[połączony] Centralny zamek NA/NB

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

17 cze 2013, 21:53

Jakby co to mam komplet z fl na sprzedaż.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 cze 2013, 21:58

Klamoty mam.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 lip 2013, 17:26

Pozwolę sobie przekopiować swój post z mojego tematu tutaj. Prędzej przyda się on właśnie w tym miejscu ;)

Część prac związanych z instalacją centralnego zamka jest już za mną, więc korzystając z chwili chciałem się podzielić spostrzeżeniami i wskazówkami dla tych, którzy też zamierzają doposażyć swoje Bida Edition Miaty ;)

Ta z pozoru prosta czynność, która miała trwać kilka godzin zajęła sporo więcej. Wyniknęło to głównie z tego, że nie znalazłem żadnego tutorialu montażu do NBFLki I trzeba było trochę pomyśleć :P A to czasem zajmuje dużo czasu.

Montaż centralnego zamka w NBFL

Pierwszy etap prac to była rozkminka nad montażem cięgien centralnego do linek prowadzących do rygla.

Musimy zrobić rozeznanie i dobrać się do wnętrzności. W tym celu demontujemy boczek. Piece of cake można rzec, nie mam foty, więc opiszę. Boczek trzyma się na dwóch dużych wkrętach (czarny i złoty) przy "rączce-podłokietniku", dwóch dłużych klipsach-wsuwkach od boku (na krawędzi drzwi), małym klipsie w okolicy lusterka, oraz na śrubce trzymającej klamkę. Reszta to zatrzaski. Demontujemy wyszarpując z czuciem, a na koniec wysuwamy do góry. Brzmi może bez ładu, ale ogarnie to największy laik.

Ściągamy folie uważając na ta czarna mazia i odkręcamy klamkę (mnieszy złoty wkręt).
Do klamki dochodzą dwie linki, nas interesuje ta od rygla. Na poniższym zdjęciu widać imho jedyne możliwe miejsce do którego można "podłączyć się" z cięgne od siłownka. Zaznaczone w kółeczku.
Obrazek
Obrazek

Kosteczka skręcająca cięgna ze sobą jest trochę większa, więc żeby mieć pewność dobrego skręcenia, szlifujemy delikatnie ten plastuś trzymający cięgno rygla na miejscu. Patrz kółeczko:
Obrazek

Następnie, należy zrobi miejsce dla cięgna siłownika (tego drutu, który będzie do tego miejsca dochodzić. Wycinamy kawałek "stelaża" klamki. Patrz kółeczko.
Obrazek

Tak wygląda końcowy efekt prac na tym etapie:
Obrazek

Montaż siłowników w drzwiach.
Chciałem bezinwazyjnie zamontować siłowniki w drzwiach, bez zbędnego wiercenia. Myślę, że się udało bo nic nie wierciłem, wykorzystałem seryjne otwory w drzwiach, siłowniki się mieszczą i niczemu nie przeszkadzają w pracy. UWAGA! (brak foto) podczas końcowego montażu boczków drzwiowych należy usunąć z nich te mniejsze styropiany. Wyciąć je na gładko do samej sklejki, ponieważ obecnie ich miejsce zajmują właśnie siłowniki z drabinkami.

Obrazek
Obrazek

Kabelki...
Choć na zdjęciu jest Igor, to ja pewnie wyglądałem wtedy podobnie :mrgreen:
Obrazek

Moja ulubiona czynność to przetykanie przewodów przez gumowy peszel/osłonę w drzwiach.
Podczas demontażu bardzo się zdziwiłem ponieważ nie spodzewałem się tam kostki w drzwiach, która mocno mi pokomplikowała życie.
TAK NIE RÓBCIE! Szkoda Waszego czasu i nerwów!
Za pierwszym podejściem, przetykałem kabelki na założonych drzwiach, prowadząc przewody pod wtyczką.
Obrazek
Jesto niewygodne, męczące,a w dodatku sposób prowadzenia zniszczy przewody i niemożliwy będzie ponowny dokładny montaż gum w drzwiach.
Gdzieś po drodze, krótka konsultacja z Mayk'iem utwierdziła mnie w przekonaniu, że aby zrobić to dobrze należy zwalić drzwi z auta.

W tym celu:
1. Wybijamy sworzeń od ogranicznika - wychodzi elegancko.
2. Wypychamy wstępnie wtyczkę z drzwi.
3. Podkładamy coś pod drzwi, żeby mieć je na czym za parę chwil położyć.
4. Odkręcamy 4 śruby klucz 12.

Operacja jest banalnie prosta i łatwiejsza niż się wydaje.

Wtyczkę rozpinamy wyciągając ku górze zieloną część, a następnie ją rozłączamy.
Obrazek

Teraz możemy poprowadzić przewody. Ja zrobiłem to najzwyczajniej przez środek wtyczki. W męskiej części był otwór, a w żeńskiej rozwierciłem.

Obrazek
Obrazek

Uwaga! Aby dojść od strony pasażera do wtyczki, należy wyjąć schowek, rure prowadzącą powietrze do nawiewów oraz odkręcić samą dmuchawę (trzy punkty: dwie nakrętki 10 i jedna śrubka 10 - widoczne i bezproblemowe dojście)

Obrazek

Po ponownym montażu upinamy wiązkę, tak aby nie kolidowała z mechanizmem szyby itp.

Obrazek

Składamy boczek i ten etap jest zakończony (wg mnie najtrudniejszy). Pozostaje poprowadzić przewody pod deską i upiąć je oraz zamontować centralkę. U mnie Igor robi to za schowkiem pasażera. W wersji Bieda Edition jest też tam piękne dojście do komory silnika, gdyż są dwie gumowe zaślepki na ścianie grodziowej, bogaci pewnie coś tam mają :P

To na tyle, może komuś się przyda tych kilka małych wskazówek ;)

Został jeszcze bagażnik do zrobienia, wkleję i opiszę następnym razem.

Pozdrawiam!
DEX
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

14 lip 2013, 17:32

Tomasz, mimo tego że mam centralny, to przeczytałem ten wątek od A do Z i jest git majonez :kciuk:
Poprosimy o więcej takich tutoriali, zajebioza je czytać :mrgreen:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2197
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

04 wrz 2013, 22:08

Mam pytanie do posiadaczy mazd z fabrycznym centralnym z pilotem.
U mnie centralny zachowuje się strasznie kapryśnie jeśli chodzi o zamykanie ze środka - czasem zaryglowanie drzwi kierowcy od środka (klameczką), tylko przy niewielkiej prędkości (kilkanaście km/h), nigdy podczas postoju, powoduje zaryglowanie drzwi pasażera, podobnie z odryglowywaniem.
Czasem niestety w ogóle tak nie działa. Jest to totalnie niedeterministyczne :)

Przewertowałem instrukcję i na tyle na ile mój kulawy niemiecki mi pozwala, rozumiem, że powinno się po prostu ryglować oboje drzwi tak jak opisałem, niezależnie od innych czynników, w szczególności prędkości.

Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć? Jakieś hinty gdzie może tkwić przyczyna, że u mnie centralny ma fochy? :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 paź 2013, 21:17

Pytanko czy to podpasuje do NB ?
http://allegro.pl/centralny-zamek-2-piloty-kierunki-silowniki-8kg-i3642966853.html
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

30 paź 2013, 21:20

podpasuje, tylko pomyśl czy nie kupić centralnego z otwieraniem klapy z pilota :grin:
:)
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

30 paź 2013, 21:30

niemampojeciaa pisze:tylko pomyśl czy nie kupić centralnego z otwieraniem klapy z pilota


Ten ma taka mozliwosc, wystarczy 3ci silownik podpiac ;) (w zestawie sa 4) :D

To biere ja to i montuje na zime, bo mam dosc otwierania swojej ksiezniczce drzwi od srodka :P
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

30 paź 2013, 21:35

logimen pisze: mam dosc otwierania swojej ksiezniczce drzwi od srodka

jak księżniczka, to powinieneś od zewnątrz :mrgreen: :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

30 paź 2013, 21:39

logimen pisze:Ten ma taka mozliwosc


a no ma, nie doczytałem :loser: to w takim razie bierz i montuj :kciuk:
:)
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

07 lis 2013, 20:32

chciałbym zamontować sterowanie centralnym zamkiem,
coś takiego http://www.stig.pl/produkty.php?id_produktu=627&id=243#dol
i tu pojawia się pytanie:
jak to podpiąć pod ori instalację centralnego w nbfl memories 2003
w obu drzwiach są ori siłowniki masterowe.
dodatkowo myślę o domykaniu szyb i otwieraniu klapy z pilota
kamilza
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2013, 18:37
Lokalizacja: Starachowice

09 lis 2013, 9:18

Czy moduł za schowkiem - "keyless coś tam" dotyczy centralnego zamka? Mowa o nbfl, niby centralny mam ale z kluczyka, pilota nie mam.

Już się dokształciłem, potrzebuję do tego pilota Visteon 41703. Ma ktoś na zbyciu? Ewentualnie jaki inny pilot można zastosować?
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

03 gru 2013, 21:49

czy tego typu pilot
http://allegro.pl/mazda-6-pilot-centralengo-zamka-i3719412336.html
będzie dobry do mxa?
bo z tego co się rozglądałem po aucie, to tylko pilota mi brakuje, mam nawet siłownik w bagażniku.
czy nie szukać pilota i zakładać nowy moduł sterujący?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

03 gru 2013, 22:28

w mojej nbfl mam dokładnie taki sam pilot i wszystko dziala jak powinno, łącznie z otwieraniem bagaznika
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2013, 22:39

piotr-gka, pilot powinien miec trzeci przycisk do otwierania klapy bagaznika a ten nie wiadomo czy sie wprogramuje bo ma przycisk do odlaczania czujnikow ruchu w alarmie ale ogolnie z wygladu jest taki sam
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

03 gru 2013, 22:51

tak patrzę po alegro i po cenach tych pilotów...
taniej i szybciej(chyba) wyjdzie zamontowanie uniwersalnego sterownika;
i będę miał 2 piloty :mrgreen:
edit
tu jest też jakiś pilot
http://allegro.pl/mazda-kluczyk-pilot-centralny-zamek-nowy-i3765272457.html
ale cena spora
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1335
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2013, 23:27

pogadaj z którymś z nadwornych szabrowników napewno coś mają :)
kamilza
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2013, 18:37
Lokalizacja: Starachowice

22 gru 2013, 15:46

Lucas Z pisze:w mojej nbfl mam dokładnie taki sam pilot i wszystko dziala jak powinno, łącznie z otwieraniem bagaznika


Mógłbyś podać numer pilota? Czy mam rozumieć, że wyłączanie czujników pilotem w maździe 6/626 będzie obsługiwać oryginalny trzeci siłownik bagażnika?
Awatar użytkownika
hani09
Posty: 155
Rejestracja: 28 maja 2014, 18:21
Model: NA
Wersja: Nbfl
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2014, 20:00

Może trochę odświeżę wątek bo sam chcę podłączyć centralny zamek do pilota żeby zdalnie otwierać drzwi i klapę bagażnika ale nie mogę się zdecydować na zestaw. Może ktoś jest w stanie polecić jakiś sprawdzony bo na allegro jest tego pełno ale nie wiem który będzie odpowiedni.
NB 1.6 Miracle
NA 1.8 +
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

18 gru 2014, 23:32

Trochę odkopie temat. Jak zamontować pilot w mx5 NB z centralnym zamkniem i czy dodatkowo otwieranie bagażnika będzie trudne do ogarnięcia (mam otwieranie ze schowka, czyli rozumiem że są siłowniki zamontowane)? Czy cała praca ogranicza się do podłączenia kostki? Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o mechanikę.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 gru 2014, 23:43

mck159 pisze:Trochę odkopie temat. Jak zamontować pilot w mx5 NB z centralnym zamkniem i czy dodatkowo otwieranie bagażnika będzie trudne do ogarnięcia (mam otwieranie ze schowka, czyli rozumiem że są siłowniki zamontowane)? Czy cała praca ogranicza się do podłączenia kostki? Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o mechanikę.


Nie masz siłownika w bagażniku. Fabryczne otwieranie klapy bagażnika było realizowane elektromagnesem, ale Ty masz zwyczajną linkę. Musisz podciągnąć do bagażnika 2 kable i założyć siłownik, podciągnąć dwa kable do siłownika w drzwiach kierowcy (którego nie masz) i założyć centralkę (w drzwiach kierowcy masz tylko stycznik i on może robić za funkcjonalność siłownika "master" - nie ma potrzeby ciągnięcia 5 kabli, na których nie ma już miejsca w fabrycznej wtyczce drzwi).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

18 gru 2014, 23:51

Ok, a ile to może kosztować u elektryka (chyba że warto zrobić samemu, ale moja znajomość mechaniki i elektroniki ogranicza się do grzebania w skuterze)? Polecicie może jakiś zestaw, bo na allegro same no-name, a jednak wolał bym trochę dołożyć mięć coś porządnego? Najlepiej gdyby był to pilot typu scyzoryk, ale nie widzę nigdzie takiego z grotem do mx-5.
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2015, 9:24

Pozwolę sobie zamieścić relację z montażu kompletnego modułu centralnego zamka do NB posiadającej już zamek centralny, ale bez centralki i co za tym idzie możliwości otwierania drzwi z pilota.

Pacjent to NB z połowy '98r, gdzie zamontowany jest tzw. "door switch" pełniący funkcję wykrywania otwartych drzwi kierowcy (z kluczyka) i przekazujący tą informację do siłownika drzwi pasażera.
Oznacza to tyle, że i tak drzwi trzeba drzwi otwierać kluczykiem, podobnie jak klapę bagażnika.

Użyłem kompletnego zestawu dostępnego na Allegro "BLOKER 22", takiego jak ten:
http://allegro.pl/uniwersalny-sterownik ... 87574.html

Dodatkowo zamówiłem:
- Syrenę alarmową
- Siłownik master (strong) wraz z przekaźnikiem w zestawie

Jeżeli chcemy mieć otwieranie klapy bagażnika z pilota, należy dokupić jeszcze jeden istotny element - sprężynkę, która cofa zamek bagażnika do pierwotnej pozycji (o czym była mowa w instrukcji obsługi, ale nie na aukcji).

Dodatkowo będziemy potrzebowali:
- Ok 2x3 metry przewodu czerwonego i zielonego (aby kolory idące od centralki były takie same)
- Lutownicę
- Koszulki termokurczliwe
- Blachowkręty/wkręty z nakrętkami x6
- 4 płaskowniki
- Miernik napięcia
- Wkrętak płaski, gwiazdkowy, klucz nasadowy
- Młotek (do wybijania ogranicznika drzwi)
- Tyrtytki, taśmę izolacyjną
- "Zdejmowacz" izolacji
- Wiertarkę
- Oświetlenie

Ogólnie w moim przypadku montaż zestawu polegał na:
- Zamontowaniu siłownika master w drzwiach kierowcy
- Poprowadzenie przewodów przez drzwi kierowcy
- Przymocowani i podłączenie centralki
- Montaż siłownika w bagażniku
- Poprowadzenie przewodów z siłownika bagażnika do centralki
- Montaż syerny alarmowej i poprowadzenie przewodów z centralki

Postanowiłem zostawić obecnie działający, fabryczny "centralny" aby nie musieć ingerować w drzwi pasażera.

Choć zrobiłem w nieco innej kolejności, proponuję najpierw zdjąć drzwi kierowcy, co jak napisałem kolega DEXTER, nie jest trudne, a szalenie ułatwia pracę.

Aby je zdjąć, wybijamy młotkiem ogranicznik (dobrze jest go przed ponownym montażem nasmarować) i odkręcamy 4 śruby 12mm i kładziemy drzwi na czymś miękkim, aby się nie porysowały. Sugeruję wziąć kogoś do pomocy!
Obrazek
Obrazek

Pozwoli nam to wygodnie zamontować siłownik a także da przyjemny dostęp do wtyczki.

