Jak ściągnąć gałkę zmiany biegów w NB?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Powie ktos jak można to uczynić bo nie chce franca zejść? Może jest jakiś patent? Nie chce jej uszkodzić bo jest to oryginał Anniversary tylko chce są obszyć porządnie bo już się troche powycierała.
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 06 paź 2009, 20:22
- Lokalizacja: wrocław
I to we właściwą strone.
Musialo byc cos bo kreci sie jak szatan w kosciele i wylesc nie chce - opentana jakas!
Teraz juz wiem, ze sie odkreca to nie bede kombinowal z silowymi rozwiazaniami tylko trzeba mocno chwycic, scisnac i krecic;) Jutro odprawie egzorcyzmy;) Wielkie dzieki za pomoc;)
[ Dodano: 06-05-2013, 22:56 ]
Jeszcze jedno techniczne pytanie. Czy do Mazdy podejdzie gałka zmiany biegow np od Hondy taka jak na tym zdj
[URL=https://www.google.pl/search?hl=pl&q=ga%C5%82ka+zmiany+bieg%C3%B3w+type+r&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45960087,d.Yms&biw=1280&bih=939&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=5xeIUfTsBMjcswbGrYCwAg#imgrc=oi4OSP-CDS5fyM%3A%3BTTK0QzcBbRaiZM%3Bhttp%253A%252F%252Fimage.ceneo.pl%252Fdata%252Fproducts%252F2326562%252Fi-tenzo-r-galka-zmiany-biegow-tenzor-type-r-style-knob-chromed-arknobc.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ceneo.pl%252F2326562%3B600%3B600]GAŁKA[/URL]
Teraz juz wiem, ze sie odkreca to nie bede kombinowal z silowymi rozwiazaniami tylko trzeba mocno chwycic, scisnac i krecic;) Jutro odprawie egzorcyzmy;) Wielkie dzieki za pomoc;)
[ Dodano: 06-05-2013, 22:56 ]
Jeszcze jedno techniczne pytanie. Czy do Mazdy podejdzie gałka zmiany biegow np od Hondy taka jak na tym zdj
[URL=https://www.google.pl/search?hl=pl&q=ga%C5%82ka+zmiany+bieg%C3%B3w+type+r&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&bvm=bv.45960087,d.Yms&biw=1280&bih=939&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=5xeIUfTsBMjcswbGrYCwAg#imgrc=oi4OSP-CDS5fyM%3A%3BTTK0QzcBbRaiZM%3Bhttp%253A%252F%252Fimage.ceneo.pl%252Fdata%252Fproducts%252F2326562%252Fi-tenzo-r-galka-zmiany-biegow-tenzor-type-r-style-knob-chromed-arknobc.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ceneo.pl%252F2326562%3B600%3B600]GAŁKA[/URL]
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Polecam sprawdzić od dołu gały czy czasami tuleja nie oddzieliła się od reszty i dlatego kręcenie w lewo nic nie daje bo kręci się w środku a nie na gwincie. U mnie po stwierdzeniu przyczyny pomógł mocny uścisk pod kątem-gała zblokowała tuleję i poszło. Ale łatwo nie było
Rules are made to be broken
W mojej oryginalnej gałce wyrobiła się cała tuleja. Gałka kręciła się swobodnie 360 st. i niestety jeżdżę obecnie z tymczasową od 5 biegówki. Nie wiem jak ugryźć temat dorobienia nowego wkładu, tzn. tuleji, tak żeby dało się to nakręcić i mieć spokój.
Ktoś, coś?
Ktoś, coś?
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
funky pisze:tokarz?
W plastyku? Czy wkład jest metalowy? Nie wiem, ponieważ nie ja ściągałem tę uszkodzoną gałkę A jakiś zakład, gdzie to ogarną, czy lecieć do pierwszego napotkanego?
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Możesz spróbować kupić jakąś tanią z odpowiednim gwintem/tuleją potem rozwalić go i nową tuleję wrzeźbić do środka oem gały i zalać np. poxiliną albo inną twardniejącą masą.
Rules are made to be broken
To jest jakiś pomysł, tym bardziej że obecnie korzystam z gały pięciobiegowej, więc mam potencjalny gwint. Czy ten gwint/tuleja jest demontowala, czy wyrwanie jej wiąże się z rozwaleniem całej gałki i dalszym rzeźbieniem?
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Ja bym się przejechał do jakiegoś Tadzia-tokarza. Taki spec powinien coś zaradzić.
Albo rozwierci nieco gałkę, nagwintuję i wkręci dorobiona na wymiar tulejkę redukcyjną albo ją wklei albo coś jeszcze innego wymyśli
Albo rozwierci nieco gałkę, nagwintuję i wkręci dorobiona na wymiar tulejkę redukcyjną albo ją wklei albo coś jeszcze innego wymyśli