NC SPEC

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

28 mar 2018, 16:57

Cześć.
NC spec nie okazała się popularną klasą na Silesia.
Sam znalazłem się w niej bardziej przypadkiem niż celowo.
Podoba mi się unifikacja opon, jednak po wymianie kolektora wydechowego czeka mnie strojenie u fivea, a w konsekwencji wykluczenie z tej klasy.
Drugim punktem którego nie rozumiem i proszę o wytłumaczenie to zakaz stosowania nacinanych tarcz hamulcowych.
Można zrobić swap hamulcy od rx8, dodać chłodzenie a nie można mieć nacinanych tarcz? Co do swapa mam pewne wątpliwości, jednak nacinane tarcze miałem w planach.
Czeka mnie zakup opon przed TP, więc od odpowiedzi w sprawie strojenia uzależniam wybór opon.
Proszę o szybką decyzję.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

28 mar 2018, 17:31

Z ciekawości - przewody w oplocie masz?
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

28 mar 2018, 18:38

Jeśli ma to jakieś znaczenie to dodam, że od speca także dzieli mnie tylko (lub aż) kolektor+racerom, oraz nacinana tarcza.
Podobnie jak Mikołaj przed kolejną rundą będę musiał wymienić umierające RSRy i też jeszcze nie wiem na co.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

28 mar 2018, 19:50

Przewody w oplocie mam pizza brakes.
Zmiana kolektora w spec jest dozwolona, tylko ingerencja w komputer jest zabroniona. No i zabronione są nacinane tarcze.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

29 mar 2018, 18:23

Zaraz sie okaże ze NC z programem jest na MC więcej niż bez i wtedy trzeba by sie zastanowić czy jednak z nich nie zrobić Spec'a...
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

29 mar 2018, 20:30

Danillo pisze:Zaraz sie okaże ze NC z programem jest na MC więcej niż bez i wtedy trzeba by sie zastanowić czy jednak z nich nie zrobić Spec'a...


Ja wgrywałem fabryczną mapę w nocy na kilkanaście godzin przez Silesią :lol:
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

29 mar 2018, 23:35

i przez te wasze kolektory, pozdejmowane dachy i pozmieniane komputery człowiek w serii z wielkim wysiłkiem dobija się do pierwszej szóstki... SPEC dla wszystkich!!! precz z przeróbkami! ;)
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 mar 2018, 5:32

IMO to trzeba podzielić tak grupy:

SPEC dla specjalnych (projektów) w tym remapy

SER dla serii

:D
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 mar 2018, 5:57

Dla mnie Spec to opona federal.
NC z czołówki klasy 2 nie są w Specu przede wszystkim dlatego, że jeżdżą na innych oponach.
Fajnie jest porównywać czasy do podobnych samochodów na tych samych oponach, bo wtedy wiemy, czy dana modyfikacja przynosi efekt i czy poprawiamy swoje umiejętności.
Danillo, Irek, Wroclover i inni, jeżeli będziecie jeździć na fedkach, to będzie możliwość porównania swojego progresu, bez względu czy mieścimy się w Specu czy nie.

Dajcie znać czy będziecie jeździć na fedkach, bo chcę dzisiaj zamówić opony.

Moje plany na ten sezon to TP mazdaspeed, MC jastrząb, Biała Podlaska, TP no i okazyjńie tor Łódź.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

30 mar 2018, 7:57

U mnie już są Fedki na kołach. Znaczy RSR nie FZ
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

30 mar 2018, 11:29

Super :) zamawiam rs-r 595 215/45/17. Widziałem na stronie 595 rs-pro 91w XL troszeczkę droższe ale nie mają jeszcze potwierdzonego terminu dostawy.
Ciekawe co to za guma.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

30 mar 2018, 14:41

nikolakis pisze:Super :) zamawiam rs-r 595 215/45/17. Widziałem na stronie 595 rs-pro 91w XL troszeczkę droższe ale nie mają jeszcze potwierdzonego terminu dostawy.
Ciekawe co to za guma.

Ten PRO wygląda ciekawie - troszkę jakby czerpie z FZ-202.
wroclover
Donator
Donator
Posty: 939
Rejestracja: 11 gru 2014, 23:02
Model: NC
Wersja: Miata PRHT 2.0
Lokalizacja: DW
Kontakt:

30 mar 2018, 15:56

ja w tym roku generalnie odpadam, może pojawimy się z raz czy dwa... ale wyjazd na drugi koniec PL z maluchem w domu + dwójką pozostałych to już ponad nasze siły.
ale tak - zamawiam fedki, kupię drugi komplet felg, będę gotowy jak coś :)
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

30 mar 2018, 21:45

Ja zamierzam jeździć regularnie ale ze względu na brak modyfikacji jeżdżę w klasie fabrycznej - Fedki kuszą ale nie wolno 8-)
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

31 mar 2018, 11:19

Ja również startowałem w specu NC. Kupiłem przewody i opony pod tą klasę. Trochę smutne że trzy auta wystartowały w tej klasie.
Program tak czy inaczej będę robił, w sumie to zwlekam z tym tylko ze względu na regulamin speca i liczę że klasa zostanie rozszerzona o tę modyfikację.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

31 mar 2018, 13:06

BOMI21 pisze:Ja zamierzam jeździć regularnie ale ze względu na brak modyfikacji jeżdżę w klasie fabrycznej - Fedki kuszą ale nie wolno 8-)

Jak kupisz fedki, to już będziesz w Specu :D
Nie zagłębiałem się w klasę stock, ale jakbyś potrzebował oryginalne opony na których moja wyjechała z fabryki, to jeszcze je mam :P
Zakładaj z powrotem przedni grubszy stabilizator, to auto powinno na nim wyjeżdżać z fabryki.
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

31 mar 2018, 13:11

konradviper pisze:Ja również startowałem w specu NC. Kupiłem przewody i opony pod tą klasę. Trochę smutne że trzy auta wystartowały w tej klasie.
Program tak czy inaczej będę robił, w sumie to zwlekam z tym tylko ze względu na regulamin speca i liczę że klasa zostanie rozszerzona o tę modyfikację.

Myślę, że tak się stanie, trzymam :kciuk: :kciuk:
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

31 mar 2018, 13:13

wroclover pisze:ja w tym roku generalnie odpadam, może pojawimy się z raz czy dwa... ale wyjazd na drugi koniec PL z maluchem w domu + dwójką pozostałych to już ponad nasze siły.
ale tak - zamawiam fedki, kupię drugi komplet felg, będę gotowy jak coś :)

Super, godna postawa obywatela :kciuk:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

31 mar 2018, 15:32

Nikolakis, masz jakies źródło tej info czy na razie zgadujesz?
Faktem jest ze jak na 10 jeżdżących NC, 9 będzie miało program to lobbing będzie łatwiejszy ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

02 kwie 2018, 20:51

Kochani,

Spec jest poszukiwaniem drogi pomiędzy grubymi modami a szansami na wygrywanie klasy prawie fabrycznym autem. Poprawcie mnie ale wystarczy oplot i komplet fedków by być w spec w NC fabrycznym ....Celem było zrobienie klasy która nie wymaga wkładania $$$$ by się ścigać z podobnie ustawionymi autami. Spec 1 mieliśmy chyba 10 aut i to już jest z kim się ganiać a spec 2 tylko 3 auta ale to typowe na początku. Wydaje mi się, że raczej problemem jest ilość fabrycznych NC z oplotem niż Fabrycznych NC z remapem na fedkach ;-). Tak czy inaczej remap i te 20 koni extra w maksie naprawdę nie robią mega przewagi co widać od lat ale nie o to chodzi. Na Silesi udało nam się ustawić w grupie niebieskiej Dzunior, Rocky, Tomato, Śluba, Ja... mimo różnicy skrajnych około 50 kucy mocy jakoś sobie nie przeszkadzaliśmy kręcąc podobne czasy i jadąc kilka kółek na odległość maks 2 długości auta.....Jeśłi chodzi o spec i więcej aut w klasie to prędzej bym zrezygnował z oplotu niż dopuszczał remap ;-)
Uwaga z tarczami nacinanymi do przemyślenia ..
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 kwie 2018, 21:24

Artur,

Dla NC seryjnych bez oplotu już jest klasa chyba Stock. Znam takiego który sprzedał dobry gwint, wydech i staby zeby tylko sie w niej znaleźć ;)

W tym sezonie bede jezdzil w Open i cierpliwie czekam na rozwój sytuacji. Popcorn już sie robi ;)
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

02 kwie 2018, 22:02

Danillo pisze:Artur,

[...] Znam takiego który sprzedał dobry gwint, wydech i staby zeby tylko sie w niej znaleźć ;) [...]


To jakiś alternatywny miatowicz :lol:


Arturo_tiburon pisze:[...]. Wydaje mi się, że raczej problemem jest ilość fabrycznych NC z oplotem niż Fabrycznych NC z remapem na fedkach ;-). [...]