Aby zamocować siłownik, należy zjąć boczek drzwi (instrukcja w poście DEXTERA) miejscowo ostrożnie zdjąć folię ochronną (uwaga na czarny klej, strasznie paskudzi), odkręcić styropian podtrzymujący szybę (niestety, nie znalazłem innego sposobu na montaż siłownika) i przykręcić siłownik trzymający się na 2 blaszkach tak, aby cięgno miało dobry kąta pracy, a także nie przeszkadzało w podnoszeniu szyby. Dołączone do zestawu płaskowniki były za krótkie, musiałem dokupić nowe (które trzeba było nieco skrócić).

Gdy nasz siłownik jest już zamocowany, pozostaje podłączenie go do centralki.
Aby to zrobić, należy poprowadzić wiązkę z centralki (której umiejscowienie sugeruję w okolicach ECU, po lewej stronie pod deską rozdzielczą) przez drzwi.
Tak jak zauważył DEXTER, nie robimy tego obok wtyczki z gumową izolacją, tylko w niej. Cały szkopuł polega na tym, że w mojej wersji nie było miejsca wewnątrz wtyczki, gdyż były tam poprowadzone przewody. Idealnie, gdyby udało się podłączyć nowe kabelki do istniejącej kostki w wolnych miejscach, jednak ja postanowiłem poprowadzić przewody od centralki tak, aby były objęte gumową izolacją i przechodziły na dole kostki. Dlaczego na dole? Gdyż tam byo najwięcej miejsca.
W tym celu wiercimy ok 2 otwory wiertłem fi 3mm, następnie pilnikiem wygładzamy krawędzie.
W to miejsce przeciągamy przewody od strony samochodu (centralki), owijając wiązkę taśmą izolacyjną, aby nie uszkodzić przewodów.
Następnie w drzwiach odkręcamy głośnik i za pomocą końcówki z wieszaka (bądź innego patentu) przeciągamy 5 przewodów przez drzwi, prowadzimy je tak, aby nie kolidowały z mechanizmem szyby. Sugeruję związać je tyrtytkami i sprawdzić 3 razy, czy idą poprawnie i nie blokują otwierania szyby i podłączyć kable z centralki do siłownika. Na tym etapie koniecznie sprawdzamy, czy wszystko działa jak należy, więc podłączmy zasilanie do centralki (np. z akumulatora) i kilkukrotnie testujemy działanie centralki, pilota no i samego siłownika.
Gdy wszystko podłączyliśmy poprawnie, zakładamy drzwi, skupiając się początkowo na prawidłowym nasunięciu gumowej osłony wtyczki w drzwiach a dopiero potem przykręceniu samych drzwi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Gdy ten etap mamy za sobą, przechodzimy do montażu siłownika w bagażniku.
Proponuję montaż, jak na poniższych obrazkach:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Siłownik działający w bagażniku podłączamy bezpośrednio do dołączonego przekaźnika ze względu na wyższe natężenie prądu.
Na przekaźniku mamy 5 wtyczek: +12V, masa, impuls in, impuls out i jedną wtyczkę wolną.
Przekaźnik proponuję zasilić i zmasować z tego samego miejsca, co centralka. Połączenie impulsowe centralka-przekaźnik to 1 przewód (w moim przypadku różowy). Schemat przekaźnika dostępny jest w instrukcji.
Przewód Impulsowy do siłownika proponuję poprowadzić w progu, tuż obok fabrycznej instalacji. W fabrycznym peszlu jest bardzo mało miejsca, więc zdecydowałem się to zrobić obok.
W tym celu zdejmujemy podstopnicę (2 wkręty nasadowe 10mm), zdejmujemy plastik przy podstopnicy a następnie plastik progu (trzeba go z wyczuciem podważyć)

Obrazek


Obrazek

Przewody przeciągamy pod wykładziną na tylnej ściance, następnie prowadzimy je obok fabrycznej wiązki przy tylnej szybie (te ż pod wykładziną) i przekładamy przez otwór idący do bagażnika, a dalej wzdłuż górnej krawędzi aż do zamka.
Nie mam zdjęć, ale wystarczy lekko zdjąć wykładzinę przy krawędzi dachu, aby zobaczyć o czym mowa ;)
Tą samą drogą będziemy kłaść przewód zasilający syrenkę, ale o tym za chwilę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na tym etapie trzeba rozważyć, gdzie zamocować syrenę alarmową do zrobienia "niok-niok" :D
Ja zdecydowałem się na bagażnik, gdyż nie chciałem ingerować w szczelność komory silnika-wnętrze (ok, nie wiedziałem jak sprytnie i szybko przeciągnąć zasilanie do syrenki ;) ) ponadto jest tam sporo miejsca.
Syrenkę zamocowałem na lewej krawędzi blachy przy wlewie paliwa. Nie trzeba nic wiercić, można użyć fabrycznych otworów.
Obrazek

Jak już wspomniałem, pozostaje poprowadzić przewód od centralki do syrenki (w moim przypadku zielony), a samą syrenkę zmasować fabrycznym miejscem tuż obok.

Poniżej kostka wchodząca do fabrycznego "door switcha" z której bierzemy masę i +12V.
+12V ma kolor brązowy, masa jest czarna.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sprawdzamy, czy wszystko podłączyliśmy poprawnie i jeśli tak - możemy ponownie założyć wszystkie plastiki. Przy okazji proponuje wyposażyć się w zapasowe spinki, gdyż stare mogą być już w kiepskim stanie…

Całość wydaje się być banalna, i w sumie jest, niemniej nie udało się tego zrobić w 1 dzień.
Mam nadzieję, że powyższe wskazówki będące uzupełnieniem tego, co napisał DEXTER będą dla kogoś przydatne.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 18:13 przez jerzj, łącznie zmieniany 1 raz.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2015, 9:37

O! Może w końcu w tym sezonie podłączę bagażnik :oops:
Awatar użytkownika
hani09
Posty: 155
Rejestracja: 28 maja 2014, 18:21
Model: NA
Wersja: Nbfl
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2015, 11:16

Ciekawy opis też mnie to czeka w najbliższym czasie.
NB 1.6 Miracle
NA 1.8 +
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

03 lut 2015, 19:13

Witam, a ja troszkę popytam.
Po pierwsze witam wszystkich (to mój pierwszy wpis :)

Nie mam pilota do mazdy, ale zarówno od kierowcy jak i pasażera mogę zamykać całe auto - czy to oznacza że mam dwa siłowniki?
Czy może być tak że po prostu niemec od którego zakupiłem auto zataił fakt posiadania centralnego odpalanego z pilota bo piloty się zepsuły - jak to sprawdzić?
Czy jeżeli mam dwa siłowniki (na logikę mam) wystarczy mi sama centralka do pilotów?
(i ostatnie) Gdzie znajduje się przekaźnik do sterowania drzwiami ?

Zapomniałem - NBFL z 2003 r. :)

P.S. za jakiś czas pochwalę się miatką mą ale najpierw muszę ją ogarnąć... wiosna będzie dobra na zdjęcia :P
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lut 2015, 19:26

2003r to masz fabryczny centralny z pilotem i otwieraniem bagażnika :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

03 lut 2015, 19:33

I albo zakupisz pilota z modułem do niego, który jest za schowkiem po stronie pasażera, albo dołożysz inny sterownik centralnego zamka
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

03 lut 2015, 19:40

O kurcze, własnie kupiłem ten sterownik do Stiga z linku wyżej.
A pytanie mam jeszcze - czy można przypisać jakoś inny pilot z obecną centralką?
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

03 lut 2015, 19:44

Raczej nie przypiszesz innego, idą w parze, chcą za komplet koło 300.
Ja u siebie zakładałem tego stiga.
Wyciągiem ori z kostką i wlutowałem ten drugi.
ODPOWIEDZ