Dolot do NBFL 2002r
K&N 57-0372 - dolot czy warto założyć?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Ja czujnik, po zlozeniu calego dolotu, wlozylem w ta dziure od gory stozka i jakos go trytytka przymocowalem. Nie musi siedziec jakos mega sztuwno byleby ze stozka nie wypadl.
Rurke co szla od dolotu do pokrywy zaworow wywalasz i na pokrywie zaworow montujesz taki maly filterek ( mini stozek?). Powinienes go zamowic albo dostac jak zamowiles komplet do mx'a
Rurke co szla od dolotu do pokrywy zaworow wywalasz i na pokrywie zaworow montujesz taki maly filterek ( mini stozek?). Powinienes go zamowic albo dostac jak zamowiles komplet do mx'a
Czujnik wpinasz w dowolne miejsce w rurze, wyciągasz gumową uszczelkę z oryginalnej puchy dolotu, wiercisz/frezujesz (fi 18-20mm? Nie jestem pewien) i wciskasz to w swój nowy dolot - a później w to czujnik.
Odmę od strony gorącej silnika również proponuję wpiąć w dolot, wbrew powszechnemu przekonaniu nie służy to tylko ekologii (zaufaj mi na słowo, słowa kluczowe z tym związane - skrzynia korbowa oraz podciśnienie). Tutaj albo organizujesz jakiś kruciec i podpinasz się do dolotu albo po chamsku wiercisz dziurę mniejszą od średnicy przewodu (około 1mm) i wpychasz go na siłę - możesz ściąć przewód pod kątem 90-120* i skierować go płaszczyzną cięcia w kierunku przepływu powietrza.
Pozdro
Odmę od strony gorącej silnika również proponuję wpiąć w dolot, wbrew powszechnemu przekonaniu nie służy to tylko ekologii (zaufaj mi na słowo, słowa kluczowe z tym związane - skrzynia korbowa oraz podciśnienie). Tutaj albo organizujesz jakiś kruciec i podpinasz się do dolotu albo po chamsku wiercisz dziurę mniejszą od średnicy przewodu (około 1mm) i wpychasz go na siłę - możesz ściąć przewód pod kątem 90-120* i skierować go płaszczyzną cięcia w kierunku przepływu powietrza.
Pozdro
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Lesio
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 cze 2015, 12:23
- Model: NB FL
- Wersja: MEMORIES
- Lokalizacja: Zielona Góra
Mayk i Polokokt , dzięki wielkie za informacje. Tak myslałem że o nie jest bez znaczenia. Poczytałem szczególnie o tym podciśnieniu i pierścieniach. Widziałem że czester miał taki mały filtr odmy bezpośrednio na pokrywie zaworów. Musze domówić części a póki co założę Simotę na oryginał, zdemontuję tylko starą puszkę. Czujnik tylko wmontuję jakoś do stożka. Mam go w obudowie carbonowej to pewnie coś wymyslę. jednak nie takie to proste:-)
".... co było wczoraj nieważne jest teraz...."
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Mayk pisze:Czujnik wpinasz w dowolne miejsce w rurze, wyciągasz gumową uszczelkę z oryginalnej puchy dolotu, wiercisz/frezujesz (fi 18-20mm? Nie jestem pewien) i wciskasz to w swój nowy dolot - a później w to czujnik.
Odmę od strony gorącej silnika również proponuję wpiąć w dolot, wbrew powszechnemu przekonaniu nie służy to tylko ekologii (zaufaj mi na słowo, słowa kluczowe z tym związane - skrzynia korbowa oraz podciśnienie). Tutaj albo organizujesz jakiś kruciec i podpinasz się do dolotu albo po chamsku wiercisz dziurę mniejszą od średnicy przewodu (około 1mm) i wpychasz go na siłę - możesz ściąć przewód pod kątem 90-120* i skierować go płaszczyzną cięcia w kierunku przepływu powietrza.
X
Pozdro
Pierwszy raz słyszę co by odma miała jaki kolwiek wpływ na cokolwiek. no ale nie mowi to byle kto! Sprawdze doświadczalnie, i zobacze czy cokolwiek czuć różnicy ..
Odma ma kolosalną funkcję w silnikach doładowanych, w wolnossących jest to po prostu dobra rzecz.
W skrócie czemu:
1. Wentylacja skrzyni korbowej - opary są wyciągane z silnika, olej nie zanieczyszcza się tak szybko
2. Poprawna praca pierścieni tłokowych - w trakcie normalnej pracy część spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (patrz pkt 1), mając odpiętą odmę mamy w najlepszym wypadku ciśnienie zbliżone do atmosferycznego a zazwyczaj jest tam lekkie nadciśnienie. Odma wymusza wyciąganie tego nadmiaru powietrza/oparów. Przy nadciśnieniu w skrzyni korbowej łatwiej o wszelkie wycieki z uszczelniaczy, ma to również kosmetyczny (lub brak?) wpływ na uszczelnianie pierścieni olejowych - są różne teorie na ten temat.
W silniku wolnossącym nie odczujesz różnicy w samej jeździe i kulturze pracy, ani w zużyciu oleju. Narażasz się tylko na potencjalne wycieki i zwiększone zanieczyszczanie oleju przez spaliny zalegające w skrzyni korbowej.
W skrócie czemu:
1. Wentylacja skrzyni korbowej - opary są wyciągane z silnika, olej nie zanieczyszcza się tak szybko
2. Poprawna praca pierścieni tłokowych - w trakcie normalnej pracy część spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (patrz pkt 1), mając odpiętą odmę mamy w najlepszym wypadku ciśnienie zbliżone do atmosferycznego a zazwyczaj jest tam lekkie nadciśnienie. Odma wymusza wyciąganie tego nadmiaru powietrza/oparów. Przy nadciśnieniu w skrzyni korbowej łatwiej o wszelkie wycieki z uszczelniaczy, ma to również kosmetyczny (lub brak?) wpływ na uszczelnianie pierścieni olejowych - są różne teorie na ten temat.
W silniku wolnossącym nie odczujesz różnicy w samej jeździe i kulturze pracy, ani w zużyciu oleju. Narażasz się tylko na potencjalne wycieki i zwiększone zanieczyszczanie oleju przez spaliny zalegające w skrzyni korbowej.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Lesio
- Posty: 68
- Rejestracja: 29 cze 2015, 12:23
- Model: NB FL
- Wersja: MEMORIES
- Lokalizacja: Zielona Góra
Mayk pisze:Odma ma kolosalną funkcję w silnikach doładowanych, w wolnossących jest to po prostu dobra rzecz.
W skrócie czemu:
1. Wentylacja skrzyni korbowej - opary są wyciągane z silnika, olej nie zanieczyszcza się tak szybko
2. Poprawna praca pierścieni tłokowych - w trakcie normalnej pracy część spalin przedostaje się do skrzyni korbowej (patrz pkt 1), mając odpiętą odmę mamy w najlepszym wypadku ciśnienie zbliżone do atmosferycznego a zazwyczaj jest tam lekkie nadciśnienie. Odma wymusza wyciąganie tego nadmiaru powietrza/oparów. Przy nadciśnieniu w skrzyni korbowej łatwiej o wszelkie wycieki z uszczelniaczy, ma to również kosmetyczny (lub brak?) wpływ na uszczelnianie pierścieni olejowych - są różne teorie na ten temat.
W silniku wolnossącym nie odczujesz różnicy w samej jeździe i kulturze pracy, ani w zużyciu oleju. Narażasz się tylko na potencjalne wycieki i zwiększone zanieczyszczanie oleju przez spaliny zalegające w skrzyni korbowej.
Yes, of corse, naturlich.... w 100% zgadzam się z kolegą. W końcu zaprojektowali to japońscy inżynierowie. To chyba wiedzieli co robia i po co. Ja im tam zaufam i postaram się zrobić tak aby w jak najmniejszym stopniu "spieprzyć" to co zaprojektowali.
".... co było wczoraj nieważne jest teraz...."
z odma mam podobne zdanie, ale sciagajac juz ktoras pokrywe bardziej zapaprana jest komora po stronie zimnej, wiec wydaje mi sie, ze wlasnie tam wiecej jest zasysane
co do tej po stronie cieplej to kiedys chyba five pisal jak mu przez filterek na odmie po stronie cieplej ladnie kapal olej na wydech i unosil sie piekny zapach
tak z ciekawosci czekam na zdjecia jak wyglada ta smieszna obudowa do stozka zamontowana w miacie dobrze kojarze, ze z drugiej strony puchy mozna podpiac jakis waz z doprowadzeniem powietrza?
co do tej po stronie cieplej to kiedys chyba five pisal jak mu przez filterek na odmie po stronie cieplej ladnie kapal olej na wydech i unosil sie piekny zapach
tak z ciekawosci czekam na zdjecia jak wyglada ta smieszna obudowa do stozka zamontowana w miacie dobrze kojarze, ze z drugiej strony puchy mozna podpiac jakis waz z doprowadzeniem powietrza?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Rurka od podciśnienia w odmie u mnie była czysta i sucha w środku. Również filtr odmy teraz jest czysty. Nie wiem czy w zdrowym silniku potrzeba jest podciśnienia by na siłę to wyciągać. W moim wypadku nie ma czego.
Tak w ogóle to jak już tak się bawić to wraz z Oil Catch Tankiem by nie syfić dolotu. Z dwojga złego wolę bo na filtr napluło niż by kolektor i przepustnica była zasrana olejem z pod pokrywy.
Tak w ogóle to jak już tak się bawić to wraz z Oil Catch Tankiem by nie syfić dolotu. Z dwojga złego wolę bo na filtr napluło niż by kolektor i przepustnica była zasrana olejem z pod pokrywy.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Czester ale tu nie chodzi o kwestię zanieczyszczonego dolotu tylko wyeliminowanie ewentualnego nadciśnienia w skrzyni korbowej. To, że masz filtr na odmie czysty to raczej nic dziwnego bo tak jak Mayk zauważył przy takim rozwiązaniu podciśnienie tam praktycznie nie istnieje. Oil Catch Tank przy silniku wolnossącym to trochę sztuka dla sztuki
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
sophisty pisze:Czester ale tu nie chodzi o kwestię zanieczyszczonego dolotu tylko wyeliminowanie ewentualnego nadciśnienia w skrzyni korbowej. To, że masz filtr na odmie czysty to raczej nic dziwnego bo tak jak Mayk zauważył przy takim rozwiązaniu podciśnienie tam praktycznie nie istnieje. Oil Catch Tank przy silniku wolnossącym to trochę sztuka dla sztuki
A dlaczego sztuka dla sztuki? Wg. mnie dlatego, że tam jest sucho i czysto... Dobrze o tym wiesz i dlatego piszesz, że przesadzam;)
Nie znam się na silnikach ale na fizyce już bardziej. Skoro zamontowany jest filtr na odmie to mamy dziurę pod pokrywą więc zjawisko to nie powinno powstać. Ciśnienie jest równe atmosferycznemu. Popraw jeśli się mylę.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
czester_ pisze:Rurka od podciśnienia w odmie u mnie była czysta i sucha w środku. Również filtr odmy teraz jest czysty. Nie wiem czy w zdrowym silniku potrzeba jest podciśnienia by na siłę to wyciągać. W moim wypadku nie ma czego.
Tak w ogóle to jak już tak się bawić to wraz z Oil Catch Tankiem by nie syfić dolotu. Z dwojga złego wolę bo na filtr napluło niż by kolektor i przepustnica była zasrana olejem z pod pokrywy.
Ja tylko wyraziłem swoją opinię w tym temacie, każdy robi jak uważa
A co do nadciśnienia w skrzyni, co jeśli średnica kanałów odmy jest zbyt mała by wyrównać ciśnienia samoczynnie?
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm