NBFL -rozrząd

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

19 sty 2014, 20:51

siemanko :)
mam takie pytanko ..a mianowicie......zakupiłem Miatke z przebiegiem 78 tys km
właściciel miał ją prawie trzy lata i zrobił nią 18 tys km -rozrządu nie wymieniał
moje pytanie jest takie czy muszę od razu wymieniać rozrząd czy się nie pali ??
i czy zna ktoś a na pewno zna jakiś sklep internetowy co sprzedaje części które stosuję sie na pierwszy montaż ( np Lenforder w BMW ) lub dobre zamienniki :)

pozdro
GRUPOL
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

19 sty 2014, 20:58

Jeśli dobrze kojarzę, to w mx silnik jest bezkolizyjny, więc ie ma ciśnienia
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

19 sty 2014, 21:08

Moja po zakupie z przebiegiem 178k prawdopodobnie miała rozrząd z fabryki :lol: i bez problemowo zajechałem do warsztatu wymienić. Nawet jak pęknie pas, to silnik, jak napisał piotr-gka jest bezkolizyjny ;) .

Jestem na zestawie od I.L. Motosport i nie widzę żadnych problemów z nim.
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1918
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

19 sty 2014, 21:15

Po pierwsze gratulacje, po drugie dla świętego spokoju wymień, tutaj masz dośc popularny sklep z oem cześciami do miat

http://carspeed.pl/

W ten weekend najprawdopodobniej odwiedzam rodzinę mojej kobiety w Piaskach jak chcesz i będziesz miał parę pytań to mozemy się ustawic na piwo i pogadac :P
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

19 sty 2014, 21:33

aha .....czyli teoretycznie jadę sobie i pasek się zrywa to nic poważnego się nie dzieje oprócz że motor zgaśnie ..
.... żadne krzywki czy popychacze się nie połamią czy powykrzywiają nie mówiąc o wałku
.....jedynie co trzeba zrobić to założyć pasek i śmigać dalej :)
GRUPOL
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 sty 2014, 10:36

dokladnie - w poprzedniej uwierzylem sprzedawczyni i pekl w trasie - tak wlasnie wymienilem pierwszy rozrzad 8-)
w sumie to jak pasek, to i rolki i dobrze tez pompe. u mnie przy taim niby przebiegu byly tez do wymiany uszczelniacze walkow, wiec juz walu tez wymienilem. trzeba tez pamietac, ze jesli masz 1.8, to wypada rowniez kupic trzy oringi z rurki oleju na pokrywie ;)

ogolnie najlepiej kupic:
    pasek rozrzadu
    rolka prowadzaca
    napinacz + sprezynka (niektore sa w zestawie)
    paski klinowe
    uszczelke pod pokrywe zawrow + silikon (zgodnie z serwisowka)
    uszczelniacze walkow rozrzadu i przedni walu (najlepiej podajac rozmiary bo sa bledy w katalogach czasami)
    pompe wody
    w 1.8 wspomniane oringi

ostatnio przerabialem temat, wiec moge zerknac jakie rozmiary byly ;)

jesli wymieniasz sam, to polecam wyjac chlodnice i przy okazji ja wyplukac oraz wymienic plyn w ukladzie :mrgreen:
Obrazek
ubek
Donator
Donator
Posty: 1364
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

20 sty 2014, 11:34

o jakie 3 oringi chodzi w 1.8 czy to jest coś czego nie ma w 1.8 NA ?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 sty 2014, 12:01

tak - to jest tylko w nbfl ze zmiennymi fazami ;)
Obrazek
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

03 lut 2014, 16:09

dzięki wszystkim za odp :)

i pytanie co Wy na te oferty .......jaka cena do jakości



Pierwsza oferta



Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.

Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł; na zamówienie - oczekiwanie 3 dni robocze

W razie potrzeby:
- pompa wody japońska AISIN z uszczelkami - 169zł (AISIN to oryginał m.in. w Toyotach)
- płyn do układu chłodzenia - oryginał OE MAZDA LongLife (na 10 lat) - 88zł/5L; ewentualnie zwykły zamienny płyn (na 2 lata) - 35zł/5L
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt

Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki - przy przelewie kurier 15zł, przy pobraniu 25zl.
Przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem gratis.



