[NA] Uklad chlodzenia
eksplozja pod maska
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Właśnie zmieniłem na 88. Jest nowa chłodnica, wypłukany układ i nowy płyn. A jednak temperatura wciąż sobie lubi skakać tak do maks 3/5 wskazania. Wentylator na postoju chodzi bardzo długo.
Zastanawiam się czy nie jest temu winne podpięte ogrzewanie postojowe i dłuższe przewody. Może nie ma właściwego obiegu cieczy chłodzącej.
Zastanawiam się czy nie jest temu winne podpięte ogrzewanie postojowe i dłuższe przewody. Może nie ma właściwego obiegu cieczy chłodzącej.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wskaźnik w NA w normalnych warunkach pokazuje ponad połowę skali więc też nie panikuj niepotrzebnie. U mnie stoi sobie zawsze na krawędzi poziomych nóżek ikony wskaźnika natomiast nie wędruje ani w jedną ani w drugą, bez względu na temp. zewnętrzną. Będę profilaktycznie zmieniał chłodnicę ale nie sądzę żeby to coś zmieniło bo wszystko jest w porządku, mam nowy korek, termostat, pompę wody, układ płukany tysiąc razy przy okazji grzebania pod maską, wszystko działa jak ma działać i wskazania wciąż takie same.
Fifkers pisze:Wywal to webasto. W mx-5 totalnie niepotrzebna rzecz.
Jak chce się jeździć zimą... Chociaż w sumie ten silnik grzeje się szybko.
pirul pisze:U mnie stoi sobie zawsze na krawędzi poziomych nóżek ikony wskaźnika natomiast nie wędruje ani w jedną ani w drugą, bez względu na temp. zewnętrzną.
U mnie podobnie z tym że:
- wskazówka potrafi sobie chodzić, nie są to duże wahania, jednak są.
- bardzo często włącza się wentylator. I pierwszy raz mam taką sytuację. W 323F BG włączał się raz na ruski rok, w Corolli G6 to samo, chociaż miałem zniszczoną chłodnicę. W Landzie mam wiskozę. A tutaj praktycznie non stop jak się zatrzymuje mam włączony wentylator.
Inna sprawa że idle na poziomie 1000 obrotów per minuta to też trochę za wysoko
Edycja: Ja wiem, niby pierdoły, ale mnie to irytuje
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
U mnie też delikatnie drga wskazówka więc to chyba norma, wentylator również kręci jak szalony prawie cały czas. Z tym że moja chłodnica już umiera, ale montuje grubą w weekend i porównam jak będzie się zachowywać wskazówka.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Ostatni zgłebiałem temat wskazań temperatury w NBFL, niejako z konieczności. Podpiąłem ODB i porównywałem temperatury. Wskazówka na zegarach podnosi się z minimum przy ok. 68*C. Potem wychyla się w miarę liniowo do ok. 76*C i właściwie zatrzymuje się w pionie aż do 98*C. Są tam jakieś małe wahania, ale ciężko to nawet zauważyć. Do maxa dochodzi przy ok. 110 - 115*C. Wentylator włącza się koło 97*C. Tak to wygląda w NBFL. W NA pewnie inaczej.
Aero50 pisze:U mnie też delikatnie drga wskazówka więc to chyba norma, wentylator również kręci jak szalony prawie cały czas. Z tym że moja chłodnica już umiera, ale montuje grubą w weekend i porównam jak będzie się zachowywać wskazówka.
Żałuję, bo kupiłem NRFa w cenie tej 40 mm od TurboWorks.
- Aero50
- Donator
- Posty: 364
- Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
- Model: NA
- Wersja: 90' 1.6
- Lokalizacja: Kraków
KLapovchy pisze:Aero50 pisze:U mnie też delikatnie drga wskazówka więc to chyba norma, wentylator również kręci jak szalony prawie cały czas. Z tym że moja chłodnica już umiera, ale montuje grubą w weekend i porównam jak będzie się zachowywać wskazówka.
Żałuję, bo kupiłem NRFa w cenie tej 40 mm od TurboWorks.
Ja dałem za turboworksa na alledrogo 400zł z wysyłką, a nawet nie patrzyłem ile kosztuje nowa ori. Uznałem z góry że wole dołożyć skoro i tak muszę zmienić.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Eeee to słabo szukałeś
https://www.czesciauto24.pl/nrf/2389875
Cena się waha w zależności od kursów euro. Wczoraj była za 220pln (na -21%).
https://www.czesciauto24.pl/nrf/2389875
Cena się waha w zależności od kursów euro. Wczoraj była za 220pln (na -21%).
