ND razem z Alfą coraz bliżej ?

Relacja z pierwszego klubowego testu najnowszej Mazdy MX-5 ND

Moderator: Moderatorzy

zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

18 kwie 2014, 6:32

matpilch pisze:25 lat mx-5 i niektórzy nadal nie zrozumieli na czym ta zabawa polega, panowie, błagam :mrgreen:


Powiedział spryciarz z najmocniejszą jednostką z niedoładowanych :P.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

18 kwie 2014, 7:07

zolt pisze:Powiedział spryciarz z najmocniejszą jednostką z niedoładowanych


dobra tam, ciiii :ryjezesmiechu:
miata lov!
Olej
Posty: 64
Rejestracja: 21 lis 2013, 15:52
Lokalizacja: Kraków

18 kwie 2014, 9:20

h8r pisze:Tak jak piszesz gdyby silnik miał okoli 200KM/200NM Mazda byłaby bezkonkurencyjna... A teraz gdybym stał przed dylematem zakupu nowego samochodu poszedłbym po GT86/BRZ.

BRZ ma 6,3 kg/KM. Zapowiada się, że ND będzie o ok. 200 kg lżejsza od BRZ, więc wystarczyłoby jej 167 KM, żeby osiągnąć taki sam stosunek mocy do masy. A że już obecna NC 2,0 ma 160 koni, to spokojnie można oczekiwać, że najmocniejsza odmiana ND będzie miała ze 170 KM, więc powinna być szybsza niż BRZ.

Myślę, że ND i BRZ będą bardzo porównywalne pod względem osiągów i wrażeń z jazdy. Różnica sprowadzi się właściwie tylko do tego, czy ktoś woli cabrio czy coupe.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 kwie 2014, 9:31

moc/masa to jedno ciekawe jak bedzie zestopniowana skrzynia - tu też jest pole do popisu... czasem skrzynią można zabić przyzwoitą konfigurację...
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

18 kwie 2014, 10:03

Liczę też na jakiś przyjemny automat ;)
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2014, 10:36

różnica sprowadzi się do tego, czy wolisz 2 miejsca, czy "4". Nie wspominając o tym, że od premiery toyobaru minęło już wystarczająco dużo czasu, żeby wprowadzić jakąś wersję WRX z doładowanym silnikiem, czy coś w ten deseń ;]
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

18 kwie 2014, 12:10

A tym czasem zaprezentowano NC w wersji 25th:
http://www.motofakty.pl/artykul/mazda-m ... ition.html
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

18 kwie 2014, 13:00

W temacie mocy:

Why not a high power version just for fun at some point?

Hall:

It's not about power. If you can't go fast with 90 horsepower, 900 ain't gonna help ya. I genuinely feel that.1


:kciuk: Tyle na ten temat

Źródło: http://jalopnik.com/the-mazda-miatas-creator-is-happy-you-think-his-car-is-1564400029
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 kwie 2014, 13:54

matpilch pisze:25 lat mx-5 i niektórzy nadal nie zrozumieli na czym ta zabawa polega, panowie, błagam
:kciuk:
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

19 kwie 2014, 5:17

Ej no, ej no, już nie przesadzajcie z tym zrozumieniem i mocą.

:nonono: To tak jakbyście zanegowali NB Mazdaspeed-a i wersje specjalną NC super20 :nonono:

8 sekund do 100 to mogło być super kiedyś, teraz to jest po prostu ok na co dzień.
Powinna być wersja mocniejsza do wyboru, a jak dla kogoś 2.0 ok 170KM (z odchudzeniem 100kg) będzie wystarczające to też ok, ja nikomu nie bronie.

Ja bym tylko chciał 5-6s do 100 :twisted:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

19 kwie 2014, 17:29

Sebof01 pisze:Ja bym tylko chciał 5-6s do 100


wtedy wpadasz w rywalizacje z lotusami, alfą 4c, niedaleko jest też do boxstera czy innych, dużo poważniejszych samochodów, a z nimi mx-5 nie ma szans. albo inaczej, to nie mocą należy z nimi konkurować

i nie zapominajmy, że 5-6s do setki będzie miało ogromny wpływ na cenę, a ta od zawsze była jedną z największych zalet mx'ów
miata lov!
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

19 kwie 2014, 18:09

Myślę, że ND musi mieć 6.x (choćby nawet 6.9) by rywalizowac z najtanszymi hot hatchami jak Fiesta ST. 320d ma do 100 7.5s. I pewnie tyle będzie miała.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

19 kwie 2014, 18:13

matpilch, zgadzam się z Tobą w 100-procentach, co nie zmienia faktu, że fajnie byłoby gdyby najmocniejsza wersja ND nie musiała wstydzić się na światłach pojedynku choćby z usportowionymi reprezentantami segmentu B. :?

NA/NB/NBfl 1.8 osiągały pierwszą setkę po ok. 8 sekundach.
NC/NCfl 2.0 o ok. 0,5 sekundy szybciej.

Czy ND zejdzie w okolice 7 sekund? Byłoby miło, jako że w tej chwili jest to pułap dostępny dla każdej mocnej Fiesty, Corsy, Clio czy innego Polo...

Edit: mszczyrek mnie uprzedził ;)
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

20 kwie 2014, 20:57

NCFL 2.0 ma 8s do 100, czy tam 7.9

Zupełnie nie rozumiem czemu istnieje trend że skoro mi wystarczy to wszystkim powinno. Niech sobie będzie wersja 8-9s do 100, ale nie zabraniajcie komuś kto chce fabrycznego rozwiązania 6s. Niech sobie będzie tego mniej, niech będzie droższe, ale niech będzie, każdy wtedy wybierze co uważa za stosowne. Ja nawet nie mam nic przeciw limitowanym wersjom np.4-5s poprzez turbo, v6, v6 turbo :twisted:
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 786
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

20 kwie 2014, 21:18

A według mnie to dobrze sprzyja tworzeniu się klubów.
Nie ma wśród mx-5 jakiegoś wielkiego rozgraniczenia na "lepsze" i "gorsze"- większość startuje z tego samego poziomu, przez co nie ma też podziału na gorszych i lepszych w klubie- powstaje fajniejsza atmosfera na spotkaniach, a Mazdy mocniejsze/z lepszym zawieszeniem/przerobione pod własne oczekiwania są dziełem pracy ich właściciela- inaczej się patrzy na osobę, która kupiła sobie najszybszą, najlepszą wersję, bo może, a inaczej na taką, która przeróbki zaplanowała i wprowadziła w życie- takich ludzi raczej się szanuje za włożoną w samochód pracę. Przynajmniej w moim odczuciu.

A co do tego, że MX-y mają tyle koni ile mają- dla mnie jest to na przykład pierwsze auto z tylnonapędowe, szczęśliwie udało mi się znaleźć 1.8, z torsenem i 6b- jedną z żwawszych wersji, które powstały, a dzięki temu, że samochód nie jest przesadzony to bardzo fajnie się na nim uczy techniki jazdy- zarówno umiejętności, jak i pokory do samochodu.
Jeżeli komuś mocy w MX-5 brakuje i nie jest to wymysł "bo tak", "bo chcę firmowe tedeiki odganiać", tylko ma wystarczające umiejętności, to taka osoba wie też najlepiej jakiej modyfikacji potrzebuje- może turbina dla mocy na wysokich, może kompresor, żeby lepiej z dołu zbierał, może jedynie przeróbka dolotu i wydechu, a może nie moc, a zawias itp itd. I jeżeli ma możliwości, to takie modyfikacje wprowadzi w życie.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

20 kwie 2014, 21:48

Taka filozofia marki dotycząca tego modelu i tyle. Fajnie by było, gdyby można było kupić jakąś mocną wersję, ale jak widać japońce wychodzą z innego założenia ;) Takie samo podejście było jak pokazali NA. Jak widać, małe silniki nie przeszkadzają w tym, żeby to był najpopularniejszy roadster ;) Kto chcę mocy, to sobie ją zwiększa, albo kupuje do wariowania inne auto. To samo jest przy wyborze innego auta. Chcesz kombi, to nie kupujesz sedana żeby marudzić, że się coś nie mieści.

