Strona 2 z 3

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 01 mar 2017, 12:31
autor: maciek01
cypkenzie pisze:a nie odniosłeś wrażenia, że w środku jest piekielnie mało miejsca ?
niby się mieścisz ale jakoś całe podszybie jest małe, zabudowane. W mojej NB jak się przesiadłem po jeździe próbnej czułem się jak w salonie ;)


Oczywiście że odczułem, może poprostu trzeba mieć bardziej azjatycką budowę ciała :D

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 01 mar 2017, 13:42
autor: mike_d

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 04 kwie 2017, 13:27
autor: MMRS
Maciek01, dobrze powiedziane (napisane) :ryjezesmiechu: ktoś wymyślił Miatę dlatego, abyś miał motywację coby w dobrej kondycji się utrzymać :D
Ja osobiście mam przynajmniej motywację do biegania. Życie już nie będzie takie samo, kiedy brzuch nie pozwoli Ci zasiąść za sterami :strach:

Pozdro dla wszystkich forumowiczów!

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 04 kwie 2017, 14:10
autor: Dżunior
Motywacja - spoko sprawa, ale jednak w ND z ilością miejsca trochę przegięli.

Po stronie kierowcy: w fotelach Mazdy jest w miarę OK, ale w Recaro jest dramat (jeśli chodzi o pozycję za kierownicą). :bang: Nawet przy dość mocno pochylonym siedzisku do przodu (dającym mierne podparcie ud) stale uderzam kolanami o obudowę kolumny kierowniczej. A wszystko przy dość "sportowym" ustawieniu oparcia (blisko pionu) i zbyt mocno wyprostowanych rękach. Ewidentnie brakuje wzdłużnej regulacji położenia kierownicy.
Dla uzyskania komfortowej pozycji musiałbym odsunąć fotel o dobre 3-4cm i odchylić oparcie o min. 1 "ząbek", ale wówczas nie dosięgałbym do kierownicy. :? :lol:
Mam 180kg, ważę poniżej 70kg, więc jestem chyba średniakiem jeśli chodzi o nasz kontynent?
Nie mam pojęcia jak komfortowo w tym aucie będzie podróżował ktoś o masie 90kg i wzroście 185-190cm?

Po stronie pasażera: nawet nie chce mi się komentować. Nie miałbym sumienia zabrać na wakacje kogoś o wzroście >185cm. A wszystko to przy całkowitym braku schowka przed pasażerem... :facepalm:
W dużo krótszym Lotusie jest 4,5 raza więcej miejsca. :bang:

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 08 kwie 2017, 8:36
autor: Zbychersky
Dżunior pisze:Nawet przy dość mocno pochylonym siedzisku do przodu (dającym mierne podparcie ud) stale uderzam kolanami o obudowę kolumny kierowniczej.

Temat już był wałkowany wiele razy, ja dla przykładu mam 194 cm i 80 kg fotele Recaro i mieszczę się bez problemu i nie uderzam kolanami o kolumnę kierowniczą :D I wydaje mi się, że w Recaro jest więcej miejsca niż przy standardowych stolikach. Z kolei na fotelu pasażera już na dłuższą metę nie pojeżdżę bo kolana dotykają mi deski rozdzielczej. :lol: :lol:

Dżunior pisze:W dużo krótszym Lotusie jest 4,5 raza więcej miejsca.

Mówisz o Lotusie Elise? W Genewie chciałem się do niego przymierzyć dobre parę lat temu, jak zobaczyłem ilość miejsca to zrezygnowałem :)

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 24 kwie 2017, 9:17
autor: rsmx5
Do[man] w RF'ie :lol:

Obrazek

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 24 kwie 2017, 17:37
autor: Dżunior
Zbychersky pisze:
Dżunior pisze:W dużo krótszym Lotusie jest 4,5 raza więcej miejsca.

Mówisz o Lotusie Elise? W Genewie chciałem się do niego przymierzyć dobre parę lat temu, jak zobaczyłem ilość miejsca to zrezygnowałem :)

Dokładnie, miałem na myśli Elise. Ilość miejsca na nogi, zarówno po stronie kierowcy jak i pasażera jest ogromna (w porównaniu do ND). Gorzej z szerokością (możesz pocałować pilotkę, praktycznie wcale się w jej kierunku nie przysuwając, a jedynie obracając głowę :lol: ).

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 04 maja 2017, 12:17
autor: Wojtek Wawa
Chyba każdy ma inną budowę anatomiczną. Mi w ND i w RF jest super wygodnie. Mam 180 cm wzrostu, ważę około 78 kg.

Natomiast niewygodnie było mi w fotelach Recaro. Choć podobają mi się z wyglądu, to też sprawiają wrażenie za dużych do tego wnętrza. I przede wszystkim czułem je mocno uwierające na dole...

Co mnie niebywale cieszy, bo wiem, że mogę szukać tańszej Skypassion niż SkyFreedom+Recaro. Samochód i tak jest miękki, ale gdy jest LSD i manual, to dla mnie bez znaczenia. Ideał.

Jak to dobrze, że w Polsce dają LSD do każdego 2.0. W USA muszą wybierać, albo goła wersja Club, albo wypasy bez LSD.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 29 lis 2017, 6:23
autor: Wojtek Wawa
Jak to się człowiek zmienia. Pamiętam moje megarozczarowanie ND - był to RF automat bez LSD. Powyżej napisałem, że nie potrzebuję bilsteinów (i to niby prawda), ale jednak ta dodatkowa twardość daje sporo więcej frajdy z przeciążeń w zakręcie. Standardowe miękkie amortyztory są megawygodne, pozwalają też na łatwiejsze zrywanie przyczepności - przynajmniej mi się to udawało, choć w teorii powinno być inaczej. Ja odczuwam niewiarygodną stabilność na bilsteinach.

Piszę tego posta po jeździe naprawdę wieloma ND. W wielu warunkach. I mam niespotykaną tutaj wcześniej obserwację. Każdy ND jest inny. Naprawdę. Wynika to z wielu czynników:
1. nieustanne zmiany w produkcji - stąd pierwsze RF strasznie szumią z uszczelek, pierwsze ST np gubią pasy z oparć foteli. Nie piszę o grubszych akcjach - wiemy o nich wszyscy
2. zmiany w wyposażeniu - skyfreedom z 2015 różni się od tego z 2016 i 2017. Skypassion też. A ptaszki ćwierkają, że 2018 też będzie wyposażeniowo sporo różny od obecnego rocznika. Moim zdaniem np bilsteiny występują w 2016 w standardzie, w innych rocznikach z fotelami recaro.
3. podatność na zniszczenie - ten samochód wymaga dbania. I wg mnie da radę wyglądać bardzo dobrze nawet za 5 lat. Szokujące są dla mnie maks dwuletnie egzamplarze zwyczajnie zniszczone życiem. Tu można mieć słuszny zarzut do jakości produkcji. Ale widziałem też duże przebiegi (relatywnie, czyli ponad 20 000), które wyglądały lepiej niż nie jeden ND poniżej 5000.

Jednak poza RF-automatem, każda ND jeździ jak marzenie. Polecam, mimo iż każdy egzemplarz jest inny :-)

Z moich obserwacji po dopiero 500 km, napiszę rzeczy, których tutaj nie widziałem, a które mogą być zabawne, lub dla kogoś odkrywcze:
1. samochód nie przyciąga uwagi. Niby wcześniej jeździłem starą Alfą, na której widok kręciło mi się w głowie. Tylko mi. I przez 4 lata jeden pijany student podszedł komplementować wóz... myląc modele. Ale ostatnie 8 lat jeździłem d...wozami, na które sam nie mogłem patrzeć. I gdy znów mam samochód, którego wielbię, dziwi mnie że tylko ja, synek i brat :-) Piszę to, choć to raczej ogólnie znana zależność - nikt, poza entuzjastami danej marki, nie patrzy na samochody z podziwem/entuzjazmem. Sprawdzał to Doug z F360, sprawdzał to Clarkson z Zondą. Jeśli ktoś zwróci uwagę, to podobny do nas nerd.
2. Seryjne opony s001 są niesamowicie... dobre do tego fun caru. Idealnie lepią, gdy tego chcemy i driftują, gdy o to zdecydowanie poprosimy. Nie oceniam w deszczu - bo jedyny deszcz spędziłem na autostradzie, czyli bez przeciążeń. I piszę o jazdach przy 10 st C, zapewne latem kleją jeszcze mocniej. Ale driftują także chętnie - miałem okazję sprawdzić. Wielu ludzi idzie w czas na torze, bądź stabilność na mokrym. Wtedy zapewne sens mają sp sport maxxy czy inne sport 4. I takie miałem teoretyczne rozważania, że nowe opony od razu pójdą na sprzedaż, że za twarde, że rozwalę się przy 5 st C przy zmianie pasa, jak inny klubowicz na innych japońskich oponach. Nic z tych rzeczy, jest naprawdę super - ślizgam się gdy tego chce.
3. jest mój temat na forum ogólnym, ale to ważne - kupując fotelik sprawdź, czy będzie pasował. Np cybex solution isofix w ogóle nie pasuje (nie da się zapiąć pasów). Na szczęście dzięki odpwiedzi Heretica, od razu po odbiorze samochodu zamówiłem MAXI COSI RODIFIX. Powinen pasować idealnie. W żadnym innym typowym samochodzie takich problemów zapewne nie ma.
4. "hybryda" jest super. 15 kg, ale dla mnie to radość, że na światłach jest cicho, a spalanie zawstydza miejskie samochody z dwa razy mniejszymi silniczkami. Mimo sprintów 0-80 kmh na każdych światłach i zabawy na każdym szerokim zakręcie/rondzie, oczywiście gdy warunki pozwalają. Na trasie to bez znaczenia.
5. asystent pasa ruchu - mocno hejcony, a przez słusznie znienawidzoną nawigację mazdy, ocalił mnie przed zjechaniem z pasa autostrady. Dwa razy. Wpisywanie adresu pokrętłem to pomysł sprzed dwóch dekad. Na szczęście jest ten asystent - niestety nie ma systemu awaryjnego hamowania, więc lepiej tej nawidacji nie mieć (niestety jest i kusi by używać).
6. maksymalna prędkośc podróżna na długich trasach, by się nie męczyć i słyszeć w miarę muzykę to 90 kmh. Tu pytanie, czy tuba rezonansowa to powoduje, wg mnie nie - przynajmniej w soft topie tego ciśnienia akustycznego nie słychać jak w RFie. Plan tras, jak Dżuniora, do Portugalii i z powrotem upadł po pierwszych 300 km autostradą. Jak kiedyś będę miał mnóstwo czasu i odkryję boczne drogi do jazdy 50 kmh top down - wtedy znów zacznę planować dalekie podróże.
7. audio bose jest naprawdę słabe. Trochę ratuje odkrycie opcji "bose autopilot" (domyślnie wyłączone). Inna sprawa że słuchałem muzyki jedynie przez bluetooth z telefonu - możliwe, że bezpośrednio z usb będzie inaczej.

Uwielbiam mojego ND. Cały czas wydaje mi się, że to sen. Rok temu marzyłem o w miarę dobrym NC, NCFL był szczytem marzeń. Dobra wiadomość dla mi podobnych jest taka, że za ceny najlepszych NCFL można sobie skombinować ND po małej stłuczce (jeden taki egzmeplarz nawet opisałem w stosownym wątku) - czyli ND staną się popularne i będzie komu machać na ulicy i z kim się zachwycać naszymi roadsterami :-) Wiem, że są ludzie, którzy lubią się wyróżniać - ja kocham samochody i chciałbym by tych ciekawych i pięknych było na drogach jak najwięcej, a nie jak najmniej.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 06 gru 2017, 12:01
autor: strazakjunior
:).

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 02 sie 2018, 21:18
autor: piwo
Będzie klubowy test lifta?

[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=LWcGJTd1fI4&t=90s[/youtube]

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 03 sie 2018, 12:34
autor: Spyder
Kurcze, akurat oglądałem ten film na u-tube muszę przyznać, że mnie mocno zaskoczył. 181 KM i 7.500 o/min to jest już całkiem niezłe. A ponadto, i to mnie chyba jescze bardziej wyrwało z butów, kierownica regulowana w 2 PŁASZCAYZNACH :shock:

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 24 sie 2018, 17:09
autor: tinuviel
Spyder pisze:Kurcze, akurat oglądałem ten film na u-tube muszę przyznać, że mnie mocno zaskoczył. 181 KM i 7.500 o/min to jest już całkiem niezłe. A ponadto, i to mnie chyba jescze bardziej wyrwało z butów, kierownica regulowana w 2 PŁASZCAYZNACH :shock:


Czyli może wreszcie będzie to roadster w którym zmieszczę nogi? :shock:

BTW; 7.5k RPM i 180KM to bardzo dobra droga :)

Jeszcze z 5lat i może dojdziemy do 9k rpm i (khem s2000 khem) ;)

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 31 sie 2018, 12:00
autor: piwo
podano i ceny (jedno z tanszych aut z czasem 6,5s do setki):
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23844733, ... znych.html

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 31 sie 2018, 12:13
autor: ace
Z tym 6.5s to nie był żart? Nie mogę się doczekać jakiegoś realistycznego pomiaru.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 31 sie 2018, 12:34
autor: kermit01
6,5 sek ma obecna 2,0 ND. Realnie oczywiście. Tutaj bedzie pewnie 6,1-6,2??

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 31 sie 2018, 20:22
autor: piwo
Fajnie koleś bawi się odcinka
https://m.youtube.com/watch?v=M4vIqpGI3Y4

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 31 sie 2018, 21:02
autor: MMRS
piwo pisze:Fajnie koleś bawi się odcinka
https://m.youtube.com/watch?v=M4vIqpGI3Y4

Bo to zboczeniec jak my wszyscy tutaj :twisted: :diablo:

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 03 wrz 2018, 17:50
autor: Peecer
piwo pisze:podano i ceny (jedno z tanszych aut z czasem 6,5s do setki):
http://moto.pl/MotoPL/7,88389,23844733, ... znych.html

A co to za wersja czy model jak dwa razy jest powtórzone w dwóch różnych cenach??? Jakiś błąd czy brak rozszerzenia wersji???

Za 115 900 zł - Sky FREEDOM
i za 133 900 zł SkyFREEDOM

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 03 wrz 2018, 18:12
autor: Pirat
Ta druga to RF

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 03 wrz 2018, 18:42
autor: Peecer
Pirat pisze:Ta druga to RF

rozumiem dopłata za system i-Eloop????

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 03 wrz 2018, 19:44
autor: dmk
Do ceny należy doliczyć:

+lakier (3600)

+twintone (2200) -> w najwyższej wersji RF w tym roku nie było dostępnych egzemplarzy bez twintone wiec można się spodziewać, ze nadal nie będzie... taka polityka mazdy

Coś pominąłem?

Różnica w cenie to około 2000 w stosunku do rocznika 2018. Niewielka, ale jest.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 06 wrz 2018, 7:41
autor: MichałJerzy
Peecer pisze:
Pirat pisze:Ta druga to RF

rozumiem dopłata za system i-Eloop????

To najprawdopodobniej wersja z automatyczną skrzynią biegów. Literówka po prostu.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 07 wrz 2018, 16:12
autor: Wiszcz
Peecer pisze:
Pirat pisze:Ta druga to RF

rozumiem dopłata za system i-Eloop????


Za RF, czyli twardy dach

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 18 lis 2018, 12:16
autor: Scorpio
Maciej Pawelec testuje Mx-5 ND 2018 na torze.

https://www.youtube.com/watch?v=xfPmxtxQHH8

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 23 lis 2018, 15:40
autor: Lucas Z
obejrzałem, spokojnie mógł się zmieścić w max 10 min, od 1/3 nagrania człowiek w zasadzie mówił to samo

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 27 gru 2018, 18:46
autor: Wojtek Wawa
Scorpio pisze:
18 lis 2018, 12:16
Maciej Pawelec testuje Mx-5 ND 2018 na torze.

https://www.youtube.com/watch?v=xfPmxtxQHH8
Dziwię się, że dopiero dziś zobaczyłem. OGROMNE DZIĘKI! Super test!
Chyba najlepszy dotąd, jaki widziałem. A widziałem chyba wszystkie :-)
Trochę mi to podpowiedziało w kwestii opon.
Świetny kierowca - fajna była jego zmiana podejścia wraz z wjeżdżaniem się w NDeka od "ło matko, ale miękko" do "ale to super zabawa, trzeba bardziej uważać z gazem niż w potworach typu M2 z 300+ KM".
Też tam chcę się poślizgać! Mam opony do skończenia :-)

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 25 sty 2019, 19:44
autor: piwo
Małe porownanie
http://www.zeperfs.com/en/match5735-749 ... 0-6376.htm
Czas do 200 zmienił się znacząco. Nie ma jak wysoko pociągnięta odcinka.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 27 sty 2019, 21:25
autor: TerminatorPi
1) Nie do końca rozumiem te ceny. To jest porównanie obecnej wartości starej eliski, czy ona tyle kosztowała nowa?
2) Sorry, ale nie wiem skąd oni wzięli te 7,7s do setki w ND1. O ile pamiętam, w kwitach moja miała 7,5, a soft-top miał 7,3. I to są bardzo zachowawcze wartości.

Re: Test Najnowszej Mx-5 ND

: 28 sty 2019, 4:58
autor: piwo
to sa wartosci uzytkownikow. masz od do.
co do ceny eliski to masz z ktorego roku dany model byl i jaka wtedy za niego byla cena.