Fotele Kubełkowe - ABC
Moderator: Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Serio, nie widzę tematu dot. kubłów, który żyje, a przydałby się chyba jeden zbiorczy. Jeśli moderator uzna inaczej, proszę o przeniesienie...
Najtańsza opcja kubła regulowanego przód-tył do NB, w którym siedzi się nisko, to...? Co oprócz samego kubła należy kupić? Mocowanie do podłogi i prowadnice? Skąd najlepiej, jakie?
Najtańsza opcja kubła regulowanego przód-tył do NB, w którym siedzi się nisko, to...? Co oprócz samego kubła należy kupić? Mocowanie do podłogi i prowadnice? Skąd najlepiej, jakie?
Ostatnio zmieniony 08 lut 2019, 10:13 przez Hookie, łącznie zmieniany 1 raz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Spokojnie, spokojnie rollka i harness to inny temat, znany mi już jako tako. o kubłach mniej u nas się jakby mówi, stąd ten temat - nie wiem co wybrać i jak to można skutecznie zamontować.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Kurde - w sumie warto by popełnić temat:
Samochód na MC - co trzeba mieć, co warto mieć, a co powinno się rozważyć...
Tylko, czy ktoś się pisze na napisanie czegoś takiego?
(ja ogarnę tak, by było zawsze na górze)
Samochód na MC - co trzeba mieć, co warto mieć, a co powinno się rozważyć...
Tylko, czy ktoś się pisze na napisanie czegoś takiego?
(ja ogarnę tak, by było zawsze na górze)
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Podobny temat w skrócie ujęty jest na stronie MC. Fajnie by było może coś takiego tu stworzyć, z odnośnikami do tematów "technicznych" stricte związanych też z MC, gdzie rozwijałaby się dyskusja.
Mi brakuje tematu jednoznacznego o kubłach i szelkach głównie. Na dobrą sprawę inne kwestie rozwiązywane są już w tematach zbiorczych o zawieszeniu / hamulcach itp. Nie ma sensu oczywiście duplikować treści, ale z takiej "encyklopedii wiedzy" można linkować do konkretnych tematów, gdzie można znaleźć odpowiedź na dane pytanie i ew. założyć tematy uzupełniające.
Ja wciąż nie wiem do końca jak to z tym kubłem jest jednoznacznie. Wiem, że można na stałe - najłatwiej, wiem że można na szynie (wyżej i trudniej), ale żeby to w jednym miejscu było jakoś jasno opisane, to ciężko. A do 1 rundy MC 2019 coraz bliżej. Dobrze, że choć opony mam.
Mi brakuje tematu jednoznacznego o kubłach i szelkach głównie. Na dobrą sprawę inne kwestie rozwiązywane są już w tematach zbiorczych o zawieszeniu / hamulcach itp. Nie ma sensu oczywiście duplikować treści, ale z takiej "encyklopedii wiedzy" można linkować do konkretnych tematów, gdzie można znaleźć odpowiedź na dane pytanie i ew. założyć tematy uzupełniające.
Ja wciąż nie wiem do końca jak to z tym kubłem jest jednoznacznie. Wiem, że można na stałe - najłatwiej, wiem że można na szynie (wyżej i trudniej), ale żeby to w jednym miejscu było jakoś jasno opisane, to ciężko. A do 1 rundy MC 2019 coraz bliżej. Dobrze, że choć opony mam.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
A więc tak:
mocowanie główne do podłogi, na cztery śruby od fabrycznych foteli, potem mocowanie boczne fotela do dolnego mocowania i do fotela - też na cztery śruby. Ważne aby śruby były o wytrzymałości 8.8. I fotel bezpiecznie zamontowany. Pasy np 4-pkt dolne wpina się do miejsc po pasach fabrycznych a górne... no właśnie i tu jest cała sprawa. Jeżeli ktoś ma rollbar czy klatkę nie ma problemu ale jak zrobić bez tych udogodnień? Jedyne rozwiązanie to wpiąć się do tylnej belki, która jest zaraz za fotelami. A tu już trzeba własnej inwencji.
