Live

Relacja z pierwszego klubowego testu najnowszej Mazdy MX-5 ND

Moderator: Moderatorzy

matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 wrz 2015, 7:01

Zarezerwowalem 2.0 soul red z recaro. Blue reflex nie bylo w tej wersji niestety...
Załączniki
WP_20150901_07_56_24_Pro.jpg
WP_20150901_07_56_56_Pro.jpg
miata lov!
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

01 wrz 2015, 7:02

To Wy sie jarajcie dalej a ja biore ta NA ze soba :mrgreen: stan pewnie idealny :slinotok:
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

01 wrz 2015, 7:07

I nie dostałem odpowiedzi na pytania... :roll:

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 wrz 2015, 7:15

Dzisiejszy wybor
Załączniki
WP_20150901_08_12_30_Pro.jpg
WP_20150901_08_12_21_Pro.jpg
WP_20150901_08_11_59_Pro.jpg
miata lov!
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 966
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

01 wrz 2015, 7:43

uuuu ale zacne fotele !
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 wrz 2015, 8:05

matpilch pisze:
nickesh v2.0 pisze:Da się coś położyć gdzieś w kabinie? Coś jak na złożony dach, za zagłówki w NB? Jakiś "kocyk" na przykład? :geeejj: :D

z tym jest problem, bo nie ma nawet schowka przed pasażerem. rzucę okiem czy w miejsce gdzie składa się dach można coś wrzucić, ale generalnie w tej kwestii jest nieco gorzej niż w NC.
A ten schowek pomiędzy fotelami, z tyłu? Jest tam tyle miejsca, co w schowku pasażera w poprzednich generacjach?

Ten "tablet" na desce rozdzielczej można schować, nie?

Im dłużej oglądam fotki ND (te zwykłe, a nie rendery 3D, czy sesje studyjne), tym bardziej mam wrażenie, że każdy kierowca wygląda w tym aucie jak super-hiper-mega-kozak-playboy-pilot-myśliwca. Chcę to auto! :slinotok: :D
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

01 wrz 2015, 8:28

Jak z elastycznością silnika na niższych obrotach? Szczególnie w 1.5, bo domyślam się, że w 2.0 to nie problem :)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

01 wrz 2015, 9:35

matpilch pisze:
nickesh v2.0 pisze:Jak tłumienie hałasu topup?

nie wiem, nie jechałem :mrgreen:

:shock: :shock: :shock: to co sie zepsul czy jak? to do ciebie nie podobne zeby caly czas top down jezdzic :P
Obrazek
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 wrz 2015, 10:40

Schowek miedzy fotelamo jest plytszy niz w nc, ale tej podobnej dlugosci. Telefon nie wejdZie. Ten miedzy fotelami u gory jest wiekszy niz w nc, wchodzi sporo szpei.

Tabletu NIE mozna schowac.

1.5 nie ma momentu, 2.0 oczywiscie lepiej ale imo gorzej w porownaniu do Nc 2.0.
Załączniki
WP_20150901_09_20_54_Pro.jpg
miata lov!
eiti
Posty: 896
Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2015, 10:47

Kamien pisze:uuuu ale zacne fotele !

zeby to weszlo do NBFL, jakby ktos robil ND MMC edition i montowal kubly to pierwszy :D
bezmiatowy //
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 wrz 2015, 10:49

matpilch pisze:Ten miedzy fotelami u gory jest wiekszy niz w nc, wchodzi sporo szpei.
Czyli jest to jakaś alternatywa dla schowka przed fotelem pasażera w NB, nie?[/quote]

matpilch pisze:Tabletu NIE mozna schowac.
Ale wyciągnąć się jakoś chyba da, nie? No bo jak? Będziemy zostawiać auto topdown z takim "zachęcikiem" na polskich parkingach? :o

To już chyba lepiej zrezygnować z tego ustrojstwa w pakiecie :?
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 wrz 2015, 10:57

Tablet jest zawsze. Nie da sie schowac, wyciagnac i zrezygnowac przy kupnie.
Bagaznik ktory wam wczoraj pokazywalem kosztuje niecale 900 euro.
Załączniki
WP_20150901_09_31_53_Pro.jpg
miata lov!
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

01 wrz 2015, 11:46

Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej
Załączniki
WP_20150901_12_09_37_Pro.jpg
WP_20150901_12_02_21_Pro.jpg
WP_20150901_12_09_33_Pro.jpg
miata lov!
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

01 wrz 2015, 13:25

matpilch pisze:Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej

Czekałem na tą wiadomość - Dziękuję.... :kciuk:
Wiem, wiem, że klasyk to szmaciak jednak dla mnie wygoda to PRHT i chyba tego nie zmienię.... Choć nigdy nie mów nigdy....
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 wrz 2015, 13:47

Peecer pisze:
matpilch pisze:Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej

Czekałem na tą wiadomość - Dziękuję.... :kciuk:
Wiem, wiem, że klasyk to szmaciak jednak dla mnie wygoda to PRHT i chyba tego nie zmienię.... Choć nigdy nie mów nigdy....

Chyba wszyscy czekali (co nie, Wroclover? :D ). Jednak ja bym nie powiedział, że to wygoda. Dla mnie, jak i wielu innych, wygoda to możliwość otwarcia/zamknięcia dachu w mgnieniu oka, bez zatrzymywania się i czekania. PRHT to na pewno dużo większy komfort (wyciszenie, trwałość, lepsze zabezpieczenie przed włamem) w porównaniu do soft topa i dużo większa wygoda użytkowania w porównaniu do nakładanych HT z NA i NB. Ale sam w sobie soft top zawsze będzie najwygodniejszy w użytku (IMHO).
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

01 wrz 2015, 14:17

nickesh v2.0 pisze:
Peecer pisze:
matpilch pisze:Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej

Czekałem na tą wiadomość - Dziękuję.... :kciuk:
Wiem, wiem, że klasyk to szmaciak jednak dla mnie wygoda to PRHT i chyba tego nie zmienię.... Choć nigdy nie mów nigdy....

Chyba wszyscy czekali (co nie, Wroclover? :D ). Jednak ja bym nie powiedział, że to wygoda. Dla mnie, jak i wielu innych, wygoda to możliwość otwarcia/zamknięcia dachu w mgnieniu oka, bez zatrzymywania się i czekania. PRHT to na pewno dużo większy komfort (wyciszenie, trwałość, lepsze zabezpieczenie przed włamem) w porównaniu do soft topa i dużo większa wygoda użytkowania w porównaniu do nakładanych HT z NA i NB. Ale sam w sobie soft top zawsze będzie najwygodniejszy w użytku (IMHO).

Owszem - wygoda NIE DO PRZECENIENIA - czego doświadczyłem gdy Was widziałem w moment zdejmujących lub zakładających dach.... Jednak człowiek uparty i z klapkami na oczach w jednym kierunku (patrz: PRHT) ma duże problemy by się przestawić - jest opcja by wyjść z tego obronną dłonią - zostawić sobie Walentynę i dokupić ND.... Też sposób....
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 wrz 2015, 14:32

Jest jeszcze jeden ważny aspekt PRHT: w NC-ku ten dach to istne ARCYDZIEŁO. Najczęstsza zaobserwowana przeze mnie pierwsza reakcja ludzi na widok składania/rozkładania dachu to osłupienie, podziw i opad szczęki :twisted:

Pamiętam, że zanim kupiłem Miatę, zanim w ogóle zacząłem się nią żywo interesować i realnie rozważać zakup, jedną z ikonicznych cech MX-5-tki, jednym z najmocniejszych stylistycznych akcentów, odróżniających ten samochód od innych i definiujących jego piękno, był dla mnie właśnie automatyczny hardtop. Dla ludzi, którzy nie są tak mocno wkręceni w temat, jak my - klubowicze, dla postronnych, potencjalnych klientów, to jest mocne skojarzenie z Miatami dzisiejszych czasów i marketingowy magnes Mazdy na klientów.

Baaaardzo jestem ciekaw, co też Japończycy wymyślą dla ND, bo poprzeczkę zawiesili sobie wysoko, a mimo to na pewno będą chcieli zabłysnąć. Może przyspieszą składanie PRHT? :D
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

01 wrz 2015, 14:44

Niech tylko zdejmą obowiązek zatrzymania się i trzymania tego klawisza - i jest GIT. Wiem, że można zamontować "ustrojstwo" niwelujące tą przypadłość ale tracisz gwarancję .... Jeśli jeszcze ją masz oczywiście....
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

01 wrz 2015, 15:37

Moje pytanie apropo hardtopu: czy bedzie on faktycznie wyciszony wzgledem softtopu?

Widzialem porownanie NC 2008 HT vs ST, poziom halasu byl taki sam w obu modelach, nie wiem czy w pozniejszch liftach 2009 i 2013 cos sie zmienilo, ktos jest w stanie cos na ten temat powiedziec?

Pozdrawiam
miodzio
Posty: 198
Rejestracja: 26 maja 2014, 9:48
Model: NB FL
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

01 wrz 2015, 19:20

matpilch pisze:Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej

W sam raz - akurat będzie mi się kończyć leasing większej puszki :-D
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2015, 0:01

A mnie przede wszystkim ciekawi jak w porównaniu do poprzednich modeli wyszło im to wspomaganie kierownicy?
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

02 wrz 2015, 6:47

Kinio pisze:A mnie przede wszystkim ciekawi jak w porównaniu do poprzednich modeli wyszło im to wspomaganie kierownicy?


To jest chyba najciekawsze z tego wszystkuego. Musze na spokojnie siasc i to opisac, ale krotko mowiac czuc ta zmiane.
miata lov!
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

02 wrz 2015, 9:09

A są wersje z automatem do testowania? Jest jakaś szansa, że oblatacie też wersję z automatyczą skrzynią?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Jumpman
Donator
Donator
Posty: 3628
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
Model: NA
Wersja: FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 wrz 2015, 9:14

Już polatane...Matpilch już na urlopie :D
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?

Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij

Moja Lalunia :)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 wrz 2015, 11:25

matpilch pisze:
Kinio pisze:A mnie przede wszystkim ciekawi jak w porównaniu do poprzednich modeli wyszło im to wspomaganie kierownicy?


To jest chyba najciekawsze z tego wszystkuego. Musze na spokojnie siasc i to opisac, ale krotko mowiac czuc ta zmiane.


Mnie tez bardzo nurtuje jak to wspomaganie pracuje. Wg Topgear to słaby punkt auta. Mam nadzieje ze Mazda nie popełnila przesterowanego nie dającego czucia wspomagania?
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

02 wrz 2015, 12:16

Ja w ogóle nie czaję, co im przeszkadzało w układzie kierowniczym poprzednich modeli. W życiu nie słyszałem, żeby ktoś na nie narzekał. Wręcz przeciwnie: same ochy i achy. Taka zmiana jest konieczna z jakiegoś powodu, czy co?
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

02 wrz 2015, 12:48

nickesh v2.0 pisze:Ja w ogóle nie czaję, co im przeszkadzało w układzie kierowniczym poprzednich modeli. W życiu nie słyszałem, żeby ktoś na nie narzekał. Wręcz przeciwnie: same ochy i achy. Taka zmiana jest konieczna z jakiegoś powodu, czy co?



wygooglałem i wg tego artykułu powoduje to oszczędność paliwa
http://www.caranddriver.com/features/el ... st-feature
#miatarri
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

02 wrz 2015, 12:55

No i pewnie jest tańsze w produkcji.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

02 wrz 2015, 13:47

Wybaczcie obsuwkę, już jestem z powrotem online.

Wspomaganie: owszem, jak się trochę skupić, to czuć pomoc elektryki - jak większość tego typu układów, ten w ND jest hiperczuły na samym początku, pierwsza reakcja na ruch kierownicy jest może nawet nieco nerwowa ale jak tylko 'dostanie' masę pojazdu to, naprawdę, mało który kierowca wytknie jakieś niedoskonałości. Nie ma się czym martwić, mówiąc krótko.

Wersji z automatem nie było bo Mazda na razie nie planuje takiej opcji w Europie.

Nie wiem nic na temat wyciszenia HT albo planowanego PRHT, pierwszy nie był prezentowany, a drugi jest jeszcze tap sikret.

btw, Recaro: MUST HAVE :kciuk: :kciuk:
miata lov!
Zablokowany