NC SPEC

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

04 kwie 2018, 10:17

Danillo pisze:nikolakis, w SPEC docelowo ma być obowiązkowa klatka bezpieczeństwa.

Do PRHT nie wchodzi rollbar nawet. To będzie pewne ograniczenie.


PRHT praktycznie w SPEC ma Dzunior problem dachu rozwiązał tak, że go nie ma ;-)

Panowie generalnie kilku zawodników z czuba MC demontując jedna rzecz czy dwie albo zakładając fedki było by w SPEC ale celowo tak to organizujemy, żeby nie dawać 3 pucharów jednej osobie bo to nie ma sensu. Rocky na Fedkach jest w Spec ale dzieki Bogu przyjechał na Dunlopie ;-)

Cały zamysł klas jest zrobiony po to by umożliwić ludziom ściganie się porównywalnymi autami (w miarę możliwości) oraz aby dać wybór ile chcesz włożyć $$$$ w auto. Uwierzcie mi bo sam przechodziłem ten proces (chyba ciągle w nim jestem ;) wygląda to tak:
1. Kilka lat temu - jest taka impreza na torze z pomiarem czasu ...stoperem...jedziesz i na wszystkie auta na palcach jednej ręki policzysz kubeł, zawias, czy turbo...jedziesz i mówisz sobie aaa no jak bym miał (tu dowolny divajs) to bym był szybszy a tak to nie no nie mam szans....oczywiście to, że koleś obok w takim samym aucie robi pare sekund lepsze czasy jest dość trudne do zauważenia.

2. Po tym punkcie jedni się wkręcają i robią sobie te divajsy (kubły, zawiasy, opony, staby itd) a inni zostają z przekonaniem że wszystko przez brak tych divajsów. Dla tych co nie chcą modzić jest właśnie Stock. Dlatego w Stock jest fabryka i koniec.

3. Jedziesz z pomodzonym autem i dalej nie robisz mega wyników więc oczywiście najłatwiej zwalić na oponę, moc, klocki itd...no to modzisz dalej i tak lata mogą minąć zanim zrozumiesz, że najważniejszy jest kierowca. W między czasie nie tylko Ty jesteś w procesie i koledzy tak samo modzą albo i jeszcze bardziej. Dla tych wszystkich są podstawowe klasy 1,2,3 w których praktycznie wszystko można łącznie z silnikiem z S2K ;-). Jednym te mody pomagają innym nie bardzo.

4. Długie dyskusje na temat SPEC prowadzą do wniosku, że to ma być raczej sportowa klasa z bardzo jasnymi regułami ale jednocześnie z niskim progiem wejścia. Dlatego opis pokazuje co możesz najwyżej zrobić w aucie żeby wyznaczyć limit modów. Niektóre zapisy wyłącznie maja na celu ustawienie bezpieczeństwa skoro już ma być sportowo (oplot,zakaz QR). Tak klatka będzie docelowa w SPEC ale to potrwa. PRHT też to zniesie ale nie w wersji automat tylko w wersji hardtop ;-)

Jeśli chcesz robić wyniki to zdradzę Ci, że to jest bardzo proste. Przepis składa się z 2 składników i jednej zmiennej losowej. Proporcje składników zależą wyłącznie od Ciebie:
1. talent - to chyba jasne. nie każdy ma po równo
2. trening - czyli praca na torze. To jest czynnik na który masz wpływ i to jest to co u mnie np działa.

Zmienna losowa to szczęście.

Osobiście zazdroszczę tym którzy właśnie zaczynają zabawę i mogą pierwsze kroki stawiać na Silesii czy Poznaniu, pomiar czasu w apce, flagowi, sprzątanie trasy, catering, straż itd... Jazda w sesji zamiast stania w kolejce większość dnia to już wisienka.
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

04 kwie 2018, 20:18

Arturo_tiburon pisze: Dla tych co nie chcą modzić jest właśnie Stock. Dlatego w Stock jest fabryka i koniec.


Dla mnie ta odpowiedź wyczerpuje temat. O to mi chodziło. Zawsze lepiej spytać i wyjaśnić wątpliwości niż mieć złe informacje. :D
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

04 kwie 2018, 21:10

Brawo TY, nie zamyka się jednak na dyskusje i wyjaśnianie ;-). W razie czego pisać pisać będziemy wyjaśniać.

Wracam do BAR vs ROM ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

05 kwie 2018, 0:23

,'.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

18 maja 2018, 13:47

W weekend majowy odwiedziłem fivea i mój mx zaliczył strojenie. Dzięki five.
Tym sposobem opuszczam NC SPEC.
Dalej będę jechał na federalach więc chętnie porównam wyniki.


Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

18 maja 2018, 23:44

nikolakis pisze:W weekend majowy odwiedziłem fivea i mój mx zaliczył strojenie. Dzięki five.
Tym sposobem opuszczam NC SPEC.
Dalej będę jechał na federalach więc chętnie porównam wyniki.



Szanuję Twoją decyzję ;) U mnie wyjście ze Speca w ten sam sposob, to kwestia tygodni jest.

Ale zastanawia mnie czy jeśli będę po remapie, a dam publicznie Słowo Honoru, że będę jechał na seryjnej mapie, to mogę być klasyfikowany...?
konradviper
Posty: 113
Rejestracja: 10 lis 2017, 15:32
Model: NC FL
Lokalizacja: Katowice

18 maja 2018, 23:47

nikolakis pisze:W weekend majowy odwiedziłem fivea i mój mx zaliczył strojenie. Dzięki five.
Tym sposobem opuszczam NC SPEC.
Dalej będę jechał na federalach więc chętnie porównam wyniki.



Szanuję Twoją decyzję ;) U mnie wyjście ze Speca w ten sam sposob, to kwestia tygodni jest.

Ale zastanawia mnie czy jeśli będę po remapie, a dam publicznie Słowo Honoru, że będę jechał na seryjnej mapie, to mogę być klasyfikowany...?
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

19 maja 2018, 8:53

Stroilem auto żeby dawało mi więcej radości podczas jazdy na torze.
Nawet nie wiem czy mam możliwość używania starej mapy.
Jak już wszyscy założą kolektor i remap, będziemy lobbingować o klasę federal RSR :)

Wysłane z Tapatalka
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

19 maja 2018, 21:37

Acha i mamy teraz ogarnąć zmiany w klasach :winner: :winner: nie no luzik dropski jeszcze jakieś zmiany panowie ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2628
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

20 maja 2018, 10:35

Arturo_tiburon pisze:Acha i mamy teraz ogarnąć zmiany w klasach :winner: :winner: nie no luzik dropski jeszcze jakieś zmiany panowie ;-)

Arturo_tiburon - ja czekam jeszcze na klasę "AUTOMAT" :senkju: :kciuk:
ODPOWIEDZ