[NA] Jak zamontować automatyczne światła do jazdy dziennej w

Tutorial czyli poradnik jak to zrobić krok po kroku.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

25 mar 2009, 20:46

a ja dam linka do relacji z montazu u mnie:
http://img207.imageshack.us/gal.php?g=0000001v.jpg
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

31 mar 2009, 12:29

jakoś inaczej przerobione lampy:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

link do aukcji: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&_trksid=p3907.m29&_trkparms=algo%3DLVI%26its%3DI%26otn%3D2&item=290305386071&category=33708&viewitem=#ebayphotohosting

czy takie rozwiązanie ma jakiś sens?
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

31 mar 2009, 21:02

Ogólnie to brzydko to wygląda.
Patrz pierwsze foto. Dosłownie - drutowane!
Ktoś po prostu wsadził pomarańczowe diody do kierukowskazu. Na dodatek obleśnie to wyciął. Wiem, że łatwo nie jest, bo sam przez to przechodziłem, bo miałem jedno światło z Miaty. Jest w stosunku do europejskiej lampy ta różnica że mocowanie jest, ale jest zalane plastikiem.

Jak bym tak przerabiał to bym się wstydził pokazać to na forum :wink:
trewor
Posty: 157
Rejestracja: 05 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Ruda Śląska

06 kwie 2009, 16:16

niezły syf.. za bardzo nie rozumiem po co taka rzeźba jak mozna to zrobic na ori kloszu a wszystko ladnie pozaklejac i zamykac..
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

06 kwie 2009, 17:39

ponadto przecież to jest wszystko przygotowane pod światła dzienne :) Wersja kanadyjska właśnie tam je ma a kierunkowskazy w obrysówkach.

U mnie nadal nie widać żadnych sladów zużycia w jakis nienaturalny sposób kloszy czy czegokolwiek. Wszystko bangla jak należy :) Wielokrotnie mijałem patrole policji i jak się przez półtora roku nie przyczepili, to chyba się już nie przyczepią :) Zresztą ... nie mają do czego :)
damiano
Posty: 268
Rejestracja: 24 gru 2007, 21:20
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków / Tarnów
Kontakt:

12 kwie 2009, 13:22

ja już zamówiłem dodatkowe kierunkowskazy (żeby w razie niepowodzenia mieć zapas :roll: ) i niedługo biorę się do roboty ;)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

12 kwie 2009, 15:59

matthew pisze:W związku z zapytaniem jednego z kolegów, przedstawiam do publicznej wiadomości schematy modyfikacji (rys. 1) układu automatycznego włączania świateł typ AVT-990, tak aby światła "dzienne" gasły kiedy zapalamy mijania lub długie, oraz schemat podłączenia (rys.3) układu, tak aby razem z przednimi dziennymi zapalały się też światła tylne (i przy okazji postojowe). W NA działa to bezproblemowo. Powodzenia przy majsterkowaniu

Do modyfikacji potrzebne są: 1 tranzystor np. BC337, 2 dowolne diody i 1 rezystor 10k.
Dodatkowo do podłączenia świateł tylnych 1 dioda minimum 3A + ew. bezpiecznik.

nie rozumiem po co tak kombinowac z jakims wlacznikiem swiatla i jego dalszymi modyfkacjami - nie lepiej po prostu uzyc zwyklego przekaznika i diod? nie wiem ile kosztuja teraz przekazniki, ale mysle, ze pare zl - o diodach juz nie wspomne :roll:
jedyna roznica jaka dostrzegam to, ze swiatla sie zaswieca po przekreceniu kluczyka, a nie po zapaleniu silnika, ale mozna to ponoc zalatwic stosujac przekaznik na 24v. jest jeszcze jedna alternatywa: plus podlaczyc do kabla z radia - wtedy przy kreceniu silnikiem swiatla beda wylaczane by po uruchomieniu sie zaswiecic :wink:


....i nic nie bedzie brzeczec w lecie :razz:
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2009, 22:44

Skąd podkraść prąd po zapłonie?
I pytanie drugie którędy najłatwiej się przebić z komory silnika do wnętrza?
Chcę pociągnąć kabelki do świateł dziennych i sleepy eye.
Załączniki
%100_1188%.JPG
%100_1202%.JPG
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

22 maja 2009, 22:37

SypkerS pisze:I pytanie drugie którędy najłatwiej się przebić z komory silnika do wnętrza?


Na szczęście ja nie musiałem :) Ale na forum ktoś na 100% się przedostawał, żeby zamontować włącznik we wnętrzu :) Nawet jest opisane co i jak należy robić :) Jeśli dobrze pamiętam to normalnie razem z wiązką kabli pod kierownicą się przebijał :)


Skąd podkraść prąd po zapłonie?


Czyli po przekręceniu stacyjki, ale bez odpalania tak? Masz napisane na pierwszej stronie w pierwszym poście :)
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

23 maja 2009, 15:27

SypkerS pisze:I pytanie drugie którędy najłatwiej się przebić z komory silnika do wnętrza?


ja sie przebilem otworem gdzie zamontowana jest linka do otwierania maski. jest ona w gumowej oslonie i po lekkim prysnieciu np. wd40 spokojnie przechodza dwa kabelki. niczego sie nie wierci, rozcina, odwija itd. wszystko pozostaje oryginalnie
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

05 sie 2010, 7:33

Czy ktos sie moze orientuje czy ta zaroweczka podejdzie do tych nowych kierunkow ( gdzie byly postojowki) bez zbednego przerabiania i kombinowania z oprawka ?? i ze bedzie dzialac jak nalezy ??

Ta http://www.modi.pl/index.php?mode=shop&cmd=view&prod=63
czy ta ??
http://sklep.ledy.pl/zarowka-ba15s-pomaranczowa-24x-diody-led-12v-1156-p-755.html
Obrazek
Obrazek
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2010, 7:58

tmx89 pisze:Czy ktos sie moze orientuje czy ta zaroweczka podejdzie do tych nowych kierunkow ( gdzie byly postojowki) bez zbednego przerabiania i kombinowania z oprawka ?? i ze bedzie dzialac jak nalezy ??

Ta http://www.modi.pl/index.php?mode=shop&cmd=view&prod=63
czy ta ??
http://sklep.ledy.pl/zarowka-ba15s-pomaranczowa-24x-diody-led-12v-1156-p-755.html



Oprawka w łapkę i do sklepu. Czasem jest tak że te dwa "dzióbki" w cokole nie pasują...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

05 sie 2010, 20:29

Druga sprawa, to badaj dokładnie pobór mocy, aby się nie okazało, że będzie Ci mrugać jak szalona ;)
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

05 sie 2010, 20:38

ok :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

05 sie 2010, 20:52

DieSpinnePL pisze:Druga sprawa, to badaj dokładnie pobór mocy, aby się nie okazało, że będzie Ci mrugać jak szalona

kazdy led bedzie, opornik i po klopocie, Mi tam u mnie mruganie sie podoba nieco szybsze.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2010, 22:38

Jak zrobiłeś sleepy eyes ??
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

06 sie 2010, 9:31

grzes pisze:
DieSpinnePL pisze:Druga sprawa, to badaj dokładnie pobór mocy, aby się nie okazało, że będzie Ci mrugać jak szalona

kazdy led bedzie, opornik i po klopocie, Mi tam u mnie mruganie sie podoba nieco szybsze.


tak tylko grzes powiedz mi czy te co podeslalem tu linki beda dobre do oprawki bez kombinowania :) bo wiem ze Ty takie masz :) ?? z tych led - lights ??
Obrazek
Obrazek
kapoost
Posty: 350
Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
Lokalizacja: Zamość / Warszawa

19 lis 2010, 16:22

objechałem wszystkie okoliczne szroty i... mam pytanie :) Jakie auta mogą być dawcami oprawek dwużarnikowych? Może ktoś ma dwie takie oprawki na sprzedaż?

pozdrawiam
ł.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

19 lis 2010, 22:02

ja mam z miaty amerykańskiej plug&play :) :D
Obrazek
Obrazek
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

20 lis 2010, 8:28

Wszystkie samochody które mają z tyłu światło mijania i stopu razem.
Przeważnie Japońskie samochody tak mają, ale nie tylko. Na oko stwierdzam że około 50% samochodów ma takie rozwiązanie :P
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

20 lis 2010, 13:22

widzę, że na forum są ze 3 tematy o światłach dziennych do NA, ale ten rozwija się najlepiej, więc tu podepnę się ze swoim pytaniem

czy ktoś z Was rozważał montaż świateł dziennych w miejscu pozycyjnych bez ruszania oryginalnych kierunków? krótko mówiąc chodzi o wstawienie diody (byle nie niebieskiej :razz: ) która świeciłaby jaśniej w trybie dziennym i ciemniej w trybie pozycyjnym

na wstępie powiem, że wiem o tym, że takie rozwiązanie byłoby nie do końca zgodne z przepisami (czy wytycznymi) UE, choćby z tego względu, że powierzchnia świateł dziennych powinna podobno przekraczać 20cm kwadratowych, więc istnieje ryzyko mandatu jak się trafi jakaś dociekliwa władza, ale to tak na marginesie :wink:

nie jestem elektrykiem, więc targają mną następujące wątpliwości:

1. dioda może świecić jaśniej lub ciemniej w zależności od podanej do żarówki mocy (przykład LEDów w nowych audi) - rozumiem, że sprawę załatwiłby stosowny przekaźnik czy przetwornik i nie byłoby konieczności stosowania oprawek dwuwłóknowych?
2. odpowiednio jasno świecąca dioda dawałaby chyba wystarczająco jasne światło spełniające wymogi co do ilości kandeli dla świateł dziennych - problem jaki widzę to fakt "punktowego" świecenia diod, choć może są jakieś żarówki z dodatkowymi odbłyśnikami (czy czymś takim)
3. ponieważ diody nie grzeją się tak jak zwykłe żarówki to taka "mocniej zasilona" dioda nie powinna zrobić krzywdy oprawce

pytanie do Was - czy w moim rozumowaniu jest jakiś poważny błąd? :razz: bo jeśli nie, to może takie rozwiązanie byłoby prostsze, niż to zaproponowane przez DieSpinnePL bo unikalibyśmy rozkładania oprawki

z góry dzięki za konstruktywną krytykę :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 lis 2010, 12:11

Jak widać, ja ten temat umieściłem tutaj na forum.... jutro będzie równe 3 lata temu :) Te 3 lata temu brałem pod uwagę to co proponujesz. Nawet szukałem LED-ów jakie by można było tam wsadzić. Na tamten czas nie było takich by dawały radę. Zresztą tak jak sam zauważyłeś - za mała powierzchnia świecąca. 3 lata temu chciałem mieć wszystko zgodnie z przepisami, bo nie wiadomo było jak będą traktowani kierowcy z takimi dodatkowymi światłami. Teraz widać, że jest samowolka - za blisko od siebie, za nisko itd.
Można by było pokombinować z jakąś żarówką która ma kilkanaście LED-ów i ewentualnie odłączać połowę jako pozycyjne, a załączać wszystkie jako dzienne.
Ogólnie największe problemy takiego rozwiązania przedstawiłeś powyżej. Nie pamiętam, ile cm od zewnętrznych części karoserii może być światło dzienne, czy się łapie, ale pewnie tak, trzeba było by to sprawdzić. Ja bym ponadto dopisał bym jeszcze, że mi osobiście nie podobaja się LED-y w tym samochodzie. To moja subiektywna opinia. Zdecydowanie wolę oryginalne rozwiązanie jakie zastosowała Mazda w wersji kanadyjskiej (czyli to co ja powiedzmy odtworzyłem i lekko zmodyfikowałem). Nie przemawia do mnie szczepienie do samochodu sprzed 2-óch dekad rozwiązań sprzed ostatnich lat. Ale to ja i każdy ma swój gust :)
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

21 lis 2010, 19:17

DieSpinnePL pisze:Jak widać, ja ten temat umieściłem tutaj na forum.... jutro będzie równe 3 lata temu :)

jestem pewny, że będzie cieszył się popularnością przez kolejne lata :smile:

Nawet szukałem LED-ów jakie by można było tam wsadzić. Na tamten czas nie było takich by dawały radę.

co rozumiesz przez "dawały radę"? moc, ilość emitowanego światła?

Zresztą tak jak sam zauważyłeś - za mała powierzchnia świecąca.

załóżmy, że to mnie nie martwi :twisted:

Można by było pokombinować z jakąś żarówką która ma kilkanaście LED-ów i ewentualnie odłączać połowę jako pozycyjne, a załączać wszystkie jako dzienne.

ale po co? czy jedna mocna dioda nie załatwi sprawy? pytam, bo nie wiem, ale wydaje mi się, że dziś diody potrafią świecić naprawdę mocno (będę chyba musiał podszkolić się w tej kwestii :wink: ) poza tym lepiej byłoby skorzystać z oryginalnego otworu na żarówkę co chyba wyklucza lampy wieloledowe? czy się mylę?

Ja bym ponadto dopisał bym jeszcze, że mi osobiście nie podobaja się LED-y w tym samochodzie.

ja też nie jestem entuzjastą pakowania LEDów do klasycznych aut, ale nie bez powodu pisałem, że wszystko byle nie 'niebieskie' :razz: czyli zimne białe. od jakiegoś czasu są na rynku białe LEDy świecące w tonacji ciepłej (tzn. są bardziej żółte niż niebieskie, co powoduje, że kolorem przypominają tradycyjne żarówki)

pozostają zatem dwie kwestie:
1) czy są na rynku na tyle mocne diody, że jedna - wielkości żarówki pozycyjnej - dawałaby na tyle dużo światła, żeby nie wzbudzać szczególnego niezadowolenia podczas kontroli drogowej?
2) czy da się sensownie ogarnąć osprzęt, który podawałby odpowiednio większą moc dla trybu dziennego i zmniejszał ją (powodując przyciemnienie LEDów) w trybie świateł pozycyjnych?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 sty 2011, 1:52

Podbijam temat :mrgreen:

Nadszedł czas na światła dzienne w Ptaszorze i po obejrzeniu całej masy dostępnych dokładanych lamp dziennych okazuje się że żadne mi się nie podobają :sad:
Więc pozostaje przerobienie przednich zespolonych. W kwestii ładowania do nich ledów mam takie samo zdanie jak DieSpinne, to mi jakoś stylistycznie nie pasuje, wolę światło klasycznej żarówki. Wobec tego będzie rozwiązanie zbliżone do już prezentowanych, aczkolwiek z małymi modyfikacjami:

* standardowo wyrzucam pomarańczową blendę ze "starego kierunkowskazu". Przy okazji się jedną lampę uszczelni bo przecieka. Tak btw to lampy stanleya tak lubią, w hondzie mi oba ciekną i w większości accordów też :mrgreen: Mam nadzieję że lamp nie przegrzeję, jutro się okaże :mrgreen:

* do "starej pozycyjnej" (czyli "nowego kierunkowskazu") wpadnie pomarańczowa żarówka 20W. Udało mi się znaleźć w Warszawie firmę, która ma w ofercie żarówki T15 o mocy 20W z trzonkiem identycznym jak W5W. Średnica 15mm czyli w najgorszym wypadku trzeba będzie minimalnie (tak z 1-2mm) powiększyć średnicę otworu. Oprawka zostanie ta, która jest. W tygodniu mam się zamiar do nich wybrać i taką żarówkę na miejscu przymierzyć.

* do "starego kierunkowskazu" czyli "nowej dzienno/pozycyjnej" nie wrzucamy nic nowego :razz: Zostaje stara, biała żarówka 21W. W zależności od funkcji (pozycyjne lub dzienne) będzie tak zasilana, aby świeciła mocniej lub słabiej...

Poza zamienionym zasilaniem oprawek żadnych zmian w okablowaniu ani instalacji nowego okablowania z przodu nie będzie. Całość modyfikacji będzie się kryć w sterowniku do świateł i jego podłączeniu do istniejącej instalacji.
Zobaczymy jak efekt wyjdzie :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 sty 2011, 9:10

Tak to mniej wiecej zrobilismy u tmx-a, z ta roznica ze migacz ledowy. Dobrze to u niego wyglada. Ledy tez maja swok urok, taki pseudo xenon z daleka.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

02 sty 2011, 9:32

grzes pisze:Ledy tez maja swok urok, taki pseudo xenon z daleka.


popieram :) u Ciebie fajnie to wyglada ale wole tez swoja klasyke :)
Obrazek
Obrazek
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

02 sty 2011, 9:32

majkel_c pisze:pozostaje przerobienie przednich zespolonych.


Majkel, mam nadal ten sam dylemat, nic gotowego mi nie pasuje. Przyznam natomiast, że Twoja koncepcja brzmi obiecująco i będę z uwaga śledził postępy i w razie czego zgłaszał się po pomoc przy realizacji u siebie :)

Niestety, moja koncepcja z powyższych postów chyba upadła bo nie znalazłem na tyle nocnego leda pasującego do gniazda W5W, który mógłby spełniać rolę światła dziennego :(

Trzymam kciuki, jak się uda (a wierzę że się uda ;) ) to od razu będziesz miał followera :P
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

02 sty 2011, 10:00

majkel_c pisze: W kwestii ładowania do nich ledów mam takie samo zdanie jak DieSpinne, to mi jakoś stylistycznie nie pasuje, wolę światło klasycznej żarówki.

popieram !
majkel_c pisze: Mam nadzieję że lamp nie przegrzeję, jutro się okaże :mrgreen:

W piekarniku z termoobiegiem katowałem dwa zestawy w temperaturze 65 stopni i nic się nie stało :wink:
ps. szukam takich oryginalnych lampionów jak na fotce poniżej ale trochę zasłaniają wlot powietrza co przy turbo i fabrycznej chłodnicy jest chyba słabym pomysłem.....
Załączniki
13112008046.jpg
13112008046.jpg (48.98 KiB) Przejrzano 1188 razy
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

02 sty 2011, 10:08

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=62717&st=0&p=795155&hl=fog%20lights&fromsearch=1&#entry795155 tu byly ale sie sprzedaly chyba ... na tym forum czesto sie pojawiaja :) widzialem je juz 2-3 razy :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 sty 2011, 10:13

mam takie same... chyba identyczne żółtki w 323 jak przeciwmgielne zamontowane, odkupiłem od jakiegoś miatowicza z angli.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ODPOWIEDZ