Artur, a jakie jest oficjalne stanowisko w sprawie domniemanych modyfikacji samochodów w klasie fabrycznej? Na Silesii powiedziano mi (nie będę zdradzał kto) że drobne modyfikacje, tj zawieszenie i opony oraz np. pasy teoretycznie mogłyby być akceptowalne - jak jest w rzeczywistości?
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

03 kwie 2018, 9:04

BOMI21 pisze:
Danillo pisze:Artur,



Artur, a jakie jest oficjalne stanowisko w sprawie domniemanych modyfikacji samochodów w klasie fabrycznej? Na Silesii powiedziano mi (nie będę zdradzał kto) że drobne modyfikacje, tj zawieszenie i opony oraz np. pasy teoretycznie mogłyby być akceptowalne - jak jest w rzeczywistości?


Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania.... 'domniemane modyfikacje samochodów w klasie fabrycznej? Kto ma to "domniemanie"? Jak rozumiem chodzi Ci o Stock? Jak sama nazwa wskazuje tam ma się porównywać "fabryczny" wypust.

Natomiast co do tego tematu ...co Ci ktoś powiedział, że teoretycznie mogło by być akceptowalne... a Ty nie zdradzisz kto ...to powiem Ci, ze jeszcze bardziej nie rozumiem niż z tym domniemaniem. Opisz to jakoś bez tajemniczych nie powiem kto itd...w końcu chyba tu chodzi o wymianę poglądów. Najpierw muszę zrozumieć o co właściwie chodzi by się móc do tego odnieść ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

03 kwie 2018, 9:24

Arturo_tiburon pisze:Na Silesi udało nam się ustawić w grupie niebieskiej Dzunior, Rocky, Tomato, Śluba, Ja... mimo różnicy skrajnych około 50 kucy mocy jakoś sobie nie przeszkadzaliśmy kręcąc podobne czasy i jadąc kilka kółek na odległość maks 2 długości auta....

Też bym chciał być w niebieskiej i jechać za Wami :slinotok:
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

03 kwie 2018, 9:31

Skoro już dałeś się poznać i pokazałeś czasy to myślę że mozemy sie nastepnym razem spotkać w grupie. ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

03 kwie 2018, 14:30

Arturo_tiburon pisze:
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania. [...]


Może faktycznie wyszło trochę dziwnie - chodzi mi o zakres dopuszczalnych modyfikacji samochodów w klasie stock - o ile coś takiego w ogóle jest możliwe. Powiedziano mi że fabryczny samochód ale np z innym zawieszeniem nie byłby problemem w tej klasie. Dlatego pytam jakie jest oficjalne stanowisko :D
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
kosciukus
Donator
Donator
Posty: 55
Rejestracja: 31 paź 2017, 18:45
Model: NB
Wersja: Zielona wyścigówa
Lokalizacja: Wrocław

03 kwie 2018, 17:48

BOMI21 pisze:
Arturo_tiburon pisze:
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania. [...]


Może faktycznie wyszło trochę dziwnie - chodzi mi o zakres dopuszczalnych modyfikacji samochodów w klasie stock - o ile coś takiego w ogóle jest możliwe. Powiedziano mi że fabryczny samochód ale np z innym zawieszeniem nie byłby problemem w tej klasie. Dlatego pytam jakie jest oficjalne stanowisko :D


http://www.miatachallenge.pl/wp-content ... 2018/03/ZAŁĄCZNIK-NR-7-SPEC-MIATA-NC.pdf

Tu masz całkiem spory zakres rozpisany ;)
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

03 kwie 2018, 18:40

kosciukus pisze:
BOMI21 pisze:
Arturo_tiburon pisze:
Poproszę jaśniej bo zupełnie nie rozumiem pytania. [...]


Może faktycznie wyszło trochę dziwnie - chodzi mi o zakres dopuszczalnych modyfikacji samochodów w klasie stock - o ile coś takiego w ogóle jest możliwe. Powiedziano mi że fabryczny samochód ale np z innym zawieszeniem nie byłby problemem w tej klasie. Dlatego pytam jakie jest oficjalne stanowisko :D


http://www.miatachallenge.pl/wp-content ... 2018/03/ZAŁĄCZNIK-NR-7-SPEC-MIATA-NC.pdf

Tu masz całkiem spory zakres rozpisany ;)


Ja o Stocku, nie o SPECU :D
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

04 kwie 2018, 8:24

Stock - jest fabryczny ! To co wyszło fabrycznie jest dopuszczalne i tylko to. Nie wiem kto Ci opowiadał i co Ci opowiadał ale nie widzę sensu by to zmieniać.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

04 kwie 2018, 9:16

nikolakis, w SPEC docelowo ma być obowiązkowa klatka bezpieczeństwa.

Do PRHT nie wchodzi rollbar nawet. To będzie pewne ograniczenie.
Pozdrawiam, Danillo
ODPOWIEDZ