CZATERYA CZELENDŻOWA MC 2018

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2018, 19:07

A tak z ciekawości - jastrząb czasem nie wprowdzil juz pomiaru czasu? Nie chcieliśmy skorzystać z ich sprzętu a naszym sie wspomagać np aby dzielić w grupy?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 maja 2018, 20:41

Pewnie była to dodatkowa płatna opcja. Zresztą podłączenie do obcego systemu raczej nie jest zajęciem na 5 minut

przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

25 maja 2018, 22:01

kermit01 pisze:A tak z ciekawości - jastrząb czasem nie wprowdzil juz pomiaru czasu? Nie chcieliśmy skorzystać z ich sprzętu a naszym sie wspomagać np aby dzielić w grupy?


Każda impreza to kolejny test polowy. Chłopaki ostro pracują nad apką. Jakkolwiek zawsze warto mieć jakieś Race Chrono, czy coś, żeby mieć ewentualnie backup.

Having said that, od co najmniej półtora roku latam bez i żyję :)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

28 maja 2018, 8:58

No, ale co by nam dał pomiar czasu Toru Jastrząb? W pitstopach byłby ekran, który pokazuje listę czasów okrążeń każdego zawodnika, albo best lap dla każdego. Ranking (średnia z 3 najlepszych kółek) byłby dostępny dopiero po zakończeniu zawodów, a nie na żywo. Musielibyśmy jakoś pobrać wyniki od Toru Jastrząb, wrzucić je do swojego kalkulatora i przeliczyć.

A tymczasem u nas też był ekran w pitstopach (laptop z wynikami) i dodatkowo appka na telefon (u większość ludzi działała, choć nie u wszystkich). Ranking był aktualizowany po każdym wykręconym okrążeniu. Inna sprawa, że wysyłanie tych informacji do appki na telefonach kuleje. Ale to właśnie to jest problem, który trzeba naprawić. Rezygnacja z rankingu na żywo to regres - cofnięcie się do stanu sprzed dwóch lat, a nie rozwiązanie. I w dodatku trzeba by było za to dodatkowo płacić. Bez sensu.

A tak z innej beczki - dlaczego proces "układania" klocków hamulcowych (czy też "docierania") jest tak istotny i jakie ma praktyczne skutki?

niedotarte_klocki.jpg
niedotarte_klocki.jpg (1.14 MiB) Przejrzano 3462 razy


Ano dlatego, że bez tego po dwóch sesjach ulegają totalnej dezintegracji ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 maja 2018, 11:09

nickesh v2.0 pisze:A tak z innej beczki - dlaczego proces "układania" klocków hamulcowych (czy też "docierania") jest tak istotny i jakie ma praktyczne skutki?

niedotarte_klocki.jpg


Ano dlatego, że bez tego po dwóch sesjach ulegają totalnej dezintegracji ;)

ciekawostka. Pare razy mialem okazje zmieniac klocki na goraco (Ułęż, Silesia x 2). Za kazdym razem jechalem po tym na krotki objazd okolicy by choc troche je uzlozyc - ale przecie do prawidlowego docierania dalekoooo. Potem pierwsze 1-2 kółka jechalem ostrozniej. We wszystkich przypadkach klocki przezyly, raz sie spocilem na Ułęzu gdy na dlugim dohamowaniu nagle rzuciły robote. Ale to bylo tylko ostrzezenie, dalej bylo ok.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Davidoff.
Posty: 74
Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Lublin

28 maja 2018, 11:19

A co to za klocek?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

28 maja 2018, 11:27

Zwykły FDB1011. Mimi wszystko, poprzedni komplet przeżył 2 trackday'e.

Też myślałem, że zdążyły się ułożyć, jak mówi Alex. Ale okazało się, że miały za mało.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2018, 11:33

A nie lepiej zainwestować np w hawk hps i mieć spokój ma cały sezon? Ostanim razem tak zrobiłem, przejechałem 2x ulez, jastrząb chyba biała i cos tam jescze i nie były zużyte nawet w 50%. A hamuje sporo :)
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

28 maja 2018, 15:28

nickesh v2.0 pisze:Zwykły FDB1011. Mimi wszystko, poprzedni komplet przeżył 2 trackday'e.

