Temat w połowie (tylnej połowie) podobny do
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=9909#p181455
Wrzuciłem do NA zawias z NB:
- górne mocowania, wahacze, stabilizatory itd.
- sprężyny Eibach pro-kit E5530-140 obniżające przód i tył o 25 mm
F5530001 przód (napis na sprężynie EW 5530001 VA), F5530002 tył
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-mx-5- ... -2806.html
- Bilsteiny B6 (przód 24-065580, tył 24-065597).
Felga jest tragiczna , więc ciężko się na to patrzy, wiem...
Przód jest ok, ale dlaczego z tyłu taki offroad wyszedł? Różnica wysokości między osiami wynosi aż 3.5 cm c'mon!
Amortyzatory zostały dobrze zamontowane, przykładowy przód:
PS Żeby nie było to słuszniejszy felunek już czeka na wiosnę
Swap zawieszenia z NB + bilstein B6 + eibach pro-kit
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
u mnie na prokicie + amorki kayaba tez jest spora roznica miedzy tylem a przodem, moze nie az taka ale
tez spora i mnie wkurza, to chyba bardziej kwestia sprezyn, chyba juz tak maja
tez spora i mnie wkurza, to chyba bardziej kwestia sprezyn, chyba juz tak maja
Moja: http://bit.ly/1lFS57a
Jaw0r pisze:Przód jest ok, ale dlaczego z tyłu taki offroad wyszedł? Różnica wysokości między osiami wynosi aż 3.5 cm c'mon!
* wysokość się mierzy od środka piasty do krawędzi błotnika, te cyferki na rysunkach powinny inne wyjśc.
* wysokość tyłu zawsze powinna być większa niż przodu, poza jakimiś ekstremalnie zmodowanymi zawieszeniami w których się świadomie taki myk stosuje. Nie pamiętam w głowie widełek na tą różnicę, ale jak dobrze przeszukasz forum to kieeedyś było to podane.
* gdyby Ci tył wyszedł niżej niż przód i patrzyłbyś w chmury to znaczy, że tylny prokit się nadaje na złom
* jeśli zestaw jest świerzo zainstalowany, to te wysokości się jeszcze zmienią.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ok zmierzyłem jeszcze raz i odległość śr. piasty - błotnik wynosi 34cm tył i 31cm przód, więc faktycznie odrobinę inaczej niż od ziemii. Cenna wskazówka majkel. Nie mam porównania z serią, ale to dalej 3cm. Myślałem że taki zestaw lepiej wygląda, zwłaszcza że jest tak oklepany. Amory i sprężyny wymieniałem w Auto Dobrucki i tam od razu ustawiłem geometrię. P. Sylwek strasznie marudził, że przy takiej różnicy nie da się uzyskać dobrych kątów (negatyw?). To było w listopadzie, więc na pewno co miało się ułożyć, to się ułożyło.
Teraz pytanie co zrobić żeby zejść z tyłem te 2-3cm? Wstawić B6 dedykowane do NA? Czy one nie pasują do górnych mocowań z NB? Co ewentualnie zyskam przy zmianie na B8? Słyszałem, że B6 można obniżyć poprzez wyfrezowanie czegoś tam i ze koszt jest stosunkowo niewielki bo ok 50zł/szt. Może ktoś ta kwestię rozwinąć?
Dociażenie tyłu odpada bo 1cm niżej = +120kg w bagażniku
Teraz pytanie co zrobić żeby zejść z tyłem te 2-3cm? Wstawić B6 dedykowane do NA? Czy one nie pasują do górnych mocowań z NB? Co ewentualnie zyskam przy zmianie na B8? Słyszałem, że B6 można obniżyć poprzez wyfrezowanie czegoś tam i ze koszt jest stosunkowo niewielki bo ok 50zł/szt. Może ktoś ta kwestię rozwinąć?
Dociażenie tyłu odpada bo 1cm niżej = +120kg w bagażniku
nie wiem czy mam racje ale wydaje mi się b6 z na sa nizsze przez inne mocowania a przez to inne rozwiazanie bumpstopów.
kiepski pomysł z wrzucaniem z wkladaniem mocowania starego typu bedzie Ci tyłek skakał.
kiepski pomysł z wrzucaniem z wkladaniem mocowania starego typu bedzie Ci tyłek skakał.
White NA BP'95
Jaw0r pisze:Ok zmierzyłem jeszcze raz i odległość śr. piasty - błotnik wynosi 34cm tył i 31cm przód, więc faktycznie odrobinę inaczej niż od ziemii
Ta metoda jest poprawna i eliminuje przy porownywaniu z innymi setupami różnice wynikajace z grubości bieżnika i ogólnie wymiarów opon.
Jaw0r pisze:To było w listopadzie, więc na pewno co miało się ułożyć, to się ułożyło.
a to na pewno, myslałem o przebiegu rzędu 100-200 km.
Jaw0r pisze:ale to dalej 3cm.
ano. kojarzę sprzed jakiegoś czasu, że standardowa różnica wynosi 1,25-1,5 cm. Zejście do bardziej płaskiego setupu w okolicy 1cm skutkuje podsterownością. Twoje 3cm, hmm, to 1,25' trzebaby poszukac jakiś referencyjnych projektów.
Jaw0r pisze:Czy one nie pasują do górnych mocowań z NB?
niestety nie
Jaw0r pisze:Co ewentualnie zyskam przy zmianie na B8?
nic, jedynie zepsujesz charakretystykę amortyzatora. A wysokosc zależy od sprężyn przede wszystkim i praktycznie wyłącznie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Tu akurat przyczyną jest zawias z NB w NA. Gdyby amory były z NA + dedykowany prokit to auto byłoby niżej niż jest obecnie. Jawor, jak chcesz to wpadnij do mnie przy okazji to sobie porównasz wysokości z niebieską.
miatasm.com
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Rozmawiałem kiedyś z Zerkopolem, bo przez bity rok miałem problem z podjęciem decyzji: gwint, B6+ProKit z NA czy NB?
Priorytety były oczywiste - niżej, ale nim zapytałem panów z Zerkopola o wysokość NA na zawiasie z NB, chłop mi przerwał w pół zdania:
Ja Was znam. Wy z klubu tych Mazd?
Nie, nie, nie Proszę Pana.
Chce Pan zawieszenie z jednej generacji samochodu wstawić do innej?
Używane?
Nie, nie, nie.
Ja się w takie rzeczy nie bawię. Kolega może, ale ja nie.
Czasami to wyglada dobrze, czasami nie.
Firma zrobiła zawias pod daną generacje i tego trzymać się trzeba.
Ja gwarancji nie dam, bo to słaby pomysł jest i tyle.
Tylu niezadowolonych już wyszło, że ja mam dosyć.
I w ten sposób wylądowałem na setupie z NA.
Wole typa co robił to w ilościach idących w setki niż internetowych ekspertów.
Aha - samochód stoi idealnie równo. Najlepiej wydane pieniądze.
Polecam tego allegrowicza
Priorytety były oczywiste - niżej, ale nim zapytałem panów z Zerkopola o wysokość NA na zawiasie z NB, chłop mi przerwał w pół zdania:
Ja Was znam. Wy z klubu tych Mazd?
Nie, nie, nie Proszę Pana.
Chce Pan zawieszenie z jednej generacji samochodu wstawić do innej?
Używane?
Nie, nie, nie.
Ja się w takie rzeczy nie bawię. Kolega może, ale ja nie.
Czasami to wyglada dobrze, czasami nie.
Firma zrobiła zawias pod daną generacje i tego trzymać się trzeba.
Ja gwarancji nie dam, bo to słaby pomysł jest i tyle.
Tylu niezadowolonych już wyszło, że ja mam dosyć.
I w ten sposób wylądowałem na setupie z NA.
Wole typa co robił to w ilościach idących w setki niż internetowych ekspertów.
Aha - samochód stoi idealnie równo. Najlepiej wydane pieniądze.
Polecam tego allegrowicza
Aravinsky Zerknąłem na twoją miatę i co tu dużo mówić - dokładnie na taki efekt liczyłem u siebie.
I na to wygląda. Ogólnie nie jestem zwolennikiem kombinacji bo potem wychodzą takie kwiatki i trzeba tłumaczyć mechanikowi że silnik z tego, zawieszenie z tamtego... A i samemu trudno się połapać przy zamawianiu części
Reasumując, nie ma sensu brnąć w większe kombinacje przez jakieś tam frezowanie itp i albo wsadzić zestaw b6+niskie sprężyny dedykowany do NA(funky?), albo zregenerować mój gwint (SPAX RSX) i się z nim ładnie przeprosić.
Tylko oczywiście jedno zasadnicze pytanie: stabilizatory, łączniki stabilizatorów, wahacze z NB mogą zostać? Bo cholera poli do NB czekają na półce.
Nawiasem mówiąc to zastanawiam się też nad swapem midbreaków na bb, ale chyba wybiję sobie ten pomysł z głowy
funky pisze:Tu akurat przyczyną jest zawias z NB w NA
I na to wygląda. Ogólnie nie jestem zwolennikiem kombinacji bo potem wychodzą takie kwiatki i trzeba tłumaczyć mechanikowi że silnik z tego, zawieszenie z tamtego... A i samemu trudno się połapać przy zamawianiu części
Reasumując, nie ma sensu brnąć w większe kombinacje przez jakieś tam frezowanie itp i albo wsadzić zestaw b6+niskie sprężyny dedykowany do NA(funky?), albo zregenerować mój gwint (SPAX RSX) i się z nim ładnie przeprosić.
Tylko oczywiście jedno zasadnicze pytanie: stabilizatory, łączniki stabilizatorów, wahacze z NB mogą zostać? Bo cholera poli do NB czekają na półce.
Nawiasem mówiąc to zastanawiam się też nad swapem midbreaków na bb, ale chyba wybiję sobie ten pomysł z głowy
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Proponuję tylko przed podjęciem decyzji umówić się jakoś na przejechanie się Rudą (nowe B6 + ProKit na 15'') i Niebieską (używane B6 + ProKit na 14'').
Bardzo dużo osób jeżdżących Miatami które w fabryce miały B6 wsadzone (czyli widziały jakieś 150k-200k dróg) twierdzi, że setup jest spartański i dość sztywny... ja dla odmiany uważam, że jest relatywnie miękko. I wiele osób już wiozłem na prawym, większość jest zaskoczona, że takie obniżenie nie jest hardcore'we.
Po przejechaniu się jedną i drugą będziesz mieć okazję zweryfikować, czy to jest to czego potrzebujesz (ja przed zakupem przetestowałem setup Funkyego i byłem trochę zaskoczony miękkością nowych amorów i sprężyn u siebie po założeniu).
A B6 z drugiej generacji, to jak nawet wspomnisz, że chcesz sprzedać to w tym wątku nawet powinna się kolejka ustawić - więc ze sprzedażą problemów mieć nie będziesz, inna historia to zakup B6 do NA... ale to pogadamy na testowaniu zawiasów (a i Funky w końcu Niebieską ruszy gdzieś...)
Bardzo dużo osób jeżdżących Miatami które w fabryce miały B6 wsadzone (czyli widziały jakieś 150k-200k dróg) twierdzi, że setup jest spartański i dość sztywny... ja dla odmiany uważam, że jest relatywnie miękko. I wiele osób już wiozłem na prawym, większość jest zaskoczona, że takie obniżenie nie jest hardcore'we.
Po przejechaniu się jedną i drugą będziesz mieć okazję zweryfikować, czy to jest to czego potrzebujesz (ja przed zakupem przetestowałem setup Funkyego i byłem trochę zaskoczony miękkością nowych amorów i sprężyn u siebie po założeniu).
A B6 z drugiej generacji, to jak nawet wspomnisz, że chcesz sprzedać to w tym wątku nawet powinna się kolejka ustawić - więc ze sprzedażą problemów mieć nie będziesz, inna historia to zakup B6 do NA... ale to pogadamy na testowaniu zawiasów (a i Funky w końcu Niebieską ruszy gdzieś...)
Jaw0r pisze:Nawiasem mówiąc to zastanawiam się też nad swapem midbreaków na bb, ale chyba wybiję sobie ten pomysł z głowy
Potrzebne Ci te BB jak psu zegarek Lepiej kup po prostu porządne klocki do midbrejków
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Bukos pisze:Myśle ze jedyne słuszne rozwiazanie to pogonić ten zestaw i kupić dedykowany do NA
Powoli skłaniam się ku tej opcji...
Arvinski pisze:Proponuję tylko przed podjęciem decyzji umówić się jakoś na przejechanie się Rudą (nowe B6 + ProKit na 15'') i Niebieską (używane B6 + ProKit na 14'').
Czwartkowy spot?
majkel pisze:Potrzebne Ci te BB jak psu zegarek Lepiej kup po prostu porządne klocki do midbrejków
Wiem, wiem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę późniejsze koszty. U mnie jest po prostu dużo do poprawy (1.9 kN przód, 1.2 kN tył o ile te pomiary są miarodajne). Żeby nie było, że robię OT we własnym wątku, to hamulce porównamy przy okazji testowania zawiasu
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jaw0r pisze:Czwartkowy spot?
Mnie spotkasz na bank ... ale Funky póki kropelka wody z solą na ziemi polskiej istnieje, Niebieskiej na dwór nie wyciągnie.
No i w tej chwili jestem na zimówkach 14'' - więc będzie miękko.
Zatem do jutra!