- Alex
- Donator
- Posty: 4618
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jesli kupowac chlodnice to warto poszukac takiej do wersji z automatem. Cena prawie ta sama a rdzen jest grubszy.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- meewosh
- Posty: 1140
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
pirul pisze:Eeee to słabo szukałeś
https://www.czesciauto24.pl/nrf/2389875
Cena się waha w zależności od kursów euro. Wczoraj była za 220pln (na -21%).
Z tą firmą proponuję uważać. Części idą z Niemec, fakt, ale robią takie numery że szkoda gadać.
Mają niby swoją markę (STARK Prof.Line), którą przesyłają pod pretekstem braku tego co klient zamówił.
Cześci firmowane j.w. nie są najtańsze, więc zamawiając np. klocki czy tarcze ABE, dostaniesz STARK'a który jest teoretycznie droższy/lepszy. Pic na wodę, Wyżsa cena powoduje to, że niektórzy myślą, że dostali coś lepszego niż zamawiali - a to taki Kager/Hart tłuczony pewnie w Chinach.
Przy okazji, u mnie pierwszą rzecz jaką wymieniłem była chłodnica (pociła się na łaczeniu plastiku z alu). Znalazłem po numerze ori na allegro jakąś budżetową za 159 zł. Działa.
Co do temperatury, u mnie wskaźnik jest minimalnie poza pionem, ale stoi tam zawsze bez wahań. Dla świętego spokoju, można wskazówkę o ten 1-2 mm przestawić co by się nie stresować Tymbardziej, że błędne wskazanie może być spowodowane demontażem zegarów/wymianą podświetlenia i ponownym złym montażem wskazówki.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Podrzucę alternatywę, przyda się w przyszłości - jeśli ktoś się obawia sprowadzania zza granicy czy nie może znaleźć w kraju powiedzmy taniej niż za 300pln chłodnicy NRF 506522, to można zamówić NISSENS nr kat NIS 62447, która ma grubszy rdzeń (33mm) bo pasuje też do automatów - obecnie dostępna na motostacja.pl za 289pln i ja się chyba na nią zdecyduję.
https://motostacja.com/p/NISSENS-62447/
https://motostacja.com/p/NISSENS-62447/
- McTwist
- Posty: 98
- Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
- Model: NA
- Wersja: 1990 Miata
- Lokalizacja: Warszawa
pirul pisze:Podrzucę alternatywę, przyda się w przyszłości - jeśli ktoś się obawia sprowadzania zza granicy czy nie może znaleźć w kraju powiedzmy taniej niż za 300pln chłodnicy NRF 506522, to można zamówić NISSENS nr kat NIS 62447, która ma grubszy rdzeń (33mm) bo pasuje też do automatów - obecnie dostępna na motostacja.pl za 289pln i ja się chyba na nią zdecyduję.
https://motostacja.com/p/NISSENS-62447/
Daj znać jeśli kupisz i zamontujesz czy jest plug&play, rozważam wymianę mojej starej w na. Dzięki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem, nie myślałem nad tym szczerze mówiąc, temat zostawię sobie na koniec jak już odnowię zawieszenie, układ jezdny i przeniesienie napędu bo obecna chłodnica pracuje bez zarzutu.
Odświeżam temat. W mojej Madziuli NA 115KM 91r. pociekła dość grubo chłodnica. XXX-lecie już niedługo i muszę temat ogarnąć.
Z tego co pobieżnie sprawdziłem na necie w ofercie są chłodnice jak w powyższej dyskusji NRF, Nissen, Koyorad.
Auto jeździ dla przyjemności, mocno okazyjnie tj. 1000-2000km/rok, bez upalania.
Możecie podzielić się wiedzą którą brać. Mieliście po czasie jakieś problemy z tymi chłodnicami? A może możecie coś innego polecić.
Dobrze by było aby montaż był P&P bez dłubania.
Dzięki za pomoc.
Z tego co pobieżnie sprawdziłem na necie w ofercie są chłodnice jak w powyższej dyskusji NRF, Nissen, Koyorad.
Auto jeździ dla przyjemności, mocno okazyjnie tj. 1000-2000km/rok, bez upalania.
Możecie podzielić się wiedzą którą brać. Mieliście po czasie jakieś problemy z tymi chłodnicami? A może możecie coś innego polecić.
Dobrze by było aby montaż był P&P bez dłubania.
Dzięki za pomoc.
Czerwona...zawsze w toplessie