mocowanie główne do podłogi, na cztery śruby od fabrycznych foteli, potem mocowanie boczne fotela do dolnego mocowania i do fotela - też na cztery śruby. Ważne aby śruby były o wytrzymałości 8.8. I fotel bezpiecznie zamontowany. Pasy np 4-pkt dolne wpina się do miejsc po pasach fabrycznych a górne... no właśnie i tu jest cała sprawa. Jeżeli ktoś ma rollbar czy klatkę nie ma problemu ale jak zrobić bez tych udogodnień? Jedyne rozwiązanie to wpiąć się do tylnej belki, która jest zaraz za fotelami. A tu już trzeba własnej inwencji.
- Załączniki
-
- Tu trzeba znaleźć sposób na montaż pasów
- Belka ND.jpg (2.77 MiB) Przejrzano 11469 razy
-
- I do tego teraz fotel
- Mocowanie dolne w środku ND.jpg (2.8 MiB) Przejrzano 11469 razy
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
- flatline
- Donator
- Posty: 2236
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Wracając do oryginalnego pytaniaHookie pisze:Najtańsza opcja kubła regulowanego przód-tył do NB, w którym siedzi się nisko, to...? Co oprócz samego kubła należy kupić? Mocowanie do podłogi i prowadnice? Skąd najlepiej, jakie?
Chyba odpowiedzią będzie sparco sprint (i jego klony), wiele razy zakładany przez forumowiczów na fabrycznych szynach (mocowania dolne, jeśli mnie skleroza nie myli), co daje możliwość jeżdżenia przód-tył i nie wymaga mega rzeźby i wydatków. Dodatkowo, z powodu konstrukcji rurowej, siedzisko przyjemnie się zapada pod zawodnikiem, dając obniżenie czubka kasku
Na szelki najłatwiej polować na fb grupach, da się ustrzelić tanie z wygaśniętą homologacją.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Dlaczego sądzisz, że takie mocowanie nie jest bezpieczne?JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
Ponieważ to nie jest fabryczne miejsce przeznaczone do mocowania pasów, harnessbar jednak mocowany jest do śrub mocujących fabryczne pasy. Tak jak mówiłem - to tylko moje odczucie, mogę nie mieć racjiLiliputek pisze: ↑01 lut 2019, 6:18Dlaczego sądzisz, że takie mocowanie nie jest bezpieczne?JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2145
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Bez napinki, proszę PaństwaJozekLodz pisze: ↑01 lut 2019, 8:14Ponieważ to nie jest fabryczne miejsce przeznaczone do mocowania pasów, harnessbar jednak mocowany jest do śrub mocujących fabryczne pasy. Tak jak mówiłem - to tylko moje odczucie, mogę nie mieć racjiLiliputek pisze: ↑01 lut 2019, 6:18Dlaczego sądzisz, że takie mocowanie nie jest bezpieczne?JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
Jako, że i tu u nas słyszy się różne opinie, co innego tłumaczył mi człowiek budujący zawodowo klatki i rollbary, zamierzam się wybrać na konsultacje również do znajomego diagnosty i dowiedzieć jak się ma sprawa montażu szelek jak i przenoszenia pasów fabrycznych względem przepisów prawa. Jak się dowiem, to dam znać.
Tymczasem proszę o informację czy ktoś wsadził Mirco XL do NB? Bo w NA widziałem...
-
- Donator
- Posty: 2238
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ale tu nie trzeba pytać diagnosty, co nie ma homologacji drogowej nie jest dopuszczone do ruchu. Kubełki i 99% szelek nie maja. A nawet jak szelki z homo to beda przymocowane do czegos co nie ma homologacji.
Mocowanie szelek do seryjnej belki w NC ma już kilka osób i z powodzeniem to się sprawdza i nie sadze żeby było słabsze niż dokręcony harnessbar.
Mocowanie szelek do seryjnej belki w NC ma już kilka osób i z powodzeniem to się sprawdza i nie sadze żeby było słabsze niż dokręcony harnessbar.
Pozdrawiam, Danillo
- irekJ
- Donator
- Posty: 2730
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Chyba w dyskusji zostało użyte złe słowo "belka", mi się to kojarzy z ozdobnym style barem z NB.
W NC i ND to jest pełno prawny rollbar który ma solidne punkty mocowania z czego górne pokrywają się z mocowaniem ori pasów.
Mocowania szelek robi się na płytkach zgodnych z załącznikiem J/FIA które wytrzymują konkretne dzwony. Kwestia tylko aby zrobić to z głową. Osobiście z tym jeżdżę i akurat to nie budzi moich wątpliwości.
W NC i ND to jest pełno prawny rollbar który ma solidne punkty mocowania z czego górne pokrywają się z mocowaniem ori pasów.
Mocowania szelek robi się na płytkach zgodnych z załącznikiem J/FIA które wytrzymują konkretne dzwony. Kwestia tylko aby zrobić to z głową. Osobiście z tym jeżdżę i akurat to nie budzi moich wątpliwości.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dobra, to ja mam garść konkretów ze strony dwóch popularnych sklepów. Napisałem do Inter-Rally oraz RallyShop, gdyż mają nieco odmienny asortyment. Pytanie dotyczyło rozwiązania w wersji dla mojej NB - "im taniej, tym lepiej, żeby dało się regulować przód - tył".
W Inter-Rally zaproponowano mi:
1. Mocowanie przykręcane do podłogi (415 złotych)
https://inter-rally.pl/product-pol-2971 ... -MX-5.html
2. Do tego mocowanie boczne, które trzyma fotel (99 złotych)
https://inter-rally.pl/product-pol-6150 ... oczne.html
3. Szyny umożliwiające regulację (184 złote)
https://inter-rally.pl/product-pol-838- ... o-ECO.html
4. Fotel Bimarco Cobra II (580 złotych)
https://inter-rally.pl/product-pol-596- ... ra-II.html
Łącznie: 1228 złotych
W RallyShop wyszło dużo taniej:
1. Dedykowane mocowania do oryginalnych szyn (126 złotych)
https://fotelemirco.pl/p198,mocowanie-f ... o-mx5.html
2. Fotel Mirco MX5 (812 złotych)
https://fotelemirco.pl/p177,fotel-mirco-mx5.html
Łącznie: 938 złotych
W Inter-Rally zaproponowano mi:
1. Mocowanie przykręcane do podłogi (415 złotych)
https://inter-rally.pl/product-pol-2971 ... -MX-5.html
2. Do tego mocowanie boczne, które trzyma fotel (99 złotych)
https://inter-rally.pl/product-pol-6150 ... oczne.html
3. Szyny umożliwiające regulację (184 złote)
https://inter-rally.pl/product-pol-838- ... o-ECO.html
4. Fotel Bimarco Cobra II (580 złotych)
https://inter-rally.pl/product-pol-596- ... ra-II.html
Łącznie: 1228 złotych
W RallyShop wyszło dużo taniej:
1. Dedykowane mocowania do oryginalnych szyn (126 złotych)
https://fotelemirco.pl/p198,mocowanie-f ... o-mx5.html
2. Fotel Mirco MX5 (812 złotych)
https://fotelemirco.pl/p177,fotel-mirco-mx5.html
Łącznie: 938 złotych
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Elementy można oczywiście zakupić i to jest chyba najłatwiejsze w tej całej zabawie. Problemy zaczynają się gdy trzeba to zamontować. Mocowanie dolne jeżeli jest dedykowane jest ok (oczywiście nie dotyczy to ND bo i dedykowane wymaga przeróbki) ale z pasami to już nie tak prosto. Wszystko aluminiowe, miejsca mało, jeżeli jeszcze chcemy estetyki to już w ogóle ciężko. I jeżeli chce się zrobić tak jak Irek pisze zgodnie z załącznikiem J art 253 to naprawdę trzeba się napocić. Przynajmniej jeżeli chodzi o ND. Ja walczę z tym od grudnia i powoli końcówka ale z pewnością nie jest to takie hop siup.
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
-
- Donator
- Posty: 2238
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Tak sobie nazwalem ten element konstrukcji rollbarairekJ pisze: ↑01 lut 2019, 18:18Chyba w dyskusji zostało użyte złe słowo "belka", mi się to kojarzy z ozdobnym style barem z NB.
W NC i ND to jest pełno prawny rollbar który ma solidne punkty mocowania z czego górne pokrywają się z mocowaniem ori pasów.
Mocowania szelek robi się na płytkach zgodnych z załącznikiem J/FIA które wytrzymują konkretne dzwony. Kwestia tylko aby zrobić to z głową. Osobiście z tym jeżdżę i akurat to nie budzi moich wątpliwości.
Pozdrawiam, Danillo
Czy są jakieś realne alternatywy dla foteli mirco? Szukam czegoś na mmc do nb i po przeczytaniu wszystkich wątków dotyczących foteli taki właśnie nasuwa mi się obraz. Czy można mówić o fotelu mirco mx5 jako "dedykowanym" fotelu do Mazdy na mmc? Zdaję sobie sprawę, że może to być lekkie nadużycie ale powiedzmy czy dla osoby 180 cm/80 kg nie jest to pierwszy wybór? Wspomniane wyżej sparco sprinty mają konstrukcję rurową, która ponoć nie jest zbyt bezpieczna w razie wypadku. Z riserczu wynika, że mirco potem długo nic, i wskakują fotele za parę k. Są jeszcze bimarco cobra i expert. Zwłaszcza te drugie zbierają dobre opinie. Montował je ktoś w macie? No name nie biorę pod uwagę.
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Wydaje mi się, że kubły nie potrzebują homologacji - jak szukałem swojego to ten temat nigdzie mi się nie przewinął. Gorzej jak w fotelu miałeś poduszkę powietrzną - a tych demontować nie wolno więc wtedy jest to niezgodne z przepisami. Co do pasów to:Danillo pisze: ↑01 lut 2019, 11:42Ale tu nie trzeba pytać diagnosty, co nie ma homologacji drogowej nie jest dopuszczone do ruchu. Kubełki i 99% szelek nie maja. A nawet jak szelki z homo to beda przymocowane do czegos co nie ma homologacji.
Mocowanie szelek do seryjnej belki w NC ma już kilka osób i z powodzeniem to się sprawdza i nie sadze żeby było słabsze niż dokręcony harnessbar.
- zapinane tradycyjnie -> mają homologacje
- zapinane na 'oczko' (czyli te które tygryski lubią najbardziej) - nie mają homologacji drogowej, mają FIA. Wtedy trzeba zostawić też pas oryginalny, żeby było wszystko legit.
Zupełnie się nie zgadzam. Nie wiem skąd to przeświadczenie, że:JozekLodz pisze: ↑31 sty 2019, 22:46Mocowanie pasów do tej "belki" to moim zdaniem mało bezpieczny półśrodek, jak się mylę to na pewno ktoś poprawi
Jeśli nie rollbar to chociaż harnessbar i mocowanie pasów do niego. Od siebie jeszcze dorzucę, że w miacie nie sprawdzają się pasy 3-punktowe(nie ma gdzie ich zamocować).
- harnessbar przykręcony na dwie śrubki jest gites
- coś przyspawane przez dobrego fachowca do fabrycznego rollbara będzie gorsze.
Jeżeli już robimy stopniowanie co lepsze/co gorsze - to prędzej harness bar tutaj wypada słabo
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
-
- Donator
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 wrz 2016, 9:41
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Katowice
Czytanie ze zrozumieniemLiliputek pisze: ↑04 lut 2019, 17:49W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
Miałem dokładnie to na myśli, że jeżeli chcesz mieć pasy 4-6pkt i z homologacją to musisz mieć zapinanie 'klasyczne' - a to jest do d*** w long termie.
