Strona 1 z 3

Miata - miniChallenge 2013

: 05 kwie 2013, 16:57
autor: himber
Obrazek

[URL=http://www.miataminichallenge.pl]www.miataminichallenge.pl[/URL]


Miata - miniChallenge 2013

1. CEL I CHARAKTER IMPREZY:
Celem imprezy jest podnoszenie bezpieczeństwa w ruchu przez doskonalenie umiejętności prowadzenia samochodu oraz promocja najpopularniejszego roadstera na Świecie Mazdy MX-5. Impreza składa się z rund, które są odrębnymi zawodami. Punkty zebrane w poszczególnych rundach dają klasyfikację sezonową „Miata – miniChallenge 2013”. Terminy kolejnych rund oraz wyniki podawane będą na stronie internetowej imprezy (www.mx-5.pl).

2. ORGANIZATOR:
Organizatorem imprezy jest Klub MX-5 Polska we współpracy z współorganizatorami poszczególnych rund.

3. DOPUSZCZONE SAMOCHODY:
Do startu w imprezie dopuszcza się wszystkie samochody marki MAZDA model MX-5 zarówno wolnossące jak i doładowane (turbo/kompresor) posiadające ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC. Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę z ważną legalizacją oraz apteczkę. Dodatkowym warunkiem dopuszczenia auta jest brak wycieków oleju i płynu z układu chłodzenia. Podczas imprezy zabrania się używania urządzeń ogrzewających opony.

4. TERMINARZ RUND:
Organizator w sezonie 2013 planuje zorganizowanie następujących rund:
 Runda 1 – TOR LUBLIN – 18 maja
 Runda 2 – TOR BIŁGORAJ – 22 czerwca
 Runda 3 – TOR KIELCE – 27 lipca
 Runda 4 – TOR LUBLIN – 10 sierpnia
 Runda 5 – LOTNISKO UŁĘŻ – 21 września

5. WPISOWE i ZGŁOSZENIA:
Kilka tygodni przed daną rundą organizator będzie umieszczał o niej informację na stronie www.mx-5.pl wraz z limitem aut jakie mogą wystartować oraz minimalną ilością aut pozwalającą na zorganizowanie rundy. Aby zapisać się na rundę, należy zgłosić chęć uczestnictwa pod umieszczoną informacją oraz uiścić opłatę wpisową w podanym terminie.

6. PRZEBIEG RUNDY:
1. Uczestnicy pokonują trasę próby typu „RallySprint” (jazda na czas), startując z wyznaczonego miejsca (start stacjonarny lub lotny).
2. Uczestnicy startują wg kolejności ustalonej przez organizatora na podstawie numerów startowych.
3. Na rundzie będzie wyznaczona min. 1 próba typu „RallySptint”. Ilość przejazdów próby lub prób określa organizator (standardowo przyjmuje się 3-krotny przejazd z pomiarem czasu każdej z prób). Przed jazdą na czas wykonany jest min. 1 przejazd zapoznawczy w kolumnie za organizatorem lub min. 1 samodzielny przejazd zapoznawczy. Do wyników brane są pod uwagę dwa najlepsze mierzone czasy danej próby (najniższa suma punktów karnych) nie uwzględniając przejazdów zapoznawczych. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zasad oraz przebiegu rundy.
4. Nieukończenie lub nie sklasyfikowanie w danej próbie lub próbach powoduje, iż zawodnik będzie sklasyfikowany w zawodach wg ilości ukończonych prób.
5. Surowo zakazana jest jazda w kierunku przeciwnym do wyznaczonej próby. Za takie przewinienie organizator ma prawo nałożyć kary na uczestnika do wykluczenia z rundy włącznie.
6. Przed rozpoczęciem przejazdów na czas, organizator może wyznaczyć odcinek testowo-treningowy, na którym uczestnicy będą mogli doskonalić swoją technikę jazdy. Przejazdy doskonalące technikę jazdy będą trwały zgodnie z harmonogramem imprezy. O kolejności startu i ilości dozwolonych przejazdów decyduje organizator.
7. Na próbach dopuszcza się obecność pilota. Kierowca oraz pilot muszą jechać z zapiętymi pasami bezpieczeństwa. . W imprezie nie ma obowiązku posiadania pilota.
8. Jednym samochodem w ramach jednej opłaty startowej może startować maksymalnie dwóch zgłoszonych kierowców, w takim przypadku suma ilości ich przejazdów jest równa ilości przejazdów pojedynczego kierowcy.

7. PODZIAŁ NA KLASY:
Organizator na sezon 2013 wyznaczył następujące klasy:
1. MX-5 wolnossące
2. MX-5 doładowane (turbo/kompresor)

Na danej rundzie warunkiem utworzenia klasy jest zgłoszenie minimum 3 aut spełniających kryteria klasy. W innym przypadku klasy będą łączone.

8. PUNKTACJA RUNDY:
1 sekunda jazdy - 1 pkt karny
1 przewrócony słupek - 5 pkt karnych
potrącenie 1 elementu szykany - 5 pkt karnych - szykana składa się z od 2 do 5 elementów
ominięcie, skrócenie próby - 100 pkt karnych

9. KLASYFIKACJA SEZONU:
Organizator w sezonie 2013 nada następujące tytuły:
PODSTAWOWE:
 Mistrz MX-5 wolnossące
 I Vice-mistrz MX-5 wolnossące
 II Vice-mistrz MX-5 wolnossące
 Mistrz MX-5 doładowane
 I Vice-mistrz MX-5 doładowane
 II Vice-mistrz MX-5 doładowane

DODATKOWE:
 Mistrzyni MX-5
 Mistrz MX-5 szybkości
 Mistrz MX-5 powtarzalności czasów przejazdu
 Mistrz MX-5 poprawy czasów przejazdu
 Mistrz MX-5 stosunku mocy do miejsca
 Mistrz MX-5 driftu
 Mistrz MX-5 duch walki
 Mistrz MX-5 fair play
 Mistrz MX-5 najlepszy tuning
 Mistrz MX-5 najładniejsze auto

Uczestnik, który uzyskał jeden z tytułów podstawowych nie jest klasyfikowany podczas przyznawania tytułów dodatkowych.

Do klasyfikacji sezonu zalicza się trzy najlepsze rundy uczestnika spośród wszystkich rozegranych.

Punktacja klasyfikacji sezonu w ramach tytułów podstawowych będzie prowadza według poniższego schematu miejsc uzyskanych w danych rundach:

Miejsce/Punkty 1/20 2/17 3/15 4/13 5/11 6/9 7/7 8/6 9/5 10/4 11/3 12/2 Dalsze/1

W przypadku jednakowej ilości punktów o miejscu zadecyduje większa liczba pierwszych, drugich, trzecich... miejsc w branych pod uwagę rundach. Gdy w opisany sposób nie będzie możliwe wyłonienie zwycięzcy, kierowcy zostaną sklasyfikowani wspólnie na tej samej pozycji.

10. NAGRODY:
W każdej rundzie wręczone zostaną puchary lub statuetki lub medale za trzy pierwsze miejsca w poszczególnych klasach oraz w klasyfikacji sezonowej. Inne nagrody będą uzależnione od sponsorów „Miata – miniChallenge 2013”.

11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ:
Uczestnik podpisując czytelnie wypełnione zgłoszenie do udziału w poszczególnej rundzie zobowiązuje się do podporządkowania się przepisom niniejszego regulaminu oraz zaleceniom i komunikatom wydanym przez organizatora.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody i zdarzenia spowodowane przez uczestników imprezy w stosunku do osób trzecich i ich mienia oraz w stosunku do uczestników imprezy. Dodatkowo wszelkie szkody spowodowane przez uczestników pokrywane są przez nich samych lub z ich polis ubezpieczeniowych.

Impreza ma charakter imprezy klubowej.

: 05 kwie 2013, 17:25
autor: Qbatron
To co ekipo, cieszymy sie?? :winner:

Dodam tylko ze watek ten zostal zalozony na potrzeby cieszenia sie inicjatywa. Zapisy na poszczegolne rundy beda sie odbywac w odpowiednich tematach.

: 05 kwie 2013, 17:49
autor: Kim Son San
Wzruszyłem się :winner:

A co z uczestnikiem, który w trakcie sezonu zmieni klasę z wolnossącego na FI albo na odwrót?

: 05 kwie 2013, 17:54
autor: majk
Brawo! :winner:

: 05 kwie 2013, 18:08
autor: matpilch
żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.

: 05 kwie 2013, 18:10
autor: Qbatron
matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.


Do zakwalifikowania sie wystarczy byc na 3 :)

W przyszlym roku moze sie uda porozrzucac rundy po calej polsce... :)

: 05 kwie 2013, 18:13
autor: majk
Qbatron pisze:
matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.


Do zakwalifikowania sie wystarczy byc na 3 :)

W przyszlym roku moze sie uda porozrzucac rundy po calej polsce... :)

Ty się tak nie ciesz, bo będziesz musiał mnie często gościć :twisted:

: 05 kwie 2013, 18:13
autor: matpilch
ehhh, szkoda no, bo to świetna sprawa i wszyscy od dawna czekaliśmy na coś takiego.

Qbatron pisze: po calej polsce...


jakbyśmy nie rozrzucali, to na ślunsku nic nie będzie, chyba, że pod auchanem w katowicach :roll:

: 05 kwie 2013, 18:18
autor: majkel
matpilch pisze:jakbyśmy nie rozrzucali, to na ślunsku nic nie będzie, chyba, że pod auchanem w katowicach

Zrobimy rundę w Brnie, będziecie mieli względnie blisko :mrgreen: Btw kartodrom w Tychach już nie działa ?

Po
eM

: 05 kwie 2013, 18:19
autor: matpilch
majkel pisze:nie działa ?


działa, ale nie nadaje się na miaty

: 05 kwie 2013, 18:23
autor: Dr.KoKoN
a tor w Wyrazowie? Chyba masz blisko? :) Jaram się sprawą generalnie :)))

: 05 kwie 2013, 18:27
autor: matpilch
Dr.KoKoN pisze:Chyba masz blisko?


mam i też nie polecam :mrgreen:

kurcze, a może ja jestem wybredny haha

: 05 kwie 2013, 18:27
autor: majkel
Dr.KoKoN pisze:a tor w Wyrazowie? Chyba masz blisko? :) Jaram się sprawą generalnie :)))

5 edycji, to ze 3 dyfry będą potrzebne :razz:

: 05 kwie 2013, 18:30
autor: Rockatansky
Mega! :kciuk:

: 05 kwie 2013, 18:34
autor: Kim Son San
matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.


To się nazywa miłość :mrgreen:

Dla Warszawy same dojazdy i powroty to niemal 1800km, bez samego bujania się po torze. Już się nie mogę doczekać :kciuk:

: 05 kwie 2013, 18:37
autor: himber
Co myślicie o obowiązkowych kaskach z możliwością wypożyczenia na miejscu?

: 05 kwie 2013, 18:38
autor: matpilch
himber pisze:Co myślicie o obowiązkowych kaskach z możliwością wypożyczenia na miejscu?


koniecznie.

: 05 kwie 2013, 18:39
autor: Qbatron
Ja po zastanowieniu stwierdzam ze wolalbym zakladac tylko tam gdzie absolutnie wymagaja tego wynajmujacy.

: 05 kwie 2013, 18:43
autor: Kim Son San
jeśli wymagać, to prędzej rollbar+kask chyba, niż sam kask

: 05 kwie 2013, 18:55
autor: polokokt
Hip Hip, hura :)

z mojej strony, dwie ale :)
1) szkoda ze pierwszy termin idealnie wstrzelił mi się w zaplanowany i zadatkowany urlop...
2) Co do kasku, to z jednej strony jestem za (bo mam i pewnie sam bym go założył na szybszym Ułężu). Z drugiej strony, nie ma co popadać w skrajność, gdy jazdy to będzie bardziej próba sprawnościowa bez dużych prędkości. A wymóg rollbara właściwie eliminuje pewnie 3/4 pasjonatów i chętnych właścicieli MXa.

Ale ogólnie fajnie że takie coś się odbędzie. Mam nadzieję że to nie jedyne pojeżdzawki i będzie coś "poza pucharem" :)

: 05 kwie 2013, 19:30
autor: R3D
matpilch pisze:żeby być na wszystkich rundach musiałbym przejechać 2988km.


Macieju nie pękaj :mrgreen: zorganizujemy wóz techniczny, coś w ten deseń: http://otomoto.pl/renault-mascott-pomoc-drogowa-laweta-na-2-auta-T3411396.html
i ogarniemy wszystkie rundy :mrgreen:

: 05 kwie 2013, 20:09
autor: remik
Kim Son San pisze:jeśli wymagać, to prędzej rollbar+kask chyba, niż sam kask


Pefnie, to już "prędzej" pełna klatka i kask FIA - to może z dwa samochody się znajdą :wink:

Imho, lepiej traktować ludzi dorosłych poważnie - oni wiedzą co im grozi przy ich stylu jazdy
i na danym poziomie rywalizacji, a stary kask motocyklowy kupiony za 30 pln (zgodny z regulaminem) i tak sam spadnie z głowy podczas rolki :wink:

: 05 kwie 2013, 20:44
autor: Hantkus
Super pomysł Karolku :cool:
Tylko czemu aż tak wschodnio?
Dlaczego nie zrobić jednej rundy u nas na Torze podczas Superoesu co :?: i może Bydgoszcz :?:
Można o tym podyskutować chyba co :grraauu:
Rozumiem podział na klasy, ale generalka musi BYĆ :twisted:
Postuluję wyrzucenie tego "mini" :lol:
Pomiar czasu na poważnie czy z łapy :turla:
Jak będzie padać to już widzę te obowiązkowe kaski w oem NBflach :grraauu:

Zapowiada się przednio :kciuk:

: 05 kwie 2013, 20:55
autor: remik
Hantkus pisze:Super pomysł Karolku :cool:
Tylko czemu aż tak wschodnio?


To samo pomyślałem, - raczej East miniChallenge 2013 :cry:

: 06 kwie 2013, 0:09
autor: Mayk
:winner: :kciuk: :onie:

: 06 kwie 2013, 8:00
autor: RS
Mnie zastanawia coś innego. Spotykamy się robimy kilka kółeczek. Łącznie 15 minut przejazdów czy może próby zajmują pół dnia, a drugie pół trenujemy? Jest już jakaś orientacyjna liczba chętnych, bo pewnie od tego tego to będzie zależne?

: 06 kwie 2013, 8:55
autor: Jaro
eh.... te terminy.... :cry:

: 06 kwie 2013, 14:10
autor: himber
Dr.KoKoN pisze: Jaram się sprawą generalnie :)


Oby nie zawczasu Śluba, regulamin w części 3 "DOPUSZCZONE SAMOCHODY" wyraźnie mówi:
...Dodatkowym warunkiem dopuszczenia auta jest brak wycieków oleju i płynu z układu chłodzenia...



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :kciuk:

: 11 cze 2013, 16:02
autor: himber
Kochane żuczki, po wyniki z rund (i nie tylko) zapraszam na [URL=http://www.miataminichallenge.pl]www.miataminichallenge.pl[/URL]


Obrazek

: 11 cze 2013, 19:51
autor: Chwiał
Ale wypas, po same cycki :slinotok: :kciuk: