Regulacja zaworów
NB 1.6 Bardziej kiedy niż jak.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Qbatron pisze:Witam.
Czy regulacje zaworów wykonuje się tylko kiedy zaczynają halasowac? W hondach accord(nie wiem czy wszystkich ale na pewno 5i6gen.) trzeba to robić co ok. 20kkm, niezależnie od objawów...
Kiedyś tego poszukiwałem, i jedynie udało mi się znaleźć w tabelce serwisowej kontrolę luzu co 100 tysięcy kilometrów lub 4 lata. Wychodzi na to, że warto to sprawdzić przy okazji wymiany rozrządu. Dotyczy NBfl 1.8, ale konstrukcja jest taka sama, więc pewnie i zalecenia serwisowe też.
W accordach VIII generacji regulacja jest przewidziana co 40 tysięcy, ale praktyka (przynajmniej mojego cywilowoza) pokazuje że najlepiej jest to robić co 20, max 25 tysięcy
Pozdr
eM
a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
najbardziej klekotanie
a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe
blaise pisze:a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
jak pisze Irakleo , do tego nie wiem czy słysznie wydaje mi sie że na dluższą mete może to prowadzić do większego starcia krzywek wałków rozrządu?
irakleo pisze:a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe
teoretycznie tak, ale jak olej jest średniej jakości lub popychacze poprzytykają się to cisnienie oleju nie jest w stanie przepchnąć się gdzie trzeba i wtedy zaczyna klekotać.
irakleo pisze:a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe
W NB+ ich nie ma, regulacja jest na płytki.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Płytki są praktycznie wieczne i bezobsługowe.....powinny wystarczyć do końca żywotności silnika. Hydraulika zaś jest bardziej wymagająca i wrażliwa na higienę silnika i tylko regularne wymiany oleju gwarantują długą żywotność popychaczy.
te popychacze to moim zdaniem największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB
Dizajer pisze:największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB
I szarpiące sprzęgło w NBfl
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
czyli moral z tego taki ze w NB i NBFL nie ma sie co za bardzo martwic zaworami bo plytki sa dluuuugowieczne?
a niby kiedy to tak sprzeglo szarpie? ja tego nie odczuwam... no chyba ze dlatego ze mi sie slizga
a niby kiedy to tak sprzeglo szarpie? ja tego nie odczuwam... no chyba ze dlatego ze mi sie slizga
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:niby kiedy to tak sprzeglo szarpie?
To znana przypadłość. Dopóki się tarcza nie rozgrzeje. Nie wszystkie egzemplarze tak maja...
Mój na zimno jest jak kangur Na szczęście niedługo się sprzęgło wykończy i je zmienię na jakieś normalne
Dizajer pisze:te popychacze to moim zdaniem największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB
mam w swojej na liczniku 155000km i zaraz po sprowadzeniu z niemiec zlałem z silnika substancję bardziej przypominającą mazut niż olej - póki co kompletna cisza, zero klekotania. Chyba nigdy nie miałeś Mercedesa z lat 80/90 w których popychacze mogły zastąpić perkusistę z Black Sabath
Odgrzewam temat
Czy ktos wie jakie plytki wchodza do 1,6 NB ? oraz gdzie mozna kupic i w jakiej cenie ? czy na 1 zawor wchodzi 1 plytka ?
Czeka mnie regulacja bo w weekend zerknołem pod pokrywe i okazalo sie ze kazdy zawor jest podparty (brak jakichkolwiek luzow).
Moze ma ktos plytki zbywajace na wymiane ?
Czy ktos wie jakie plytki wchodza do 1,6 NB ? oraz gdzie mozna kupic i w jakiej cenie ? czy na 1 zawor wchodzi 1 plytka ?
Czeka mnie regulacja bo w weekend zerknołem pod pokrywe i okazalo sie ze kazdy zawor jest podparty (brak jakichkolwiek luzow).
Moze ma ktos plytki zbywajace na wymiane ?
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Od paru dni w zakresie 2300-2700 obrotów napiernicza wg mnie jeden zawór. Być może jestem w błędzie, nie jestem mechanikiem wali pod pokrywą zaworów. Olej świeżo po wymianie na 10w40. Jest to do wyregulowania ? NB 1.8 140HP engine
zaMIATAcz
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
- Lokalizacja: Tarnów
Odgrzewam, żeby nie zaczynać nowego tematu.
Regulował ktoś zawory w NB 1.6, wygląda na to, że u mnie najwyższy czas, na zimnym silniku słychać klekotanie ?
Gdzie kupić płytki do regulacji ?
Regulował ktoś zawory w NB 1.6, wygląda na to, że u mnie najwyższy czas, na zimnym silniku słychać klekotanie ?
Gdzie kupić płytki do regulacji ?
płytkowe
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Orientujecie się może jaki powinien być prawidłowy luz w NB 1.8? Czy na wszystkich zaworach wlotowych i wylotowych luz powinien być taki sam?
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 48069.html
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 44224.html
Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza
Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 48069.html
http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 44224.html
Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza
Benoos pisze:Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza
Najpierw musisz zmierzyć luzy, potem wyjąć płytki jakie masz z tych zaworów które mają nieprawidłowy luz a dopiero wtedy obliczyć właściwą grubość nowej płytki i taką kupić (doszlifować na wymiar w odpowiednim warsztacie).
Witam, czy w mazdzie mx5 NA w silniku 1.6 90km występują hydrauliczne popychacze? Bo czytając wątek nie jestem pewna
Edit: Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(
Edit: Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(
kamila_ka pisze:czy w mazdzie mx5 NA w silniku 1.6 90km występują hydrauliczne popychacze?
tak
kamila_ka pisze:Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac
olej już stary i domaga się wymiany ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
kamila_ka pisze:Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(
majkel pisze:olej już stary i domaga się wymiany ?
Ja próbowałem już wszystkiego... płukanek, dolewania, uzupełniaczy i szamańskich tańców... jedyne co pomaga, to częste wymienianie oleju...
Pacjent 1.6 90KM, który (teoretycznie) przekroczył 200,000 km. Polecam co pół roku wymienić olej - u mnie jest Valvoline Maxlife 10W40 i przed każdą wymianą robimy płukankę Wyyn'sa po której oczywiście trzeba filtr wyrzucić. Koszt w sumie to około 200 złotych z robocizną. Moim zdaniem za ciszę - warto.
Coś w tym jest. U mnie od jakiegoś czasu też na zimnym słychać czasami przez dłuższą czasami przez krótszą chwilę cykanie. Olej valvo 5W50 ma jakieś 6kkm i rok czasu. Wcześniej była cisza. Po urlopie zaleje silnik olejem penrite 5w40. Wiele osób chwali ten olej. Mam w samochodzie żony i w sumie jest lepiej niż na valvo. Zobaczymy jak będzie się serducho mazdy z nim dogadywało.
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka