ND razem z Alfą coraz bliżej ?

Relacja z pierwszego klubowego testu najnowszej Mazdy MX-5 ND

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

05 kwie 2017, 21:29

W temacie RF - pojeździłem trochę dzisiaj; wnioski (obiektywne bo żona miała podobne :lol: ) z punktu widzenia posiadacza NBFL:

  1. Wygląda obłędnie...
  2. ..ale niestety nie "czuje" się podczas jazdy roadstera - już w softopie jest się "wyżej" obudowanym karoserią, tu jest wręcz dramat - składana szyba z tyłu trochę ratuje sytuację ale widoku 360 stopni nie da się zasymulować. Coś za coś...
  3. jest bardzo głośna top down - ponoć wyraźnie głośniejsza niż softtop którym jeszcze nie miałem okazji śmigać (ale patrząc na to ile elementów jest w RF opływanych przez wiatr jestem skłonny uwierzyć
  4. Bardzo cicha (jak na typ auta oczywiście) top up - przy 160 km/h na autostradzie było dużo cichsze niż 140 w NBFL pod hardtopem (pomijam już softtop)
  5. A ogólnie w temacie ND - genialnie jeździ :shock: . Moment w 2.0 robi robotę, ale znowu boli niska odcinka do której dużo szybciej dobić niż w NBFLowym 1.8 (ale nie boli na tyle żeby rozważać do jazdy po mieście 1.5) :lol: Co ciekawe, element zagłówkowy w fotelach recaro jest wyprofilowany inaczej niż standardowe stołki (bardziej wysuwa się do przodu) - co powoduje że (nieszczególnie wysoka) żona nie była w stanie wygodnie usiąść (nie mogła odchylić głowy do tyłu) - ja przy moich koszykarskich 176cm wzrostu tego problemu nie miałem.
  6. to że nie można zamówić Bili bez foteli pominę wymownym milczeniem...
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 kwie 2017, 0:16

mike_d pisze:element zagłówkowy w fotelach recaro jest wyprofilowany inaczej niż standardowe stołki (bardziej wysuwa się do przodu) - co powoduje że (nieszczególnie wysoka) żona nie była w stanie wygodnie usiąść (nie mogła odchylić głowy do tyłu)
I to jest jeszcze bardziej upierdliwe, jak się jeździ ND w kasku :roll:
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

08 kwie 2017, 8:38

nickesh v2.0 pisze:
mike_d pisze:element zagłówkowy w fotelach recaro jest wyprofilowany inaczej niż standardowe stołki (bardziej wysuwa się do przodu) - co powoduje że (nieszczególnie wysoka) żona nie była w stanie wygodnie usiąść (nie mogła odchylić głowy do tyłu)
I to jest jeszcze bardziej upierdliwe, jak się jeździ ND w kasku :roll:


Już nie mówiąc jak masz 194cm wzrostu i chciałbyś jechać w kasku i z założonym dachem :P
Awatar użytkownika
Mattia
Donator
Donator
Posty: 439
Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
Model: NA
Wersja: 1.8, daily, salon
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

17 kwie 2017, 22:24

news sprzed dwóch tygodni, ale jeszcze tu o nagrodzie Red Dot dla RF nie było:
http://www.mazda-press.com/eu/news/2017/mazda-mx-5-rf-wins-top-prize-at-2017-red-dot-awards/
dla tych, którzy nie siedzą w świecie designu, Red Dot to taki Oscar w świecie wzornictwa, na prawdę wielka sprawa :mrgreen:
szymon1984
Posty: 118
Rejestracja: 25 mar 2011, 16:20
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM
Lokalizacja: Poznań

21 kwie 2017, 20:51

Ostatnio zabrałem naszą testową RF'kę na weekend, żeby porównać sobie wrażenia z jazdy do soft-topa...po 30 km wróciłem do salonu i z przyjemnością wsiadłem do swojej.
Ale po kolei.

Wygląd to rzecz gustu, mi jednak klasyczna wersja bardziej się podoba.

Wrażenia z jazdy RFem są takie, że czujemy się jak w jakimś CRX Del Sol, albo w zwykłym aucie z otwartym szyberdachem. Nie czuć, że jedziesz roadsterem, bo auto nim nie jest - nie pasuje mi to w ogóle.

