chebum pisze: ↑09 sty 2021, 1:53
Proszę o radę co do grupy i przygotowanie samochodu. Co trzeba zrobić żeby nie zabić się i nie zepsuć samochodu.
Mam NC2.0. Czy rozumiem poprawnie, że w klasie 7 - spec będę bardziej konkurencyjny z mniejszymi wydatkami? Na wygraną nie liczę, ale nie chciałbym być ostatni przez cały sezon.
Gdzie kupić metalowe mocowanie gaśnicy? Są tańsze opcje od Cybula?
Już dostałem podpowiedź kupić sportowe klocki albo drugi komplet zwykłych na zapas.
Czy trzeba montować większą chłodnicę żeby nie było problemów z panewkami?
Jak często ktoś przewraca? Czy trzeba montować większy rollbar? Obecnie w kasku nie mogę się wyprostować pod zamkniętym dachem. Górny punkt kasku jest o ok 10cm wyżej od rollbaru.
Jakie jest ryzyko z przewodami hamulcowymi bez oplotu?
Przyjedź. Spodoba Ci się to pójdziesz "głębiej" w modyfikacjach. Przyjeżdżają auta fabryczne, niemodyfikowane. Jest dla nich także dodatkowa klasa STOCK.
PORADNIK STARTUJĄCYCH - https://www.facebook.com/15692294116502 ... 7254862079
Samochód ma być sprawny technicznie i trzeba być tego pewien - to podstawowa zasada. Klocki przynajmniej połowa.
Warto mieć na zapas ze sobą. Niekoniecznie "sportowe", ale takie dłużej wytrzymają na torze. Polecamy Stoptech Sport. Przewody bez oplotu będą po prostu puchły, ale samochód oczywiście cały czas będzie hamował. Olej na dolewki. Prawidłowy poziom pozostałych płynów samochodu. Podczas imprezy 3-4 razy sprawdzaj poziom oleju, dolewaj w razie potrzeby. Wymagany jest kask. Rollbar oryginalny w NC jest dopuszczalny. Gaśnica w kabinie - może być za siedzeniem pasażera. Nie trzeba montować większej chłodnicy, jeżeli układ chłodzenia jest sprawny to nie ma takiej potrzeby.
Klasy MC -
https://www.miatachallenge.pl/klasy/
Klasa NC 2.0 to klasa 3. Jeżeli spełnisz warunki SPEC to dodatkowo będziesz klasyfikowany w klasie 7 spec NC. Jeżeli Twój NCek jest seryjny bez modyfikacji i bez specjalnego przygotowania to dodatkowo będzie klasyfikowany w klasie 8 stock.
SPEC NC od sezonu 2021 idzie w stronę szybkiego trackdayowego wozu. Dozwolony remap, kolektor, wałki. Daje to ok. 200KM. Dalej zostają obostrzenia dotyczące wagi, wycinania czegokolwiek - to ma być auto którym normalnie przyjeżdżasz i "zaliczasz" trackday. W SPECu 2021 wymagana jest opona Federal 595 RS-R.
Fotel seryjny NC można obniżyć o klika cm zmieniając "blaszki" mocujące fotel. Na forum znajdziesz opis.
devoureality pisze: ↑09 sty 2021, 16:32
Rozwinę pytania autora o kwestię rollbaru. Nie będę pytać czy warto mieć (:)) tylko czy są obecne auta bez czy to raczej ewenement? Mam na myśli głównie NA/NB - w tych przypadkach zakładam że ta kwestia będzie ważna - i jazdę dla siebie, a nie walkę o podium.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Na palcach jednej ręki można policzyć NA/NB bez rollbaru.
chebum pisze: ↑09 sty 2021, 22:18
Dzięki za podpowiedzi.
Nie puścili mnie i jeszcze z 15 osób na MC rookie, bo nie mieliśmy wydruku wskazanego w jednym z punktów regulaminu . Więc nie liczyłem, że puszczą bez metalowego mocowania gaśnicy, wskazanego w regulaminie. Ostatnio miałem wrażenie, że organizatorzy wymagają spełnienia regulaminu do kropki.
Jakieś nieporozumienie. Dokumenty masz mieć wydrukowane, przyjeżdżasz z wypełnionymi papierami - oświadczenie(!!!). Kropka.
Oczywiście regulaminy należy spełnić po to aby organizatorzy mogli spać spokojnie oraz po to aby cała impreza była bezpieczna dla uczestników.
KLASA 3 - NC GAŚNICA
§3. WYMAGANIA TECHNICZNE
1. Każdy samochód startujący w Miata Challenge musi spełniać poniższe kryteria:
a) być wyposażony w posiadającą aktualny termin ważności i legalizacji oraz
homologowaną gaśnicę samochodową o wadze minimum 1 kg, bezpiecznie
zamontowaną;
Także tak. Możesz ja bezpiecznie zamontować za siedzeniem.
KLASA SPEC
§ 3. WNĘTRZE
11. Obowiązkowym wyposażeniem jest homologowana gaśnica o wadze minimum
1kg, posiadająca aktualny termin ważności i legalizacji, bezpiecznie
zamontowana w kabinie samochodu. Obowiązkowe są metalowe klamry
mocujące gaśnicę.
Także powinna być zamontowana w metalowych klamrach.
Andrut pisze: ↑13 sty 2021, 13:32
Włącze się w temat i zapytam czemu klasa 7 a nie 3?
Generalnie nie widzę nigdzie informacji na temat klasy 2 i 3.
Klase SPEC co wyróżnia? Są tam wytyczne odnosnie modyfikacji dopuszczalnych czyli mam rozumiec że jak ma sie wieksze mody to mozna jechać w klasie 2 i 3?
https://www.miatachallenge.pl czytać czytać czytać
Klasy 1,2,3,4,5 to podstawowe klasy MC. Jeżeli zawodnik spełni pewne kryteria to jest DODATKOWO klasyfikowany w klasach 6,7,8,9.
SPEC w skrócie:
- opona Federal RS-R
- gaśnica w metalowej klamrze, nóż do cięcia pasów
...reszta to ograniczenia
- ograniczenia ilości modyfikacji... choć w 2021 znaczne poluzowania
- ograniczenia modyfikacji nadwozia