Też myślałem, że zdążyły się ułożyć, jak mówi Alex. Ale okazało się, że miały za mało.
Hehe.. a już się miałem dopytać czy nie podstawowe ferrodo.. te klocki strasznie nie lubią większej temp. Po silezji tak wyglądał przód po świwerzo założonych ferrodo dzień wcześniej.. Obrazek
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 maja 2018, 23:30

na hungaro mialem taka awarie ze jeden klocek musialem wrzucic wlasnie zwykle ferodo (pozostale 3szt to ds performance). Pomijajac to ze ten jeden ferodo musialem wymeniac na kolejny co dwie sesje, to ich odpornosc na katowanie idelanie przedstawiaja ponizsze zdjecia :)
Załączniki
fds.jpg
fds.jpg (85.87 KiB) Przejrzano 3364 razy
fdb.jpg
fdb.jpg (91.46 KiB) Przejrzano 3364 razy
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2018, 6:21

Potwierdzam :) trzeba zamykać okna bo pył w zęby wchodzi :)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 maja 2018, 10:57

Mimo wszystko, na ostatnim Ułężu większość okrążeń zrobiłem na używanym komplecie FDB1011. Hamowały świetnie, nie przegrzewały się, a do końca dnia zeszło może 30% klocka.

Na tym samym Ułężu wyjechałem też na tor na klockach TRW. Na czwartym dohamowaniu przegrzały się i poleciałem w trawę, bez zwalniania.

Tych Ferodo, które zostały po Ułężu, używałem też na Jastrzębiu (podwójnie, bo Pepeg ze mną współdzieli). Wytrzymały jeszcze 5 sesji katowania.

Nie są więc takie najgorsze. Jak jeżdżę autem sam i omijam Hungaroring i Silesię, komplet FDB1011 wystarcza mi na cały rok. Dwa komplety są wciąż tańsze od Ferodo DS Performance ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2018, 11:03

FDB są spoko do cywila, bardzo lubię jak hamują. Zakładam je też zawsze na tył, ale z przodu się u mnie nie sprawdzają. No i nic mnie tak nie wkurza jak wszechobecny pył z nich. NA naklejkach, ciuchach, w aucie itp:)
Ale nie hamują źle, to fakt!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2018, 17:43

UE zaczyna się dobierać do d...y zarówno pylącym klockom jak i oponom :lol:
Tzw. PM 2.5 gate :D
Pójdzie Ferodo w odstawkę niebawem :strach:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 cze 2018, 1:59

Szczegółowe wyniki z dwóch pierwszych rund i punktacja sezonowa: https://mc2018.nickesh.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 cze 2018, 7:23

zajefajne :winner:

thx Nickesh !!!! :kciuk:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
booschie
Posty: 300
Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

06 cze 2018, 7:58

nickesh v2.0 pisze:Szczegółowe wyniki z dwóch pierwszych rund i punktacja sezonowa: https://mc2018.nickesh.pl


Bomba!

Może chcielibyśmy podpiąć to pod oficjalną stronę miatachallenge.pl, bo tam pusto. Jest tez kilka innych stron bez treści no i licznik nieaktualny - bo odlicza do Jastrzębia. Można jakoś pomóc?
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
Awatar użytkownika
Krzych
Donator
Donator
Posty: 492
Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
Model: NC
Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
Lokalizacja: Gorlice/Małopolska

06 cze 2018, 8:16

nickesh v2.0 pisze:Szczegółowe wyniki z dwóch pierwszych rund i punktacja sezonowa: https://mc2018.nickesh.pl
Super robota!
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 cze 2018, 9:00

Alex pisze:zajefajne :winner:
Działa u Alexa! :winner:
booschie pisze:Może chcielibyśmy podpiąć to pod oficjalną stronę miatachallenge.pl, bo tam pusto. Jest tez kilka innych stron bez treści no i licznik nieaktualny - bo odlicza do Jastrzębia. Można jakoś pomóc?
Można tam na razie dać linka. Ulepszaniem samej strony miatachallenge.pl zajmiemy się zimą. Przed Ułężem chcę jeszcze poprawić appkę mc.nickesh.pl.

A wracając do rankingu sezonowego...

Jak widzicie, wyniki z rundy 1. na Silesii dość znacznie się zmieniły w stosunku do tego, co ogłosiliśmy podczas zakończenia zawodów. To był ostatni raz, kiedy pozwoliliśmy, żeby to ludzie odpowiadali za notowanie czasów okrążeń, a nie komputer.

Większość z Was wie, jak to wtedy wyglądało: Kuba ręcznie przepisywał czasy z bramki pomiarowej (Geparda) do appki (mc.nickesh.pl), a ja to wszystko po nim sprawdzałem. Mimo tej podwójnej weryfikacji popełniliśmy mnóstwo błędów, przeoczeń i pomyłek. Ogromna frekwencja na Silesii (2200 wykręconych okrążeń), wynikający z niej pośpiech i pomyłki z chipami (również po stronie zawodników) nie ułatwiły nam zadania.

Wzięliśmy więc Geparda za mordę i po dwóch miesiącach hackowania ich systemu dokopaliśmy się do danych źródłowych i odtworzyliśmy prawdziwy przebieg całych zawodów. Oprogramowaliśmy algorytmy przeliczające ponownie surowe dane z bramki pomiarowej i porównaliśmy je z wynikami przeliczonymi przez oprogramowanie Geparda w trakcie zawodów. Następnie po raz ostatni ręcznie przeanalizowaliśmy z Eweliną każde pojedyncze okrążenie z tych 2200. To, co obecnie widać na mc2018.nickesh.pl to bez wątpienia stan faktyczny - dokładnie takie pomiary wykonała nasza bramka pomiarowa Gepard.

Wynika z tego kilka zmian w rankingu rundy 1. (nawet na pozycjach pucharowych), a co za tym idzie, również korekty w rankingu sezonowym.
  • W klasie NB1.8/NC2.0 to Dżunior zdobył trzecie miejsce, wyprzedzając MiC-a o jedną dziesiątą sekundy w ostatniej sesji.
  • W kategorii SPEC1 trzecie miejsce zajął Booschie. Wcześniej omyłkowo przyznaliśmy je Pepegowi.
  • W klasie SPEC2 appka wyświetlała Haryyy'ego na drugiej pozycji, mimo że nie spełniał warunków kategorii SPEC2.

Za pomyłki w większości odpowiadam ja i Kuba. Przepraszamy za nie. Niemniej, wyciągnęliśmy z nich wnioski na przyszłość, ulepszyliśmy system (na Jatrzębiu nie pomylił się ani razu) i naprawiliśmy wszystkie dotychczasowe pomyłki. Dziś mamy pewność, że obecnie opublikowane wyniki są prawidłowe. To właśnie konieczność ich rzetelnego sprawdzenia spowodowała tak duże opóźnienie w publikacji rankingu sezonowego.

Jak wspomniałem, zweryfikowane wyniki z rundy 2. całkowicie pokrywają się z tym, co w ciągu dnia pokazywała appka. Wiem, że były przestoje w wyświetlaniu tych wyników na Waszych telefonach, ale jak już się zsynchronizowały, w wynikach nie było żadnych błędów, mimo tego, co kilka osób sugerowało mi w czasie zawodów i po nich. Wyniki ogłoszone podczas zakończenia zawodów były w 100% poprawne i pokrywają się z aktualnym, zweryfikowanym stanem na http://mc2018.nickesh.pl/ranking/race-results/2 (jedyna poprawka dotyczyła wymiany czipa, uszkodzonego przez zawodnika Error). Synchronizacja wyników z telefonami będzie poprawiona na 3. rundzie na Ułężu.

Od tej pory szczegółowy ranking z każdej rundy oraz ranking sezonowy będą publikowane automatycznie, zaraz po zakończeniu zawodów. Nie będziecie już musieli na nie czekać, obgryzając paznokcie ;)

Od 4. rundy ranking będzie aktualizowany na żywo, po każdym wykręconym okrążeniu. Dotyczy to również rankingu sezonowego! Będzie można go śledzić w trakcie zawodów.
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

09 cze 2018, 11:25

Ja jednak zaryzykowałbym tezę, że coś się gubi. Chyba, że na stronce nie prezentujecie wszystkich odczytów (ale zakładam, że taki jest zamysł żeby były wszystkie). Wnioskuję to po prostym porównaniu gdzie jeżdżąc wszystkie sesje mam 2 odczyty więcej od samochodu, którego na półtora sesji awaria wyłączyła z jazdy.
Pierwsza myśl taka, że może to folia na szybie - ale wtedy powinny mi wskoczyć jakieś głupie czasy w stylu 3-5 minut, a takich nie ma.
Bez napinki - ot co luźna rozkmina.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

09 cze 2018, 22:39

Jest tak jak podejrzewasz - nierealnie długie czasy okrążeń zostały odrzucone z wyników. Na Jastrzębiu chyba wszystkie powyżej 3 minut, czy jakoś tak.
Awatar użytkownika
Broonek
Donator
Donator
Posty: 441
Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

11 cze 2018, 14:48

Czołem Panowie,
Chyba niechcący dostałem sie do SPEC-a , ale niestety Migrena nie spełnia wymagań bo nie ma oplotu , więc zgłaszam to zanim będzie aferka :)
Czuwaj.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

12 cze 2018, 15:33

Ok, poprawione. Ktoś jeszcze?
Awatar użytkownika
ace
Donator
Donator
Posty: 562
Rejestracja: 03 kwie 2017, 22:35
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

12 cze 2018, 19:13

Podzielcie się doświadczeniem z odkupowaniem miejsca. Jak sprawa wygląda w praktyce? Nie ma problemu z odkupieniem miejsca po zawodniku MC i starcie w Open? Jak się wtedy rozliczyć?
NBFL 1.8 - Blues Beatdown | NC SPEC - Rocambolesco
Tyś tyś?
Awatar użytkownika
Rudy
Donator
Donator
Posty: 666
Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary I
Lokalizacja: Szczecin, Sandnes

12 cze 2018, 19:24

nickesh v2.0 pisze:Ok, poprawione. Ktoś jeszcze?


Chyba ja. Pisałem w tej sprawie na maila bo w zgłoszeniu prawdopodobnie wrzuciłem się do SPECa ale nie wiem czy dotarło.
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

12 cze 2018, 21:17

nickesh v2.0 pisze:Jest tak jak podejrzewasz - nierealnie długie czasy okrążeń zostały odrzucone z wyników. Na Jastrzębiu chyba wszystkie powyżej 3 minut, czy jakoś tak.


Jest sens tak robić? Pokazujcie wszystkie i utnie to jakiekolwiek dywagacje.
Realny powyzej 3 minut mialem jeden. To by oznaczalo że system odrzucil mi jakieś 10+ kółek. Przez folię na szybie?

P.S. dopiszcie mnie do Spec2 pla bo już sie kwalifikuję ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 cze 2018, 0:04

Podeślij mi swój raport z RaceChrono or it didn't happend ;)

Kwalifikacja do SPEC odbywa się przez formularz zgłoszeniowy (powinieneś oznaczyć, że jesteś spec, zapisując się na rundę) i weryfikację przez sędziego technicznego (aka Śluba). Zgłoś się, proszę, odprawie w sobotę, jeśli nie zaznaczyłeś tego w formularzu.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 cze 2018, 7:16

Broonek, bierzesz busa? :D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
mike
Donator
Donator
Posty: 501
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

13 cze 2018, 9:18

nickesh v2.0 pisze:Podeślij mi swój raport z RaceChrono or it didn't happend ;)

Kwalifikacja do SPEC odbywa się przez formularz zgłoszeniowy (powinieneś oznaczyć, że jesteś spec, zapisując się na rundę) i weryfikację przez sędziego technicznego (aka Śluba). Zgłoś się, proszę, odprawie w sobotę, jeśli nie zaznaczyłeś tego w formularzu.


Napisałem to w P.S. bo widziałem, że inni tutaj coś dopisywali ;) Mailowo też już zgłosiłem. Auto stało się 'Spec-approved' dopiero kilka dni temu, dlatego w formularzu nie mogłem tego jeszcze podać.

Co do RaceChrono - będę pamiętał, żeby na Ułężu mieć włączony na każdej sesji ;) (jak tylko zacznę dogadywać się z tym sprzętem).
Właśnie - to przy okazji - czy da się zrobić tak, że włączam nagrywanie bez oznaczenia punktów start/stop i dopiero np. po pierwszej sesji dodaję start/metę i ew. jakieś sekcje? Obecnie robię tak, że jak ruszam na sesję to klikam 'add start/stop point' czy jakoś tak i troszku to niewygodne.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 cze 2018, 10:33

Wystarczy, że rano otworzysz aplikacje, klikniesz wielki czerwony przycisk "Start" i zostawisz telefon w aucie na cały dzień. Po zawodach (albo w pierwszej przerwie) możesz dodać linie startu-mety i podział na sektory. Możesz je później usunąć i dodać jeszcze raz. Możesz edytować każdy pojedynczy. Wszystko możesz. RaceChrono za każdym razem zaktualizuje wszystkie twoje czasy okrążeń z całego dnia.
ODPOWIEDZ