Ale najgorszy jest ogromny hałas przy jeździe z otwartym dachem - zawirowania powietrza, które tworzą się w okolicach wystających za naszymi plecami elementów, są tak duże, że hałas powyżej 100 km/h jest nie do zniesienia. Ktoś tu ewidentnie coś z**bał...W soft-topie jest DUŻO ciszej !
Co innego jazda z zamkniętym - jest naprawdę ok. Ale przecież nie po to się kupuje takie auto, żeby jeździć top up.

No i kwestia przyzwyczajeń...moje auto ma bilsteiny, rozpórkę kielichów, i eibach pro-kit, dzięki czemu czuć większy opór na kierownicy, mniej się przechyla w łukach i czuć 'współpracę'. Fotele Recaro ze środkiem z alcantary dopełniają całości.
W testowym RFie fotele były zwykłe (pełna skóra, strasznie się nagrzewa, bleh !), zawieszenie standardowe i wszystko to sprawiało, że po prostu nie czułem takiej przyjemności z jeżdżenia.

Zdecydowanie wolę roadstera od RF.
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

22 kwie 2017, 6:50

Sam ostatnio chciałem przetestować RF ale po minucie zrezygnłem. Mając 194cm wzrostu dotykałem głową do dachu, nie wiem czemu ale myślałem, że w RF będzie ciut więcej miejsca nad głową :kciukdol:
adino1
Donator
Donator
Posty: 859
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:44
Model: NC
Wersja: NCEC_R
Lokalizacja: Szczecin

14 maja 2017, 12:31

Wrrrr...

Obrazek
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 maja 2017, 18:48

adino1 pisze:Wrrrr...

Obrazek

Ten sprzęt musi mieć mega laga. Poza tym przy tak długim kolektorze wydechowym, spool też zapewne srogi.
adino1
Donator
Donator
Posty: 859
Rejestracja: 07 lip 2012, 8:44
Model: NC
Wersja: NCEC_R
Lokalizacja: Szczecin

19 maja 2017, 10:02

ree pisze:
adino1 pisze:Wrrrr...

Obrazek

Ten sprzęt musi mieć mega laga. Poza tym przy tak długim kolektorze wydechowym, spool też zapewne srogi.


Patrząc na to, że kolektor jest skierowany do przodu a nie zbudowany na zasadzie klasycznego "barana" to powątpiewam w jego długość. Pewnie mierząc długość każdej z rur, wyszłoby tyle samo...więc raczej odpada to co napisałeś, turbo też nie jest jakąś tam "kobyłą" (biorąc pod uwagę technologie jaką się obecnie używa w budowie turbin)...a silnik 1.5 też nie jest wielki gabarytowo, stąd może wyobrażenie o jej ogromności. Myślę, że inżynierowie budujący ten samochód przemyśleli wszystko. I do póki tak naprawdę żaden z Nas by się tym autem nie przejechał, to może snuć wszystko na jego temat. Tak czy siak dla mnie to mega dobrze wygląda.
Obrazek
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

19 cze 2017, 7:54

adino1 pisze:
ree pisze:
adino1 pisze:Wrrrr...

Obrazek

Ten sprzęt musi mieć mega laga. Poza tym przy tak długim kolektorze wydechowym, spool też zapewne srogi.


Patrząc na to, że kolektor jest skierowany do przodu a nie zbudowany na zasadzie klasycznego "barana" to powątpiewam w jego długość. Pewnie mierząc długość każdej z rur, wyszłoby tyle samo...więc raczej odpada to co napisałeś, turbo też nie jest jakąś tam "kobyłą" (biorąc pod uwagę technologie jaką się obecnie używa w budowie turbin)...a silnik 1.5 też nie jest wielki gabarytowo, stąd może wyobrażenie o jej ogromności. Myślę, że inżynierowie budujący ten samochód przemyśleli wszystko. I do póki tak naprawdę żaden z Nas by się tym autem nie przejechał, to może snuć wszystko na jego temat. Tak czy siak dla mnie to mega dobrze wygląda.

Ten silnik to na sztywno połączony z interculerem?
Coś tam sìe nie urwie :D
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Zablokowany