NBFL -rozrząd
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
siemanko
mam takie pytanko ..a mianowicie......zakupiłem Miatke z przebiegiem 78 tys km
właściciel miał ją prawie trzy lata i zrobił nią 18 tys km -rozrządu nie wymieniał
moje pytanie jest takie czy muszę od razu wymieniać rozrząd czy się nie pali ??
i czy zna ktoś a na pewno zna jakiś sklep internetowy co sprzedaje części które stosuję sie na pierwszy montaż ( np Lenforder w BMW ) lub dobre zamienniki
pozdro
mam takie pytanko ..a mianowicie......zakupiłem Miatke z przebiegiem 78 tys km
właściciel miał ją prawie trzy lata i zrobił nią 18 tys km -rozrządu nie wymieniał
moje pytanie jest takie czy muszę od razu wymieniać rozrząd czy się nie pali ??
i czy zna ktoś a na pewno zna jakiś sklep internetowy co sprzedaje części które stosuję sie na pierwszy montaż ( np Lenforder w BMW ) lub dobre zamienniki
pozdro
GRUPOL
Moja po zakupie z przebiegiem 178k prawdopodobnie miała rozrząd z fabryki i bez problemowo zajechałem do warsztatu wymienić. Nawet jak pęknie pas, to silnik, jak napisał piotr-gka jest bezkolizyjny .
Jestem na zestawie od I.L. Motosport i nie widzę żadnych problemów z nim.
Jestem na zestawie od I.L. Motosport i nie widzę żadnych problemów z nim.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1918
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Po pierwsze gratulacje, po drugie dla świętego spokoju wymień, tutaj masz dośc popularny sklep z oem cześciami do miat
http://carspeed.pl/
W ten weekend najprawdopodobniej odwiedzam rodzinę mojej kobiety w Piaskach jak chcesz i będziesz miał parę pytań to mozemy się ustawic na piwo i pogadac
http://carspeed.pl/
W ten weekend najprawdopodobniej odwiedzam rodzinę mojej kobiety w Piaskach jak chcesz i będziesz miał parę pytań to mozemy się ustawic na piwo i pogadac
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
aha .....czyli teoretycznie jadę sobie i pasek się zrywa to nic poważnego się nie dzieje oprócz że motor zgaśnie ..
.... żadne krzywki czy popychacze się nie połamią czy powykrzywiają nie mówiąc o wałku
.....jedynie co trzeba zrobić to założyć pasek i śmigać dalej
.... żadne krzywki czy popychacze się nie połamią czy powykrzywiają nie mówiąc o wałku
.....jedynie co trzeba zrobić to założyć pasek i śmigać dalej
GRUPOL
dokladnie - w poprzedniej uwierzylem sprzedawczyni i pekl w trasie - tak wlasnie wymienilem pierwszy rozrzad
w sumie to jak pasek, to i rolki i dobrze tez pompe. u mnie przy taim niby przebiegu byly tez do wymiany uszczelniacze walkow, wiec juz walu tez wymienilem. trzeba tez pamietac, ze jesli masz 1.8, to wypada rowniez kupic trzy oringi z rurki oleju na pokrywie
ogolnie najlepiej kupic:
ostatnio przerabialem temat, wiec moge zerknac jakie rozmiary byly
jesli wymieniasz sam, to polecam wyjac chlodnice i przy okazji ja wyplukac oraz wymienic plyn w ukladzie
w sumie to jak pasek, to i rolki i dobrze tez pompe. u mnie przy taim niby przebiegu byly tez do wymiany uszczelniacze walkow, wiec juz walu tez wymienilem. trzeba tez pamietac, ze jesli masz 1.8, to wypada rowniez kupic trzy oringi z rurki oleju na pokrywie
ogolnie najlepiej kupic:
- pasek rozrzadu
rolka prowadzaca
napinacz + sprezynka (niektore sa w zestawie)
paski klinowe
uszczelke pod pokrywe zawrow + silikon (zgodnie z serwisowka)
uszczelniacze walkow rozrzadu i przedni walu (najlepiej podajac rozmiary bo sa bledy w katalogach czasami)
pompe wody
w 1.8 wspomniane oringi
ostatnio przerabialem temat, wiec moge zerknac jakie rozmiary byly
jesli wymieniasz sam, to polecam wyjac chlodnice i przy okazji ja wyplukac oraz wymienic plyn w ukladzie
dzięki wszystkim za odp
i pytanie co Wy na te oferty .......jaka cena do jakości
Pierwsza oferta
Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł; na zamówienie - oczekiwanie 3 dni robocze
W razie potrzeby:
- pompa wody japońska AISIN z uszczelkami - 169zł (AISIN to oryginał m.in. w Toyotach)
- płyn do układu chłodzenia - oryginał OE MAZDA LongLife (na 10 lat) - 88zł/5L; ewentualnie zwykły zamienny płyn (na 2 lata) - 35zł/5L
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki - przy przelewie kurier 15zł, przy pobraniu 25zl.
Przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem gratis.
Druga oferta ;
polecam zestaw na 100.000km,
pasek OE MAZDA
napinacz GMB
rolka prowadząca NTN
sprężyna OE MAZDA -
319PLN/kpl,
zestaw na pasku MITSUBOSHI - 239PLN/kpl,
pompa wodna AISIN - 159PLN,
GMB - 169PLN,
polecam obie, każda jest przewidziana na 100.000km,
uszczelniacze wałków OE MAZDA- 59PLN/szt,
uszczelka pokrywy OE MAZDA -
uszczelniacz wału od rozrządu OE MAZDA - 43PLN,
paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO - 59PLN/kpl, 2szt, auto ma klimatyzację czy nie? potrzebujemy dobrać długość,
świece OE MAZDA - 16PLN/szt,
NGK - 15PLN/szt,
i Trzecia oferta
tu od koloru do wyboru
http://www.4cars.pl/odpowiedzpar/104/42 ... 2da15a2078
i co wy koledzy na to ??:) pozdrawiam
i pytanie co Wy na te oferty .......jaka cena do jakości
Pierwsza oferta
Do tego auta polecam rozrząd OE/OEM MAZDA na 100.000km za 330zł/kpl:
- pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy
- napinacz oryginał OEM MAZDA - NTN
- rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA - NTN
- sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA
Taki zestaw ma 1 rok gwarancji producenta z limitem 100.000km.
Ponadto przy wymianie rozrządu wskazane jest wymienić:
- uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA - 55zł/szt x2 = 110zł/kpl
- przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA - 39zł
- uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA - 79zł; na zamówienie - oczekiwanie 3 dni robocze
W razie potrzeby:
- pompa wody japońska AISIN z uszczelkami - 169zł (AISIN to oryginał m.in. w Toyotach)
- płyn do układu chłodzenia - oryginał OE MAZDA LongLife (na 10 lat) - 88zł/5L; ewentualnie zwykły zamienny płyn (na 2 lata) - 35zł/5L
- paski wieloklinowe zewnętrzne - japońskie BANDO (oryginał w mazdach) - 69zł/kpl 2szt
Ceny brutto z vat, po rabacie.
Faktura lub paragon.
Możliwość wysyłki - przy przelewie kurier 15zł, przy pobraniu 25zl.
Przy zamówieniu powyżej 500zł i płatności przelewem wysyłka kurierem gratis.
Druga oferta ;
polecam zestaw na 100.000km,
pasek OE MAZDA
napinacz GMB
rolka prowadząca NTN
sprężyna OE MAZDA -
319PLN/kpl,
zestaw na pasku MITSUBOSHI - 239PLN/kpl,
pompa wodna AISIN - 159PLN,
GMB - 169PLN,
polecam obie, każda jest przewidziana na 100.000km,
uszczelniacze wałków OE MAZDA- 59PLN/szt,
uszczelka pokrywy OE MAZDA -
uszczelniacz wału od rozrządu OE MAZDA - 43PLN,
paski wieloklinowe OEM MAZDA BANDO - 59PLN/kpl, 2szt, auto ma klimatyzację czy nie? potrzebujemy dobrać długość,
świece OE MAZDA - 16PLN/szt,
NGK - 15PLN/szt,
i Trzecia oferta
tu od koloru do wyboru
http://www.4cars.pl/odpowiedzpar/104/42 ... 2da15a2078
i co wy koledzy na to ??:) pozdrawiam
GRUPOL
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
Uszczelniacze spokojnie możesz kupić Erlinga, są bardzo dobre (byle nie Corteco) a pasek z Contitecha. Pompę bym wybrał GMB.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Ja to przedstawię od bardziej praktycznej strony.
Ceny tak mniej-więcej.
Sprężynka 30pln
Napinacz i Rolka Blueprint 160pln
Pasek Gates 40pln.
Na uszczelniaczach nie ma co oszczędzać, warto zapłacić za OE Mazda.
Uszczelka - u mnie zamiennik za 30 czy 40pln nie cieknie. Tylko składa się na dobrej uszczelce w płynie (np. Reinzosil), nie paskudnym czerwonym silikonie.
Pompy wody bym nie wymieniał, jeżeli przebieg byłby w okolicach <130kkm i robiłbym rozrząd samemu, jeżeli bym za to płacił to poszłaby do wymiany bez zastanowienia.
Paski 4PK Gatesa w długościach do MXa da się kupić po 20pln/szt.
15pln za świece to rozrzutność, ostatnio płaciłem <40pln za komplet.
Ceny ze zwykłego sklepu motoryzacyjnego u mnie w mieście.
Ceny tak mniej-więcej.
Sprężynka 30pln
Napinacz i Rolka Blueprint 160pln
Pasek Gates 40pln.
Na uszczelniaczach nie ma co oszczędzać, warto zapłacić za OE Mazda.
Uszczelka - u mnie zamiennik za 30 czy 40pln nie cieknie. Tylko składa się na dobrej uszczelce w płynie (np. Reinzosil), nie paskudnym czerwonym silikonie.
Pompy wody bym nie wymieniał, jeżeli przebieg byłby w okolicach <130kkm i robiłbym rozrząd samemu, jeżeli bym za to płacił to poszłaby do wymiany bez zastanowienia.
Paski 4PK Gatesa w długościach do MXa da się kupić po 20pln/szt.
15pln za świece to rozrzutność, ostatnio płaciłem <40pln za komplet.
Ceny ze zwykłego sklepu motoryzacyjnego u mnie w mieście.
Zdecydowanie opcja nr 1
Ja mam zasadę ograniczonego zaufania i w świeżo kupionym aucie wymieniam zawsze rozrząd i wszystkie możliwe płyny.
Ja mam zasadę ograniczonego zaufania i w świeżo kupionym aucie wymieniam zawsze rozrząd i wszystkie możliwe płyny.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
RS pisze:Uszczelka - u mnie zamiennik za 30 czy 40pln nie cieknie. Tylko składa się na dobrej uszczelce w płynie (np. Reinzosil), nie paskudnym czerwonym silikonie.
No ale w tym całym interesie zwanym uszczelką chodzi przecież o to, aby założyć uszczelkę, a nie doszczelniać czymkolwiek. Chyba że chodziło Ci jedynie o doszczelnianie na pólpanewkach.
RS pisze:Pompy wody bym nie wymieniał, jeżeli przebieg byłby w okolicach <130kkm i robiłbym rozrząd samemu, jeżeli bym za to płacił to poszłaby do wymiany bez zastanowienia.
A ja bym zmienił. Jak ma 70 tysięcy przejechane to kolejny raz zajrzy w rozrząd przy 160. Mało prawdopodobne aby pompa tyle wytrzymała.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Pompę lepiej wymienić. Wymieniałem świeżo rozrząd przy 96kkm, pompa suchutka, ale szumiał tak, że nie wróżyła nic dobrego... A do wymiany pompy i tak później musisz wszystko rozmontować Ewentualnie jeśli będziesz robił sam, możesz rozmontować i zobaczyć w jakim jest stanie. I wtedy zadecydować o wymianie.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
majkel pisze:Chyba że chodziło Ci jedynie o doszczelnianie na pólpanewkach.
Tak
majkel pisze:Jak ma 70 tysięcy przejechane to kolejny raz zajrzy w rozrząd przy 160. Mało prawdopodobne aby pompa tyle wytrzymała.
Popatrzyłem przez perspektywę swojego auta robiącego do 5kkm rocznie. Przy wymianie paska dla świętego spokoju po 5-7 latach wychodzi dopiero 25-35kkm. Wszystko zależy od typu eksploatacji.
niestety ale nie będę roił tego sam bo auta nie znam .......przebieg to 77 tys km nie udokumentowany ale właściciel z forum który kupił auto za pośredictwem roodstery .pl i niby tyle ma
robię tylko niektóre rzeczy w moim e 34
czasami mógłbym wiecej zepsuć niż naprawić....
robi mi to znajomy mechanik który robi wszystko ale myśle że nie będzie miał z tym problemu
o dwie stówki nie chodzi wiec z tego co czytałem to wymienię wszystko co napisałem co mi doradził znajmy z forum
i z tego co widze to chyba opcja jeden mnie jakoś przekonuje
robię tylko niektóre rzeczy w moim e 34
czasami mógłbym wiecej zepsuć niż naprawić....
robi mi to znajomy mechanik który robi wszystko ale myśle że nie będzie miał z tym problemu
o dwie stówki nie chodzi wiec z tego co czytałem to wymienię wszystko co napisałem co mi doradził znajmy z forum
i z tego co widze to chyba opcja jeden mnie jakoś przekonuje
GRUPOL
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
Chłopy i dziewczęta ;P
Jest wyraźna różnica jakości w częściach na rozrządzie między IL z kmparts a OEMami z carspeedu?
Ogólnie jak sobie sprawdziłem ceny całej inwestycji z uszczelniaczami, pompą , uszczelka pod pokrywą i paskami klinowymi, które i tak de facto muszę wymienić to z 60 talarów różnicy na korzyść IL, czyli niewiele
Jest wyraźna różnica jakości w częściach na rozrządzie między IL z kmparts a OEMami z carspeedu?
Ogólnie jak sobie sprawdziłem ceny całej inwestycji z uszczelniaczami, pompą , uszczelka pod pokrywą i paskami klinowymi, które i tak de facto muszę wymienić to z 60 talarów różnicy na korzyść IL, czyli niewiele
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
W ILu dostajesz coś z logiem ILu czyli nie wiadomo co tak na prawdę.
Dla porównania zestaw rolki Blueprint lub LUK i pasek Gatesa można wyrwać za około 180pln (przynajmniej za tyle udało mi się kupić niedawno). Czyli zdecydowanie taniej. Polecam wymienić uszczelninacze (wał, wałki), nie znam dobrych zamienników, tylko OE Mazda. Za różnicę pomiedzy rozrządem OE Mazda, a dobrym zamiennikiem kupujesz zamiennik pompy wody klasy OEM.
Dla porównania zestaw rolki Blueprint lub LUK i pasek Gatesa można wyrwać za około 180pln (przynajmniej za tyle udało mi się kupić niedawno). Czyli zdecydowanie taniej. Polecam wymienić uszczelninacze (wał, wałki), nie znam dobrych zamienników, tylko OE Mazda. Za różnicę pomiedzy rozrządem OE Mazda, a dobrym zamiennikiem kupujesz zamiennik pompy wody klasy OEM.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
R.E.D. pisze:RS pisze:Polecam wymienić uszczelninacze (wał, wałki), nie znam dobrych zamienników, tylko OE Mazda
dla walka ssacego jedyny zamiennik jaki udalo mi sie znalezc i dostac, to reinz
Red heloł
Wszelkie uszczelki gumowe, tylko OEM.
Zamienniki będą cieknąć.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy