Koniec MMC2013.... przed nami MMC2014

Wszystko związane z sezonem 2014 cyklu MiataMiniChallenge

Moderator: Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

20 lut 2014, 12:15

himber pisze:Swoje rady na tym poziomie zachowaj dla siebie. Stwierdzenie, że lepszym dla organizatora jest ten kto regularnie uczestniczy na imprezach jest bardzo krzywdzące i wymaga sporo opanowania, żeby kulturalnie odpisać na tak postawiony zarzut.


Oczywiście to było przejaskrawienie tematu, i dobrze o tym wiesz , ale chcieliśmy tutaj zwrócić uwagę na pewne nielogiczne rozwiązania w temacie frekwencji , więc nie ma się co unosić - tylko poprawić pewne rzeczy i będzie dobrze , peace ...

Odnośnie pomocy w organizacji to może porozmawiamy kiedyś w realu, i proszę nie przyrównuj kogoś kogo nie znasz osobiście do dzieci neostrady, bo to nie zawsze się sprawdza ...
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2014, 12:31

Himber, tak jak napisałem, na tym etapie w imprze (regulaminie) jest schizofrenia - profesjonalizacja ścigania vs. szkolenie umiejętności prowadzenia samochodu. Wiadomo, że jest grupa, która ma ciśnienie na wyniki i jest grupa, która chce pojeździć, a jak przy okazji się coś uda wykrzesać w tabeli, to będzie git.

Jednak pisanie o zdejmowaniu pasków, zapychaniu dolotów to lekka demagogia - pisałem o prostej, łatwo aplikowalnej zmianie... A przecież w "normalnych" zawodach też są ramowo określone pewne zasady, prawda?

Anyway, Himber ja osobiście przyjmę co będzie, bowiem wiem, gdzie jest moje miejsce w szeregu - nie będę kupował NB, czy NC, żeby mieć ABS dla tych paru sekund. Ale +3 sekundy na przejeździe w premii handicupu (czy jak to się zwie) za brak ABS bym nie pogardził ;)
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 lut 2014, 12:52

Jesli skonczy sie na jakims glosowaniu czy cos to moj glos brzmi: NIE dla 4/4

Tyle w temacie, argumenty kazdy ma swoje, Himber w zasadzie stworzyl ta serie wiec ma prawo zrobic jak mu sie podoba. Pomimo ze czesc zapisow mi sie nie podoba to i tak bede go nosil na rekach za sam pomysl na MMC.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2014, 13:54

himber pisze:Ciupas, bardzo boję się jeździć bez ABS. Nigdy nie jeździłem bez ABS. Nie umiem jeździć bez ABS. Na drugim łuku w Radomiu autem bez ABS śluby wpakowałem się w pobocze i opony. Mam traumę. Przy większej prędkości zrobiłbym sobie krzywdę. Chylę czoła przed tymi, którzy jeżdżą bez ABS. Szacun :winner: Serio, serio.

W dodatku po co mam jeździć bez ABS skoro mam w aucie ABS? Czego ma mnie to uczyć, skoro na co dzień nie zaznam takich warunków.Zaraz będziemy zapychać sobie doloty i wymagać przewoźnej hamowni, aby każdy miał 90KM bo tyle mocy ma kilka aut startujących. Tak jak Hantkus napisał. Paski wspomagania też zdejmujemy? A dlaczego jeździmy na różnych oponach? A zawieszenia nie powinniśmy mieć takich samych? Rollbar też takie sztywność, to niesprawiedliwe, że niektórzy go mają, a niektórzy nie. Dżunior dobrze napisał. Jak NC dostawało chłostę to wszystko było OK. Teraz właściciele NCków urośli w skill i już będzie im się kazało wyłączać ESP bo to nie fair.

Noooo bez przesady :).


+milion
Rules are made to be broken
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2014, 13:59

Qbatron pisze: Tyle w temacie, argumenty kazdy ma swoje, Himber w zasadzie stworzyl ta serie wiec ma prawo zrobic jak mu sie podoba. Pomimo ze czesc zapisow mi sie nie podoba to i tak bede go nosil na rekach za sam pomysl na MMC.


+z ust mi to wyjąłeś Kuba, gdyby nie Karol to ciula by było, dlatego nawet jeśli zdarzy nam się mieć inne zdanie to On ma ostateczny głos i KROPKA!
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, 16:16 przez Hantkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Rules are made to be broken
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

20 lut 2014, 14:10

Odnośnie 4/4, to myślę, że życie wymusi zmianę, bo moim zdaniem nie uzbiera się po prostu 40 aut na Jaszczombia na koniec sezonu. Ilu było w MMC 2013 zawodników, którzy pojechali wszystkie rundy? Jest to dodatkowo mało sprawiedliwe, bo decydować o udziale w finale może szczęście przy zapisach i wypadki losowe. Reasumując optuję za 3/4 :kciuk:

Alternatywnie może warto rozważyć dodatkowe zapisy dla tych, którzy są zdecydowani jeździć w całej serii (EAST lub WEST), tak żeby nie musieli obgryzać paznokci przy monitorze przed zapisami? Dodatkowa przepadająca w razie wtopy kaucja zmotywowałaby ludzi, żeby takich zapisów nie lekceważyć. Jak idziemy w stronę PRO to rozdzielmy po prostu tych którzy traktują to poważnie od tych, którzy chcą przyjechać na jedną rundę dla zabawy i preferujmy pierwszych przy zapisach...

Odnośnie ABSu, to chyba nikt go na co dzień nie wyłącza, a ESP już jak najbardziej tak, tym bardziej, że ESP w NC objada auto z mocy. Co więcej sposoby hamowania z i bez ABSu się mocno różnią, więc wyłączenie go na torze nie przełoży się na poprawę bezpieczeństwa na ulicy.

Himber czy na obecnym etapie przy 9 rundach, na 9 torach nadal jest miejsce na to to MINI w nazwie? ;-)
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 lut 2014, 14:42

A ja mam zupelnie inne pytanie, czy wyniki z MMC '13 sa lub beda gdzies w internetach?

W ogole cala strona MMC'13 albo jej zawartosc juz zaginely na zawsze? Z punktu widzenia sponsorow to slabe, bo nawet ktos kto rozwaza sponsoring, nie znajdzie nic na temat poprzedniej edycji...
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lut 2014, 15:03

himber pisze:Dobra koniec pitolenia. Profesjonalizacja MMC jest nieunikniona....



ja tylko w kwesti profesjonalizacji to może najpierw zacząć od tego żeby to miało jakąś odpowiednią formę (stowarzyszenie ?) ?
Jeżeli nie cały klub to chociaż MMC bo obecnie to jest takie właśnie pitolenie.... :P
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2014, 19:25

Człowieka nie ma dzień na forum i jaka dyskusja się robi.
Przyznam szczerze, podobała mi się formuła "amatorska" MMC. Bez spięcia, wyścigu zbrojeń, sponsorów poszczególnych aut itd. To tak na wstępie.
Zgadzam się z Ignacym i innymi, że wymóg 100% frekwencji jest dość radykalny. 3/4 wydaje mi się fair. Ja sam w tym roku raczej w klasyfikacji nie powalczę, bo wychodzi mi, że (jak się uda) pojadę na 2 rundy East i (może) jedną West. Tak mi się układa kalendarz. Trudno. Po prostu sobie pojeżdżę dla funu, nie walcząc o generalkę. Najwyżej na Jastrzębia pojadę jako widz. Mam tylko nadzieję, że nikt mi nie zarzuci, że zajmuje miejsce tym, którzy chcieli być na wszystkich 4 rundach. Bo mam wrażenie, że miejsca na rundy MMC będą schodzić w tempie rsmx'owych Bieszczad... I wiele osób się nie załapie.
W tym miejscu chciałbym powiedzieć, że rozumiem to co napisałeś Himber - demokracji w tego typu przedsięwzięciach być nie może. Uznaje to w pełni i z tym nie dyskutuje. Będzie finalna wersja regulaminu i każdy może podjąć decyzję czy bierze udział, czy nie. Kask kupię, rollbar mam, bez ABS jakoś sobie radzę :)
A wracając do początkowej myśli. Idea profesjonalizacji MMC w kierunku "challenge spec miat" trochę mnie przeraża. Pamiętasz Himber naszą dyskusje w Lublinie o różnicach między forum Subaru i tym forum. Konkluzja była taka - to co jest fajne w naszych autach to to, że na jednym torze staje moja NA za 12 tysi, staje NC za wiele razy więcej i możemy fajnie porywalizować. Profesjonalizacja, sponsorzy, setupy podniosą poprzeczkę - zgadzam się. Ale coś czuje, że w moim przypadku powyżej limitu, który mnie bawi. Miata jest dla mnie letnim daily carem. Jeżdżę nią do pracy, po pracy, na wakacje. A to oznacza, że nie zrobię z niej auta stricte torowego nigdy. Nie będę jej odchudzał, pruł itp. I boję się, że pojawi się spora dysproporcja pomiędzy "harcoreowymi" uczestnikami MMC i niedzielnymi, do których mimo niezłego miejsca w zeszłym roku się jednak zaliczam.
Nie piszę tego po to, żeby marudzić, jojczyć czy coś postulować. Bardziej chciałem zaznaczyć swój punkt widzenia.
Zobaczymy jak sytuacja się rozwinie. Być może rozwiązaniem będzie zamiast podziału na "doładowane" i "N/A" będzie podział na klasy Pro i Fun :)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 lut 2014, 21:17

Trochę myślałem nad konwencją frekwencji 100% wynika z niej wprost że tylko i wyłącznie osoby które załapią się na pierwszą rundę mają jakiekolwiek szanse na kwalifikacje w generalce w związku z tym zbieranie dziś od każdego chętnego na poczet udziału w sezonie po 100 pln jest bezsensu ponieważ jeżeli dana osoba nie załapie się na pierwszą rundę to nie ma czego szukać w generalce.

W związku z powyższym czekam na info odnośnie ewentualnych zmian w regulaminie.
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

20 lut 2014, 21:49

himber pisze:Ciupas, bardzo boję się jeździć bez ABS. Nigdy nie jeździłem bez ABS. Nie umiem jeździć bez ABS. Na drugim łuku w Radomiu autem bez ABS śluby wpakowałem się w pobocze i opony. Mam traumę. Przy większej prędkości zrobiłbym sobie krzywdę. Chylę czoła przed tymi, którzy jeżdżą bez ABS. Szacun :winner: Serio, serio.


Odnośnie ABS-u, to pełne poparcie . Ja mam dwa auta na tor, miata z ABS i seja bez żadnych systemów . I po moich doświadczeniach śmiem twierdzić , że wyłączenie ABS byłoby realnym dużym zagrożeniem dla większości uczestników, a na to sobie pozwolić nie można. Odnośnie ESP, to pełen wybór, Ci z większym skillem i tak szybko zobaczą , że nie wyłączenie tego systemu tylko ich spowalnia ...
pan_miko
Posty: 181
Rejestracja: 16 maja 2013, 16:01
Model: NC FL
Lokalizacja: Łódź

20 lut 2014, 22:16

remik pisze:Odnośnie ABS-u, to pełne poparcie . Ja mam dwa auta na tor, miata z ABS i seja bez żadnych systemów . I po moich doświadczeniach śmiem twierdzić , że wyłączenie ABS byłoby realnym dużym zagrożeniem dla większości uczestników, a na to sobie pozwolić nie można. Odnośnie ESP, to pełen wybór, Ci z większym skillem i tak szybko zobaczą , że nie wyłączenie tego systemu tylko ich spowalnia ...

+1. Bez ABSu nigdy nie jeździłem i bałbym się wsiąść do takiego auta na tor od razu. ESP to inna bajka, w zeszłym roku w Kielcach pierwsze okrążenie zrobiłem z włączonym, a drugie z wyłączonym i to drugie było o ponad 1,5 sek lepsze. Od tej pory jeżdżę cały czas z wyłączonym i auto o wiele lepiej mi się prowadzi i jest bardziej przewidywalne :)

Druga sprawa to pomysł ze wcześniejszymi karnetami na cały sezon EAST lub WEST wydaję się rozsądny. Osoby które już teraz są zdecydowane na udział w pełnym cyklu mogłyby spać spokojnie i nie martwić się o zapisy.
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2014, 23:49

odnośnie frekwencji - swoje zdanie napisałem, ale krótko powtórzę - uważam, że to nie jest kwestia 4/4, 3/4, czy 2/4, ale tego wymogu po prostu w żadnej formie nie powinno być! Mamy punktację i to się liczy. Ale każdy ma swoje zdanie, argumenty, także dla mnie temat zamknięty, organizator zdecyduje.

Co do ABSu - a piszcie sobie, co chcecie, ABSu nie wyłączę. Jak się zapiszę na rundę to pojadę. Jak zapłaciłem i spełniam wymogi bezpieczeństwa, to mam prawo startować. Jak wam się nie podoba, że jadę z ABSem, to wpiszcie mi DSQ w rankingu i tyle - o podium i tak się biją chłopaki w wydmuszkach, także z czym ja na salony - jadę tam dla funu.

Ale takie mnie krótkie przemyślenia matematyczne naszły. Nie było mnie w zeszłym roku, ale ile osób jest na jednej rundzie? 30 aut? i liczycie, że z tych 30 miejsc ponad 20 będzie regularnie zajmowane przez te same ekipy, żeby było z czego wybierać? nie znam statystyk, ale czy serio jest tutaj ponad 40 kierowców, którzy są zajarani na wszystkie rundy plus rywalizację All Star? pytam serio, nie znam liczb, a wydają się one dość spore i nieproporcjonalne

P.S. na początku nie doczytałem warunku all star i już sobie zarezerwowałem termin na Jastrząb, bo chciałem zwiedzić ten obiekt. po czym się okazało, że Jastrząb jest dla wybranych i pewnie będę musiał się złapać z Subarakami, żeby go odwiedzić. a szkoda, myślałem, że będzie tam jakaś ogólna pojeżdżawka...
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2014, 1:57

No dobra, czyli jest w tej chwili tak:

4 rundy
2 klasy - N/A i Turbo.
N/A - Samochody od 90KM do 167KM (wg. specyfikacji fabrycznej)
Turbo - Samochody od 160KM? do 240KM?

All Stars
10 N/A EAST vs. 10 N/A WEST
10 Turbo EAST vs. 10 Turbo WEST

Obecność obowiązkowa na wszystkich 4 rundach żeby być klasyfikowanym.

No to ja się pytam - gdzie jest Keep it fun?

Na Jastrząb można się dostać w inny sposób, ale żeby przebieg tych półrocznych zmagań był ekscytujący, to jednak potrzeba IMHO czegoś więcej.

Pokazał to ostatni z serii MMC 2013 Ułęż, gdzie do końca nie było wiadomo, kto będzie Namber Uan całej 5 spotkaniowej serii. Emocji było co niemiara, bo nie było do końca wiadomo, co się wydarzy i kto wygra, a różnice punktowe były bliskie. I się działo!

A po drodze MMC było parę niespodzianek - a to ktoś dobrze wykręcił czas na NA, a to wpadł koleś drugi raz na tor Miatą (ale wytrawny kartingowiec) i był bodaj pierwszy, albo drugi (brak strony miataminichallenge.pl z zeszłego roku doskwiera, w każdym razie koleś którego nicka nie pamiętam - zamieszał).

GENERALNIE było tak, że każdy mógł się poczuć "kimś" w rozgrywce. Do końca.

Kurde, nawet ja zdobyłem zdaje się 1 punkt za 12 miejsce w jednym z eventów i byłem w klasyfikacji ogólnej (odkryłem to na stronie, uwaga, miata...). Pod sam koniec tej klasyfikacji, ale jednak byłem.

Przy obecnym regulaminie, wydaje mi się, że ten fun umyka. Ta nieprzewidywalność (pamiętacie emocje związane z mokrym torem???), czyiś dobry dzień, kwestia odpowiedniego doboru gumy (tudzież akurat posiadania takowej) etc.

Więc moim skromnym zdaniem profesjonalizacja powinna się zacząć od:

1. Zbudowania marki MMC jako imprezy innej niż wszystkie.
2. Zbudowania relacji marketingowych, biznesowych, jakkolwiek to nazwiecie, z potencjalnymi i faktycznymi sponsorami.
3. Zbudowania relacji z mediami.
4. Dwa powyższe punkty umożliwią osobom idącym w tryb Pro pozyskiwanie sponsorów - bo bez rozpoznawalności marki MMC żaden sponsor oprócz własnej firmy kierowcy/rodziny kierowcy/warsztatu Cytryn i Gumiak nie będzie miał interesu w dokładaniu komuś kasy do woreczka.
5. Podzielenia na ten moment impry nie na 2 klasy, a 3 ( tak jak sugerował ktoś w wątku w starym forum, teraz przywołuję z pamięci 1.6 NA, 1.6NB, 1.8 NC/1.8NA, 1.8NB, 2.0NC/Turbo, Compressor) - po 6 samochodów z dywizji wychodzi 36 na All Stars Jastrząb. Prawie 40, a emocji IMHO więcej...
6. Nie grzmocenia się na siłę z wymaganą ilością startów - punkty mówią same za siebie. Tak to chyba wszędzie działa. A ten jeden wymóg może zniechęcić wielu "pierwszorocznych" - a w końcu wg. regulaminu mają to być szkolenia... A kto ma ciśnienie, ten jakiś sposób znajdzie.