A może doszli do wniosku, że wstawiając jakiegoś potwora, nie będzie już jinba ittai ;)
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2014, 23:45

z jednej strony wiem, że wielka moc nie jest konieczna i wiem, że większa moc = większa cena. pomijając fakt, że Rachey to już dorabia ideologię :P kluby nic do tego nie mają, MMC i tak się dzieli na klasy

ale z drugiej strony, boję się, żeby mazda sobie nie strzeliła w stopę. Bo owszem jest trochę ludzi, którzy kupią mały, słaby, fajnie prowadzący się roadster, ale po co, skoro z drugiej strony ulicy mogą kupić to samo, ale ze znaczkiem alfy/abartha i wyposażone w znacznie mocniejszy, doładowany silnik?

Co do tego, że NA była słaba a i tak się sprzedawała, to zapominacie chyba o fakcie, że NA nie miała praktycznie konkurencji :P wskrzeszała ideę roadsterów i wchodziła w niszę, która praktycznie w tym momencie nie istniała. teraz istnieje, ma się dobrze, a konkurentów długo by wymieniać, na różnych półkach cenowych i mocowych. Dobrze by było aby i ND wstrzeliła się w dobre miejsce w stosunku cena/moc, bo że nie straci na jakości prowadzenia to raczej pewne :D

P.S. i nie piszcie głupot, że jak ktoś potrzebuje mocy, to wstawi turbinę/kompresor. mówimy o sprzedaży nówek z salonu - jak ktoś nie jest maniakiem mx-5 w stylu Five'a, to po prostu pójdzie do innego salonu. nie będzie przecież kupował samochodu, żeby zaraz go wstawiać do mechanika i tracić gwarancję :bang:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

21 kwie 2014, 7:55

Ja wyznaję zasadę, że mocy nigdy nie jest za dużo :)

Poza tym pamiętajmy, że mowa o aucie nowym, gdzie 99% klientów w ogole nie mysli o zadnym turbo i innych.
Moim zdaniem osiagi powinny oscylować w okolicy osiągów GT86.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

21 kwie 2014, 8:31

I jeszcze trzeba pamiętać, że będzie jak będzie, a my sobie możemy pomarudzić i pomarzyć :lol:
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

21 kwie 2014, 9:30

Oczywiście że tak. Bo ilu z nas planuje kupic nowe ND z salonu ? :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 kwie 2014, 11:41

Szczupak pisze:teraz istnieje, ma się dobrze, a konkurentów długo by wymieniać, na różnych półkach cenowych i mocowych


Wszystko pięknie, ładnie ale jak piszesz : różne półki cenowe to rozumiem,że masz na myśli także tą samą półkę cenowa ?

Bo wymień mi proszę innego roadstera ( nowego ), który będzie kosztował tyle samo co nowe NCFL i będzie tak samo się dobrze prowadził 8-)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2014, 20:58

I jeszcze parę spy-photo:
Załączniki
miataspider.a10.jpg
miataspider.a10.jpg (69.46 KiB) Przejrzano 1541 razy
mazda_100441372_l.jpg
0001miataspider05.jpg
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

03 maja 2014, 22:27

http://jalopnik.com/step-inside-the-ugl ... 275617/all

"JM" i "NX" w Vinie, 1,4 multiair turbo fiata pod maska, Chrysler na kartce przyklejonej do szyby, niezdarnie doklejone body NC do kasty... :)
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

04 maja 2014, 0:45

A ja tylko powiem tyle: a nie mowilem :) Bedzie opcja swapowania calego silnika :D
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2014, 15:02

kociol pisze:A ja tylko powiem tyle: a nie mowilem :) Bedzie opcja swapowania calego silnika :D



a ja powiem tylko tyle: :facepalm: po co kupować nową ND i rozbitą alfę/fiata, zamiast kupić nową alfę/fiata i mieć świetny roadster z mocnym silnikiem? :P

powtarzam się po raz kolejny - jeśli mazda wyposaży nowy model w silniki, które klienci uznają za słabe, a odda fiatowi swoją płytę i zawieszenie do wrzucenia tam mocnego silnika, może stracić wielu klientów, którzy nie są miłośnikami mx-5 za wszelką cenę.

still - tylko gdybanie, zobaczymy, co będzie na rynku, ale każdy przeciek pobudza emocje :D

EDIT:Tomai - fakt, nie jestem szczególnie obeznany w rynku nowych roadsterów i relacjach cenowych. faktycznie mx-5 jest w tym momencie najtańszym z nowych roadsterów, ale i chyba najstarszym technologicznie. Ale wciąż podtrzymuję tezę, że roadster wypuszczony na rynek w tym momencie ma znacznie szerszą konkurencję niż wypuszczony w 1989 i powinien być znacznie bardziej konkurencyjny
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

04 maja 2014, 16:10

...znaczy, że wolelibyście fiatowo-alfowy silnik sri turbo z małej pojemności, niż np 2.0 wolnossący w wersji skyactive? :nonono:
Np ja wybrałem NC, jako że jest to jeden z ostatnich samochodów z "normalnym" silnikiem, który się zaraz się nie posypie, ma napęd na tył, prawdziwą szperę, hydrauliczne wspomaganie, itp.

:!: MAZDA RZĄDZI :!: :kciuk:
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

04 maja 2014, 17:13

dalczego najstarszym technologicznie? nie ma ESP i innych pierol ze tak mowisz? przeciez wiekszosc tego badziewia ala ESP jest i tak zbedna...

poza tym kto NORMALNY by chcial jezdzic mx5 ze znaczkiem fiata i silnikiem 1.4T (typowy zespół Downa-Sizinga) zamiast np. SkyActiv-G 2.0 170KM

wogole sama ta kooperacja z Fiutem mi nie lezy i jej nie pojmuje
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2014, 19:23

został opracowany 10 lat temu, dlatego. a ludzie, dla których ESP jest zbędne i tak kupią najwyżej NB :P

zgadzam się co do fiata, silnika, down-sizingu, ale na razie z komunikatów słyszałem raczej o 1.5 niż 2.0 ;) a i 2.0 nie wiem, czy ma 170KM?

koniec spekulacji z mojej strony, EOT. pogadamy jak będzie coś oficjalnego wiadomo, a i tak ile ludzi, tyle gustów :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

04 maja 2014, 19:52

Szczupak pisze:ale i chyba najstarszym technologicznie


Ale że MX-5 NCFL jest odpalana na korbę czy jak ? :D

Co brakuje NCFL istotnego aby przeszkadzało to w czerpaniu radości z jazdy w porównaniu do innych aut ? ( roadsterów )

Szczupak pisze:że roadster wypuszczony na rynek w tym momencie ma znacznie szerszą konkurencję niż wypuszczony w 1989 i powinien być znacznie bardziej konkurencyjny


W roku 1989 MX-5 odrodziło modę na roadstery i z tego powodu jest kultowe. Dopiero póżniej powstały takie auta jak Z3 np.

Myślę że ND jeśli nie będzie dużo droższe od NCFL i będzie miało dobre zawieszenie, silnik i wygląd to będzie bezkonkurencyjne. Zagrozić może GT86 cabrio jeśli powstanie.

Pomysł z 1.4 turbo nie podoba mi się, bardziej przemawia do mnie 2.0 wolnossak skyactive. A co będzie to czekamy :o
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

04 maja 2014, 20:34

tomai, +1!
Zablokowany