NC SPEC
Moderator: Moderatorzy
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Cześć.
NC spec nie okazała się popularną klasą na Silesia.
Sam znalazłem się w niej bardziej przypadkiem niż celowo.
Podoba mi się unifikacja opon, jednak po wymianie kolektora wydechowego czeka mnie strojenie u fivea, a w konsekwencji wykluczenie z tej klasy.
Drugim punktem którego nie rozumiem i proszę o wytłumaczenie to zakaz stosowania nacinanych tarcz hamulcowych.
Można zrobić swap hamulcy od rx8, dodać chłodzenie a nie można mieć nacinanych tarcz? Co do swapa mam pewne wątpliwości, jednak nacinane tarcze miałem w planach.
Czeka mnie zakup opon przed TP, więc od odpowiedzi w sprawie strojenia uzależniam wybór opon.
Proszę o szybką decyzję.
NC spec nie okazała się popularną klasą na Silesia.
Sam znalazłem się w niej bardziej przypadkiem niż celowo.
Podoba mi się unifikacja opon, jednak po wymianie kolektora wydechowego czeka mnie strojenie u fivea, a w konsekwencji wykluczenie z tej klasy.
Drugim punktem którego nie rozumiem i proszę o wytłumaczenie to zakaz stosowania nacinanych tarcz hamulcowych.
Można zrobić swap hamulcy od rx8, dodać chłodzenie a nie można mieć nacinanych tarcz? Co do swapa mam pewne wątpliwości, jednak nacinane tarcze miałem w planach.
Czeka mnie zakup opon przed TP, więc od odpowiedzi w sprawie strojenia uzależniam wybór opon.
Proszę o szybką decyzję.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2621
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Jeśli ma to jakieś znaczenie to dodam, że od speca także dzieli mnie tylko (lub aż) kolektor+racerom, oraz nacinana tarcza.
Podobnie jak Mikołaj przed kolejną rundą będę musiał wymienić umierające RSRy i też jeszcze nie wiem na co.
Podobnie jak Mikołaj przed kolejną rundą będę musiał wymienić umierające RSRy i też jeszcze nie wiem na co.
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Danillo pisze:Zaraz sie okaże ze NC z programem jest na MC więcej niż bez i wtedy trzeba by sie zastanowić czy jednak z nich nie zrobić Spec'a...
Ja wgrywałem fabryczną mapę w nocy na kilkanaście godzin przez Silesią
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
-
- Donator
- Posty: 939
- Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
- Model: NC
- Wersja: Miata PRHT 2.0
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
i przez te wasze kolektory, pozdejmowane dachy i pozmieniane komputery człowiek w serii z wielkim wysiłkiem dobija się do pierwszej szóstki... SPEC dla wszystkich!!! precz z przeróbkami!
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Dla mnie Spec to opona federal.
NC z czołówki klasy 2 nie są w Specu przede wszystkim dlatego, że jeżdżą na innych oponach.
Fajnie jest porównywać czasy do podobnych samochodów na tych samych oponach, bo wtedy wiemy, czy dana modyfikacja przynosi efekt i czy poprawiamy swoje umiejętności.
Danillo, Irek, Wroclover i inni, jeżeli będziecie jeździć na fedkach, to będzie możliwość porównania swojego progresu, bez względu czy mieścimy się w Specu czy nie.
Dajcie znać czy będziecie jeździć na fedkach, bo chcę dzisiaj zamówić opony.
Moje plany na ten sezon to TP mazdaspeed, MC jastrząb, Biała Podlaska, TP no i okazyjńie tor Łódź.
NC z czołówki klasy 2 nie są w Specu przede wszystkim dlatego, że jeżdżą na innych oponach.
Fajnie jest porównywać czasy do podobnych samochodów na tych samych oponach, bo wtedy wiemy, czy dana modyfikacja przynosi efekt i czy poprawiamy swoje umiejętności.
Danillo, Irek, Wroclover i inni, jeżeli będziecie jeździć na fedkach, to będzie możliwość porównania swojego progresu, bez względu czy mieścimy się w Specu czy nie.
Dajcie znać czy będziecie jeździć na fedkach, bo chcę dzisiaj zamówić opony.
Moje plany na ten sezon to TP mazdaspeed, MC jastrząb, Biała Podlaska, TP no i okazyjńie tor Łódź.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
nikolakis pisze:Super zamawiam rs-r 595 215/45/17. Widziałem na stronie 595 rs-pro 91w XL troszeczkę droższe ale nie mają jeszcze potwierdzonego terminu dostawy.
Ciekawe co to za guma.
Ten PRO wygląda ciekawie - troszkę jakby czerpie z FZ-202.
-
- Donator
- Posty: 939
- Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
- Model: NC
- Wersja: Miata PRHT 2.0
- Lokalizacja: DW
- Kontakt:
ja w tym roku generalnie odpadam, może pojawimy się z raz czy dwa... ale wyjazd na drugi koniec PL z maluchem w domu + dwójką pozostałych to już ponad nasze siły.
ale tak - zamawiam fedki, kupię drugi komplet felg, będę gotowy jak coś
ale tak - zamawiam fedki, kupię drugi komplet felg, będę gotowy jak coś
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Ja zamierzam jeździć regularnie ale ze względu na brak modyfikacji jeżdżę w klasie fabrycznej - Fedki kuszą ale nie wolno
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
-
- Posty: 113
- Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
- Model: NC FL
- Lokalizacja: Katowice
Ja również startowałem w specu NC. Kupiłem przewody i opony pod tą klasę. Trochę smutne że trzy auta wystartowały w tej klasie.
Program tak czy inaczej będę robił, w sumie to zwlekam z tym tylko ze względu na regulamin speca i liczę że klasa zostanie rozszerzona o tę modyfikację.
Program tak czy inaczej będę robił, w sumie to zwlekam z tym tylko ze względu na regulamin speca i liczę że klasa zostanie rozszerzona o tę modyfikację.
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
BOMI21 pisze:Ja zamierzam jeździć regularnie ale ze względu na brak modyfikacji jeżdżę w klasie fabrycznej - Fedki kuszą ale nie wolno
Jak kupisz fedki, to już będziesz w Specu
Nie zagłębiałem się w klasę stock, ale jakbyś potrzebował oryginalne opony na których moja wyjechała z fabryki, to jeszcze je mam
Zakładaj z powrotem przedni grubszy stabilizator, to auto powinno na nim wyjeżdżać z fabryki.
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
konradviper pisze:Ja również startowałem w specu NC. Kupiłem przewody i opony pod tą klasę. Trochę smutne że trzy auta wystartowały w tej klasie.
Program tak czy inaczej będę robił, w sumie to zwlekam z tym tylko ze względu na regulamin speca i liczę że klasa zostanie rozszerzona o tę modyfikację.
Myślę, że tak się stanie, trzymam
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
wroclover pisze:ja w tym roku generalnie odpadam, może pojawimy się z raz czy dwa... ale wyjazd na drugi koniec PL z maluchem w domu + dwójką pozostałych to już ponad nasze siły.
ale tak - zamawiam fedki, kupię drugi komplet felg, będę gotowy jak coś
Super, godna postawa obywatela
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Kochani,
Spec jest poszukiwaniem drogi pomiędzy grubymi modami a szansami na wygrywanie klasy prawie fabrycznym autem. Poprawcie mnie ale wystarczy oplot i komplet fedków by być w spec w NC fabrycznym ....Celem było zrobienie klasy która nie wymaga wkładania $$$$ by się ścigać z podobnie ustawionymi autami. Spec 1 mieliśmy chyba 10 aut i to już jest z kim się ganiać a spec 2 tylko 3 auta ale to typowe na początku. Wydaje mi się, że raczej problemem jest ilość fabrycznych NC z oplotem niż Fabrycznych NC z remapem na fedkach . Tak czy inaczej remap i te 20 koni extra w maksie naprawdę nie robią mega przewagi co widać od lat ale nie o to chodzi. Na Silesi udało nam się ustawić w grupie niebieskiej Dzunior, Rocky, Tomato, Śluba, Ja... mimo różnicy skrajnych około 50 kucy mocy jakoś sobie nie przeszkadzaliśmy kręcąc podobne czasy i jadąc kilka kółek na odległość maks 2 długości auta.....Jeśłi chodzi o spec i więcej aut w klasie to prędzej bym zrezygnował z oplotu niż dopuszczał remap
Uwaga z tarczami nacinanymi do przemyślenia ..
Spec jest poszukiwaniem drogi pomiędzy grubymi modami a szansami na wygrywanie klasy prawie fabrycznym autem. Poprawcie mnie ale wystarczy oplot i komplet fedków by być w spec w NC fabrycznym ....Celem było zrobienie klasy która nie wymaga wkładania $$$$ by się ścigać z podobnie ustawionymi autami. Spec 1 mieliśmy chyba 10 aut i to już jest z kim się ganiać a spec 2 tylko 3 auta ale to typowe na początku. Wydaje mi się, że raczej problemem jest ilość fabrycznych NC z oplotem niż Fabrycznych NC z remapem na fedkach . Tak czy inaczej remap i te 20 koni extra w maksie naprawdę nie robią mega przewagi co widać od lat ale nie o to chodzi. Na Silesi udało nam się ustawić w grupie niebieskiej Dzunior, Rocky, Tomato, Śluba, Ja... mimo różnicy skrajnych około 50 kucy mocy jakoś sobie nie przeszkadzaliśmy kręcąc podobne czasy i jadąc kilka kółek na odległość maks 2 długości auta.....Jeśłi chodzi o spec i więcej aut w klasie to prędzej bym zrezygnował z oplotu niż dopuszczał remap
Uwaga z tarczami nacinanymi do przemyślenia ..
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Donator
- Posty: 2166
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Artur,
Dla NC seryjnych bez oplotu już jest klasa chyba Stock. Znam takiego który sprzedał dobry gwint, wydech i staby zeby tylko sie w niej znaleźć
W tym sezonie bede jezdzil w Open i cierpliwie czekam na rozwój sytuacji. Popcorn już sie robi
Dla NC seryjnych bez oplotu już jest klasa chyba Stock. Znam takiego który sprzedał dobry gwint, wydech i staby zeby tylko sie w niej znaleźć
W tym sezonie bede jezdzil w Open i cierpliwie czekam na rozwój sytuacji. Popcorn już sie robi
Pozdrawiam, Danillo
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Danillo pisze:Artur,
[...] Znam takiego który sprzedał dobry gwint, wydech i staby zeby tylko sie w niej znaleźć [...]
To jakiś alternatywny miatowicz
Arturo_tiburon pisze:[...]. Wydaje mi się, że raczej problemem jest ilość fabrycznych NC z oplotem niż Fabrycznych NC z remapem na fedkach . [...]
Artur, a jakie jest oficjalne stanowisko w sprawie domniemanych modyfikacji samochodów w klasie fabrycznej? Na Silesii powiedziano mi (nie będę zdradzał kto) że drobne modyfikacje, tj zawieszenie i opony oraz np. pasy teoretycznie mogłyby być akceptowalne - jak jest w rzeczywistości?
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
BOMI21 pisze:Danillo pisze:Artur,
Artur, a jakie jest oficjalne stanowisko w sprawie domniemanych modyfikacji samochodów w klasie fabrycznej? Na Silesii powiedziano mi (nie będę zdradzał kto) że drobne modyfikacje, tj zawieszenie i opony oraz np. pasy teoretycznie mogłyby być akceptowalne - jak jest w rzeczywistości?
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania.... 'domniemane modyfikacje samochodów w klasie fabrycznej? Kto ma to "domniemanie"? Jak rozumiem chodzi Ci o Stock? Jak sama nazwa wskazuje tam ma się porównywać "fabryczny" wypust.
Natomiast co do tego tematu ...co Ci ktoś powiedział, że teoretycznie mogło by być akceptowalne... a Ty nie zdradzisz kto ...to powiem Ci, ze jeszcze bardziej nie rozumiem niż z tym domniemaniem. Opisz to jakoś bez tajemniczych nie powiem kto itd...w końcu chyba tu chodzi o wymianę poglądów. Najpierw muszę zrozumieć o co właściwie chodzi by się móc do tego odnieść
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Arturo_tiburon pisze:Na Silesi udało nam się ustawić w grupie niebieskiej Dzunior, Rocky, Tomato, Śluba, Ja... mimo różnicy skrajnych około 50 kucy mocy jakoś sobie nie przeszkadzaliśmy kręcąc podobne czasy i jadąc kilka kółek na odległość maks 2 długości auta....
Też bym chciał być w niebieskiej i jechać za Wami
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Skoro już dałeś się poznać i pokazałeś czasy to myślę że mozemy sie nastepnym razem spotkać w grupie.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Arturo_tiburon pisze:
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania. [...]
Może faktycznie wyszło trochę dziwnie - chodzi mi o zakres dopuszczalnych modyfikacji samochodów w klasie stock - o ile coś takiego w ogóle jest możliwe. Powiedziano mi że fabryczny samochód ale np z innym zawieszeniem nie byłby problemem w tej klasie. Dlatego pytam jakie jest oficjalne stanowisko
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
-
- Donator
- Posty: 55
- Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
- Model: NB
- Wersja: Zielona wyścigówa
- Lokalizacja: Wrocław
BOMI21 pisze:Arturo_tiburon pisze:
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania. [...]
Może faktycznie wyszło trochę dziwnie - chodzi mi o zakres dopuszczalnych modyfikacji samochodów w klasie stock - o ile coś takiego w ogóle jest możliwe. Powiedziano mi że fabryczny samochód ale np z innym zawieszeniem nie byłby problemem w tej klasie. Dlatego pytam jakie jest oficjalne stanowisko
http://www.miatachallenge.pl/wp-content ... 2018/03/ZAŁĄCZNIK-NR-7-SPEC-MIATA-NC.pdf
Tu masz całkiem spory zakres rozpisany
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
kosciukus pisze:BOMI21 pisze:Arturo_tiburon pisze:
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania. [...]
Może faktycznie wyszło trochę dziwnie - chodzi mi o zakres dopuszczalnych modyfikacji samochodów w klasie stock - o ile coś takiego w ogóle jest możliwe. Powiedziano mi że fabryczny samochód ale np z innym zawieszeniem nie byłby problemem w tej klasie. Dlatego pytam jakie jest oficjalne stanowisko
http://www.miatachallenge.pl/wp-content ... 2018/03/ZAŁĄCZNIK-NR-7-SPEC-MIATA-NC.pdf
Tu masz całkiem spory zakres rozpisany
Ja o Stocku, nie o SPECU
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
Stock - jest fabryczny ! To co wyszło fabrycznie jest dopuszczalne i tylko to. Nie wiem kto Ci opowiadał i co Ci opowiadał ale nie widzę sensu by to zmieniać.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt