ND razem z Alfą coraz bliżej ?

Relacja z pierwszego klubowego testu najnowszej Mazdy MX-5 ND

Moderator: Moderatorzy

Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

09 sie 2015, 18:48

rachey pisze:Kurde, to 2.0 serio fajnie brzmi... Ciekawe czy ktoś to do NA/NB wrzuci :lol:


Mało prawdopodobne, za dużo rzeźbienia by było :P. Prędzej spodziewałbym się odwrotnego kierunku :twisted: , co zależne będzie od podatności silnika na turbienie ;).
No... to kto pierwszy dmuchawe tam wsadzi? :slinotok:
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2015, 19:45

Kinio pisze:a propos tej rozbitej ładny gest i dobra promocja ze strony mazdy: http://jalopnik.com/mazda-gives-new-mia ... 7678736015


Czytałem posty tego gościa na miata.net.
Gest ze strony Mazda USA polegał na tym, że mu znaleźli szybko nowy egzemplarz jeszcze z pierwszej partii, a diler wziął na siebie rozmowy z ubezpieczalnią, przez co sprawa trwała około tygodnia.
Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

09 sie 2015, 20:22

lupek pisze:
Kinio pisze:a propos tej rozbitej ładny gest i dobra promocja ze strony mazdy: http://jalopnik.com/mazda-gives-new-mia ... 7678736015


Czytałem posty tego gościa na miata.net.
Gest ze strony Mazda USA polegał na tym, że mu znaleźli szybko nowy egzemplarz jeszcze z pierwszej partii, a diler wziął na siebie rozmowy z ubezpieczalnią, przez co sprawa trwała około tygodnia.


ciekawe kiedy w PL będzie taki standard...
u nas póki co Mazda dopiero po nagłośnieniu sprawy kradzieży nowej 6 zainteresowała się tematem.... :cry:
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa :lipa:
Awatar użytkownika
nozda
Posty: 668
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:30
Model: NA
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

10 sie 2015, 14:23

taka ciekawostka:
http://moto.money.pl/wiadomosci/aktualn ... 76678.html

(...) Japoński producent powiedział, że miesięcznie jest w stanie dostarczać 125 egzemplarzy MX-5 z kierownicą po prawej stronie, przystosowanych do australijskiego rynku.

Tymczasem już teraz zainteresowanych zakupem jest 9623 klientów. To oznacza, że potencjalny czas oczekiwania z łatwością przekroczyłby pięć lat. Nadal jednak nie są to klienci, a jedynie potencjalni zainteresowani kupnem dwumiejscowego roadstera.
była: Madzia 1990 1.6
jest: konserwa :lipa:
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 sie 2015, 14:53

A czym się różni taka wersja na Australię od takiej na UK czy Japonię?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

10 sie 2015, 15:08

Zapewne różnice w przepisach i potrzebie klienta. Tak jak wersje USA - Europa. Tu i tu mogą jeździć, ale jednak na oba rynki trafiają różne wersje.
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2015, 10:02

Ciekawe rzeczy wyszły w teście Motor Trend, ND vs BRZ

0-60 mph (na suchym dragstripie):
MX5 ND - 5,8s!
BRZ - 6,3s

Ćwiartka:
MX5 - 14,5s
BRZ - 14,9s

Próba torowa na Streets of Willow (jest ten tor w GT6) też na korzyść MX5.

Cały test tu: https://youtu.be/BLtw2z_mZ6w
Sprinty od 1:00

Ciekawe wyniki. Wygląda na to, że nowy 2.0 Skyactiv rzeczywiście ma lepszy przebieg momentu.
Czasy nie są najważniejsze, ale ciekawe czy ND nie podgryzie sprzedaży BRZ/GT86/FR-S.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 sie 2015, 10:11

Przecież to zupełnie inne auta. Coupe z B4 pod maską vs. Roadster z R4. My jesteśmy skrzywieni na punkcie otwartego nadwozia, ale na rynku wielu jest klientów którzy i tak będą woleli coupe (bo ładniejsze, sztywniejsze, bezpieczniejsze etc.). Myślę że realną konkurencją dla Toyobaru byłoby MX-5 coupe, ale czegoś takiego raczej się nie doczekamy...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2015, 10:31

My jesteśmy skrzywieni, wiadomo :) Ale jest pewnie spora grupa wspólna potencjalnych nabywców obu modeli. Dla niezdecydowanych jedną z przewag Toyobaru nad MX5 były osiągi. Teraz tego argumentu nie ma, stąd podejrzewam, że jakiś przepływ nabywców będzie się dało zauważyć. Oczywiście to bardziej dotyczy Stanów, niż PL.

Sądzę, że część nastawionych na "poważniejsze" coupe schowa uprzedzenia, bo gołe liczby mówią, że ND jest szybsza. Włączy się racjonalizacja - okaże się, że nowe linie już nie są takie damskie, a tylne siedzenia i tak się rzadko przydają.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

11 sie 2015, 11:08

Dżunior pisze:Przecież to zupełnie inne auta


Zgadza się... ale... kosztują podobnie i dają zbliżoną frajdę z jazdy więc są i będą porównywane ;)
ND mimo mniejszej mocy.....wygrało z BRZ na torze , a to już jest w ogóle :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

11 sie 2015, 11:22

Ja jestem ciekaw, jak by się sprawiła wersja z silnikiem 1,5l. Na te "przechyły" budy można trzeba by było coś poradzić i może by się udało :>
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

11 sie 2015, 16:22

Nd jest szybsze, bo ma krótszą skrzynię, o czym zresztą mówią w teście, a poza tym jest to wersja cup czyli taka usportowiona.
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2015, 18:29

ree pisze:Nd jest szybsze, bo ma krótszą skrzynię, o czym zresztą mówią w teście, a poza tym jest to wersja cup czyli taka usportowiona.


