Rings 2018

Dział dedykowany wszelkim wyjazdom w krajou jak i za granicę. Najlepsze trasy, miejsca, porady i rekomendacje.

Moderatorzy: nick.es, Moderatorzy

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 paź 2017, 8:54

Zimno, ciemno, leje... Tak sobie myślę...

rings2018-overal.png
rings2018-overal.png (1.05 MiB) Przejrzano 7963 razy
(https://goo.gl/maps/yMZTzRVeHD92)
  • Na Nurburgring jakoś w tygodniu, nie w weekend.
  • 8 lipca jest Grand Prix na Silverstone.
  • W Portlaoise mamy miejscówkę. Stamtąd możemy robić wypady na Ring of Dingle, Ring of Kerry i Ring of Beara.
  • Na Mondello Park są regularne trackdaye. Mam tam mocno wkręconego znajomego.
  • Powrót promem do Bretanii i Paryż na deser.
Feel free to modify. Kto się pisze?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 paź 2017, 9:43

na ring i rundkę po UK jak najbardziej o ile terminy pozwolą.
Swoją drogą Twoja trasa w kierunku manchesteru omija Peak District - zdecydowanie powinieneś zahaczyć o Snake Pass jeżeli już jedziesz w tym kierunku
Ignacy
Posty: 503
Rejestracja: 12 wrz 2012, 10:54
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 9:51

Podoba mi się :kciuk:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 paź 2017, 9:52

mutra pisze:zdecydowanie powinieneś zahaczyć o Snake Pass
Jak mus, to mus :)

Choć nie wiem, czy nie lepiej jechać południową trasą, przez Walię.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 paź 2017, 10:00

Dopisz Isle of Man ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 paź 2017, 10:06

nickesh v2.0 pisze:
mutra pisze:zdecydowanie powinieneś zahaczyć o Snake Pass
Jak mus, to mus :)

Choć nie wiem, czy nie lepiej jechać południową trasą, przez Walię.


Walia jest zdecydowanie ciekawsza niż Midlands- wśrodkowej anglii poza peak district nie ma ciekawych dróg. Bardziej na północ jest yorkshiredales ale to nie po drodze.

Wyspa Mann ponoć jest super - mam ja na swojej liście tuż po north coast 500 ale na przełomie maja i czerwca jest turist trophy. część dróg będzie zamknięta a na pozostałych będą tysiące (dosłownie) motocykli. Zero szans na fajną jazdę i koszmarnie drogie hotele.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

26 paź 2017, 10:12

Panowie Anglia jest tutaj tylko po drodze, jeśli ktoś był na poludniowo zachodnim krańcu irl to Anglię bardzo szybko zapomni.
Wąskie kręte drogi z trawą rosnącą po środku , nieziemskie widoki, znikomy ruch. Rejon stworzony dla miaty.
My bardzo wstępnie na tak.
A prom z anglii do irl proponuję z Fishguard zamiast Holyhead.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

26 paź 2017, 10:25

I właśnie dlatego skupiamy się na "Rings" (of Kerry, Dingle, Beara). Byłem tam Civiciem i nie odżałuję, jeśli nie wrócę Miatą.

Promy Rosslare - Cherbourg w okolicach 19 lipca 2018 są za niecały tysiąc zł (rejs na 18 godzin). Dublin - Holyhead za niecałe 7 stówek, więc chyba się nie opłaca wracać przez Anglię.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

26 paź 2017, 16:48

Przez Anglię fajnie jest jechać w jedną stronę, mozna zobaczyć np. klify w Dover i Stonehenge. Powrót lepiej prom do Francji, tak jak napisałeś Rosslare do Cherbourg lub Roscoff, kolacja na promie, nocleg i wypoczęci do samochodów.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

26 paź 2017, 20:43

Jeździłbym :)
Czekam na rozwój tematu.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 20:45

pepeg pisze:Przez Anglię fajnie jest jechać w jedną stronę, mozna zobaczyć np. klify w Dover i Stonehenge. Powrót lepiej prom do Francji, tak jak napisałeś Rosslare do Cherbourg lub Roscoff, kolacja na promie, nocleg i wypoczęci do samochodów.

Brecon Beacons (kręcili tam sporo Top Gearów...)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

26 paź 2017, 21:46

Dziubas pisze:
pepeg pisze:Przez Anglię fajnie jest jechać w jedną stronę, mozna zobaczyć np. klify w Dover i Stonehenge. Powrót lepiej prom do Francji, tak jak napisałeś Rosslare do Cherbourg lub Roscoff, kolacja na promie, nocleg i wypoczęci do samochodów.

Brecon Beacons (kręcili tam sporo Top Gearów...)


brecon beacons wymagało by odbicia na zachód od trasy którą nickesh wkleił. Jakby co to to są rejony Lexa - powinien znac jakieś fajne trasy
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

26 paź 2017, 21:49

Ale jest za to praktycznie przy trasie na prom w Fishguard, który zresztą zazwyczaj jest tańszy i wysiada się bardziej na południe na początku fajnej trasy wybrzeżem.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2017, 22:41

pepeg pisze:Ale jest za to praktycznie przy trasie na prom w Fishguard, który zresztą zazwyczaj jest tańszy i wysiada się bardziej na południe na początku fajnej trasy wybrzeżem.


Aż tak dobrze nie znam, bo generalnie byłem visitorem w latach 2005-2007 (ale czego pokłosiem była pierwsza MX-5, która została z EX), ale... Obok jest też Mach Loop...

Zawsze też można zrobić opcję

One Ring to rule them all,
One Ring to find them,
One Ring to bring them all
and in the darkness bind them.

A potem każdy wraca na swój sposób :)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 paź 2017, 10:39

pepeg pisze:Ale jest za to praktycznie przy trasie na prom w Fishguard, który zresztą zazwyczaj jest tańszy i wysiada się bardziej na południe na początku fajnej trasy wybrzeżem.
Dokładnie tak. Z resztą to w pierwszym wpisie to tylko pierwsza, poglądowa mapka. Jakiś pierwszy zarys trasy. Już wcześniej wspomniałem, że można jechać południową stroną. Jeśli mamy się wdawać w takie szczegóły, to coś w tym stylu (wciąż tylko poglądowo):

walia.jpg
walia.jpg (275.32 KiB) Przejrzano 7793 razy


Oczywiście można też planować pojechanie do Szkocji, ale... no... Nie wszystko na raz.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

27 paź 2017, 10:42

O i super. Tym bardziej że droga na holyhead jest poprostu nudna a Walie można całą jechać lokalnymi drogami.
No i jeszcze dalej od Londynu, nie lubimy autostrad.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 paź 2017, 10:59

Pamiętaj, że 8 lipca jest Grand Prix.

Tylko, że niedziela na Silverstone, na "general admission" to jakieś 750 zł od łebka... :?
Eurotunel: ~250 zł.
Promy w sumie ok. 1500 zł.
No i ta cholera lewa strona ulicy... Trzeba będzie się przemęczyć ze starym Midtown Madness na symulatorze :roll:

walia.jpg
walia.jpg (186.85 KiB) Przejrzano 7789 razy
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, 11:05 przez nick.es, łącznie zmieniany 1 raz.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

27 paź 2017, 11:04

No tak, dość istotne.
A ja to tak widziałem
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 paź 2017, 11:06

Dla fajniejszych tras mógłbym olać to GP. Bo też na Silverstone chyba jest słabo na "general admission", a ceny trybun to jakiś kosmos.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

27 paź 2017, 11:08

Na ten temat moja wiedza ma wartość 0.
Tunel też można olac i popłynąć promem z Holandii.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 paź 2017, 11:23

Akurat tunel może być fajny :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 paź 2017, 11:24

nickesh v2.0 pisze:Pamiętaj, że 8 lipca jest Grand Prix.

Tylko, że niedziela na Silverstone, na "general admission" to jakieś 750 zł od łebka... :?
Eurotunel: ~250 zł.
Promy w sumie ok. 1500 zł.
No i ta cholera lewa strona ulicy... Trzeba będzie się przemęczyć ze starym Midtown Madness na symulatorze :roll:

walia.jpg

eurotunel zazwyczaj wychodzi trochę drożej, ale zdecydowannie warto: szybko i sprawnie i wrażenia też fajne :kciuk: .
Po lewej stronie jeździsz dokładnie tak jak po prawej ;) , drobny problem jest z rondami ale to tez nie jest aż takie straszne jak ludzie myślą.
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

27 paź 2017, 11:28

Tunel to jest tylko chwila spędzona w samochodzie który stoi w pociągu. Fajnie bo szybko ale czy to atrakcyjne, no średnio.
Ja jakoś wolę promy, można pospacerować, napić się kawy, rozprostować kości po trasie.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 paź 2017, 11:43

Nastawiałbym się jednak na szybki przejazd na Nurgurgring (bez nocowania w trasie z Warszawy) i równie szybki aż pod Walię. Tam dopiero nocleg. Możliwe, że będzie opcja na jakąś darmową metę w Bristolu, zależnie od tego, ile osób by pojechało. Wtedy wychodzą 4 dni dojazdu do Irlandii, wliczając jeden dzień na Nurburgringu. Chyba, że chcemy na ten Silverstone, to o jeden dzień dłużej. Po Irlandii na spokojnie można jeździć tydzień. Może uda mi się załatwić nocowanie w Portlaoise i w Killarney. Potem jeden dzień (noc właściwie) promem do Francji, jeden dzień na Bretanię/Normandię, jeden na Paryż i powrót na dwa dni, bez spiny (może przez Luksemburg?).

Czyli tak wstępnie:

5 lipca (czwartek): Wyjazd na Nurgurgring. Start we Wrocławiu, u Wroclovera ofkoz ;)
6 lipca (piątek): Dzień na Nurburze.
7 lipca (sobota): Przejazd pod Silverstone albo Bristol.
8 lipca (niedziela): GP, albo Brecon Beacons.
9/10 lipca (poniedziałek lub wtorek): Zjeżdżamy z promu w Rosslare.
10-16 lipca (wtorek - poniedziałek): Irlandia (szczegóły do dogrania).
17 lipca (wtorek): Prom do Francji.
18 lipca (środa): Przejazd do Paryża.
19 lipca (czwartek): Paryż (my jeszcze nie byliśmy, a chcielibyśmy bardzo).
20-21 lipca (piątek i sobota): Powrót.

Jeden dzień zapasu na wszelki wypadek.

No i pewnie Ewelina będzie nalegała na Londyn, ale trzeba jej to wybić z głowy ;)
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, 11:49 przez nick.es, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

27 paź 2017, 11:49

nickesh v2.0 pisze:Nastawiałbym się jednak na szybki przejazd na Nurgurgring (bez nocowania w trasie z Warszawy) i równie szybki aż pod Walię. Tam dopiero nocleg. Możliwe, że będzie opcja na jakąś darmową metę w Bristolu, zależnie od tego, ile osób by pojechało. Wtedy wychodzą 4 dni dojazdu do Irlandii, wliczając jeden dzień na Nurburgringu. Chyba, że chcemy na ten Silverstone, to o jeden dzień dłużej. Po Irlandii na spokojnie można jeździć tydzień. Może uda mi się załatwić nocowanie w Portlaoise i w Killarney. Potem jeden dzień (noc właściwie) promem do Francji, jeden dzień na Bretanię/Normandię, jeden na Paryż i powrót na dwa dni, bez spiny (może przez Luksemburg?).

Czyli tak wstępnie:

5 lipca (czwartek): Wyjazd z Warszawy na Nurgurgring.
6 lipca (piątek): Dzień na Nurburze.
7 lipca (sobota): Przejazd pod Silverstone albo Bristol.
8 lipca (niedziela): GP, albo Brecon Beacons.
9/10 lipca (poniedziałek lub wtorek): Zjeżdżamy z promu w Rosslare.
10-16 lipca (wtorek - poniedziałek): Irlandia (szczegóły do dogrania).
17 lipca (wtorek): Prom do Francji.
18 lipca (środa): Przejazd do Paryża.
19 lipca (czwartek): Paryż (my jeszcze nie byliśmy, a chcielibyśmy bardzo).
20-21 lipca (piątek i sobota): Powrót.

Jeden dzień zapasu na wszelki wypadek.

No i pewnie Ewelina będzie nalegała na Londyn, ale trzeba jej to wybić z głowy ;)


w Londynie nie ma nic ciekawego poza masą ludzi i zarzyganymi chodnikami ;) o problemach z zostawieniem auta/dojazdem nie wspomnę
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

27 paź 2017, 11:58

A ja bym chyba optował za nurburgring w drodze powrotnej. To nie silesia i bandy są blisko.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

27 paź 2017, 12:02

hmm ten etap do/z Nurburgring nawet bym rozważył na dwudniowy wypad...
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 paź 2017, 12:10

Tylko jak to ma być w drodze powrotnej, to chyba weekend musi być, nie? To jest jakaś różnica w cenie i tłumie?

W takiej opcji, w drodze do Irlandii można zahaczyć Brugię i to:

belgia-holandia.jpg
belgia-holandia.jpg (50.36 KiB) Przejrzano 7779 razy

Inna sprawa, że wypad na Nurburgring możemy też zrobić pod koniec marca, bo wtedy planuję wyjazd do Europa Parku (na WHD i rollercostery). I chyba wtedy mógłbym zabrać Emi, a nie Kropkę ;)
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

27 paź 2017, 13:05

Melduję wstępne zainteresowanie. Najprawdopodobniej w drodze powrotnej będziemy chcieli odłączyć się i wrócić do Walii i tam zostać jakiś czas.
ODPOWIEDZ