Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 paź 2021, 17:14
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Ostatnio stałem się szczęśliwym póki co posiadaczem MX5-NA i postanowiłem że pierwszym co zrobię to wymienię kierownice ze zwykłej czteroramiennej( z poduszką) na oryginał Nardi Classic Personal 330mm i teraz zaczynają sie problemy ponieważ kupiłem nabę która miała być dedykiem do ten kierownicy lecz okazało sie że otwory są 5 mm od siebie i teraz tutaj potrzebuje waszej pomocy czy wystarczy kupić adapter taki jak tutaj https://www.driftshop.com/nardi-hub-ada ... erter.html
Czy też kupić całą nową nabe jeżeli tak to prosiłbym jakąś dobrą duszę o podesłanie bezpośredniego linku do oferty chciałbym żeby śmieszka miała już nową kierownice
Ostatnio stałem się szczęśliwym póki co posiadaczem MX5-NA i postanowiłem że pierwszym co zrobię to wymienię kierownice ze zwykłej czteroramiennej( z poduszką) na oryginał Nardi Classic Personal 330mm i teraz zaczynają sie problemy ponieważ kupiłem nabę która miała być dedykiem do ten kierownicy lecz okazało sie że otwory są 5 mm od siebie i teraz tutaj potrzebuje waszej pomocy czy wystarczy kupić adapter taki jak tutaj https://www.driftshop.com/nardi-hub-ada ... erter.html
Czy też kupić całą nową nabe jeżeli tak to prosiłbym jakąś dobrą duszę o podesłanie bezpośredniego linku do oferty chciałbym żeby śmieszka miała już nową kierownice
Adapter obleci, przy okazji da ci ciut większe odsadzenie i ciut więcej miejsca na kolana
Cześć, czy pokrywa zaworów z NA 1.6 będzie pasowała do NBFL 1.6? Z tego co sam ustaliłem, to uszczelka jest jedna dla na/nb/nbfl 1.6, wizualnie porównując zdjęcia wyglądają bardzo podobnie ("na oko" są identyczne). Na angielskich forach, ktoś pisał o otworze na czujnik ale nie wychwyciłem do końca czy chodziło o pokrywę z NA 1.6 <-> NA 1.8 czy NA 1.6 <-> NB 1.6.
edit. Odpowiem sobie sam na pytanie. Pokrywa pasuje i można by ją zamontować ALE 1.6 w NA czujnika wałka miało z tyłu, gdzie 1.6 w NB/NBFL miało ten czujnik (zupełnie inna forma czujnika) z przodu. Można nawiercić otwory na czujnik i śrubę trzymającą czujnik w pokrywie z NA i wtedy będzie dopiero pasować do nb.
edit. Odpowiem sobie sam na pytanie. Pokrywa pasuje i można by ją zamontować ALE 1.6 w NA czujnika wałka miało z tyłu, gdzie 1.6 w NB/NBFL miało ten czujnik (zupełnie inna forma czujnika) z przodu. Można nawiercić otwory na czujnik i śrubę trzymającą czujnik w pokrywie z NA i wtedy będzie dopiero pasować do nb.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Dziękuję , jakoś ostatnio zachorowałem na taką, ale allegro i olx , nie ma nic
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Scyzor
- Donator
- Posty: 883
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Pytanko o radę.
Postanowiłem oddać swoje wozidełko do spa i w ramach kosmetyki zdusić początki rudej na końcówkach progów. Po wycięciu wierzchniej warstwy blachy, pod spodem nie jest tak źle. Ale jedno mnie zastanawia - czy nie należało odsłonić progu trochę wyżej i dalej? Na przykładzie zdjęć poniżej - chodzi mi o część wyżej i w prawo od wycinki? Może trzeba było czyścić jeszcze kawałek, tym bardziej że ten technologiczny spaw jest jeszcze parę centymetrów dalej?
Niby łatki już wspawane, ale auto wciąż u blacharza - może warto/należy jeszcze interweniować? Poradźcie.
Postanowiłem oddać swoje wozidełko do spa i w ramach kosmetyki zdusić początki rudej na końcówkach progów. Po wycięciu wierzchniej warstwy blachy, pod spodem nie jest tak źle. Ale jedno mnie zastanawia - czy nie należało odsłonić progu trochę wyżej i dalej? Na przykładzie zdjęć poniżej - chodzi mi o część wyżej i w prawo od wycinki? Może trzeba było czyścić jeszcze kawałek, tym bardziej że ten technologiczny spaw jest jeszcze parę centymetrów dalej?
Niby łatki już wspawane, ale auto wciąż u blacharza - może warto/należy jeszcze interweniować? Poradźcie.
Pytanie ile czasu chcesz jeździć tym autem i jak wielkim pedantem jesteś. Można było faktycznie wyżej otworzyć i doczyścić tę tylną część progu. Auto miało już błotniki wymieniane, prawda? Szkoda też, że nie dorobił spływów z błotnika.
- Scyzor
- Donator
- Posty: 883
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Nie podobają mi się te pytania Z uwagi na naprawdę niezły stan ogólny samochodu planuję go trzymać tak długo jak długo będzie mnie na to stać. I w tym czasie chciałbym utrzymywać stan nie gorszy od bieżącego, więc to miała być robota dla mnie - nie dla następnego właściciela...
Nic nie wiem o wymianie błotników - ale też nie jeżdżę nim długo. Po czym wnosisz, że były wymieniane?
No bo to na zdjęciach jest zrobione na jakiś czas, poza tym widać, że był błotnik gipsowany razem z felcem, to założyłem, że było wymieniane, możliwe też, że ktoś "usuwał" wcześniej rdzę. Prędzej czy później i tak w tych miejscach wyjdzie nieuniknione, stąd może lepiej zostawić jak jest, a zrobić porządnie jak wyjdą pierwsze bąble? Oczywiście nie wygląda to tragicznie, no ale nowe też nie jest
- Scyzor
- Donator
- Posty: 883
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Naiwniakiem nie jestem, nie liczę na to że to robota raz na resztę życia autka, ale za rok nie chciałbym znów jechać do blacharza. Na robotę poszła bo właśnie pierwsze małe bąble sie pojawiły i nie chciałem czekać aż pół auta będzie do roboty...WSR pisze: ↑03 lis 2021, 12:45No bo to na zdjęciach jest zrobione na jakiś czas, poza tym widać, że był błotnik gipsowany razem z felcem, to założyłem, że było wymieniane, możliwe też, że ktoś "usuwał" wcześniej rdzę. Prędzej czy później i tak w tych miejscach wyjdzie nieuniknione, stąd może lepiej zostawić jak jest, a zrobić porządnie jak wyjdą pierwsze bąble? Oczywiście nie wygląda to tragicznie, no ale nowe też nie jest
A bo widzisz, jeśli zostałoby to dobrze uszczelnione od strony profilu (co w tym wypadku jest co najmniej karkołomne i raczej mało prawdopodobne), to jest szansa na kilka lat. Inaczej od środka wilgoć będzie wchodzić w szczeliny blach i prędzej czy później rdza wyjdzie, wprawdzie zapewne zostanie to przykryte szpachlem z włóknem, który na długo może powstrzymać oznaki korozji, no ale samej rdzy nie powstrzyma, a wręcz będzie ją przyspieszać jak dostanie wilgoci.
- Scyzor
- Donator
- Posty: 883
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Wniosek jest prosty - zrobić to co jest do zrobienia na dziś, a potem unikać wilgoci Dobrze, że moja Niunia to tylko letnia zabawka - mokrymi porami roku nie wyjeżdża z garażu.WSR pisze: ↑04 lis 2021, 6:50A bo widzisz, jeśli zostałoby to dobrze uszczelnione od strony profilu (co w tym wypadku jest co najmniej karkołomne i raczej mało prawdopodobne), to jest szansa na kilka lat. Inaczej od środka wilgoć będzie wchodzić w szczeliny blach i prędzej czy później rdza wyjdzie, wprawdzie zapewne zostanie to przykryte szpachlem z włóknem, który na długo może powstrzymać oznaki korozji, no ale samej rdzy nie powstrzyma, a wręcz będzie ją przyspieszać jak dostanie wilgoci.
Dzięki za opinię.
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
ZetoBot pisze: ↑10 paź 2021, 11:55Wtyczki to pierwsze co sprawdziłem. Są ładne czyste. Obecnie wypiąłem ją i podniosłem silniczek całkiem do góry żebym w ogóle mógł jeździć. Kontrolka na desce zgasła po odłączeniu silniczka więc chyba czeka mnie demontaż i regeneracja mechanizmu silniczkaAlex pisze: ↑10 paź 2021, 11:50zaczalbym od sprawdzenia wtyczki do silniczka, czy nie widac zasniedzialych stykow itd. Tylko ostroznie, najlepiej aku odlaczyc, by sobie krzywdy nie zrobic. Jesli tam bedzie ok to chyba zostaje wymontowac mechanizm i zajrzec do srodka. Jest to konstrukcja podobna do silniczkow wycieraczek, w srodku oprocz przekladni sa styki i diody
tu ktos sie z tym bawil
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=63608
Odpowiedź na rozwiązanie problemu z silniczkiem podnoszenia świateł. Okazało się że za lampą w środku coś podeszło pod mechanizm podnoszenia i dlatego był z tym problem. Po prostu światło się podnosiło częściowo i zatrzymywało, a ponieważ nie podnosiło się do końca to nie dało się go też schować. Wystarczyło wyciągnąć przeszkodę.
Mam nadzieję że komuś to pomoże.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Drodzy moi, jak przystało na magistra Inżyniera poległem przy wymianie kół na zimowe... z winy zapieczonych śrub w nowym nabytku. I stąd pytanie, bo śruby mają łeb torxowy zewnętrzny. Największa nasadka tego typu jaką dysponowałem (E24) okazała się zbyt mała. Jaki może być to rozmiar (E...) jeżeli większość śrub udało mi się odkręcić nasadką sześciokątna 17mm?? (z góry dziękuję)
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
E24 ma ponad 22mm https://www.wihatools.com/external-torx-head-sizespistenbully pisze: ↑20 lis 2021, 17:18Drodzy moi, jak przystało na magistra Inżyniera poległem przy wymianie kół na zimowe... z winy zapieczonych śrub w nowym nabytku. I stąd pytanie, bo śruby mają łeb torxowy zewnętrzny. Największa nasadka tego typu jaką dysponowałem (E24) okazała się zbyt mała. Jaki może być to rozmiar (E...) jeżeli większość śrub udało mi się odkręcić nasadką sześciokątna 17mm?? (z góry dziękuję)
Jak magistra inżyniera zapytam: jesteś pewien że to śruby torx a nie jakieś zabezpieczające?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Wyglądają tak o:mutra pisze: ↑20 lis 2021, 22:30E24 ma ponad 22mm https://www.wihatools.com/external-torx-head-sizespistenbully pisze: ↑20 lis 2021, 17:18Drodzy moi, jak przystało na magistra Inżyniera poległem przy wymianie kół na zimowe... z winy zapieczonych śrub w nowym nabytku. I stąd pytanie, bo śruby mają łeb torxowy zewnętrzny. Największa nasadka tego typu jaką dysponowałem (E24) okazała się zbyt mała. Jaki może być to rozmiar (E...) jeżeli większość śrub udało mi się odkręcić nasadką sześciokątna 17mm?? (z góry dziękuję)
Jak magistra inżyniera zapytam: jesteś pewien że to śruby torx a nie jakieś zabezpieczające?
https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1885512
Nasadka udarowa 17 włazi na to ciasno, ale E24, choć powinien odpowiadać M18 nie chce wleźć. Ale i tak są zapieczone na tyle, że czeka mnie wizyta w jakimś warsztacie.
btw. jakiej firmy długi klucz do kół oraz klucz dynamometryczny zakupić (zajeździłem wczoraj oba...)?
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
https://www.amazon.co.uk/Extraction-Rem ... 8047100065pistenbully pisze: ↑21 lis 2021, 9:36Wyglądają tak o:mutra pisze: ↑20 lis 2021, 22:30E24 ma ponad 22mm https://www.wihatools.com/external-torx-head-sizespistenbully pisze: ↑20 lis 2021, 17:18Drodzy moi, jak przystało na magistra Inżyniera poległem przy wymianie kół na zimowe... z winy zapieczonych śrub w nowym nabytku. I stąd pytanie, bo śruby mają łeb torxowy zewnętrzny. Największa nasadka tego typu jaką dysponowałem (E24) okazała się zbyt mała. Jaki może być to rozmiar (E...) jeżeli większość śrub udało mi się odkręcić nasadką sześciokątna 17mm?? (z góry dziękuję)
Jak magistra inżyniera zapytam: jesteś pewien że to śruby torx a nie jakieś zabezpieczające?
https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1885512
Nasadka udarowa 17 włazi na to ciasno, ale E24, choć powinien odpowiadać M18 nie chce wleźć. Ale i tak są zapieczone na tyle, że czeka mnie wizyta w jakimś warsztacie.
btw. jakiej firmy długi klucz do kół oraz klucz dynamometryczny zakupić (zajeździłem wczoraj oba...)?
Takie coś potrzebujesz
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2094
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
O dziwo, bez użycia siły. To chyba kwestia jakości...
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Kolega Andrut ma zdaje się świeże doświadczenia z wygluszaniem.
Jaki cel działań?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Jaki cel działań?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Obecnie plany są tylko na wygłuszenie drzwi, z tego co zdążyłem się dowiedzieć w pewnym stopniu poprawia to poziom głośności w środku i znacznie poprawia audio.
- Alex
- Donator
- Posty: 4587
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wygłuszenie drzwi audio poprawia znacząco (byle nie seryjne, tam jest o dziwo gorzej) ale wpływu na ogólny poziom hałasu zbytnio nie stwierdzilem.
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 723
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Na odwyku
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Malował ktoś srebrne dekory w nc? Da się czymś to pomalować żeby to miało ręce i nogi no i oczywiście się trzymało ? Czy trzeba oklejać.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
- Scyzor
- Donator
- Posty: 883
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Autko na zimę zamknięte w garażu, ale od czasu do czasu muszę sobie choć do niego zajrzeć. Dziś stwierdziłem że w wyniku jakiejś nieszczelności w dachu garażu kapie mi tuż obok samochodu, a delikatny rozbryzg ląduje na jednej z tarcz hamulcowych, w konsekwencji tworząc typowy rdzawy nalot. Normalne bym to olał, wystarczy przecież jedno hamowanie i tarcza się oczyści, ale czy mając wperspektywie kilka miesięcy stania - nie powinienem się tego jakoś pozbyć? Pytanie może idiotyczne, ale od kiedy jestem posiadaczem Miaty wszelkie oznaki rdzy przerażają mnie bardziej niż koklusz, HIV i COVID razem wzięte
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Nie spinaj się, jeżeli Ci to bardzo przeszkadza to są inhibitory korozji-rozpuszczasz w wodzie, spryskujesz i nic nie rdzewieje.
https://bilthamber.com/product/atom-mac/
https://bilthamber.com/product/atom-mac/