Regulacja zaworów

NB 1.6 Bardziej kiedy niż jak.

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

02 sie 2009, 12:04

Witam.
Czy regulacje zaworów wykonuje się tylko kiedy zaczynają halasowac? W hondach accord(nie wiem czy wszystkich ale na pewno 5i6gen.) trzeba to robić co ok. 20kkm, niezależnie od objawów...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2009, 14:07

Qbatron pisze:Witam.
Czy regulacje zaworów wykonuje się tylko kiedy zaczynają halasowac? W hondach accord(nie wiem czy wszystkich ale na pewno 5i6gen.) trzeba to robić co ok. 20kkm, niezależnie od objawów...

Kiedyś tego poszukiwałem, i jedynie udało mi się znaleźć w tabelce serwisowej kontrolę luzu co 100 tysięcy kilometrów lub 4 lata. Wychodzi na to, że warto to sprawdzić przy okazji wymiany rozrządu. Dotyczy NBfl 1.8, ale konstrukcja jest taka sama, więc pewnie i zalecenia serwisowe też.
W accordach VIII generacji regulacja jest przewidziana co 40 tysięcy, ale praktyka (przynajmniej mojego cywilowoza) pokazuje że najlepiej jest to robić co 20, max 25 tysięcy :mrgreen:

Pozdr
eM
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

04 sie 2009, 9:09

a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 sie 2009, 10:26

blaise pisze:a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?

najbardziej klekotanie :mrgreen:
a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe :?:
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

04 sie 2009, 10:37

Z tego co kojarzę HLA były tylko w NA.
Tu co nieco w temacie:
http://en.allexperts.com/e/h/hy/hydraulic_lifters.htm
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

04 sie 2009, 11:55

blaise pisze:a co negatywnego jest wynikiem luzu na zaworach? spadek mocy? wieksze spalanie?

jak pisze Irakleo , do tego nie wiem czy słysznie wydaje mi sie że na dluższą mete może to prowadzić do większego starcia krzywek wałków rozrządu?

irakleo pisze:a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe

teoretycznie tak, ale jak olej jest średniej jakości lub popychacze poprzytykają się to cisnienie oleju nie jest w stanie przepchnąć się gdzie trzeba i wtedy zaczyna klekotać.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2009, 12:09

irakleo pisze:a czy przypadkiem Miata nie posiada popychaczy hydraulicznych które same wybieraja luzy zaworowe :?:

W NB+ ich nie ma, regulacja jest na płytki.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 sie 2009, 15:48

Płytki są praktycznie wieczne i bezobsługowe.....powinny wystarczyć do końca żywotności silnika. Hydraulika zaś jest bardziej wymagająca i wrażliwa na higienę silnika i tylko regularne wymiany oleju gwarantują długą żywotność popychaczy.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

04 sie 2009, 18:37

te popychacze to moim zdaniem największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2009, 21:48

Dizajer pisze:największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB :)

I szarpiące sprzęgło w NBfl :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

04 sie 2009, 22:28

jak szarpie to znaczy że się nie slizga :D

A na poważnie, u mnie w NB po wymianie przegla też trzeba delikatnie bo szarpie.. Tak to powinno być.
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

04 sie 2009, 23:12

czyli moral z tego taki ze w NB i NBFL nie ma sie co za bardzo martwic zaworami bo plytki sa dluuuugowieczne? ;)

a niby kiedy to tak sprzeglo szarpie? ja tego nie odczuwam... no chyba ze dlatego ze mi sie slizga :)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2009, 23:17

blaise pisze:niby kiedy to tak sprzeglo szarpie?

To znana przypadłość. Dopóki się tarcza nie rozgrzeje. Nie wszystkie egzemplarze tak maja...
Mój na zimno jest jak kangur :mrgreen: Na szczęście niedługo się sprzęgło wykończy i je zmienię na jakieś normalne :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 sie 2009, 0:08

Dizajer pisze:te popychacze to moim zdaniem największa wtopa w NA, coś jak cewki w NB :)

mam w swojej na liczniku 155000km i zaraz po sprowadzeniu z niemiec zlałem z silnika substancję bardziej przypominającą mazut niż olej - póki co kompletna cisza, zero klekotania. Chyba nigdy nie miałeś Mercedesa z lat 80/90 w których popychacze mogły zastąpić perkusistę z Black Sabath :mrgreen:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

10 sie 2009, 15:28

lol, ale offtopic`ujecie :razz:

wracajac do tematu - Qbatron, byles na regulacji? cos pomoglo?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

10 sie 2009, 16:25

Nie regulowałem, bo prawdę mówiąc nie mam żadnych objawów. Pytałem bardziej profilaktycznie.
gucio
Posty: 12
Rejestracja: 11 lut 2012, 13:42
Lokalizacja: Niepołomice

21 maja 2012, 16:41

Odgrzewam temat

Czy ktos wie jakie plytki wchodza do 1,6 NB ? oraz gdzie mozna kupic i w jakiej cenie ? czy na 1 zawor wchodzi 1 plytka ?

Czeka mnie regulacja bo w weekend zerknołem pod pokrywe i okazalo sie ze kazdy zawor jest podparty (brak jakichkolwiek luzow).

Moze ma ktos plytki zbywajace na wymiane ? :)
Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

24 paź 2013, 8:40

Od paru dni w zakresie 2300-2700 obrotów napiernicza wg mnie jeden zawór. Być może jestem w błędzie, nie jestem mechanikiem :roll: wali pod pokrywą zaworów. Olej świeżo po wymianie na 10w40. Jest to do wyregulowania ? NB 1.8 140HP engine
zaMIATAcz
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

09 kwie 2014, 14:57

Odgrzewam, żeby nie zaczynać nowego tematu.
Regulował ktoś zawory w NB 1.6, wygląda na to, że u mnie najwyższy czas, na zimnym silniku słychać klekotanie ?
Gdzie kupić płytki do regulacji ?
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

28 kwie 2014, 19:17

siemka :)
to NBFL to jakie w końcu mam te popychacze
...hydrauliczne czy takie do regulacji bo zgłupiałem :P
GRUPOL
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2014, 19:21

płytkowe
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

28 kwie 2014, 19:32

czyli jak dobrze rozumiem ze właśnie te się reguluje :)
przepraszam ale jestem nowicjuszem :P
GRUPOL
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

28 kwie 2014, 19:36

Tak, reguluje się.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

28 kwie 2014, 19:38

ok dzięki i wszystko wiem :)
GRUPOL
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

06 lis 2014, 15:58

Orientujecie się może jaki powinien być prawidłowy luz w NB 1.8? Czy na wszystkich zaworach wlotowych i wylotowych luz powinien być taki sam?
Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 48069.html

http://allegro.pl/plytka-regulacji-zawo ... 44224.html

Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza :)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

06 lis 2014, 18:07

Benoos pisze:Nie jestem pewien czy i który rozmiar podejdzie do mojego Miatacza

Najpierw musisz zmierzyć luzy, potem wyjąć płytki jakie masz z tych zaworów które mają nieprawidłowy luz a dopiero wtedy obliczyć właściwą grubość nowej płytki i taką kupić (doszlifować na wymiar w odpowiednim warsztacie).
kamila_ka
Posty: 2
Rejestracja: 13 kwie 2015, 19:47
Model: NA

02 sie 2016, 15:24

Witam, czy w mazdzie mx5 NA w silniku 1.6 90km występują hydrauliczne popychacze? Bo czytając wątek nie jestem pewna :)

Edit: Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 sie 2016, 15:47

kamila_ka pisze:czy w mazdzie mx5 NA w silniku 1.6 90km występują hydrauliczne popychacze?

tak
kamila_ka pisze:Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac

olej już stary i domaga się wymiany ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

02 sie 2016, 19:41

kamila_ka pisze:Na zimnym zaklepie jak oleju ma mało a teraz stan dobry, na zimnym cisza a pojeździ trochę i zaczyna cykac? Pomocy:(


majkel pisze:olej już stary i domaga się wymiany ?


Ja próbowałem już wszystkiego... płukanek, dolewania, uzupełniaczy i szamańskich tańców... jedyne co pomaga, to częste wymienianie oleju...

Pacjent 1.6 90KM, który (teoretycznie) przekroczył 200,000 km. Polecam co pół roku wymienić olej - u mnie jest Valvoline Maxlife 10W40 i przed każdą wymianą robimy płukankę Wyyn'sa po której oczywiście trzeba filtr wyrzucić. Koszt w sumie to około 200 złotych z robocizną. Moim zdaniem za ciszę - warto.
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 sie 2016, 20:08

Coś w tym jest. U mnie od jakiegoś czasu też na zimnym słychać czasami przez dłuższą czasami przez krótszą chwilę cykanie. Olej valvo 5W50 ma jakieś 6kkm i rok czasu. Wcześniej była cisza. Po urlopie zaleje silnik olejem penrite 5w40. Wiele osób chwali ten olej. Mam w samochodzie żony i w sumie jest lepiej niż na valvo. Zobaczymy jak będzie się serducho mazdy z nim dogadywało.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