Szukałem właśnie sprężyn do swojego nowego gwintu i okazuje się, że w Europie jedyną sensowną opcją jest Faulkners, który wychodzi 500zł z przesyłką za dwie sztuki. H&R i Eibach sprężyny produkują, ale niechętnie sprzedają na naszym kontynencie coś innego niż standardowe kity obniżające do seryjnego zawiasu. Orientowałem się nawet ze sprężynami na zamówienie, ale z tym również jest u nas ciężko i firmy mają tylko po kilka standardowych wersji sprężyn, z których żadna nie podejdzie zbyt dobrze. Popytałem tu i tam i jest opcja kupienia w Polsce sprężyn Eibacha po 265zł brutto za sztukę. Na sztuce wychodzi co prawda te 15zł drożej niż Faulkners, ale co Eibach to Eibach. Problemem jest wysyłka, bo kosztuje 140zł. Dlatego pomyślałem od razu o zakupie grupowym. Wysyłka takich sprężyn w Polsce to jakieś 12zł za paczkomat, więc gdyby zebrało się chociaż 6 osób to cała wysyłka pod drzwi powinna wynieść 140/6+12=35zł. W dodatku, jeśli będzie 5 lub więcej potencjalnych kupujących, to walczyłbym o jakiś dodatkowy rabat.
Jakie springi brać? Do NA/NB idealne są prawdopodobnie 2,5" x 6" 400lbs na przód i 2,5" 7" 300lbs na tył. Są to odpowiednio kody 0600.250.0400 i 0700.250.0300.
Zainteresowanych proszę o podanie w komentarzu ilości i kodu sprężyn. Np. 2x 0600.250.0400 + 2x 0700.250.0300.
Tutaj występujące sprężyny razem z ich kodami: https://eibach.com/us/c-9-ers.html - klikacie race springs, wybieracie te parametry, które chcecie i klikacie search.
Jeśli jesteście zainteresowani, to nie czekajcie z komentowaniem. Chciałbym wysłać zapytanie do Eibacha w ciągu kilku dni. Jeżeli chodzi o rozesłanie sprężyn po Polsce, to sam mogę się tym zająć, bo nie jest to jakiś duży gabaryt.
Dla ułatwienia wrzucę jeszcze krótkie info o twardości niektórych sprężyn, żeby był punkt odniesienia:
Sport Suspension - 162F/118R (The sport suspension was the standard (non-Bilstein) set up.)
Hard S - 168/130
MS spring rates of 215/158
Eibach Pro Kit rates: 228 Front, 137 Rear
H&R -35mm kit (progressive): F 240-270 lbs/inch, R 220-260 lbs/inch
Tein-HA coilovers: F (linear) 336 lbs/inch, R (linear) 280 lbs/inch
Dane o powyższych spring rates wzięte z forum.miata.net