Fotele Kubełkowe - ABC

Wszystko związane z cyklem Miata Challenge

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 26
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

06 lut 2019, 6:26

Hookie pisze:
05 lut 2019, 20:07
Ołtaż, przecież napisałem parę postów wyżej w dość dokładny sposób, razem z cenami, o fotelach do NB...
Widziałem Twój post i jak najbardziej wskazuje dwa fotele i mega opcje, jednak to chyba nie wszystkie możliwości co do foteli, stąd mój post :) Z tego co wiem bez problemu pasuje też Sparco Sprint oraz kolega powyżej również już napisał kolejny fotel. Być może jest tego więcej i można wybierać :)

Tak czy inaczej dzięki za wskazanie powyższych opcji w sklepach, dzięki temu wiem jakie szyny zamówić :)

Pozdr!
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
Awatar użytkownika
booschie
Posty: 276
Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

06 lut 2019, 7:38

Sabelt GT-090, rurowy, homologacja FIA. Koszt około 1000zł. Wchodzi na styk do NB (w boczkach rzeźbi „dolinkę” na wysokości ramienia, ale przez to szyba tak nie drży w czasie jazdy).
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
Awatar użytkownika
Rudzik
Posty: 71
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:00
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

06 lut 2019, 8:58

Bride low max k109 ztcw też wchodzą. Montował ktoś u siebie bimarco expert?
mutra
Donator
Donator
Posty: 2160
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lut 2019, 10:39

Ma ktoś u siebie Bimarco cobra2? One maja opcję wyboru mocowań bocznych i dolnych. Jak to jest rozwiązane w przypadku dolnego mocowania bo nie ma nigdzie zdjęć spodu fotela?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 1651
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: NA
Wersja: Racing Mongrel
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

06 lut 2019, 15:21

Chyba Kurak miał ten fotel w poprzedniej mazdzie, uderz do niego.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
mutra
Donator
Donator
Posty: 2160
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 lut 2019, 16:32

flatline pisze:
06 lut 2019, 15:21
Chyba Kurak miał ten fotel w poprzedniej mazdzie, uderz do niego.
:senkju:
Awatar użytkownika
Rudzik
Posty: 71
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:00
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

07 lut 2019, 13:33

Jestem już zdecydowany na mirco. Pytanie, który będzie bardziej fit na 180 cm/80kg? GT czy WRC?
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 534
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

07 lut 2019, 22:29

Jeszcze jest ST, który jest w siedzisku szerszy od GT
LILIPUTEK - zrodzony z największej miłości
Awatar użytkownika
Rudzik
Posty: 71
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:00
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

08 lut 2019, 8:33

ST według info na stronie producenta jest przeznaczony dla osób o wzroście między 180 a 200 cm i wadze do 100 kg. Czyli raczej dla osób o większych gabarytach.
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 26
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

08 lut 2019, 9:35

Wczoraj udało mi się zmierzyć fotel który ja mam u siebie: Sparco REV, w uszach 55 cm, w siedzisku 44 cm. Mieści się na styk, wgniatając delikatnie boczek seryjny.
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 1651
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: NA
Wersja: Racing Mongrel
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

08 lut 2019, 9:41

Mirco GT występuje chyba w 3 wariantach - zwykły, -S i -M o rożnej „tęgosci”. Warto obadać który będzie najlepszy. Ja mam GT i przy 185/67 jest wygodnie z dodatkowymi poduchami. Mierzyłem tez węższy, ale było mi już trochę ciasno.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 534
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

08 lut 2019, 21:45

Rudzik pisze:
08 lut 2019, 8:33
ST według info na stronie producenta jest przeznaczony dla osób o wzroście między 180 a 200 cm i wadze do 100 kg. Czyli raczej dla osób o większych gabarytach.
Ja mam 176 cm i ST mi leży. Przelotki górne pasują. A jak się mierzyłem do GT to trochę był mi wąski ale oczywiście wszystko zależy od budowy ciała. Najlepiej jest mierzyć.
LILIPUTEK - zrodzony z największej miłości
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2680
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

11 lut 2019, 17:12

Szanowni Państwo, jakaś propozycja niedrogich pasów szelkowych 4 pkt z homogolacją drogową? Chyba pasy szelkowe są tak ściśle związane z fotelami, że nie ma co wydzielać tematu?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Styczeń 2019 - obecnie: NB 1.6 RIP silnik 1.8 146 KM - Hejka 2.0
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 534
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

11 lut 2019, 17:24

Chyba jedyne (z tych konkretnych) z homologacją drogową. Chyba.
Załączniki
OMP.jpg
OMP.jpg (70 KiB) Przejrzano 772 razy
LILIPUTEK - zrodzony z największej miłości
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2680
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

11 lut 2019, 17:43

Dzięki, a podasz proszę nazwę i model? A może nie warto brać takich z homologacją drogową? Jeśli nie warto, to co jest fajnym, polecanym i niedrogim modelem?

Myślicie, że warto się w ogóle przejmować homologacją drogową pasów, skoro kubeł i tak jej nie ma? w sumie oryginalne pasy nie będą demontowane jak tak myślę, więc... pasy akurat są na legalu - nawet jeśli nie działają z kubłem, dobrze rozumuję?

Zastanawiam się jak to jest w przypadku kontroli Policji. Zakładam, że "zależy na kogo trafisz". Torową NB planuję dojeżdżać na tor i prawdę mówiąc wolałbym unikać zatargów z "Panem władzą".
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Styczeń 2019 - obecnie: NB 1.6 RIP silnik 1.8 146 KM - Hejka 2.0
mutra
Donator
Donator
Posty: 2160
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lut 2019, 20:05

schrott robi pasy z homologacją drogową , podobnie takata tyle że to inne pieniądze niestety. Nie wiem jak to teraz w Polsce wygląda ale "zdroworozsądkowo" hologacja drogowa pasów służy temu żeby każdy mógł cię szybko wyciągnąć z auta w razie wypadku - rajdowe pasy nie mają homologacji drogowej ze względu na zapięcie a nie dlatego, że są mniej bezpieczne.
Tutaj w UK natańsze 4 punktowe z homologacją drogową kosztują jakieś 35GBP. W MOSSie można je nabyć
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 1359
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: NC FL
Lokalizacja: Wrocław

11 lut 2019, 20:05

Powyższe pasy to OMP 4M. Przesiadłem się na dokładnie takie z typowych szelek 3". Generalnie polecam jak ktoś planuje jeździć także daily w kuble bo:
+ zapięcie i odpięcie się w pasy jest dużo szybsze, bardziej komfortowe itp
+ są o wiele lżejsze i zarazem wygodniejsze co ma znaczenie przy masie ciała 65kg i braku amortyzującej tkanki tłuszczowej :)
- trzymają trochę gorzej niż szelki 3" ale nadal jest to niebo a ziemia między seryjnym fotelem/pasem

Przy zakupie należy zwrócić uwagę na mocowanie pasów, najczęściej występują wersje bez karabinków na śruby oczkowe.
Auto takie samo jak żadne -> Czarny N. -> http://ujeb.se/CzarnyNiewolnik
Awatar użytkownika
Rudzik
Posty: 71
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:00
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

11 lut 2019, 23:29

Ja kupiłem pasy z centralną klamrą (a więc takie bez homo drogowej ), na razie czekają na zamontowanie bo szukam kubłów. Uznałem, że z takich będzie znacznie łatwiej wypiąć się "w razie wu" niż z takich w układzie "H". Kontrole policyjne świadomie pomijam :D
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 534
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

12 lut 2019, 5:19

Hookie pisze:
11 lut 2019, 17:43
Dzięki, a podasz proszę nazwę i model? A może nie warto brać takich z homologacją drogową? Jeśli nie warto, to co jest fajnym, polecanym i niedrogim modelem?
Tak jak napisał Irek pasy szelkowe OMP 4M o szerokości 3 cale (biodrowe 2'') 4 punktowe. Pasy posiadają homologację drogową ECE jako jedne z nielicznych 3 calowych. Cena ok. 600 zł z karabińczykami i śrubami.
Myślę, że jak już kupować to z homologacją drogową, skoro jest taka możliwość i relatywnie nie są drogie.
A fotel? są w ogóle jakieś z homologacją drogową? nie wiem, nie spotkałem się - może ktoś ma wiedzę na ten temat?
LILIPUTEK - zrodzony z największej miłości
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 26
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

12 lut 2019, 6:32

Że się tak wtrącę w rozmowę o pasach i chwilowo wrócę do foteli: ktoś wie czy Sparco Sprinta (czyli dolno mocowanie fotela) da się połączyć z sankami z seryjnego fotela? Podejrzewam, że to byłaby najlepsza opcja na jak największe obniżenie kubła...
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1656
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues 1.8
Lokalizacja: Łódź/Przemyśl
Kontakt:

12 lut 2019, 8:23

da się
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
http://www.lukaszzawalski.pl fotografia ślubna, portretowa, sesje rodzinne, fotografia motoryzacyjna.
zapraszam!
zyzy
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2008, 10:15
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

