Lifted Miata
Wszystko co chcielibyście wiedzieć vs. to co wiemy...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Kilka godzin zabawy w piachu i ... nowe wnioski:
Niestety bez porządnych ATeków założonych na oś napędową się nie uda w głębokim piachu / błocie / wodzie.
Opony pokroju Yokohama / Coopery są jak najbardziej przyzwoite ... ale na porządnych terenówkach.
Widzieliśmy Wranglery, Patrole, Cherokee wyciągające inne terenówki na właśnie takich oponach, ale Miata nie ma takiej mocy przerobowej, by czasami się dźwignąć na oponach z takim bieżnikiem w niektórych sytuacjach.
Kokona ATeki wczoraj uratowały dzień, ale ja definitywnie wchodzę w MTeki - znalazłem takie oponki ... wg wyliczeń wejdą idealnie.
Trepador Radial M8060
Plan jest taki, by kupić dwie - na oś napędową, bo Coopery sprawdzają się całkiem przyzwoicie, jako opony 'kierujące'
Także tak - bez drugiego setu kół (choćby dwóch) nie ma co marzyć o dorosłym terenie.
Chyba, że ktoś lubi codziennie jeździć na ATekach / MTekach
Niestety bez porządnych ATeków założonych na oś napędową się nie uda w głębokim piachu / błocie / wodzie.
Opony pokroju Yokohama / Coopery są jak najbardziej przyzwoite ... ale na porządnych terenówkach.
Widzieliśmy Wranglery, Patrole, Cherokee wyciągające inne terenówki na właśnie takich oponach, ale Miata nie ma takiej mocy przerobowej, by czasami się dźwignąć na oponach z takim bieżnikiem w niektórych sytuacjach.
Kokona ATeki wczoraj uratowały dzień, ale ja definitywnie wchodzę w MTeki - znalazłem takie oponki ... wg wyliczeń wejdą idealnie.
Trepador Radial M8060
Plan jest taki, by kupić dwie - na oś napędową, bo Coopery sprawdzają się całkiem przyzwoicie, jako opony 'kierujące'
Także tak - bez drugiego setu kół (choćby dwóch) nie ma co marzyć o dorosłym terenie.
Chyba, że ktoś lubi codziennie jeździć na ATekach / MTekach
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Tylko nie przesadź z szerokością opony. Nie wiem, czy w grząskim Twoje muscletires pozwolą swobodnie kierować (ści…o zalepi bieżnik i będzie jazda sankami na wprost), ale jak spróbujesz to na pewno się pochwalisz
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
KLapovchy pisze:Na piach - AT. Do błota - MT.
Spuść ciśnienie do 1 - 0.8 bara
No to żeśmy za dużo dali. Mieliśmy na tyle 1,3 ... ale i tak najbardziej przeszkadzał otwarty dyfer.
Co do opon - bardzo cywilizowany rozmiar znalazłem tych MTeków - 205/70R15. Powinno być dobrze.
Do takiego ciśnienia spuszcza się 2,5 - 3 tonowe Patrole więc w 1 tonowej Mazdzie można popuścić wodzę fantazji W razie co weź coś łatwopalnego, jakby Ci opona z felgi zeszła.
A tak w ogóle, w cywilnej wersji jakie zalecane jest ciśnienie powietrza?
A tak w ogóle, w cywilnej wersji jakie zalecane jest ciśnienie powietrza?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Widzisz - dobrze wiedzieć.
Będziemy kombinować
Tymczasem ekperymentowaliśmy w weekend z piaskiem - ATeki Kokona bardzo się sprawdzają... a Yoko zaklejało się trochę mniej od Cooperów.
Natomiast droga powrotna to dość specyficzne uczucie, gdy takimi samochodami przejeżdżasz między rodzinami wychodzącymi z kościoła lub/i idącymi na obiad z familią
Po prostu #MillionDollarCar
Mam nadzieję, że szybko ktoś do nas dołączy - we dwóch jest fajnie, ale im więcej tym radośniej
Będziemy kombinować
Tymczasem ekperymentowaliśmy w weekend z piaskiem - ATeki Kokona bardzo się sprawdzają... a Yoko zaklejało się trochę mniej od Cooperów.
Natomiast droga powrotna to dość specyficzne uczucie, gdy takimi samochodami przejeżdżasz między rodzinami wychodzącymi z kościoła lub/i idącymi na obiad z familią
Po prostu #MillionDollarCar
Mam nadzieję, że szybko ktoś do nas dołączy - we dwóch jest fajnie, ale im więcej tym radośniej
I teraz w tej historii musicie zdać sobie sprawę, że różnica między RWD a 4x4 jest... Diametralna Wiem, że fun jest nieziemski. W sumie możecie zainteresować się środowiskiem ludzi którzy w Polsce buggy robią. Znajdziecie wspólny język
Cooper robił jeszcze takie fajne agresywne ateki, Discoverer AT 3 bodajże.
Cooper robił jeszcze takie fajne agresywne ateki, Discoverer AT 3 bodajże.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Buggy przynajmniej będą miały wykrzyż z prawdziwego zdarzenia, ale i tak musi być fajnie. Gdyby tak ktoś latem na półwyspie Helskim otworzył wypożyczalnię takich Liftów
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Widzicie - bo wydaje mi się, że traktujecie temat zbyt poważnie - my nie próbujemy zbudować poważnej terenówki, która GOPRowców wyciągnie z potrzasku ... albo nawet zwykłą RAV4.
Co prawda są kity całego zawieszenia, by zmodyfikować MX-5 bardziej terenówo ... my staramy się stworzyć bardzo przyzwoity daily car z wyższym prześwitem, który w kilka chwil może zostać zmieniony w samochód, który wjedzie tam, gdzie żadna Miata nie była (a nie żadna offroadówka).
Nie oszukujmy się - tu nastąpiło tylko zmodyfikowanie punktu mocowania seryjnych amoryzatorów.
Kombinujemy jak daleko da się zajść...
Bo widzę, że udziela się powaga zbliżona do tej, która malowała się na oczach kierowców Patroli i Wranglerów, którzy w naszej okolicy się bawili.
Jedni kupują, a inni budują
Co prawda są kity całego zawieszenia, by zmodyfikować MX-5 bardziej terenówo ... my staramy się stworzyć bardzo przyzwoity daily car z wyższym prześwitem, który w kilka chwil może zostać zmieniony w samochód, który wjedzie tam, gdzie żadna Miata nie była (a nie żadna offroadówka).
Nie oszukujmy się - tu nastąpiło tylko zmodyfikowanie punktu mocowania seryjnych amoryzatorów.
Kombinujemy jak daleko da się zajść...
Bo widzę, że udziela się powaga zbliżona do tej, która malowała się na oczach kierowców Patroli i Wranglerów, którzy w naszej okolicy się bawili.
Jedni kupują, a inni budują
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Wpadnijcie na off-roadowy zlot... Tam okazuje się, że trzytonowy patrol potrafi wiele, ale najlepiej bawią się nivy i samuraje. A Miata jest jeszcze lżejsza
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Miata zawsze zamieniała benzynę na uśmiech... a teraz okazuje się, że przy zrobieniu tego z głową może i wywoływać pozytywne emocje w błocie
Studzę tylko oczekiwania - by mierzyć się nawet z dolną półką offroad, trzeba wydać o wiele więcej, niż gotowy samochód przeznaczony do pokonywania pagórków (moje 90KM szybko znalazło swój limit).
Definitywnie 1.8 jest o wiele lepszym motorem na start
Tymczasem - mam nadzieję, że do wiosny popełnimy wszystkie błędy i kolejni trochę kasy zaoszczędzą .
Studzę tylko oczekiwania - by mierzyć się nawet z dolną półką offroad, trzeba wydać o wiele więcej, niż gotowy samochód przeznaczony do pokonywania pagórków (moje 90KM szybko znalazło swój limit).
Definitywnie 1.8 jest o wiele lepszym motorem na start
Tymczasem - mam nadzieję, że do wiosny popełnimy wszystkie błędy i kolejni trochę kasy zaoszczędzą .
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
KLapovchy pisze:Ogólnie w przeprawach nie rozumiem zachwytu Patrolami. Jimmny, Samurai czy Vitara są o wiele lepsze.
To już zupełny OT nam się zrobił, ale kilka lat temu miałem krótki epizod z krótką Fronterą podliftowaną i na MT-kach - sprzedana do znajomych i jeździ do dziś - mnóstwo dobrej zabawy zapewniało to auto, bo póki jechało się po suchym napęd nie przeszkadzał, a krótki rozstaw osi pozwalał objechać te miejsca, w których duże terenówki się kopały - natomiast, jako, że auto jeździ u znajomego, to wiem ile przez ten czas miało awarii (a było m.in. w Rumunii) - i tu jest zaleta patrola - abstrahując od jednostki napędowej Renault - jest niezniszczalny. Ponadto można w nim spać, gotować, wziąć prysznic - a widziałem nawet jedną sztukę z ekspresem do kawy. Niemniej nic z powyższych nie jest istotne podczas weekendowego taplania w błotku - to fakt. (No dobra, może ten ekspres w Jimniaku też by się przyjął)
Słuchaj, Patrol na wyprawy jak najbardziej. Duży, przestronny, w miarę niezawodny. Sam mam Landa - ogarniesz to młotkiem i przecinakiem, trochę mniejsze spalanie, mniejsza cena wyjściowa, potem i tak jest podobnie. Właściwości terenowe obu podobne - czyli jak przystało na przeładowane 3 tonowe klocki...
Ale ani jednego, ani drugiego nie brałbym na jakieś rajdy przeprawowe.
Tak nawiasem - to zarówno ten 2.8 pękający i ten 3.0 wybuchający to wymysł Francuzów?
Ale ani jednego, ani drugiego nie brałbym na jakieś rajdy przeprawowe.
Tak nawiasem - to zarówno ten 2.8 pękający i ten 3.0 wybuchający to wymysł Francuzów?
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Nie. 3.0 4 cylindry jest z reanult, dwa-osiem to japoniec i ma 6 garów. Ten starszy ma zaletę w postaci prostej budowy a po remoncie i wysterowaniu prostej mechanicznej pompy prawie daje radę, natomiast 3.0 cóż ma pewne wady, ale na hamowni można na nim zyskać spore przyrosty momentu. I różnice przed i po strojeniu są bardzo odczuwalne.
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Kończąc offtop chciałem zauważyć, że teraz każde ogłoszenie auta w stanie nieidealnym zawiera frazę "dobra baza pod lifta" Tej rewolucji nic już nie zatrzyma!
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Hehe. I to nie tylko na forum.VooR pisze:Kończąc offtop chciałem zauważyć, że teraz każde ogłoszenie auta w stanie nieidealnym zawiera frazę "dobra baza pod lifta" Tej rewolucji nic już nie zatrzyma!
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Gruzy podrożeją
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Spokojnie, Arvi z ochotą te off topy poczyści, czyż nie?
Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??
Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
pistenbully pisze:Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??
Zaspawanym
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
pistenbully pisze:Spokojnie, Arvi z ochotą te off topy poczyści, czyż nie?
Wracając do tematu: to gruza z jakim dyfrem należy szukać??
Nie, nie... nic czyszczone nie będzie - uwielbiam offtopy z czapy
A co do meritum - definitywnie otwarte lub od razu zaspawane.
Generalnie jeszcze przez rok (co najmniej) będziemy badać i się uczyć.
Słyszałem plotki o dyferencjalne z innego samochodu, który będzie idealnie pasować właśnie do Lifta, ale to jest w fazie eksperymentów.
Koła żeśmy już przetestowali i wiemy, że Yoko / Coopery to całkiem zacna guma na ulicę i ubity (choć lepiej, by był suchy) offroad. Z czego na pierwszy rzut oka widać, że Yoko rozwali system zimą, Coopery raczej nie (ich zaletą jest występowanie w rozmiarze 14'' dla tych, co chcą przerabiać NA i mieć maksimum mięsa).
Przed nami snorkle (żaden sklep nie jest skory pomóc - będziemy sobie sami radzić), wyciągarki (bardziej pod ATV / ciężkie quady, niż pod samochody będziemy kupować) no i knujemy, czy znajdziemy jakieś miejsce na zapas. Jeszcze trapy by się przydało mieć ze sobą, ale nie chcemy zostawiać kroci za markowe, więc też szukamy alternatyw (podłoga rusztowania budowalnego?).
Ja dodatkowo chcę hardtopa z bagażnikiem na górze, ale musimy rozwikłać problem trzymania czegoś na takowym, bo sam HT jest dość delikatny przecież.
Więc półmetkiem bym tego nie nazwał, ale jesteśmy trochę dalej niż zakładałem, że będziemy po 1,5 / 2 miesiącach .
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A kto go będzie za nimi woził??
A wracając do tematu mechanizmu to wydawało mi się, że podczas Ułęża Pepeg zeznał, że ma w Lifcie-1-st-Edition torsena. Czyżby? Czy "mamy" w takim razie trzy różne mechanizmy? Może trzeba zrobić test porównawczy?
A wracając do tematu mechanizmu to wydawało mi się, że podczas Ułęża Pepeg zeznał, że ma w Lifcie-1-st-Edition torsena. Czyżby? Czy "mamy" w takim razie trzy różne mechanizmy? Może trzeba zrobić test porównawczy?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Poniekąd już się odbył... w każdym razie ja przegrywam (otwarty).
W tej chwili jest 2:0 dla Kokona (tyle razy mnie wyciągał)
Pepeg chyba tez daje radę.
Więc tutaj Panowie będą musieli się pobawić, bo ja walkowerem oddaje
W tej chwili jest 2:0 dla Kokona (tyle razy mnie wyciągał)
Pepeg chyba tez daje radę.
Więc tutaj Panowie będą musieli się pobawić, bo ja walkowerem oddaje
Potwierdzam u mnie torsen. I daje radę bajecznie. Spina jak potrzeba i przegubów nie łamie. Jedyny jego mankament to gdy koło jest w powietrzu. Ale i na to jest sposób, wystarczy lekko zaciągnąć ręczny i mechanizm pięknie spina.
Mialem zmieniać na spawak ale zbyt dużo jeżdżę tym daily i torsen mi bardziej odpowieda.
Mialem zmieniać na spawak ale zbyt dużo jeżdżę tym daily i torsen mi bardziej odpowieda.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2113
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
No i potwierdziłeś moje podejrzenia i rozwiałeś wątpliwości. Czyli jednak na lifta trzeba tańszej anniversarki szukać... (bo więcej krótkich biegów)
Kiedyś jeździłem Defem który miał taki patent, że w kabinie były 4 zawory, każdym dało się odciąć jeden zacisk hamulcowy. Jak ktoś już wie w czym przeszkadza mechanizm różnicowy w terenie to wie o co biega Swoją drogą wszystkie elektroniczne systemy w nowszych 4x4 działają na tej zasadzie - dohamowują koło które jest w powietrzu.
Dawajcie ARB i 100% blokady
Dawajcie ARB i 100% blokady
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Głupia sprawa. Przez przypadek wyszedł mi lift. Kupiłem NA na oponach śmieciach, ale miałem 15 z Impulsa i zimówki z E46, i taki zestaw wrzuciłem do NA, czyli 195/65R15. Czy zamiast lifta nie można wciepnąć sprężyny z NB albo jakiejś podkładki pod sprężynę? Dosłownie o 1 cal. W sumie, to 15-20 mm w zupełności by siadło, dlatego myślę o zapewnieniu sprężynie wstępnego napięcia takim dystansem i na tym ugrać.
The answer is always Miata.