[NA] Szarpie automat

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

17 mar 2013, 20:21

witam
Kupilem mazde eunos 1.6 automat 93" i nie jestem pewien co do skrzyni,
Auto jak dla mnie za mocno szarpie i ma 3 biegi.Jadac 120km/h ma 4500obr/min
Czy to oznacza koniec skrzyni?wymiana?regeneracja?wymiana oleju czy uzycie lubrykantow?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 mar 2013, 20:32

No raczej coś jest nie tak, bo 3 biegi to trochę mało ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

17 mar 2013, 21:53

Tzn wiem ze cos nie tak ale czy lepiej druga wstawic uzywke czy regeneracje czy naprawa?czy to oplacalne?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 mar 2013, 9:31

Nie wiem jak z dostępnością automatów, ale manualną skrzynię to za 200-250pln sprawną kupisz, więc napewno dużo taniej niż naprawa.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

18 mar 2013, 12:21

Zrób dynamiczną wymianę oleju w tym automacie, jak nie pomoże to szukaj drugiej skrzyni
gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

18 mar 2013, 17:34

Co oznacza dynamiczna?
Czy to skrzynia elektroniczna czy mechaniczna?tzn jak zrobic diagnostyke skzyni?moze cos w sterownikach jest?da rade?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

18 mar 2013, 17:44

Czyli taka na którą pójdzie dużo oleju, będzie drogo, ale dobrze.
http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/serwisowanie-automatycznych-skrzyn-biegow/statyczna-czy-dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow/
gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

18 mar 2013, 19:27

Niewiem czy do dynamicznej kogos znajde w UK ale statyczna pewnie tak.
Jaki olej zalac wlasciwy do skrzyni?Jakis filtr?

Koledzy ktorzy maja automat przy normalnej jezdzie na jakich obrotach powinien zmienic bieg?U mnie tak 4500obr/min
Czy ten automat posiada kick down?
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

18 mar 2013, 19:41

tak sobie przypomniałem, że jest na forum (i to trochę bardziej w Twoich okolicach, bo wnioskuję, że ten automat kupiłeś jednak na Wyspach) użytkownik z podobnym autkiem, który być może odpowie na wszystkie Twoje pytania

[url]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3893&highlight=automat[/url]

W PL jest kilka automatów NB/NBfl/NC, NA natomiast chyba nie ma poza biało-różową wystawioną niegdyś na alledrogo
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

18 mar 2013, 20:38

Bylem troche potestowac skrzynie i
Co to jest O/D jak mam to na wyswietlaczu czyli O/D OFF(wlacznik na raczce od biegow)
to autko smiga na 3 biegach 1,2,3.
Jesli to wcisne i znika z wyswietlacza na zegarach to mam 4 biegi :lol:
autko zmienia je przy okolo 4200obr/min

Jednak dalej jest za duze szarpniecie z 1 na 2 troche 2 na 3 i pieknie zmienia 3 na 4.


Kusi mnie zakup
http://www.ebay.co.uk/itm/350737431265?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

co wy na to?
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2013, 20:43

O/D pochodzi od "Over Drive" czyli taki "nad-bieg" coś jakby najwyższy bieg w automatach.

On - włączyć
Off - wyłaczyć.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

18 mar 2013, 20:45

O/D to over drive czyli nadbieg. Teoretycznie wlaczony powinien byc tylko podczas jednostajnej jazdy ze stala predkoscia. Warto wylaczyc go w miescie i na trasie przed wyprzedzaniem. Nie wiem jak w mazdzie ale znam auta w ktorych po wylaczeniu O/D skrzynia zmienia troche charakterystyke i zaczyna pozniej zmieniac biegi wiec sila rzeczy mozna sie poruszac bardziej dynamicznie. Tyle w teorii :razz:
Co do specyfiku z jebaja to sie nie wypowiem bo nie wiem. Ale mysle, ze to tylko polsrodek i tez radzil bym zainteresowac sie tematem wymiany (pelnej) oleju w skrzyni.

pozdr
i.
gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

18 mar 2013, 20:48

To u mnie jak wyswietla O/D OFF to mam 3 biegi
Jesli tego znaku nie mam to jest normalnie 4 biegi.
Czyli co?mam na odwrot?....

A co do pelnej wymiany to niewiem gdzie znajde w UK kogos z takim urzadzeniem.
Ogolnie olej w skrzyni na bagnecie jest i jest cysty czerwony.Troche by spieniony.
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

18 mar 2013, 21:26

gino9 pisze:To u mnie jak wyswietla O/D OFF to mam 3 biegi
Jesli tego znaku nie mam to jest normalnie 4 biegi.
Czyli co?mam na odwrot?....



Normalnie , przycisk hold na drążku skraca o ostatnie przełożenie aktualnego biegu

Poczytaj może na mazdaspeed.pl o automatycznych skrzyniach w 626/323/mx-3 nawet były pełne instrukcje.

Po pierwsze zmień olej a jeszcze wcześniej sprawdź jego poziom na skrzyni masz bagnet , stany są na ciepło i zimno. Jesli w miare poprawnie dziala to jeszcze mozna ja uratować :)
Ostatnio zmieniony 18 mar 2013, 21:31 przez Speed, łącznie zmieniany 1 raz.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
gino9
Posty: 10
Rejestracja: 17 mar 2013, 20:05
Lokalizacja: Oxford-Poznan

18 mar 2013, 21:29

zostala sprawa wymiana oleju.Ile kosztuje w polsce dynamiczna wymiana oleju?
Jaki olej zastosowac? :poklony:
ODPOWIEDZ