Kompleksowa naprawa zawieszenia MX-5 NA

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

15 mar 2009, 22:45

Witam, robil ktos z Was ostatnio kompleksowo zawieszenie w mx5 NA? tzn. jakie elementy powinno sie wymienić przy tej robocie? co z przodu co z tyłu (jakieś tuleje, gumy, łaczniki, końcówki drązków itp?)

Pytam, bo słychać u mnie rózne stuki puki więc powoli sie do tego przymierzam a nie chce niczego pominąc, cenne byłyby też namiary gdzie dobrze kupic... (poza ASO)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 22:51 przez zbir, łącznie zmieniany 2 razy.
misiomasta69
Posty: 167
Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

15 mar 2009, 22:48

a skąd jesteś?
WWW.MX5-CENTRUM.PL
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

15 mar 2009, 22:50

default city :wink: (wawa)
misiomasta69
Posty: 167
Rejestracja: 08 maja 2007, 22:24
Lokalizacja: Wrocław

15 mar 2009, 23:05

szkoda ,że nie wrocek to bym więcej pomógł,a tak to po prostu trzeba by zaglądnąć pod spód auta,ale na pierwszy ogień pójdą na pewno łączniki stabilizatora,może amory,a skoro już to wszystko rozbierać to wypada już gumy na wahaczach i stabilizatorze wymienić,jeśli chodzi o ceny to z amorami masz spory wybór relacji jakość/cena a resztę pierdół można już w zamiennikach dostać,myślę,że nie ma sensu do aso sie wybierać,pozdro
WWW.MX5-CENTRUM.PL
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

15 mar 2009, 23:37

CZYLI PRZÓD:
- łączniki stabilizatora
- gumy na wahaczach
- gumy stabilizatora
- ... ? co dalej? jakieś sworznie itp?

a co z tyłem?



odpisujcie a ja będe uzupełniał powyższą liste, na pewno sie przyda niejednemu
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 mar 2009, 23:41

zbir, ja w weekend skończyłem wymieniać zawieszenie u siebie w NA...za kilka dni pewnie wrzucę relację co i jak no i zdjęcia, gdzie można będzie się temu przyjrzeć. Nie wiem jak bardzo Ci się z tym spieszy?
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

16 mar 2009, 7:04

siema zbir
podjedzi do motomita albo zadzwon wczesniej Pawel Ci wszystko wyceni i powie co jest do wymiany a co nie, moze nie trzeba calosci wymieniac. Pozatym kupi wszystkie czesci duzo taniej niz ty sam bys sie z tym bawil :)

Pozdrawiam
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

16 mar 2009, 14:33

przemasi pisze:zbir Nie wiem jak bardzo Ci się z tym spieszy?


nie spieszy mi sie, na razie przymierzam sie do tematu i kompletuje 'kosztorys', chętnie przeczytam Twoją 'relacje', ale może chociaż napisz na szybko co konkretnie wymieniłeś


Sluba pisze:podjedzi do motomita albo zadzwon wczesniej Pawel Ci wszystko wyceni i powie co jest do wymiany a co nie, moze nie trzeba calosci wymieniac.


a co to ten motomit ? na googlach nic mi nie wychodzi... :smile:

A te poszczegolne czesci nie bedą chyba drogie wiec wg mnie lepiej zrobić wszystko naraz i raz zaplacic za robocizne i potem geometrie.

Poza tym jak auto ma >100 000 km przebiegu to wg mnie nie ma co liczyc że jakikolwiek element zawieszenia nie wymaga wymiany (no chyba że znamy pełna historie serwisową auta i wiemy co już zostało wymienione i kiedy)
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

16 mar 2009, 14:40

zbir pisze:
a co to ten motomit ? na googlach nic mi nie wychodzi...


Bo guglić to trzeba umić. :mrgreen:

http://forum.mx5klubpolska.pl/printview.php?t=1655&start=0&sid=ef85e32fc48046676b75b13aab06903c

http://katalog.pf.pl/Pruszk%C3%B3w/Moto-Mita-Pawe%C5%82-Zbrze%C5%BAniak-F8111126G0B8110-m19.html
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

16 mar 2009, 14:47

heh dzięki, ale pruszków to niestety dla mnie przeciwna strona w-wy - miałbym jakieś 50 km w jedną strone :cry:

Zresztą wydaje mi sie, iż zakładając że to ja dobiore i kupie liste cześci to sama robota jest raczej prosta, chyba każdy w miare rozgarniety mechanik sobie z tym poradzi.

Wiem że na allegro jest sporo ciekawych ofert, i tu własnie liczyłem na rady kogoś kto już ten temat przerabiał - w sensie co warto kupić, bo np. wiem że w przypadku innych marek taka firma MEYLE robi specjalne wzmacniane (HD) tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora i inne czesci - takie cos jest lepsze na polskie drogi niż oryginał. Niestety do mazdy nie produkują.
ODPOWIEDZ