Więc trzeba iść w zapinanie na 'oczko' ale te już homologacji drogowej nie mają
Ciekawe jak to wygląda w praktyce w przypadku kontroli policji. O ile jadąc na przegląd można wywalić kubeł /pasy i zastąpić je stockowymi to coś nie chce mi się wierzyć, że każdy zawodnik mmc dojeżdża na tor lawetą. mowa oczywiście o pasach z centralną klamrą, które w znakomitej większości przypadków nie mają homo drogowej
W praktyce zależy od humoru policjanta, generalnie do miat mają zazwyczaj pozytywne nastawienie. A co do przeglądów... zaraz tam demontować wiadomo jak to wygląda w naszym kraju.Rudzik pisze: ↑05 lut 2019, 15:03Ciekawe jak to wygląda w praktyce w przypadku kontroli policji. O ile jadąc na przegląd można wywalić kubeł /pasy i zastąpić je stockowymi to coś nie chce mi się wierzyć, że każdy zawodnik mmc dojeżdża na tor lawetą. mowa oczywiście o pasach z centralną klamrą, które w znakomitej większości przypadków nie mają homo drogowej
- Liliputek
- Donator
- Posty: 996
- Rejestracja: 19 cze 2016, 22:14
- Model: ND
- Wersja: Freedom plus
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
mike pisze: ↑05 lut 2019, 9:56Czytanie ze zrozumieniemLiliputek pisze: ↑04 lut 2019, 17:49W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
Miałem dokładnie to na myśli, że jeżeli chcesz mieć pasy 4-6pkt i z homologacją to musisz mieć zapinanie 'klasyczne' - a to jest do d*** w long termie.
Więc trzeba iść w zapinanie na 'oczko' ale te już homologacji drogowej nie mają
No i po analizie zrozumiałem co autor miał na myśli. Teraz się zgadzam, że nie ma pasów w układzie X z przekręcaną centralną klamrą. Jednakże jest dostępny pas (co też jest rzadkością) w układzie H ze środkowym przyciskiem, który posiada homologację drogową (to ten z mojego wcześniejszego linku).
I zapanowała pełna zgoda...
LILIPUTEK - z miłości do jazdy
-
- Donator
- Posty: 2238
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie do końca: https://www.rallyshop.pl/index.php?p232 ... iii-fe-asmmike pisze: ↑05 lut 2019, 9:56Czytanie ze zrozumieniemLiliputek pisze: ↑04 lut 2019, 17:49W większości internetowych sklepów są dostępne, koszt ok.600 zł.
https://www.rallyshop.pl/index.php?p144 ... -racing-4m
Miałem dokładnie to na myśli, że jeżeli chcesz mieć pasy 4-6pkt i z homologacją to musisz mieć zapinanie 'klasyczne' - a to jest do d*** w long termie.
Więc trzeba iść w zapinanie na 'oczko' ale te już homologacji drogowej nie mają
Ale nie ma jak w mx5 ich przymocować zgodnie z drogowa specyfikacja auta.
Pozdrawiam, Danillo
Czy ktoś z doświadczenia może zaproponować fotele do NB, które mieszczą się na szerokość bez względnej przeróbki boczków? Myślę, że to byłaby przydatna informacja, bo akurat sam szukam foteli pod MC do auta
- NA Canada
- NB 1.8 TrackDay edition
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition
- NB 1.8 TrackDay edition
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition
Mirco MX5, z mocowaniem Cybula po stronie kierowcy dotyka boczka drzwi ale mieści się. Polecam, dobrze trzyma, cena całkiem przystępna.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3405
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ołtaż, przecież napisałem parę postów wyżej w dość dokładny sposób, razem z cenami, o fotelach do NB...
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba