ND razem z Alfą coraz bliżej ?
Moderator: Moderatorzy
Mazda eXperiment Radio Frequency? linia boczna jest swietna, ale aerodynamika / praktyczność / wygląd z tylu / przyjemność z jazdy otwartym samochodem kuleje...
"Taki delsol" +1
"Taki delsol" +1
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
W porsche jestem w stanie zrozumieć, że dach w wersji targa składa się mechanicznie, takich mają klientów .
Gdyby w RF dach składał się ręcznie to trzeba by było wysiąść z samochodu a wtedy i tak wolałbym roadster.
Podoba mi się, że razem z dachem chowa się tylna szyba. Nie wiem czy to praktyczne ale odróżnia się tym od rozwiązania w porsche.
Osobiście jako drugą wersję wolałbym prht albo ze względu na sztywność nadwozia coupé.
Podejrzewam jednak, że pomijając NAS ortodoksyjnych fanów mx5, to rozwiązanie spodoba się nowym klientom.
Komentując jeszcze bryłe, profil boczny świetny, tył musi się chyba jeszcze opatrzeć.
Gdyby w RF dach składał się ręcznie to trzeba by było wysiąść z samochodu a wtedy i tak wolałbym roadster.
Podoba mi się, że razem z dachem chowa się tylna szyba. Nie wiem czy to praktyczne ale odróżnia się tym od rozwiązania w porsche.
Osobiście jako drugą wersję wolałbym prht albo ze względu na sztywność nadwozia coupé.
Podejrzewam jednak, że pomijając NAS ortodoksyjnych fanów mx5, to rozwiązanie spodoba się nowym klientom.
Komentując jeszcze bryłe, profil boczny świetny, tył musi się chyba jeszcze opatrzeć.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Użytkuję taki typ nadwozia na co dzień, i IMO takie rozwiązanie (od strony użytkowej) nie ma nic wspólnego z PRHT. Nie ma co liczyć na jakąkolwiek aerodynamikę czy przyjemność z jazdy TD przy temperaturze <10-12st.C. Takie rozwiązanie sprawdzi się wyłącznie w ciepłych stanach USA, a w naszych szerokościach geograficznych jedynie latem. Mam nadzieję że to nie ostatnie słowo Mazdy w kwestii ND, i że z czasem pojawi się PRHT. W przeciwnym razie Mazda straci sporą cześć klientów - tych oczekujących roadstera z twardym, automatycznie składanym dachem. Niestety, MX-5 RF nim nie jest...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Tu video gdyby ktoś jeszcze nie widział jak to działa:
http://www.theverge.com/2016/3/22/11287 ... -show-2016
mym skromnym zdaniem pomysł fajny, ale faktycznie z tyłu mogłaby być ładniejsza:)
http://www.theverge.com/2016/3/22/11287 ... -show-2016
mym skromnym zdaniem pomysł fajny, ale faktycznie z tyłu mogłaby być ładniejsza:)
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Jestem ciekaw jakie roziązanie zaproponuje Fiat w modelu 124.
Fiat wydaje się bardziej "bulwarowy" więc może fastback?
Pewnie poczekają i zobaczą jak będą sprzedawały się mazdy.
Czy do ND jest przewidziany hardtop?
Są fabryczne mocowania a może liczą na inwencję tunerów?
Fiat wydaje się bardziej "bulwarowy" więc może fastback?
Pewnie poczekają i zobaczą jak będą sprzedawały się mazdy.
Czy do ND jest przewidziany hardtop?
Są fabryczne mocowania a może liczą na inwencję tunerów?
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Wnioskując z niektórych reakcj na FB to mam wrażenie, że RF może być powodem do powrotu do MX-5 dl a paru osób. W Polsce. A skoro w kraju w których, jak wiadomo, roadsterem tudzież cabrio się nie da jeździć, ktoś rozważa RF, to co dopiero tam, gdzie się da?
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
nikolakis pisze:Jestem ciekaw jakie roziązanie zaproponuje Fiat w modelu 124.
Fiat wydaje się bardziej "bulwarowy" więc może fastback?
Pewnie poczekają i zobaczą jak będą sprzedawały się mazdy.
Czy do ND jest przewidziany hardtop?
Są fabryczne mocowania a może liczą na inwencję tunerów?
Japoński Murakami już testuje swój aftermarketowy HT
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Jak jesteśmy przy coupe topowstał jeszcze taki projekt MX% NB Type E.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 295&type=3
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 295&type=3
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Było oficjalnie takie auto zrobione przez Mazdę:
z wiki:
z wiki:
Also in 2003, a division of Mazda in Japan released the Roadster Coupé, with a fixed hardtop roof. The body structure was reworked to incorporate the roof and gave a substantial increase in chassis rigidity with a weight increase of 10 kg (22 lb). Production was limited to 179 units for Japan only. This was to become one of the rarest forms of the MX-5.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
nd rf 1.5 skyenergy 6mt za 100 900zł
nd rf 2.0 skyfreedom 6mt za 123 900zł
http://www.mazda-press.com/pl/aktualnosci/mazda-mx-5-rf--wyposaenie-i-ceny/
nd rf 2.0 skyfreedom 6mt za 123 900zł
http://www.mazda-press.com/pl/aktualnosci/mazda-mx-5-rf--wyposaenie-i-ceny/
miata lov!
-
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
W gazecie wyczytałem, że do tej pory w 2016 roku w Polsce sprzedano 119 mazd mx-5. Całkiem sporo
To dało jej 2 miejsce pod względem sprzedaży w kategorii "sportowe i cabrio". 1 miejsce - mustang, 3 miejsce 911
To dało jej 2 miejsce pod względem sprzedaży w kategorii "sportowe i cabrio". 1 miejsce - mustang, 3 miejsce 911
#miatarri
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Ale lipa. Trzeba będzie zmienić na coś mniej popularnego...
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Ale tandeta imo jeśli chodzi o wygląd tego pakietu, nie wiem jak bardzo trzeba być pozbawionym poczucia estetyki żeby coś takiego wmontować w takie nadwozie, wygląda jakby ktoś zostawił ND na włączonej kuchence...
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Newsa w sprawie hardtopa chyba tu nie było: wynika z niego, że nie będzie wersji hardtop w ND (takiego jak w NC).
W skrócie nakładany hardtop będzie dostępny tylko dla kierowców z serii MX5 Global Cup.
Można mieć cichą nadzieję, że rozchodzi się tylko o nakładany, a nie wbudowany hardtop, aczkolwiek tak jak jest w newsie napisane, wątpię aby Mazda chciała zrobić wewnętrzną konkurencję dla RF'a.
Mazda MX5 hardtop news - Carscoops
Pozdrawiam
W skrócie nakładany hardtop będzie dostępny tylko dla kierowców z serii MX5 Global Cup.
Można mieć cichą nadzieję, że rozchodzi się tylko o nakładany, a nie wbudowany hardtop, aczkolwiek tak jak jest w newsie napisane, wątpię aby Mazda chciała zrobić wewnętrzną konkurencję dla RF'a.
Mazda MX5 hardtop news - Carscoops
Pozdrawiam
U nas też ludzie dopłacają 2tys za HT do NB za 10 czy 15tys, więc na pewno znajdą się chętni na nowy do ND za 20tys jak ktoś kupuje samochód w salonie za ponad 100tys.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.