Rollbar by CYBUL - na wzór BLACKBIRD FABWORX 'GT3'
Moderator: Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Cybul robi skręcaną klatkę na bazie swoich rolek, gdzieś w swoim wątku nawet odpowiadał funkiemu jeśli chodzi o cenę.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
Łukasz pisze:1.Jaka może być oreintacyjna waga roll'a?
2.Mam Soft Top ze szklaną szybą - nie wiem czy takie były czy to fanaberia poprzedniego własciciela?
I dwa inne pytania:
1.Jak z wysyłką?
2.Jak z malowaniem bo nic nie napisałeś o tym?
Hej Lukasz,
1. Z tego co pisal Moti, jego rollbary waza okolo 19.5-20kg. Mysle ze w naszym przypadku bedzie podobnie +/- 10%.
2. Obgadujemy z Ozziem kwestie szklanych szyb i wydaje sie, ze nie bedzie problemow z dobrym wymierzeniem, tak zeby rollbary wspolgraly z obiema wersjami dachow. Oryginalny dizajn pasuje do wszystkich modeli NA i NB, niezaleznie od szyby. Ich wersja NA jest zupelnie inna – harnessbar jest poprowadzony miedzy tylnymi ‘nogami’. W przypadku wersji NB harnessbar jest polaczony z glowna rura.
A co do malowania – tak jak z reszta ich rollbarow, pelna paleta RAL. Wysylka na ich stronie allegro kosztuje 100zl, wiec przypuszczam ze tutaj bedzie tak samo.
Właśnie miałem odpowiadać na pytania, dzięki Paulie
Jakbyś mógł jeszcze proszę potwierdzić ile mamy aktualnie zamówień łącznie z tymi z Holandii?
Dodam, że płacimy na zasadzie 30/70 i czas realizacji całego kompletu to ok. 3 tyg.
Jeśli chodzi o kompatybilność ze szklaną szyba to dokładnie jak jak Paulie napisał. Jest to na pewno do zrobienia tylko będziemy potrzebowali ochotnika, który nam użyczy swojej MX-5 (oczywiście wyposażoną w soft ze szklaną szybą) do wymierzenia wszystkiego. Jest ktoś chętny?
Jak się czegoś więcej dowiem to będę informował na bieżąco.
Wolałbym już dodatkowo nie komplikować sprawy z klatką, myślę że lepiej jak to indywidualnie załatwisz
Jakbyś mógł jeszcze proszę potwierdzić ile mamy aktualnie zamówień łącznie z tymi z Holandii?
Dodam, że płacimy na zasadzie 30/70 i czas realizacji całego kompletu to ok. 3 tyg.
Jeśli chodzi o kompatybilność ze szklaną szyba to dokładnie jak jak Paulie napisał. Jest to na pewno do zrobienia tylko będziemy potrzebowali ochotnika, który nam użyczy swojej MX-5 (oczywiście wyposażoną w soft ze szklaną szybą) do wymierzenia wszystkiego. Jest ktoś chętny?
Jak się czegoś więcej dowiem to będę informował na bieżąco.
Galazka pisze:Mógłbyś też zapytać o klatkę do tego rolla
Wolałbym już dodatkowo nie komplikować sprawy z klatką, myślę że lepiej jak to indywidualnie załatwisz
Ostatnio zmieniony 17 cze 2016, 13:39 przez ozzcar, łącznie zmieniany 1 raz.
OK, czas dalej ruszyć w temacie naszego roll'a!
W piątek razem z booschie'm udało nam się w końcu spotkać z Cybulem. Generalnie wszystko dobrze się zapowiada i nie powinno być większych problemów z odwzorowaniem Blackbird'a
- SZKLANA SZYBA - Jeżeli chodzi o szklaną szybę to tu na pewno nie będzie problemów. Zmierzyli co trzeba, rollbar będzie kompatybilny z na i nb tak jak w oryginale.
- PASY - Omawialiśmy kwestie relokacji seryjnych pasów. Porównywaliśmy patent Blackbirda z tym co Cybul stosuje w swoich firmowych rollkach. Cybul twierdzi, że jego rozwiązanie może być lepsze bo minimalizuje kąt ich odchylenia. Jak na moją logikę to pod tym względem akurat niczym się nie różnią. Za to - wersja blackbirda jest łatwiejsza do wykonania i zachowuje ten fabryczny element na którym wisi pas. Zostajemy więc przy tej opcji.
- ŁĄCZENIE 'X' - Kolejna sprawa to miejsce górnego łączenie 'x'. W oryginale 'x' jest łączony w rogu między dwoma rurami. Podobno jest to trudne do wykonania, więc Cybul proponuje, aby trochę opuścić 'x' i przyspawać niżej, na pionowej rurze...
- PAŁĄK GŁÓWNY - Do wykonania tego 'głównego pałąka' Cybul najchętniej zastosowałby swój sprawdzony szablon. (wiadomo - szybciej, łatwiej, taniej) Jeszcze przed chwilą nie miałem nic przeciwko, ale teraz właśnie zauważyłem, że jest kilka istotnych różnic - na plus Blackbirda.
Blackbird jest sporo szerszy, i rura jest niżej gięta, w pełni wykorzystując dostępną przestrzeń.
Szerzej oczywiście bezpieczniej, ale też pasy będą się lepiej układać - jest mniejsze odchylenie i są bliżej swojego oryginalnego położenia. (zdjęcie z pasami)
- PROTOTYP I PRODUKCJA - po wpłacaniu zaliczek 30% cybul zacznie robić wersję prototypową. Na tym etapie możemy wprowadzać różne zmiany i poprawki. Po akceptacji rusza cała produkcja, która potrwa około 3 tyg.
Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe i że niczego nie pominąłem, w razie czego booschie dopiszę jak czegoś ważnego zabrakło.
Czekam na uwagi i sugestie
Chyba najlepiej będzie jak powtórzymy szybko listę chętnych przed zbieraniem zaliczek.
W piątek razem z booschie'm udało nam się w końcu spotkać z Cybulem. Generalnie wszystko dobrze się zapowiada i nie powinno być większych problemów z odwzorowaniem Blackbird'a
- SZKLANA SZYBA - Jeżeli chodzi o szklaną szybę to tu na pewno nie będzie problemów. Zmierzyli co trzeba, rollbar będzie kompatybilny z na i nb tak jak w oryginale.
- PASY - Omawialiśmy kwestie relokacji seryjnych pasów. Porównywaliśmy patent Blackbirda z tym co Cybul stosuje w swoich firmowych rollkach. Cybul twierdzi, że jego rozwiązanie może być lepsze bo minimalizuje kąt ich odchylenia. Jak na moją logikę to pod tym względem akurat niczym się nie różnią. Za to - wersja blackbirda jest łatwiejsza do wykonania i zachowuje ten fabryczny element na którym wisi pas. Zostajemy więc przy tej opcji.
- ŁĄCZENIE 'X' - Kolejna sprawa to miejsce górnego łączenie 'x'. W oryginale 'x' jest łączony w rogu między dwoma rurami. Podobno jest to trudne do wykonania, więc Cybul proponuje, aby trochę opuścić 'x' i przyspawać niżej, na pionowej rurze...
- PAŁĄK GŁÓWNY - Do wykonania tego 'głównego pałąka' Cybul najchętniej zastosowałby swój sprawdzony szablon. (wiadomo - szybciej, łatwiej, taniej) Jeszcze przed chwilą nie miałem nic przeciwko, ale teraz właśnie zauważyłem, że jest kilka istotnych różnic - na plus Blackbirda.
Blackbird jest sporo szerszy, i rura jest niżej gięta, w pełni wykorzystując dostępną przestrzeń.
Szerzej oczywiście bezpieczniej, ale też pasy będą się lepiej układać - jest mniejsze odchylenie i są bliżej swojego oryginalnego położenia. (zdjęcie z pasami)
- PROTOTYP I PRODUKCJA - po wpłacaniu zaliczek 30% cybul zacznie robić wersję prototypową. Na tym etapie możemy wprowadzać różne zmiany i poprawki. Po akceptacji rusza cała produkcja, która potrwa około 3 tyg.
Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe i że niczego nie pominąłem, w razie czego booschie dopiszę jak czegoś ważnego zabrakło.
Czekam na uwagi i sugestie
Chyba najlepiej będzie jak powtórzymy szybko listę chętnych przed zbieraniem zaliczek.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Sorry za śmiecenie, ale tym mnie zaintrygowałeś. Zrobiłem u Cybula rolla wzorowanego na BB i użyliśmy jego szablonu jako bazy, bo było to maksimum tego co się mieści pod stelażem dachu przy składaniu/rozkładaniu. Jesteś w stanie pokazać dokładnie gdzie są różnice w wymiarach?ozzcar pisze:- PAŁĄK GŁÓWNY - Do wykonania tego 'głównego pałąka' Cybul najchętniej zastosowałby swój sprawdzony szablon. (wiadomo - szybciej, łatwiej, taniej) Jeszcze przed chwilą nie miałem nic przeciwko, ale teraz właśnie zauważyłem, że jest kilka istotnych różnic - na plus Blackbirda.
Blackbird jest sporo szerszy, i rura jest niżej gięta, w pełni wykorzystując dostępną przestrzeń.
Szerzej oczywiście bezpieczniej, ale też pasy będą się lepiej układać - jest mniejsze odchylenie i są bliżej swojego oryginalnego położenia. (zdjęcie z pasami)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Też mnie zaintrygowałeś Mogę się mylić, ale na pewno jest coś inaczej. Może BB jest cofnięty bardziej do tyłu przez to jest bliżej bocznej krawędzi i tylko wydaję mi się szerszy? Zauważ że tam gdzie są rollbary BB plastiki są wycięte...
Zobacz na fotach poniżej (jest większe zdjęcie jak klikniesz). U Cybula jest dobre kilka centymetrów do bocznej 'ścianki'. BB jest praktycznie na styk.
Zobacz na fotach poniżej (jest większe zdjęcie jak klikniesz). U Cybula jest dobre kilka centymetrów do bocznej 'ścianki'. BB jest praktycznie na styk.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Sprawdziłem u siebie, jest chyba tak samo
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
flatline pisze:Sprawdziłem u siebie, jest chyba tak samo
Fak, to już nie wiem o co chodzi Albo Cybul wprowadził jakieś zmiany do swojego szablonu albo masz inną wersję...
Tu ewidentnie widać, że jest większy odstęp od scianki...
Łukasz pisze:ozzcar a jak się ma sprawa z door barami? spawane do roll'a czy przykręcane? jaki sposób montażu do nadwozia? no i jaka cena na plus do roll'a?
Orientowałeś się może?
W giełdzie w temacie Cybula, na końcu jest trochę info o door barach. Do rolla są spawane, do nadwozie przykręcane.
Jak to dokładnie cenowo wygląda to nie wiem, ale jakby było więcej chętnych to mogę dopytać...
- czerwony28
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 paź 2014, 17:24
A czy ktoś wie, jak sprawa wygląda z:
1. wysyłką?
2. ewentualnym malowaniem?
3. door-bar'ami?
4. widocznością w tylnym lusterku przy seryjnych fotelach w NB FL?
5. ogranieczeniem ruchów seryjnego fotela w NB FL?
1. wysyłką?
2. ewentualnym malowaniem?
3. door-bar'ami?
4. widocznością w tylnym lusterku przy seryjnych fotelach w NB FL?
5. ogranieczeniem ruchów seryjnego fotela w NB FL?
Przyznam, że długo się zastanawiałem nad rollem dla Pełnoletniej. Podobał mi się Hard Dog Deuce z bocznymi pałąkami schowanymi do boku, ale jednak zdecydowałem się na propozycję, którą zapodał ozzcar.
Myślę, że jeśli Cybul oprze konstrukcję o swój wzór w zakresie wychylenia do przodu głównego pałąka, to będzie to sprawdzona konstrukcja Czekam z niecierpliwoscią na prototyp...
Myślę, że jeśli Cybul oprze konstrukcję o swój wzór w zakresie wychylenia do przodu głównego pałąka, to będzie to sprawdzona konstrukcja Czekam z niecierpliwoscią na prototyp...
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
Hej
Bardzo Was przepraszam, ale muszę zrezygnować
Właśnie kończę robić autko i pochłonęło to trochę więcej kasy niż liczyłem. Spłukałem się niestety i muszę temat przełożyć na następny zakup grupowy.
Bardzo Was przepraszam.
Bardzo Was przepraszam, ale muszę zrezygnować
Właśnie kończę robić autko i pochłonęło to trochę więcej kasy niż liczyłem. Spłukałem się niestety i muszę temat przełożyć na następny zakup grupowy.
Bardzo Was przepraszam.
Pytaliście o door bary, i kilka innych spraw więc:
Podsumowując:
Rollbar - 1310zł brutto (malowanie już w cenie)
+ ewentualny montaż u Cybula 450zł netto
Door bary - 350zł brutto (jeśli dobrze zrozumiałem to door bary są przykręcane do wcześniej wspawanych blaszek)
+ ewentualny montaż u Cybula dodatkowe 350zł netto
Koszt wysyłki (cała polska) - 98,40zł brutto
- ŁĄCZENIE 'X' - robimy jednak tak jak w oryginale, spawane w rogu.
Trochę nam się wydłużają zapisy na listę, ale do końca tygodnia powinniśmy ją zamknąć z kompletem 10+ osób. (czekamy na potwierdzenie 2 osób)
Pozdrawiam!
O
Podsumowując:
Rollbar - 1310zł brutto (malowanie już w cenie)
+ ewentualny montaż u Cybula 450zł netto
Door bary - 350zł brutto (jeśli dobrze zrozumiałem to door bary są przykręcane do wcześniej wspawanych blaszek)
+ ewentualny montaż u Cybula dodatkowe 350zł netto
Koszt wysyłki (cała polska) - 98,40zł brutto
- ŁĄCZENIE 'X' - robimy jednak tak jak w oryginale, spawane w rogu.
Trochę nam się wydłużają zapisy na listę, ale do końca tygodnia powinniśmy ją zamknąć z kompletem 10+ osób. (czekamy na potwierdzenie 2 osób)
Pozdrawiam!
O
Verteru pisze:Widząc jak rosną u niego ceny i montaż to już 600 PLN ja sobie daruje, bo przy produkcji przyjdzie zapłacić 3 tys. Co jest już ceną oryginalnych sprawdzonych RB.
Jeżeli chodzi o montaż to Cybul nie ukrywa, że u niego jest dosyć drogi, ale ponoć jest to bardzo czasochłonne i sam radzi aby montaż zlecić komu innemu. - "trwa to ok. 10 roboczogodzin i pomimo wysokiej ceny nic na tym nie zarabiamy."
Nie mam doświadczenia z montowaniem rolla, ale to mnie trochę dziwi bo wydawało by się że nie jest to aż tak czasochłonna robota, szczególnie jak ktoś wie co robi.. ??
Montaż 550zl a nie 600 i skąd wyszło 3tyś? Z door barami i montażem jest 2640zl brutto.