzie wibrował
Co do drążka masz rację, natomiast poduszki i tak będę wymieniał bo drgania przenoszą się też na resztę nadwozia. Auto ma już 20 lat, ponad 222222 :) przebiegu i nie wiem czy kiedykolwiek były wymieniane. Koszt wymiany nie jest jakiś zaporowy a przynajmniej będę miał spokojną głowę, że nie padną w najmniej oczekiwanym momencie.
Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 273
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Gniezno

23 lis 2023, 20:44

Chciałem kiedyś też wymienić, bo mi się wydawało że się kończą. Zamówiłem OEM wzmocnione. Ori zwykle były za ponad 500zl za szt.! Więc wybrałem wzmocnione za chyba 180zl/szt. Po miesiącu wróciłem do ori. Były w bardzo stanie. Jeżdżę do dzis. Na wzmocnionych strasznie wibracje było słychać z komory silnika.
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

17 gru 2023, 10:54

Maroslaw pisze:
23 lis 2023, 20:44
Chciałem kiedyś też wymienić, bo mi się wydawało że się kończą. Zamówiłem OEM wzmocnione. Ori zwykle były za ponad 500zl za szt.! Więc wybrałem wzmocnione za chyba 180zl/szt. Po miesiącu wróciłem do ori. Były w bardzo stanie. Jeżdżę do dzis. Na wzmocnionych strasznie wibracje było słychać z komory silnika.
Jeśli masz jeszcze te utwardzone może chciałbyś je odsprzedać ?
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 165
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

17 gru 2023, 11:33

Hej, może już wiele to nie pomoże, ale wymieniałem w tym roku, bo silnik mi trochę latał. Co prawda też nieco przez krzywo osadzone koło pasowe przez jakiegoś poprzednika (ale to naprawiłem później i w ogóle zaczął pracować tak, że chyba muszę test monety zrobić na nim :P).

Wrzuciłem najmiększe z BofiRacing. Powiem tak, u mnie te stare były w słabym stanie, więc różnica raczej na duży plus. Silnik podczas odpalania mniej się rzucał, przy dodawaniu gazu ostro też jest tak jakby lepsze wrażenie. Zniknęło też czasem lekkie drganie, gdy jechało się na pierwszym biegu i 3000 obr, potrafił mi wcześniej kangurkować delikatnie i myślę, że to prez lekki ruch względem linki gazu mogło być, ale mogę się mylić :shock: .

Jednak na pewno na wolnych obrotach w środku czuć delikatnie wibracje, w sensie mocniej niż na ori. Zwłaszcza na zimnym silniku, gdy ma ciut wyższe obroty przez chwilę, to tak nieco drży, czasem wręcz mi jakiś plastik rezonuje. Ale to też nie jest tragedia i ogromna różnica nie jest.

Na duży plus jeszcze zmiana biegów, oczywiście w Miacie wchodzą one pięknie ;), po wymianie oleju w skrzyni i wybieraku oraz tulejki jeszcze było lepiej, ale po zmianie poduszek wchodzą jeszcze lepiej nawet przy odcięciu. Wcześniej zdarzało mi się, że dwójka nieraz potrafiła lekko zgrzytnąć, od tamtego czasu ani razu, a zmieniam biegi ciut wyżej, bo przy 7300 obr/min ;).

Nagrałem też krótki filmik, ale to raczej jako ciekawostka, bo pewnie wiele nie widać.



I jak wyglądały ori poduszki... Wymieniałem na kobyłkach, ale męczyłem się trochę z wyciągnięciem tych całych mocowań, lewe wyciągałem do przodu i górą :P. Potem przy wkładaniu też ciężko było trafić, no ale się da, skoro ja sobie poradziłem :).
IMG_20230908_135333.jpg
IMG_20230908_135333.jpg (745.84 KiB) Przejrzano 1888 razy
IMG_20230908_103002.jpg
IMG_20230908_103002.jpg (2.25 MiB) Przejrzano 1888 razy
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2023, 15:25

Dzięki @czarobest za swoje spostrzeżenia i wnioski :git: . Do tematu wymiany podejdę na wiosnę bo nie mam teraz dostępu do kanału czy podnośnika a nie chce mi się leżeć na zimnym betonie w słabo oświetlonym garażu. Poduszki ogarnę razem z montażem klimy (oby tylko przed sezonem :lol: ).
Awatar użytkownika
Maroslaw
Posty: 273
Rejestracja: 22 lis 2017, 9:13
Model: NB
Lokalizacja: Gniezno

23 gru 2023, 19:51

Kwietniu pisze:
17 gru 2023, 10:54
Maroslaw pisze:
23 lis 2023, 20:44
Chciałem kiedyś też wymienić, bo mi się wydawało że się kończą. Zamówiłem OEM wzmocnione. Ori zwykle były za ponad 500zl za szt.! Więc wybrałem wzmocnione za chyba 180zl/szt. Po miesiącu wróciłem do ori. Były w bardzo stanie. Jeżdżę do dzis. Na wzmocnionych strasznie wibracje było słychać z komory silnika.
Jeśli masz jeszcze te utwardzone może chciałbyś je odsprzedać ?
Przepraszam że dopiero teraz ale nie zaglądam tu za często. Już ich nie mam.
Awatar użytkownika
Telkom
Posty: 73
Rejestracja: 07 lut 2018, 21:17
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

04 mar 2024, 21:18

Hej. Gdzie mogę zamówić poduszki silnika do NBFL ?
nukepower
Posty: 134
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2024, 22:08

carspeed/kmparts
Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

06 mar 2024, 10:32

OEM w carspeed po 370 zł szt.
Awatar użytkownika
806u
Posty: 144
Rejestracja: 17 lut 2020, 13:35
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

19 kwie 2024, 21:11

Jestem już po wymianie, zdecydowałem się na OEM i nie żałuję :juhuuu: . Wibracje nadwozia można powiedzieć, że całkowicie ustały a lewarek znacząco się uspokoił. Co prawda czuć na nim jeszcze delikatne wibracje ale są ona na tyle małe, że trzymanie na nim ręki nie jest już uciążliwe jak miało to miejsce przed wymianą. Biegi zmienia się teraz bardzo gładko bez siłowania się. Przed wymianą zwłaszcza pierwszy bieg potrafił wskakiwać z oporem. Chłopaki z MX5 Centrum spisali się na medal :git:.
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 165
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

10 wrz 2024, 17:30

Hejka, tak delikatnie może odkopię, ale w końcu napisałem parę słów i może komukolwiek się to kiedyś przyda gdyby chciał samodzielnie wymienić poduchy :D. Nie jest to może tutorial, ale choć delikatnie może nakierować może, a to nie jest aż tak trudne skoro sobie poradziłem :D .

https://www.revvedup.pl/post/wymiana-po ... lnika-mx-5
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1750
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

16 wrz 2024, 9:33

Super opis. Jeśli ktoś chce sam wymienić poduchy to gotowy tutorial.

Wysłane z mojego XQ-AS52 przy użyciu Tapatalka

montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ODPOWIEDZ