14 lut 2019, 13:11

Ja kupiłem fotel Mirco - specjalnie zwężają uszy żeby wszedł do Miaty NB, maja obcykany temat, fajny lekki fotel z laminatu. Problem jest montaż tak aby fotel był jak najniżej, kosztuje to trochę kombinowania i spawania :) do tego pasy OMP 3" z homologacją, ale obecnie kupiłbym z centralna klamrą, wygodniejsze w użyciu ale nie maja drogowej homologacji tylko FIA.
PS.
Mam dwa komplety MOMO niebieskie 2,5 cala z homologacją, nówki sztuki w pudełkach propozycje ceny na priv bo leżą i się kurzą
Załączniki
20180928_115503.jpg
20180928_115503.jpg (3.61 MiB) Przejrzano 590 razy
mx5 10th Anniversary
mike
Donator
Donator
Posty: 475
Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
Model: NC
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Katowice

14 lut 2019, 14:06

Rudzik pisze:
08 lut 2019, 8:33
ST według info na stronie producenta jest przeznaczony dla osób o wzroście między 180 a 200 cm i wadze do 100 kg. Czyli raczej dla osób o większych gabarytach.
Zawsze możesz doregulować poduchami. Lepiej żeby fotel był szerszy niż na styk. Ja wziąłem na styk i już wiem, że będę żalował w long-runie.
Awatar użytkownika
Rudzik
Posty: 71
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:00
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

14 lut 2019, 14:31

Dzięki za cenne info. Wezmę to pod uwagę. Reasumując, bez wycieczki do Skoczowa i przymiarki się nie obejdzie. :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 709
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

14 lut 2019, 14:44

zyzy pisze:
14 lut 2019, 13:11
Ja kupiłem fotel Mirco - specjalnie zwężają uszy żeby wszedł do Miaty NB
Hej, a który konkretnie model?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
mutra
Donator
Donator
Posty: 2160
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 lut 2019, 15:52

zyzy pisze:
14 lut 2019, 13:11
Ja kupiłem fotel Mirco - specjalnie zwężają uszy żeby wszedł do Miaty NB, maja obcykany temat, fajny lekki fotel z laminatu. Problem jest montaż tak aby fotel był jak najniżej, kosztuje to trochę kombinowania i spawania :) do tego pasy OMP 3" z homologacją, ale obecnie kupiłbym z centralna klamrą, wygodniejsze w użyciu ale nie maja drogowej homologacji tylko FIA.
PS.
Mam dwa komplety MOMO niebieskie 2,5 cala z homologacją, nówki sztuki w pudełkach propozycje ceny na priv bo leżą i się kurzą
napisz który masz zamontowany i co przerabiałeś w aucie żeby siedział nisko
Awatar użytkownika
McTwist
Posty: 94
Rejestracja: 03 mar 2018, 13:47
Model: NA
Wersja: 1990 Miata
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2019, 20:12

A to może ja z innej beczki spytam, jakie trzeba kupić haki do mocowania pasów w tunelu środkowym na miejscu wpięcia pasów seryjnych w miacie NA. Chodzi mi o średnice śruby.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1990 NA Mazda MX-5 MIATA
Awatar użytkownika
Liliputek
Donator
Donator
Posty: 534
Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
Model: ND
Wersja: Freedom plus
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

14 lut 2019, 20:49

1. Płytka z nakrętką do mocowania pasów.
Do wspawania.
Gwint 7/16 cala.
Wymiary 65mm x 65mm
Grubość: 3mm
Zgodna z załącznikiem J.

2. Śruba oczkowa do mocowania pasów.
Śruba oczkowa
Gwint: 7/16m
Długość gwintu: 20 mm
Zgodna z załącznikiem J.
LILIPUTEK - zrodzony z największej miłości
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 26
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

19 lut 2019, 9:55

mutra pisze:
14 lut 2019, 15:52
zyzy pisze:
14 lut 2019, 13:11
Ja kupiłem fotel Mirco - specjalnie zwężają uszy żeby wszedł do Miaty NB, maja obcykany temat, fajny lekki fotel z laminatu. Problem jest montaż tak aby fotel był jak najniżej, kosztuje to trochę kombinowania i spawania :) do tego pasy OMP 3" z homologacją, ale obecnie kupiłbym z centralna klamrą, wygodniejsze w użyciu ale nie maja drogowej homologacji tylko FIA.
PS.
Mam dwa komplety MOMO niebieskie 2,5 cala z homologacją, nówki sztuki w pudełkach propozycje ceny na priv bo leżą i się kurzą
napisz który masz zamontowany i co przerabiałeś w aucie żeby siedział nisko
podbijam, też się chętnie dowiem jaka to przeróbka :)
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 2680
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: ND
Wersja: 2.0 Club
Lokalizacja: Katowice

19 lut 2019, 11:23

Mirco WRC + seryjna szyna fotela z NB.

Jak dużo niżej się w nim siedzi, niż w fotelu z NBfl? Chcę odsunąć nogi od seryjnej kierownicy.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni nr 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
Kwiecień 2018 - obecnie: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Styczeń 2019 - obecnie: NB 1.6 RIP silnik 1.8 146 KM - Hejka 2.0
ODPOWIEDZ