Dolot do NBFL 2002r

K&N 57-0372 - dolot czy warto założyć?

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

24 maja 2016, 20:04

Ja czujnik, po zlozeniu calego dolotu, wlozylem w ta dziure od gory stozka i jakos go trytytka przymocowalem. Nie musi siedziec jakos mega sztuwno byleby ze stozka nie wypadl.

Rurke co szla od dolotu do pokrywy zaworow wywalasz i na pokrywie zaworow montujesz taki maly filterek ( mini stozek?). Powinienes go zamowic albo dostac jak zamowiles komplet do mx'a
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 maja 2016, 23:01

Czujnik wpinasz w dowolne miejsce w rurze, wyciągasz gumową uszczelkę z oryginalnej puchy dolotu, wiercisz/frezujesz (fi 18-20mm? Nie jestem pewien) i wciskasz to w swój nowy dolot - a później w to czujnik.

Odmę od strony gorącej silnika również proponuję wpiąć w dolot, wbrew powszechnemu przekonaniu nie służy to tylko ekologii (zaufaj mi na słowo, słowa kluczowe z tym związane - skrzynia korbowa oraz podciśnienie). Tutaj albo organizujesz jakiś kruciec i podpinasz się do dolotu albo po chamsku wiercisz dziurę mniejszą od średnicy przewodu (około 1mm) i wpychasz go na siłę - możesz ściąć przewód pod kątem 90-120* i skierować go płaszczyzną cięcia w kierunku przepływu powietrza.

Pozdro ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Lesio
Posty: 68
Rejestracja: 29 cze 2015, 12:23
Model: NB FL
Wersja: MEMORIES
Lokalizacja: Zielona Góra

25 maja 2016, 8:13

Mayk i Polokokt , dzięki wielkie za informacje. Tak myslałem że o nie jest bez znaczenia. Poczytałem szczególnie o tym podciśnieniu i pierścieniach. Widziałem że czester miał taki mały filtr odmy bezpośrednio na pokrywie zaworów. Musze domówić części a póki co założę Simotę na oryginał, zdemontuję tylko starą puszkę. Czujnik tylko wmontuję jakoś do stożka. Mam go w obudowie carbonowej to pewnie coś wymyslę. jednak nie takie to proste:-)
".... co było wczoraj nieważne jest teraz...."
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

25 maja 2016, 8:17

Mayk pisze:Czujnik wpinasz w dowolne miejsce w rurze, wyciągasz gumową uszczelkę z oryginalnej puchy dolotu, wiercisz/frezujesz (fi 18-20mm? Nie jestem pewien) i wciskasz to w swój nowy dolot - a później w to czujnik.

Odmę od strony gorącej silnika również proponuję wpiąć w dolot, wbrew powszechnemu przekonaniu nie służy to tylko ekologii (zaufaj mi na słowo, słowa kluczowe z tym związane - skrzynia korbowa oraz podciśnienie). Tutaj albo organizujesz jakiś kruciec i podpinasz się do dolotu albo po chamsku wiercisz dziurę mniejszą od średnicy przewodu (około 1mm) i wpychasz go na siłę - możesz ściąć przewód pod kątem 90-120* i skierować go płaszczyzną cięcia w kierunku przepływu powietrza.
X
Pozdro ;)

Pierwszy raz słyszę co by odma miała jaki kolwiek wpływ na cokolwiek. ;) no ale nie mowi to byle kto! Sprawdze doświadczalnie, i zobacze czy cokolwiek czuć różnicy ..
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 maja 2016, 9:27

Odma ma kolosalną funkcję w silnikach doładowanych, w wolnossących jest to po prostu dobra rzecz.

W skrócie czemu:

1. Wentylacja skrzyni korbowej - opary są wyciągane z silnika, olej nie zanieczyszcza się tak szybko
2. Poprawna praca pierścieni tłokowych - w trakcie normalnej pracy część spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (patrz pkt 1), mając odpiętą odmę mamy w najlepszym wypadku ciśnienie zbliżone do atmosferycznego a zazwyczaj jest tam lekkie nadciśnienie. Odma wymusza wyciąganie tego nadmiaru powietrza/oparów. Przy nadciśnieniu w skrzyni korbowej łatwiej o wszelkie wycieki z uszczelniaczy, ma to również kosmetyczny (lub brak?) wpływ na uszczelnianie pierścieni olejowych - są różne teorie na ten temat.

W silniku wolnossącym nie odczujesz różnicy w samej jeździe i kulturze pracy, ani w zużyciu oleju. Narażasz się tylko na potencjalne wycieki i zwiększone zanieczyszczanie oleju przez spaliny zalegające w skrzyni korbowej.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Lesio
Posty: 68
Rejestracja: 29 cze 2015, 12:23
Model: NB FL
Wersja: MEMORIES
Lokalizacja: Zielona Góra

25 maja 2016, 10:02

Mayk pisze:Odma ma kolosalną funkcję w silnikach doładowanych, w wolnossących jest to po prostu dobra rzecz.

W skrócie czemu:

1. Wentylacja skrzyni korbowej - opary są wyciągane z silnika, olej nie zanieczyszcza się tak szybko
2. Poprawna praca pierścieni tłokowych - w trakcie normalnej pracy część spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (patrz pkt 1), mając odpiętą odmę mamy w najlepszym wypadku ciśnienie zbliżone do atmosferycznego a zazwyczaj jest tam lekkie nadciśnienie. Odma wymusza wyciąganie tego nadmiaru powietrza/oparów. Przy nadciśnieniu w skrzyni korbowej łatwiej o wszelkie wycieki z uszczelniaczy, ma to również kosmetyczny (lub brak?) wpływ na uszczelnianie pierścieni olejowych - są różne teorie na ten temat.

W silniku wolnossącym nie odczujesz różnicy w samej jeździe i kulturze pracy, ani w zużyciu oleju. Narażasz się tylko na potencjalne wycieki i zwiększone zanieczyszczanie oleju przez spaliny zalegające w skrzyni korbowej.


Yes, of corse, naturlich....:-) w 100% zgadzam się z kolegą. W końcu zaprojektowali to japońscy inżynierowie. To chyba wiedzieli co robia i po co. Ja im tam zaufam i postaram się zrobić tak aby w jak najmniejszym stopniu "spieprzyć" to co zaprojektowali. :-)
".... co było wczoraj nieważne jest teraz...."
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

25 maja 2016, 10:34

z odma mam podobne zdanie, ale sciagajac juz ktoras pokrywe bardziej zapaprana jest komora po stronie zimnej, wiec wydaje mi sie, ze wlasnie tam wiecej jest zasysane ;)
co do tej po stronie cieplej to kiedys chyba five pisal jak mu przez filterek na odmie po stronie cieplej ladnie kapal olej na wydech i unosil sie piekny zapach :P

tak z ciekawosci czekam na zdjecia jak wyglada ta smieszna obudowa do stozka zamontowana w miacie :mrgreen: dobrze kojarze, ze z drugiej strony puchy mozna podpiac jakis waz z doprowadzeniem powietrza?
Obrazek
Awatar użytkownika
Lesio
Posty: 68
Rejestracja: 29 cze 2015, 12:23
Model: NB FL
Wersja: MEMORIES
Lokalizacja: Zielona Góra

25 maja 2016, 11:35

Czy ktoś mi może podać jakiej średnicy mam zamówić filtr odmy - 9,12, 25?
".... co było wczoraj nieważne jest teraz...."
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2016, 11:54

Rurka od podciśnienia w odmie u mnie była czysta i sucha w środku. Również filtr odmy teraz jest czysty. Nie wiem czy w zdrowym silniku potrzeba jest podciśnienia by na siłę to wyciągać. W moim wypadku nie ma czego.
Tak w ogóle to jak już tak się bawić to wraz z Oil Catch Tankiem by nie syfić dolotu. Z dwojga złego wolę bo na filtr napluło niż by kolektor i przepustnica była zasrana olejem z pod pokrywy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

25 maja 2016, 12:09

Czester ale tu nie chodzi o kwestię zanieczyszczonego dolotu tylko wyeliminowanie ewentualnego nadciśnienia w skrzyni korbowej. To, że masz filtr na odmie czysty to raczej nic dziwnego bo tak jak Mayk zauważył przy takim rozwiązaniu podciśnienie tam praktycznie nie istnieje. Oil Catch Tank przy silniku wolnossącym to trochę sztuka dla sztuki ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2016, 12:51

sophisty pisze:Czester ale tu nie chodzi o kwestię zanieczyszczonego dolotu tylko wyeliminowanie ewentualnego nadciśnienia w skrzyni korbowej. To, że masz filtr na odmie czysty to raczej nic dziwnego bo tak jak Mayk zauważył przy takim rozwiązaniu podciśnienie tam praktycznie nie istnieje. Oil Catch Tank przy silniku wolnossącym to trochę sztuka dla sztuki ;)


A dlaczego sztuka dla sztuki? Wg. mnie dlatego, że tam jest sucho i czysto... Dobrze o tym wiesz i dlatego piszesz, że przesadzam;)

Nie znam się na silnikach ale na fizyce już bardziej. Skoro zamontowany jest filtr na odmie to mamy dziurę pod pokrywą więc zjawisko to nie powinno powstać. Ciśnienie jest równe atmosferycznemu. Popraw jeśli się mylę.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 maja 2016, 12:51

czester_ pisze:Rurka od podciśnienia w odmie u mnie była czysta i sucha w środku. Również filtr odmy teraz jest czysty. Nie wiem czy w zdrowym silniku potrzeba jest podciśnienia by na siłę to wyciągać. W moim wypadku nie ma czego.
Tak w ogóle to jak już tak się bawić to wraz z Oil Catch Tankiem by nie syfić dolotu. Z dwojga złego wolę bo na filtr napluło niż by kolektor i przepustnica była zasrana olejem z pod pokrywy.



Ja tylko wyraziłem swoją opinię w tym temacie, każdy robi jak uważa :kciuk:


A co do nadciśnienia w skrzyni, co jeśli średnica kanałów odmy jest zbyt mała by wyrównać ciśnienia samoczynnie?
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

29 maja 2016, 10:18

czester_ pisze:Rurka od podciśnienia w odmie u mnie była czysta i sucha w środku.

nie chodzilo mi o rurke, a o komory pod pokrywa - otwierales je?
zeby nie miec syfu w dolocie mozna wlasnie wspomniane komory przerobic na oct ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

29 maja 2016, 20:32

chodzi Ci np. o ten sposób z druciakiem? :D
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

30 maja 2016, 8:32

dokladnie :kciuk:
Obrazek
ODPOWIEDZ