Cześć,
Wymieniałem dziś akumulator i okazało się że mam za wysokie napięcie ładowania które wynosi 14,94 V.
Moje podejrzenie padło na regulator napięcia.
Pytania:
1. Czy moje podejrzenia są słuszne?
Jeśli tak to:
2. Jak sprawdzić czy to na pewno regulator?
3. Gdzie znajduje się regulator napięcia?
4. Czy łatwo go wymienić?
5. Gdzie można go kupić?
Dzięki za pomoc.
PS. Swoją drogą w ramach ciekawostki okazało się że miałem oryginalny akumulator ze stycznia 1998 roku!
Wysokie napięcie ładowania akumulatora [NB] '98 1.8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
spadger pisze:że mam za wysokie napięcie ładowania które wynosi 14,94 V.
Nie, jest w porządku, nic Ci się od takiego napięcia nie zepsuje. Nie przejmować się i jeździć.
W jakimś sąsiednim wątku wyszła informacja, że niektóre wersję regulują wartość napięcia względem temperatury powietrza. Info nie znajduje na razie potwierdzenia w dokumentacji producenta, więc się nie odniosę. Jeśli miałbyś taką wersję, latem będzie niższe.
spadger pisze:3. Gdzie znajduje się regulator napięcia?
Nigdzie, w NB+ alternatorem steruje ECU.
spadger pisze:4. Czy łatwo go wymienić?
5. Gdzie można go kupić?
Patrz punkt 3
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki za odpowiedź.
Spece wymieniający akumulator stwierdzili, że mi akumulator eksploduje.
Dodatkowo w necie przeczytałem:
"Granica napięcia gazowania dla akumulatorów wynosi około 14,4 V. Jeżeli podczas ładowania napięcie to zostanie przekroczone, akumulator zaczyna wyraźnie gazować. Prowadzi to do odparowania elektrolitu w akumulatorze i niebezpieczeństwa powstania gazu wybuchowego. Aby uniknąć powstawania tego procesu, napięcia ładowania w prostowniku musza być ograniczone do 14,4 V (2,4 V/celę) dla akumulatorów standardowych i 13,8 V (2,3 V/celę) dla akumulatorów bezobsługowych."
Co o tym sądzicie?
Spece wymieniający akumulator stwierdzili, że mi akumulator eksploduje.
Dodatkowo w necie przeczytałem:
"Granica napięcia gazowania dla akumulatorów wynosi około 14,4 V. Jeżeli podczas ładowania napięcie to zostanie przekroczone, akumulator zaczyna wyraźnie gazować. Prowadzi to do odparowania elektrolitu w akumulatorze i niebezpieczeństwa powstania gazu wybuchowego. Aby uniknąć powstawania tego procesu, napięcia ładowania w prostowniku musza być ograniczone do 14,4 V (2,4 V/celę) dla akumulatorów standardowych i 13,8 V (2,3 V/celę) dla akumulatorów bezobsługowych."
Co o tym sądzicie?
była Zielona NB 1.8 1998, Czerwona NB 1.8 2000r
spadger pisze:Co o tym sądzicie?
spadger pisze:PS. Swoją drogą w ramach ciekawostki okazało się że miałem oryginalny akumulator ze stycznia 1998 roku!
No a jakiej odpowiedzi oczekujesz ? Masz napięcie takie, jakie przewidział producent. Twój akumulator żyje z nim od 15 lat i było mu dobrze. Nie eksplodował jak widać. Czy spece owi się nad tym faktem przez chwilę chociaż zastanowili ?
PS. Mogę Ci pokazać tony logów z jazd różnymi klubowymi miatami, większość z nich przekracza nominalne magiczne 14,4 V.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Nie wiem jak w mx5 ale w większości mazd z tego powodu fabryczny akumulator jest wyższy żeby właśnie wykorzystać ciut większe napięcie i często trzymają ponad 10 lat. Za to minusem jest jak wkładamy zwykły to szybciej się zużywa.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
- Model: Inny
- Lokalizacja: Wa
spadger pisze:14,94 V.
Potwierdzam u mnie w NBFL też mam podobne napięcie. Wszystko jest w normie dopóki nie przekracza 15V.
Też mogę to potwierdzić,nawet na podstawie drugiej już Miaty Wszystko OK,a co do teorii speców to nasłuchałem się ich że ho ho Temat zresztą był poruszany nie raz... Ten typ tak ma!
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
spadger pisze:PS. Swoją drogą w ramach ciekawostki okazało się że miałem oryginalny akumulator ze stycznia 1998 roku!
Nie tylko Ty. Wczoraj dokonałem podobnego odkrycia .
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Były mega trwałe i idioto odporne Dziwi mnie fakt,że w NC już sporo padło Ale może to przypadek...
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
No mój obchodzący za kilka dni 15. urodziny akumulator przy stojącej na dworze Miatce dalej pali. Ciężko bo ciężko, ale nawet przy tych -10 z rana po ponad dniu postoju dzisiaj odpaliłem
Ciekawe czy te akumulatory, które sprzedaje ASO za 5-6 stówek mają taką samą wytrzymałość? Numer części jest identyczny, ciekawe co w środku... Bo skoro mam kupić za 2 stówki aku, który pożyje 3-4 lata, a za 5 mogę kupić taki, który pożyje 10-12, a może i więcej, i pasuje idealnie we wnękę i nie muszę nic kombinować to czemu nie...
Ciekawe czy te akumulatory, które sprzedaje ASO za 5-6 stówek mają taką samą wytrzymałość? Numer części jest identyczny, ciekawe co w środku... Bo skoro mam kupić za 2 stówki aku, który pożyje 3-4 lata, a za 5 mogę kupić taki, który pożyje 10-12, a może i więcej, i pasuje idealnie we wnękę i nie muszę nic kombinować to czemu nie...
majkel pisze:W jakimś sąsiednim wątku wyszła informacja, że niektóre wersję regulują wartość napięcia względem temperatury powietrza. Info nie znajduje na razie potwierdzenia w dokumentacji producenta, więc się nie odniosę. Jeśli miałbyś taką wersję, latem będzie niższe.
Mała informacja jakby ktoś, kiedyś szukał info na ten temat. Temperatura powietrza wzrosła o 10 st C w stosunku to poprzedniego pomiaru a napięcie ładowania spadło o 0,1 V. Teraz jest 14,84 V więc powyższa teoria może mieć zastosowanie w tym przypadku.
była Zielona NB 1.8 1998, Czerwona NB 1.8 2000r