TRENING TOROWY 15 kwietnia MotoPark Ułęż

MC ROOKIE

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

16 kwie 2018, 12:38

Trzeba przyznać, że poziom instruktorów był meeega wysoki :) Dobra robota
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 kwie 2018, 15:19

Dziękuje za porady jaka obrać linie przejazdu Qbatronowi. Pod koniec ogarnalem lewy na końcu prostej.
Gdyby jeszcze Nickesh nie rzucał mi beczki pod kola było by miło ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

16 kwie 2018, 16:06

Alex pisze:czyzbym zostal instruktorem? 8-)

Siłą rzeczy :D Twoje rady też były mega cenne.
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

16 kwie 2018, 17:18

Danillo pisze:Dziękuje za porady jaka obrać linie przejazdu Qbatronowi. Pod koniec ogarnalem lewy na końcu prostej.
Gdyby jeszcze Nickesh nie rzucał mi beczki pod kola było by miło ;)
To na pewno przez to ze ja siedziałem na prawym wiec auto lekko ciągnęło w prawo o te odrobinę by doszło do kontaktu.

Masz może to skamerowane?

Niestety coraz bardziej mi się widzi że hasło "MC bez napinki" odchodzi do lamusa. Żeby takie rzeczy działy się na treningu ... [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

16 kwie 2018, 18:48

W imieniu organizatorów i instruktorów dziękuję za liczne przybycie, fajną atmosferę i dyscyplinę podczas eventu. Powtórzymy treningi w takiej formule w miarę dostępności obiektów i Waszego zainteresowania.

Mimo, że był to trening to trasa niczym nie ustępowała regularnej rundzie Miata Challenge. Patrząc na niektóre mniejsze lub większe awarie kilka przemyśleń dla stawiających pierwsze kroki w naszej lidze:

1. BARDZO zalecanym modem w NA i NB jest rollbar. Kosztuje ok. 1000,00 zł. W Polsce producentami rollbarów do MX-5 jest Cybul i Yapa.
2. Zalecaną oponą jest Federal 595RS-R - wystarcza na 1-2 sezony jazdy po torach, ma fantastyczny stosunek jakość/cena/skuteczność. Kosztuje niewiele ponad 1000,00 zł, podczas deszczu należy mieć na uwadze, że to semi-slick i na śliskiej nawierzchni trzeba być ostrożnym.
3. Zalecanym setupem hamulców jest - klocek Stoptech Sport, gładka tarcza, przewody hamulcowe w oplocie, świeży (raz w roku min wymiana) płyn hamulcowy. Ważne aby prawidłowo ułożyć nowy klocek do tarczy.
4. Przed imprezą na torze przeprowadzamy inspekcję stanu technicznego auta - klocki, poziomy płynów (hamulcowy, olej, chłodzący), opony.
5. Na tor/trening zabieramy - zapasowe klocki, 1l oleju, trytytki min. 30cm, power tape, podstawowe klucze, manometr (miernik ciśnienia kół), krem przeciwsłoneczny, czapkę na głowę, wodę do picia. Przyjeżdżamy zatankowanym samochodem.
6. Podczas eventu na torze sprawdzamy stan oleju - przed jazdą, w środku dnia, po jeździe.
7. Podczas eventu sprawdzamy ciśnienie w oponach, po jednej sesji wzrośnie o 0.5/0.7 bara. Upuszczamy powietrza w kołach do zalecanego poziomu dla danej opony/generacji MX-5 (w NB utrzymuje 1.8/1.9 bar). Ważne aby po evencie dopompować koła bo na zimnym będziemy mieli 1.2/1.3 bara.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

16 kwie 2018, 19:05

himber pisze:7. Podczas eventu sprawdzamy ciśnienie w oponach, po jednej sesji wzrośnie o 0.5/0.7 bara. Upuszczamy powietrza w kołach do zalecanego poziomu dla danej opony/generacji MX-5 (w NB utrzymuje 1.8/1.9 bar). Ważne aby po evencie dopompować koła bo na zimnym będziemy mieli 1.2/1.3 bara.


Ten punkt jest mega indywidualny. Ja dmucham 2,0 na zimno i przez caly dzien nie dotykam kol
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

16 kwie 2018, 19:24

Danillo pisze:Dziękuje za porady jaka obrać linie przejazdu Qbatronowi. Pod koniec ogarnalem lewy na końcu prostej.
Gdyby jeszcze Nickesh nie rzucał mi beczki pod kola było by miło ;)
O kurde, Ty wtedy za mną jechałeś?! :o

Mowa o pierwszej szykanie po długiej prostej. Przez trzy poprzednie kółka myślałem, że leży tam jakiś kamień, albo jest jakaś mała górka asfaltu. Za każdym razem słyszałem stuk, jakbym przejeżdżał przez łączenie płyt betonowych. Później okazało się, że trzy razy dosłownie muskałem tę beczkę moją prawą przednią oponą. W ogóle nie byłem tego świadomy. W lusterku nic nie widziałem. Beczka opon nawet się nie zachwiała. Jednak na czwartym kółku już przesadziłem i porządnie przywaliłem w tę beczkę. Myślałem, że poleciała w prawo, poza trasę. Mówisz, Danillo, że wróciła na nitkę? :shock: . Masz nagranie? :D

Zdarzyło się też, że w następnej szykanie jechałem za Qbatronem, który musnął podeszwę jednego ze słupków w taki sposób, że ten wyleciał wysoko w powietrze i kręcąc się zmienił kierunek lotu. Korygowałem więc ter jazdy dwukrotnie, ale udało mi się go ominąć. Przeleciał nad lewym lusterkiem :D
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

16 kwie 2018, 20:05

Jeżeli macie jakieś interesujące on-boardy (1-2max) to proszę o wysyłkę przez mybridge czy wetransfer: MÓJNICKek@gmail.com
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

16 kwie 2018, 21:29

Kochani jest potencjał ... patrzyłem na czasy i jutro postaram sie napisać wiecej jak to wygląda
Z mojej perspektywy to przy odpowiednim zainteresowaniu można to powtarzać a opcja druga to pddzielna sesja w ramach MC gdzie w grupie mamy tylko auta bez napinki. Niestety z przykrością stwierdzam że przyjechali też wyjadacze w niedzielę jak kolega D. ;-) ale to traktujemy jako benczmark do czasów;-). Z ciekawostek ktoś uczył się jak wymienić klocki w aucie pierwszy raz a ktoś własnie poznał mocowanie dokładki progi w nd ;-) mam nadzieje ze wszyscy sie dobrze bawili i zobaczymy sie sooooon ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 kwie 2018, 21:44

Alex, Nickesh niestety nie mam jeszcze kamery i teraz żałuje..

To było na pewno moje najlepsze kółko i musiałem zepsuć mój idealny tor jazdy i efekt jazdy w tunelu aerodynamicznym Nickesha.
I nie protestowałem wyłącznie dlatego, ze miałem 1 czas :lol:

A serio to jesteśmy mężczyznami i akceptujemy ryzyka związane z siedzeniem komuś na ogonie, co nie? Bym zmienił przód na NCFL 2 najwyżej :D
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 kwie 2018, 21:44

Z mojej perspektywy bardzo owocny wyjazd.
Nie jestem na pewno "wyjadaczem", ale na iluś tam trackdayach już byłem, I co?
i urwałem aż 6s ( :!: ) pomiędzy początkiem dnia, a końcem z wynikiem 134,14s. Cenne wskazówki instruktorów bardzo wymiernie wpłynęły na czasy, poproszę o więcej :)
Myślę, że nowe osoby także się przekonały, że można się dobrze bawić i sporo nauczyć. Przyznaje, że nie sprawdzałem, ale takiej formuły jak w ostatnią niedzielę ( :) ) chyba nikt nie oferuje, więc tym bardziej - bardzo dziękuję.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 kwie 2018, 21:56

Arturze, jeśli pijesz do mnie ;) to nie mogę sie z Tobą zgodzić. Do tej pory przejechałem bodaj 6 MC, Poznań i jedna Kaję i nie czuje sie wyjadaczem.
Na potwierdzenie moich słów: wyjadacze nie jeżdżą długiej prostej po zielonym ;) bo nie jest ani optymalny ani najszybszy tor i jeszcze urywa przedni "splitter" ;)

Ale faktem jest, ze atmosfera była luźna i spokojna i bez napinki a za to ludzie zorientowani na naukę a nie wyniki. Wyniki przyjdą, talent to Ok 15% reszta to praca.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

16 kwie 2018, 22:23

Danillo pisze:Arturze, jeśli pijesz do mnie ;) to nie mogę sie z Tobą zgodzić. Do tej pory przejechałem bodaj 6 MC, Poznań i jedna Kaję i nie czuje sie wyjadaczem. ......


6 MC to jest kochany wyjadacz wg definicji organizatorów MC ...Roma locuta, causa finita. :geeejj: :geeejj: :geeejj: Dobra widzimy się na Jastrzębiu "nowicjuszu" ;-) (btw obczajcie typa niby udaje nowicjusza a daje ogniem że strach się bać - nie dajcie się nabrać )
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 kwie 2018, 5:16

Aa, tak to sie teraz kosi potencjalna konkurencje: wsiadajcie do typa na prawy to będzie miał wolniejsze czasy... sprytne! :twisted:

Oczywiście zapraszam serdecznie na prawy :)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 kwie 2018, 7:13

Arturo_tiburon pisze:obczajcie typa niby udaje nowicjusza a daje ogniem że strach się bać - nie dajcie się nabrać

nie odwracaj kota ogonem, sam stosujesz od dawna te metode ("ja to nie ogarniam", "auto po drobnych modach" itede) :P choc zupelnie nie wiem po co, chyba juz nikt sie na to nie nabiera ;)

niedzielny trening byl mega, nie widzialem wiekszej roznicy wzgledem regularnej rundy (no moze poza tym ze malo kto uzywal RaceChrono or equivalent). Super bylo widziec roznice u niektorych miedzy poczatkiem dnia (kierownik boi sie chyba gaz wcisnac, zmienia biegi przy 5000rpm) a koncem (raz po raz odcinka, wykorzystuje skrawki asfaltu, ratuje sie przed spotkaniem z beczkami itd). Troche zal ze nie moglem pojezdzic ale niestety taki lajf. Mam nadzieje dotrzec na Jastrzab i oby cos jeszcze w tym roku
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

17 kwie 2018, 8:31

Wydało sie kurka. idę udawać na forum BMW! Podpicowanego NCka sprzedam pilnie. Niemiec skakal z radości jak sprzedawał ;)

W tym sezonie jeżdżę wyraźnie szybciej i chyba wiem czemu.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Misharibo
Donator
Donator
Posty: 137
Rejestracja: 21 cze 2015, 23:14
Model: NC FL2
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2018, 17:26

Było super, dzięki za instruktaż, to na pewno jest zaraźliwa przyjemność;)
Do zobaczenia na Jastrzębiu jeśli tylko będą miejsca w grupie.
czarny unplugged
niebieski nbfl 2003
zielony szczur z klatką 2001
czarny sportive 2001
czarny ncfl2
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

17 kwie 2018, 21:27

Pytanie do osób w czołówce wyników, nagraliście może jakieś onboardy? Fajnie byłoby porównać i zobaczyć gdzie można najwięcej poprawić. ;)
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
tigr
Posty: 36
Rejestracja: 07 cze 2017, 0:51
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2018, 23:50

Dzięki za trening! Dla nowicjusza każde kółko z instruktorem na prawym jest na wagę złota. Oby więcej takich! Bardziej ich na razie potrzebuję niż rund MC :)
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

18 kwie 2018, 7:37

Danillo pisze:Aa, tak to sie teraz kosi potencjalna konkurencje: wsiadajcie do typa na prawy to będzie miał wolniejsze czasy... sprytne! :twisted:

Oczywiście zapraszam serdecznie na prawy :)

To ja proponuję, żeby zajęty prawy fotel był obowiązkowy podczas rund MC.
W ten sposób będzie i szkolenie i integracja.
Awatar użytkownika
booschie
Posty: 300
Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 kwie 2018, 9:21

nikolakis pisze:
Danillo pisze:Aa, tak to sie teraz kosi potencjalna konkurencje: wsiadajcie do typa na prawy to będzie miał wolniejsze czasy... sprytne! :twisted:

Oczywiście zapraszam serdecznie na prawy :)

To ja proponuję, żeby zajęty prawy fotel był obowiązkowy podczas rund MC.
W ten sposób będzie i szkolenie i integracja.


I bez wyciągania koła zapasowego! Wszak wiadomo, że taki zabieg powoduje zmniejszenie emocji. Jak to było.. oversteer scares the passenger, understeer scares the driver
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
ODPOWIEDZ