Która wersja pod MC Spec?
: 15 kwie 2018, 23:20
Następny temat który - mam nadzieję - pomoże innym, szczególnie osobom dopiero wchodzącym w MC.
Ważne pytanie: jakie auto kupić przy założeniu, że będzie użytkowane (prawie?) wyłącznie na torze?
Podzielcie się swoimi przemyśleniami.
Żeby zacząć, opiszę swoją drogę. Przede wszystkim nie chcę przeinwestować, bo dopiero uczę się jeździć. Dojście do granic możliwości samochodu zajmie mi jeszcze bardzo dużo czasu. Możliwości rozważałem tak na prawdę dwie: NA 1.6 (bo USUL tym wymiatał) albo NBFL 1.8 (bo już jest trochę ucywilizowany i go trochę znam). Pierwsza generacja kusi tym, że podłużnice nie gniją tak strasznie jak w NB, można z niej poskładać auto prawie identyczne z NBFL. Druga jest spoko, bo ma ABS, większe hamulce i kilka udogodnień. Obie generacje są tak na prawdę bardzo podobne, większość części pasuje do obu. Obie generacje można kupić w postaci gotowych projektów - zawsze jakiś można znaleźć na forum - co często jest BARDZO atrakcyjne cenowo. Ewentualnie można kupić surowe/fabryczne auto i obrzucać je workami pieniędzy w postaci części.
W moim wypadku wszystko wyjaśniło się bardzo szybko: wszyscy, jednogłośnie (!) polecili NC. Jest to już w zasadzie nowoczesne auto, które dalej jest niedrogie, łatwo dostępne, z dobrym zapleczem części. Wymaga też mniejszego wkładu, żeby pewnie nim jeździć, no i po prostu jeździ lepiej. Ostatecznym argumentem była większa ilość miejsca, która bardzo mnie ogranicza w NA/NB.
Ważne pytanie: jakie auto kupić przy założeniu, że będzie użytkowane (prawie?) wyłącznie na torze?
Podzielcie się swoimi przemyśleniami.
Żeby zacząć, opiszę swoją drogę. Przede wszystkim nie chcę przeinwestować, bo dopiero uczę się jeździć. Dojście do granic możliwości samochodu zajmie mi jeszcze bardzo dużo czasu. Możliwości rozważałem tak na prawdę dwie: NA 1.6 (bo USUL tym wymiatał) albo NBFL 1.8 (bo już jest trochę ucywilizowany i go trochę znam). Pierwsza generacja kusi tym, że podłużnice nie gniją tak strasznie jak w NB, można z niej poskładać auto prawie identyczne z NBFL. Druga jest spoko, bo ma ABS, większe hamulce i kilka udogodnień. Obie generacje są tak na prawdę bardzo podobne, większość części pasuje do obu. Obie generacje można kupić w postaci gotowych projektów - zawsze jakiś można znaleźć na forum - co często jest BARDZO atrakcyjne cenowo. Ewentualnie można kupić surowe/fabryczne auto i obrzucać je workami pieniędzy w postaci części.
W moim wypadku wszystko wyjaśniło się bardzo szybko: wszyscy, jednogłośnie (!) polecili NC. Jest to już w zasadzie nowoczesne auto, które dalej jest niedrogie, łatwo dostępne, z dobrym zapleczem części. Wymaga też mniejszego wkładu, żeby pewnie nim jeździć, no i po prostu jeździ lepiej. Ostatecznym argumentem była większa ilość miejsca, która bardzo mnie ogranicza w NA/NB.