Swap zawieszenia z NB + bilstein B6 + eibach pro-kit

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2016, 0:16

Temat w połowie (tylnej połowie) podobny do
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=9909#p181455

Wrzuciłem do NA zawias z NB:
- górne mocowania, wahacze, stabilizatory itd.
- sprężyny Eibach pro-kit E5530-140 obniżające przód i tył o 25 mm
F5530001 przód (napis na sprężynie EW 5530001 VA), F5530002 tył
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-mx-5- ... -2806.html
- Bilsteiny B6 (przód 24-065580, tył 24-065597).

Felga jest tragiczna :facepalm:, więc ciężko się na to patrzy, wiem...
Przód jest ok, ale dlaczego z tyłu taki offroad wyszedł? Różnica wysokości między osiami wynosi aż 3.5 cm c'mon! :shock: :oops:
Obrazek
Obrazek

Amortyzatory zostały dobrze zamontowane, przykładowy przód:
Obrazek

PS Żeby nie było to słuszniejszy felunek już czeka na wiosnę
Obrazek
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2016, 0:20

u mnie na prokicie + amorki kayaba tez jest spora roznica miedzy tylem a przodem, moze nie az taka ale
tez spora i mnie wkurza, to chyba bardziej kwestia sprezyn, chyba juz tak maja
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 lut 2016, 0:58

Jaw0r pisze:Przód jest ok, ale dlaczego z tyłu taki offroad wyszedł? Różnica wysokości między osiami wynosi aż 3.5 cm c'mon! :shock: :oops:

* wysokość się mierzy od środka piasty do krawędzi błotnika, te cyferki na rysunkach powinny inne wyjśc.
* wysokość tyłu zawsze powinna być większa niż przodu, poza jakimiś ekstremalnie zmodowanymi zawieszeniami w których się świadomie taki myk stosuje. Nie pamiętam w głowie widełek na tą różnicę, ale jak dobrze przeszukasz forum to kieeedyś było to podane.
* gdyby Ci tył wyszedł niżej niż przód i patrzyłbyś w chmury to znaczy, że tylny prokit się nadaje na złom :D
* jeśli zestaw jest świerzo zainstalowany, to te wysokości się jeszcze zmienią.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 23:19

Ok zmierzyłem jeszcze raz i odległość śr. piasty - błotnik wynosi 34cm tył i 31cm przód, więc faktycznie odrobinę inaczej niż od ziemii. Cenna wskazówka majkel. Nie mam porównania z serią, ale to dalej 3cm. Myślałem że taki zestaw lepiej wygląda, zwłaszcza że jest tak oklepany. Amory i sprężyny wymieniałem w Auto Dobrucki i tam od razu ustawiłem geometrię. P. Sylwek strasznie marudził, że przy takiej różnicy nie da się uzyskać dobrych kątów (negatyw?). To było w listopadzie, więc na pewno co miało się ułożyć, to się ułożyło.

Teraz pytanie co zrobić żeby zejść z tyłem te 2-3cm? Wstawić B6 dedykowane do NA? Czy one nie pasują do górnych mocowań z NB? Co ewentualnie zyskam przy zmianie na B8? Słyszałem, że B6 można obniżyć poprzez wyfrezowanie czegoś tam i ze koszt jest stosunkowo niewielki bo ok 50zł/szt. Może ktoś ta kwestię rozwinąć?
Dociażenie tyłu odpada bo 1cm niżej = +120kg w bagażniku :D
ubek
Donator
Donator
Posty: 1348
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

28 lut 2016, 23:33

nie wiem czy mam racje ale wydaje mi się b6 z na sa nizsze przez inne mocowania a przez to inne rozwiazanie bumpstopów.
kiepski pomysł z wrzucaniem z wkladaniem mocowania starego typu bedzie Ci tyłek skakał.
White NA BP'95
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2016, 23:45

Jaw0r pisze:Ok zmierzyłem jeszcze raz i odległość śr. piasty - błotnik wynosi 34cm tył i 31cm przód, więc faktycznie odrobinę inaczej niż od ziemii

Ta metoda jest poprawna i eliminuje przy porownywaniu z innymi setupami różnice wynikajace z grubości bieżnika i ogólnie wymiarów opon.
Jaw0r pisze:To było w listopadzie, więc na pewno co miało się ułożyć, to się ułożyło.

a to na pewno, myslałem o przebiegu rzędu 100-200 km.
Jaw0r pisze:ale to dalej 3cm.

ano. kojarzę sprzed jakiegoś czasu, że standardowa różnica wynosi 1,25-1,5 cm. Zejście do bardziej płaskiego setupu w okolicy 1cm skutkuje podsterownością. Twoje 3cm, hmm, to 1,25' trzebaby poszukac jakiś referencyjnych projektów.
Jaw0r pisze:Czy one nie pasują do górnych mocowań z NB?

niestety nie
Jaw0r pisze:Co ewentualnie zyskam przy zmianie na B8?

nic, jedynie zepsujesz charakretystykę amortyzatora. A wysokosc zależy od sprężyn przede wszystkim i praktycznie wyłącznie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

29 lut 2016, 5:46

Tu akurat przyczyną jest zawias z NB w NA. Gdyby amory były z NA + dedykowany prokit to auto byłoby niżej niż jest obecnie. Jawor, jak chcesz to wpadnij do mnie przy okazji to sobie porównasz wysokości z niebieską.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 lut 2016, 5:59

Rozmawiałem kiedyś z Zerkopolem, bo przez bity rok miałem problem z podjęciem decyzji: gwint, B6+ProKit z NA czy NB?
Priorytety były oczywiste - niżej, ale nim zapytałem panów z Zerkopola o wysokość NA na zawiasie z NB, chłop mi przerwał w pół zdania:

Ja Was znam. Wy z klubu tych Mazd?
Nie, nie, nie Proszę Pana.
Chce Pan zawieszenie z jednej generacji samochodu wstawić do innej?
Używane?
Nie, nie, nie.
Ja się w takie rzeczy nie bawię. Kolega może, ale ja nie.
Czasami to wyglada dobrze, czasami nie.
Firma zrobiła zawias pod daną generacje i tego trzymać się trzeba.
Ja gwarancji nie dam, bo to słaby pomysł jest i tyle.
Tylu niezadowolonych już wyszło, że ja mam dosyć.

I w ten sposób wylądowałem na setupie z NA.
Wole typa co robił to w ilościach idących w setki niż internetowych ekspertów.

Aha - samochód stoi idealnie równo. Najlepiej wydane pieniądze.

Polecam tego allegrowicza ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 lut 2016, 8:27

Aravinsky Zerknąłem na twoją miatę i co tu dużo mówić - dokładnie na taki efekt liczyłem u siebie.

funky pisze:Tu akurat przyczyną jest zawias z NB w NA

I na to wygląda. Ogólnie nie jestem zwolennikiem kombinacji bo potem wychodzą takie kwiatki i trzeba tłumaczyć mechanikowi że silnik z tego, zawieszenie z tamtego... A i samemu trudno się połapać przy zamawianiu części

Reasumując, nie ma sensu brnąć w większe kombinacje przez jakieś tam frezowanie itp i albo wsadzić zestaw b6+niskie sprężyny dedykowany do NA(funky?), albo zregenerować mój gwint (SPAX RSX) i się z nim ładnie przeprosić.
Tylko oczywiście jedno zasadnicze pytanie: stabilizatory, łączniki stabilizatorów, wahacze z NB mogą zostać? Bo cholera poli do NB czekają na półce.

Obrazek

Nawiasem mówiąc to zastanawiam się też nad swapem midbreaków na bb, ale chyba wybiję sobie ten pomysł z głowy
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

29 lut 2016, 9:04

Proponuję tylko przed podjęciem decyzji umówić się jakoś na przejechanie się Rudą (nowe B6 + ProKit na 15'') i Niebieską (używane B6 + ProKit na 14'').

Bardzo dużo osób jeżdżących Miatami które w fabryce miały B6 wsadzone (czyli widziały jakieś 150k-200k dróg) twierdzi, że setup jest spartański i dość sztywny... ja dla odmiany uważam, że jest relatywnie miękko. I wiele osób już wiozłem na prawym, większość jest zaskoczona, że takie obniżenie nie jest hardcore'we.

Po przejechaniu się jedną i drugą będziesz mieć okazję zweryfikować, czy to jest to czego potrzebujesz (ja przed zakupem przetestowałem setup Funkyego i byłem trochę zaskoczony miękkością nowych amorów i sprężyn u siebie po założeniu).

A B6 z drugiej generacji, to jak nawet wspomnisz, że chcesz sprzedać to w tym wątku nawet powinna się kolejka ustawić - więc ze sprzedażą problemów mieć nie będziesz, inna historia to zakup B6 do NA... ale to pogadamy na testowaniu zawiasów (a i Funky w końcu Niebieską ruszy gdzieś...)
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lut 2016, 9:32

Jaw0r pisze:Nawiasem mówiąc to zastanawiam się też nad swapem midbreaków na bb, ale chyba wybiję sobie ten pomysł z głowy

Potrzebne Ci te BB jak psu zegarek :D Lepiej kup po prostu porządne klocki do midbrejków :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

29 lut 2016, 23:18

Myśle ze jedyne słuszne rozwiazanie to pogonić ten zestaw i kupić dedykowany do NA. Miałem identyczna sytuacje i patrzeć na ten tył nie mogłem. Nie bedziesz żałował.
Bukos
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2016, 22:58

Bukos pisze:Myśle ze jedyne słuszne rozwiazanie to pogonić ten zestaw i kupić dedykowany do NA

Powoli skłaniam się ku tej opcji...

Arvinski pisze:Proponuję tylko przed podjęciem decyzji umówić się jakoś na przejechanie się Rudą (nowe B6 + ProKit na 15'') i Niebieską (używane B6 + ProKit na 14'').

Czwartkowy spot?

majkel pisze:Potrzebne Ci te BB jak psu zegarek :D Lepiej kup po prostu porządne klocki do midbrejków :D

Wiem, wiem. Zwłaszcza biorąc pod uwagę późniejsze koszty. U mnie jest po prostu dużo do poprawy (1.9 kN przód, 1.2 kN tył o ile te pomiary są miarodajne). Żeby nie było, że robię OT we własnym wątku, to hamulce porównamy przy okazji testowania zawiasu :twisted:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 mar 2016, 4:51

Jaw0r pisze:Czwartkowy spot?


Mnie spotkasz na bank ... ale Funky póki kropelka wody z solą na ziemi polskiej istnieje, Niebieskiej na dwór nie wyciągnie.

No i w tej chwili jestem na zimówkach 14'' - więc będzie miękko.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jaw0r
Posty: 221
Rejestracja: 07 lut 2012, 15:22
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2016, 20:01

Zatem do jutra!
ODPOWIEDZ