Co do skrzyni - racja, jest to jeden z powodów wygranej w sprincie.
Sprawdziłem - testowy egzemplarz był wersją club, czyli ze szperą i Bilsteinami + dodatkowym pakietem hebli brembo i kutych BBSów za... $3400 :shock:
To na pewno się przyczyniło do wygranej na torze, ale BRZ był po prostu wolniejszy w zakrętach, bo płużył.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

12 sie 2015, 8:18

BTW, szkoda że w Europie nie jest dostępny ten pakiet Club (a przynajmniej ja na niego jeszcze nie trafiłem). Cena na rynku pierwotnym byłaby pewnie zabójcza, ale już na rynku wtórnym... :slinotok:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2194
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

12 sie 2015, 8:53

Hmm, a Club to nie będzie u nas SkyFREEDOM? Ma bile, szperę, rozpórki etc. Natomiast BBSy, Heble to jeszcze dodatkowy pakiet do dołożenia jako pełen wypas.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

12 sie 2015, 9:27

Nie wczytywałem się, ale przestudiowałem polski cennik od deski do deski i nie ma tam mowy o akcesoryjnych hamulcach Brembo, kutych BBS'ach czy dodatkowym pakiecie ospojlerowania. :lipa:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2015, 10:35

Wygląda na to, że amerykański Club to wersja bez bajerów, z materiałową tapicerką, za to z LSD, rozpórkami i Billami.
U nas szpera jest w każdej 2.0, za to Bilki są tylko w topowej.
Pakietu Brembo+BBS+progi w Polsce nie ma. MazdaUSA sobie inaczej pokonfigurowała pod swój rynek. Tam jest zainteresowanie track dayami i autocrossem.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 sie 2015, 11:35

bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

12 sie 2015, 12:02

Fajne fajne. Ale ten tył to jednak tragedia...

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

12 sie 2015, 12:10

Eeeee tam - ten samochód coraz bardziej mi się podoba. Boczny profil jest obłędny. Na ten tył wszyscy szukają pomysłu. W wersji HKS-a jest już ciut lepszy. Czekam na "full upskirt" ;)

Czarne ND wygląda bosko!
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2015, 12:14

Jak zrobią jakąś dokładkę na tył lub lepiej zderzak z dyfuzorem by wizualnie zmniejszyć polakierowaną część to powinien mi się podobać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

12 sie 2015, 14:06

damn jeździłbym tą czarnulą, czas hajs odkładac i za 15 lat się uda :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2654
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

15 sie 2015, 1:35

Takie zauważone po drodze w Hiszpanii
Załączniki
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

15 sie 2015, 7:00

Bralbym ;)
lupek
Posty: 45
Rejestracja: 08 cze 2010, 21:00
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2015, 14:55

Fajnie inżynier Mazdy opowiada o detalach zmienionych w ND, dla przycięcia gramów i poprawienia przyjemności:
https://www.youtube.com/watch?v=D7Ht7yF0y5s
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4610
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 sie 2015, 18:27

A ja caly czas nie moge zrozumiec dlaczego silnik Skyactive 2.0 w Mxie ma mniejszy stopien sprezania (13 vs 14) i mniejsza moc (160 vs 165km) niz 2.0 z 3ki 6ki czy cx5. Mniej mocy w samochodzie dla entuzjastow niz w dupowozie - dziwnie mi to wyglada

Czyzby Mazda poszla po rozum do glowy i stwierdzila ze tak duzy stopien sprezania ma jednak wiecej wad niz zalet?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2015, 18:36

A to 5KM robi taką wielką różnicę?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

21 sie 2015, 18:39

Alex pisze:A ja caly czas nie moge zrozumiec dlaczego silnik Skyactive 2.0 w Mxie ma mniejszy stopien sprezania (13 vs 14) i mniejsza moc (160 vs 165km) niz 2.0 z 3ki 6ki czy cx5. Mniej mocy w samochodzie dla entuzjastow niz w dupowozie - dziwnie mi to wyglada

Czyzby Mazda poszla po rozum do glowy i stwierdzila ze tak duzy stopien sprezania ma jednak wiecej wad niz zalet?


Moze wystarczajaca moc vs masa?
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

21 sie 2015, 18:44

A mnie dręczy jedna kwestia - będzie w końcu ten PRHT czy nie będzie? Czyżby ogromny sukces rynkowy spowodował, że PRHT będzie w kolejnej dekadzie, jako MX 30-th Anni?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4610
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 sie 2015, 20:04

czester_ pisze:A to 5KM robi taką wielką różnicę?

Az tak wielka pewnie nie ale dlaczego auto majace dawac frajde mialoby miec mniej? Poza tym zawsze lepiej widzi sie postep a nie regres czy stagnacje ;-)

Moim zdaniem 2.0 powinno miec 170-175km osiagane w okolicach przynajmniej 6500rpm a nie 6000 jak obecnie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Zablokowany