sprawdzanie poziomu oleju ....
NB 2003 1.6
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam
mam śmieszko głupie pytanie
a mianowicie czy jest jakiś patent na sprawdzanie oleju w silniku nie robiąc tego ze 100 razy bo tak jakoś bagnet problematycznie wchodzi i wychodzi
po wyjęciu bagnetu nie wiadomo ile oleju jest w silniku ...
a może ja mam coś z tym bagnetem nie tak ???
pozdrawiam
mam śmieszko głupie pytanie
a mianowicie czy jest jakiś patent na sprawdzanie oleju w silniku nie robiąc tego ze 100 razy bo tak jakoś bagnet problematycznie wchodzi i wychodzi
po wyjęciu bagnetu nie wiadomo ile oleju jest w silniku ...
a może ja mam coś z tym bagnetem nie tak ???
pozdrawiam
GRUPOL
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1918
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Było już o tym parę razy...więc tak stawiasz na równej powierzchni, gasisz furę,wyciągasz bagnet wycierasz do sucha i zostawiasz pod maską, czekasz min 15 min, choć spokojnie możesz zostawić auto na noc, wkładasz bagnet, sprawdzasz poziom po obu jego stronach (zazwyczaj będzie różny) i uśredniasz wynik, trzymaj poziom pomiędzy literkami L i F
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
witam no własnie ten sam problem miałem ... coś jest z tymi bagnetami nie tak że nie widać na nich dobrze poziomu oleju. ja zrobiłem to troszkę inaczej a mianowicie załatwiłem sobie inny bagnet (płaski zupełnie z innego wozu) przyciąłem do odpowiedniej długości, zrobiłem miarki i mam w garażu jako zapasowy do sprawdzania poziomu oleju, na nim widać idealnie po dwóch stronach tak samo jaki jest stan oleju w silniku. pozdro
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
fifomaniak pisze:Lepiej więcej niż 15 minut, żeby cały olej spłynął i pamiętaj o równym położeniu auta
To chyba jak zamiast oleju jest mazut, albo czysty moto-killer-doktor.
5 minut spokojnie starcza, ale wyjęcie bagnetu bywa kluczowe z dwóch względów - spłynięcie oleju do miski z silnika i przede wszystkim - spłynięcie oleju z rurki od bagnetu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Straszne ceregiele wyczyniacie z tym sprawdzaniem poziomu
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja sprawdzam bez cudów.
Jak schowam auto do garażu a chcę sprawdzić poziom to luzuję bagnet i go zawieszam na tej plastikowej części. Ustawiam przypominajkę na 15 minut i tyle.
Nie miałem jeszcze problemu z osiadającym na całym bagnecie olejem.
Jak schowam auto do garażu a chcę sprawdzić poziom to luzuję bagnet i go zawieszam na tej plastikowej części. Ustawiam przypominajkę na 15 minut i tyle.
Nie miałem jeszcze problemu z osiadającym na całym bagnecie olejem.
Krzywy pisze:i go zawieszam na tej plastikowej części. Ustawiam przypominajkę na 15 minut i tyle.
Czary jakieś czy inne zabobony.
Po prostu rano przychodzisz do autka, wyciągasz bagnet, patrzysz ile jest, wycierasz do czysta, wkładasz na miejsce i jeszcze raz wyciągasz i patrzysz.. To czy z którejś strony jest mniej to bez znaczenia, od min do max jest około 1l pojemności więc doktoryzowanie się o 1-2mm nie ma znaczenia.
majkel pisze:Straszne ceregiele wyczyniacie z tym sprawdzaniem poziomu
Ja czekam 17 minut i 33 sekundy A bagnet wycieram 3 i pół raza przed wetkaniem w dziurkę
Sorki
A na serio, to w pracy jak ludkom wymieniam to czekam tyle, ile wypisuję karteczkę z info o przeglądzie olejowym.
U siebie w mXie wymieniałem kilka razy olej, sprawdzałem kilkanaście, nigdy nie miałem wspomnianych problemów.
wojteks pisze:Po prostu rano przychodzisz do autka, wyciągasz bagnet, patrzysz ile jest, wycierasz do czysta, wkładasz na miejsce i jeszcze raz wyciągasz i patrzysz..
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
majkel pisze:wojteks pisze:Po prostu rano przychodzisz do autka, wyciągasz bagnet, patrzysz ile jest, wycierasz do czysta, wkładasz na miejsce i jeszcze raz wyciągasz i patrzysz..
Jakbym włożył na miejsce i wyciągnął jeszcze raz to mam olej rozciapany po całej miarce bagnetu bez wyraźnego odcięcia. Dlatego takie kombinacje. Nie wiem, może w NA tak nie jest. W NB tak jest i w NBFL chyba też.
fifomaniak pisze:W NB tak jest i w NBFL chyba też.
Ja robię dokładnie tak jak wojteks napisał i wszystko ładnie widać, tylko patrzę na podziałkę z tej strony, z której jest mniej oleju. Nie ma się co doktoryzować z tematu - jak ktoś ma poziom oleju przy dolnej kresce i się zastanawia czy jeszcze jest powyżej, czy już jest poniżej to odpowiedź jest prosta: tak czy siak trzeba lać .
Grup pisze:naprawde u mnie tak nie jest .
Ale co tak nie jest? Olej po nocy nie spływa do miski? Jeżeli masz całą miarkę zalaną olejem to może masz problem z odmą i olej jest wypychany przez rurkę bagnetu na zewnątrz?
fifomaniak pisze:W NB tak jest i w NBFL chyba też.
Nie trafiłem jeszcze na taki samochód w którym po nocy nie dałoby się odczytać poziomu oleju przy pierwszym wyciągnięciu miarki, na ciepłym zaraz po jeździe może być niewielki problem ale też bez przesady. Po zatrzymaniu gorącego silnika z 2 minuty wystarczy poczekać i olej powinien ścieknąć do miski nawet z rurki w której jest bagnet.
wojteks pisze:Po zatrzymaniu gorącego silnika z 2 minuty wystarczy poczekać i olej powinien ścieknąć do miski nawet z rurki w której jest bagnet.
Mazda w instrukcji radzi właśnie na rozgrzanym silniku 5 minut po jeździe sprawdzać.
zolt pisze:na rozgrzanym silniku 5 minut po jeździe sprawdzać.
2 czy 5 to praktycznie bez znaczenia chyba że doszukujemy się różnic 1mm w poziomie oleju ale to należałoby sprawdzać zawsze ustawiając samochód w tym samym miejscu i przy tej samej temperaturze oleju.
wojteks pisze:zolt pisze:na rozgrzanym silniku 5 minut po jeździe sprawdzać.
2 czy 5 to praktycznie bez znaczenia chyba że doszukujemy się różnic 1mm w poziomie oleju ale to należałoby sprawdzać zawsze ustawiając samochód w tym samym miejscu i przy tej samej temperaturze oleju.
Nie zrozumiałeś mnie. Nie mówię, że to musi być koniecznie 5 minut. Chodziło o fakt sprawdzania po spłynięciu ciepłego oleju do miski.