Druga oferta ;


polecam zestaw na 100.000km,
pasek OE MAZDA
napinacz GMB
rolka prowadząca NTN
sprężyna OE MAZDA -
319PLN/kpl,

zestaw na pasku MITSUBOSHI - 239PLN/kpl,


pompa wodna AISIN - 159PLN,
GMB - 169PLN,
polecam obie, każda jest przewidziana na 100.000km,

uszczelniacze wałków OE MAZDA- 59PLN/szt,
uszczelka pokrywy OE MAZDA -
uszczelniacz wału od rozrządu OE MAZDA - 43PLN,
paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO - 59PLN/kpl, 2szt, auto ma klimatyzację czy nie? potrzebujemy dobrać długość,
świece OE MAZDA - 16PLN/szt,
NGK - 15PLN/szt,

i Trzecia oferta :P
tu od koloru do wyboru :)

http://www.4cars.pl/odpowiedzpar/104/42 ... 2da15a2078


i co wy koledzy na to ??:) pozdrawiam
GRUPOL
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

04 lut 2014, 16:19

Uszczelniacze spokojnie możesz kupić Erlinga, są bardzo dobre (byle nie Corteco) a pasek z Contitecha. Pompę bym wybrał GMB.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

05 lut 2014, 17:17

Ja u siebie zrobiłem dokładnie ofertę 1. Pompę wody też warto zmienić jak się już robi.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 lut 2014, 18:10

Ja to przedstawię od bardziej praktycznej strony.

Ceny tak mniej-więcej.

Sprężynka 30pln
Napinacz i Rolka Blueprint 160pln
Pasek Gates 40pln.

Na uszczelniaczach nie ma co oszczędzać, warto zapłacić za OE Mazda.

Uszczelka - u mnie zamiennik za 30 czy 40pln nie cieknie. Tylko składa się na dobrej uszczelce w płynie (np. Reinzosil), nie paskudnym czerwonym silikonie.

Pompy wody bym nie wymieniał, jeżeli przebieg byłby w okolicach <130kkm i robiłbym rozrząd samemu, jeżeli bym za to płacił to poszłaby do wymiany bez zastanowienia.

Paski 4PK Gatesa w długościach do MXa da się kupić po 20pln/szt.

15pln za świece to rozrzutność, ostatnio płaciłem <40pln za komplet.

Ceny ze zwykłego sklepu motoryzacyjnego u mnie w mieście.
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

05 lut 2014, 20:49

Zdecydowanie opcja nr 1 :kciuk:

Ja mam zasadę ograniczonego zaufania i w świeżo kupionym aucie wymieniam zawsze rozrząd i wszystkie możliwe płyny.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2014, 20:53

RS pisze:Uszczelka - u mnie zamiennik za 30 czy 40pln nie cieknie. Tylko składa się na dobrej uszczelce w płynie (np. Reinzosil), nie paskudnym czerwonym silikonie.

No ale w tym całym interesie zwanym uszczelką chodzi przecież o to, aby założyć uszczelkę, a nie doszczelniać czymkolwiek. Chyba że chodziło Ci jedynie o doszczelnianie na pólpanewkach.
RS pisze:Pompy wody bym nie wymieniał, jeżeli przebieg byłby w okolicach <130kkm i robiłbym rozrząd samemu, jeżeli bym za to płacił to poszłaby do wymiany bez zastanowienia.

A ja bym zmienił. Jak ma 70 tysięcy przejechane to kolejny raz zajrzy w rozrząd przy 160. Mało prawdopodobne aby pompa tyle wytrzymała.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

06 lut 2014, 8:16

RS pisze:Sprężynka 30pln
Napinacz i Rolka Blueprint 160pln

sa napinacze z luka i jeszcze czegos razem ze sprezynka w cenie okolo 70zl ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

06 lut 2014, 9:14

Pompę lepiej wymienić. Wymieniałem świeżo rozrząd przy 96kkm, pompa suchutka, ale szumiał tak, że nie wróżyła nic dobrego... A do wymiany pompy i tak później musisz wszystko rozmontować ;) Ewentualnie jeśli będziesz robił sam, możesz rozmontować i zobaczyć w jakim jest stanie. I wtedy zadecydować o wymianie.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 lut 2014, 16:32

majkel pisze:Chyba że chodziło Ci jedynie o doszczelnianie na pólpanewkach.

Tak

majkel pisze:Jak ma 70 tysięcy przejechane to kolejny raz zajrzy w rozrząd przy 160. Mało prawdopodobne aby pompa tyle wytrzymała.


Popatrzyłem przez perspektywę swojego auta robiącego do 5kkm rocznie. Przy wymianie paska dla świętego spokoju po 5-7 latach wychodzi dopiero 25-35kkm. Wszystko zależy od typu eksploatacji.
Grup
Posty: 78
Rejestracja: 30 paź 2013, 19:54
Lokalizacja: Piaski Wlkp

06 lut 2014, 22:13

niestety ale nie będę roił tego sam bo auta nie znam .......przebieg to 77 tys km nie udokumentowany ale właściciel z forum który kupił auto za pośredictwem roodstery .pl i niby tyle ma
robię tylko niektóre rzeczy w moim e 34 :)
czasami mógłbym wiecej zepsuć niż naprawić....
robi mi to znajomy mechanik który robi wszystko ale myśle że nie będzie miał z tym problemu
o dwie stówki nie chodzi wiec z tego co czytałem to wymienię wszystko co napisałem co mi doradził znajmy z forum :)
i z tego co widze to chyba opcja jeden mnie jakoś przekonuje :)
GRUPOL
dividedby0
Posty: 67
Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn

08 wrz 2014, 9:02

Chłopy i dziewczęta ;P

Jest wyraźna różnica jakości w częściach na rozrządzie między IL z kmparts a OEMami z carspeedu? :idea:
Ogólnie jak sobie sprawdziłem ceny całej inwestycji z uszczelniaczami, pompą , uszczelka pod pokrywą i paskami klinowymi, które i tak de facto muszę wymienić to z 60 talarów różnicy na korzyść IL, czyli niewiele :)
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

08 wrz 2014, 9:21

W ILu dostajesz coś z logiem ILu czyli nie wiadomo co tak na prawdę.
Dla porównania zestaw rolki Blueprint lub LUK i pasek Gatesa można wyrwać za około 180pln (przynajmniej za tyle udało mi się kupić niedawno). Czyli zdecydowanie taniej. Polecam wymienić uszczelninacze (wał, wałki), nie znam dobrych zamienników, tylko OE Mazda. Za różnicę pomiedzy rozrządem OE Mazda, a dobrym zamiennikiem kupujesz zamiennik pompy wody klasy OEM.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

09 wrz 2014, 10:16

RS pisze:Polecam wymienić uszczelninacze (wał, wałki), nie znam dobrych zamienników, tylko OE Mazda

dla walka ssacego jedyny zamiennik jaki udalo mi sie znalezc i dostac, to reinz ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

09 wrz 2014, 17:29

R.E.D. pisze:
RS pisze:Polecam wymienić uszczelninacze (wał, wałki), nie znam dobrych zamienników, tylko OE Mazda

dla walka ssacego jedyny zamiennik jaki udalo mi sie znalezc i dostac, to reinz ;)


Red heloł 8-)
Wszelkie uszczelki gumowe, tylko OEM.
Zamienniki będą cieknąć.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

10 wrz 2014, 8:44

od pokrywy to juz wiem, ze reinz nie daje rady, ale w uszczelniaczach raczej nie powinno byc az takich roznic. - sie zobaczy przy kolejnej wymianie rozrzadu ;) (no chyba, ze wczesniej zacznie cos kapac :P )
Obrazek
ODPOWIEDZ