W sumie inspiracją do tego co powyżej było to co napisał Jaro. Wypadasz z 1 rundy - bo coś (choroba, ślub kolegi, zwalone hamulce na dojeździe na miejsce), i w sumie możesz klepać wózek na następny rok, bo wypadłeś z gry.

Coś jak ta syntetyczna F1, gdzie po punktach już na 3 wyścigi wcześniej było wiadomo, kto wygra. Ale, właśnie dlatego FIA zaczęła mieszać w regulaminie i miesza do dzisiaj. Tak samo jak w rajdach. W których stosuje swoją drogą zwężki i inne pierdoły mające wyrównać szanse.

Himber - jak wiesz, wspieram całym sercem MMC, a co więcej, sam nie liczę na All Stars - inaczej niż widz. Byłem tam dwa razy i było zajebiście. Ale przybywając tam na finał, jako widz, chciałbym zobaczyć emocje, a nie wykalkulowaną strategię - "jestem na wszystkich MMC to wchodzę do finału". A, umówmy się - przy obecnym regulaminie i odpowiedniej zasobności portfeli (zerknij na forum ilu jest młodych z miatą jako pierwszym wózkiem ever) to właśnie stałość obecności jest promowana.

A przecież nie powinno być obaw, że tor będzie zapełniony po dziurki.

Co do tego co napisał Ortalion - klas Pro i Fun - może to jest najlepsza opcja. Przedsprzedaż powiedzmy 7-10 (na tyle wyceniam) miejsc w każdej rundzie dla osób deklarujących się jako Pro po odpowiednio wyższej cenie (z racji eliminowania zapisów). Wystarczy potem w klasyfikacji końcowej sezonu wykazać Fun/Pro.

Kończąc mój przydługi wpis, powtórzę - Keep it fun!

P.S. Co do ABS - jak to mawiają amerykanie - "I rest my case". Jako że jeździć się uczyłem i egzamin zdawałem na 126p to nie wiem jak to jest jeździć bez ABS w ogóle. Wiem, że można go depnąć w glebę przed zakrętem i w zakręcie w - jechałem z Arturo onegdaj i byłem w szoku, jak swobodnie podchodzi do kwesti dohamowania, dopóki się nie dowiedziałem, że ma ABS. Było to na Jastrzębiu. IMHO na Ułężu różnice z racji ABS są zaniedbywalne (chyba że akurat na chuj tyle gazu) ale Jastrząb, Biłgoraj, Radom (z mi znanych miejsc) to są łatwo policzalne sekundy.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

21 lut 2014, 7:02

Ortalion, +100
MAD fabworx specjalne części dla Twojej Miaty https://www.instagram.com/mad_fabworx/ Life is too short to drive a boring car.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 lut 2014, 7:34

Ciupas dziś wygląda to tak:

organizatorzy MMC do forumowej populacji (pewnie z 300-400 stale aktywnych userów) piszą aby zarejestrować się i opłacić możliwośc udziału w losowaniu miejsc na pierwszą rundę MMC. Z tej potencjalnej liczby userów pewnie zapisze się na east mając doświadczenia z roku ubiegłego pewnie z 45-50 osób.
Jednak już po pierwszej rundzie TYLKO 20-30 (brak informacji ile osób będzie startowało w każdej rundzie) z tych co się zapisali będzie miało sznase na sklasyfikowanie w generalce. Reszta swoimi wpłatami wpisowymi wspiera startujących w zapewnieniu bezpieczeństwa i promowowaniu MMC.
Jeżeli na drugą rundę z powodów losowych wypadną np. kolejni dwaj uczestnicy to w klasyfikacji generalnej liczba ta się odpowiednio zmniejsza, na kolejnych również mogą się zdarzyć jakieś wypadki losowe i można sobie wyobrazić że w skrajnym przypadku na Jastrzębiu będą organizatorzy i widownia :ryjezesmiechu:

Wydaje mi się, że Organizatorzy mimo szczytnego celu i ogromengo wkładu jaki poczynili chyba nie przemyśleli do końca kwestii regulaminu i wpisowego, a właściwie tego co wpisowe ma dawać.
Gdyby opłacenie wpisowego miało gwarantować miejsce w poszczególnych rundach to ma to sens. Obecnie moje odczucie jest takie, że jak nie uda się komuś załapać na pierwsza rundę to nie mając sznas na generalkę poprostu wspiera innych uczestników MMC ze swojego portfela.

Ktoś wyżej napisał, iż jest to incjatywa Organizatorów i to Oni ustalają warunki, że jak chcą rundy profi za rok czy dwa to tak będzie.... ok. ale jeżeli jest zamysł komercjalizacji MMC to niech będzie ale na jasno określonych warunkach.


Warto aby osoby dążące do tego zastanowiły się też czy podejście wpisowego od ogólu na promocję sezonu jak się okazuje dla grupki szczęśliwców, którzy się załapią na PIERWSZĄ runde jest fair :?:

Powiem tak 100 PLN za koszulke i smycz oraz gwarantowaną szansę na udział wyścigu po miejscówkę na pierwszej rundzie to trochę dużo...takie audiotele z większym prawdopodobieństwem wygranej ale i wkład większy bo to nie SMS za 7 czy 9 PLNów. :kciukdol:

Są też i inne kwestie które nie do końca wg. mnie są przemyślane ale to zostawię dla siebie.
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

21 lut 2014, 9:53

Ciupas+1

Podział na klase PRO i FUN na dzień dzisiejszy jest wg mnie totalnie bezsensu, jest nas za mało żeby robić poza obecnymi klasami jeszcze takie podziały.

Jeśli chodzi o starty... 4/4 wymagane to za dużo... osobiście bym zaproponował 3 z 4 NAJLEPSZYCH wyników, tzn każdy będzie klasyfikowany i mamy frekwencje na 9 runde. W generalce liczymy po prostu sumę 3 z 4 przejazdów, a za nie obecność wstawiamy 0 (przy czym tu wypadało by zrobić ukłon w stronę obecnych, nie pamiętam czy tak było w zeszłym roku tzn. minimalna liczba punktów jaką może uzyskać uczestnik rundy to np 1-2pkt). Pozwoli to na klasyfikowanie w generalce wszystkich uczestników MMC

Również pomyślałbym nad tym co napisał Ciupas, 10 z N/A 10 z turbo? E i W? to będzie trochę nie fair play, bo ja startując w klasie Turbo będę miał 100% pewności że będę na 9 rundzie(nie uzbiera się wg mnie 10 kwalifikowanych w klasie turbo), a ludzie z klasy N/A będą musieli o te miejsca po prostu walczyć.


I kolejna rzecz w której z Ciupasem się rozumiemy. Znowu chodzi o fair play z ABS... jak różnice w czołówce są w okolicy 1s albo i mniej czasem, to te sekundy które urywacie "swobodnie podchodząc do kwestii dohamowania" znacząco przekładają się na wyniki.


p.s aleeee dziś ładna pogoda :D :D :D
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2014, 9:59

Dr.KoKoN pisze:Ciupas+1

Podział na klase PRO i FUN na dzień dzisiejszy jest wg mnie totalnie bezsensu, jest nas za mało żeby robić poza obecnymi klasami jeszcze takie podziały

Zgadzam się - obecnie nie. Ja myślałem bardziej przyszlosciowo, jak się okaże, że pojawią się duże dysproporcje.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

21 lut 2014, 11:28

No dobra, tylko dlaczego zamiast w trakcie ustalania regulaminów podyskutować z użytkownikami i startującymi na temat niektórych założeń, to ten temat został zamknięty, dyskusje odbywały się za zamkniętymi drzwiami i teraz się okazuje, że jest problem, bo niektóre rzeczy nie pasują i wydają się złe dla 95% potencjalnych uczestników? ;)

Ogólnie ciupas, +1

Do kwietnia jeszcze sporo czasu i mam nadzieję, że dojdziemy do porozumienia, bo kwestie sporne wymagają tylko drobnych poprawek w regulaminie, a nie gigantycznych zmian organizacyjnych.
Obrazek
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2014, 13:35

a wiadomo kiedy ruszają zapisy na Lublin?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 lut 2014, 15:00

himber pisze:Gwarantuję Ci, że na każdą rundę rozejdą się miejsca w ciągu jednego dnia od daty publikacji zapisów. ALL STAR jest nagrodą, za powtarzalność i uczestnictwo w całej serii. W dodatku jest to impreza zamknięta tylko dla najlepszych zawodników. Sorry.

Czas niedzielnych pojeżdżawek przy grillu skończył się. Czas na pot, łzy i snop iskier :P


Kurde, właśnie smutno trochę, bo wpłaca człowiek opłatę rejestracyjną a potem ma pecha i się nie zapisze nigdzie. Ja planuję 4/9 więc jeszcze bardziej spada mi prawdopodobieństwo złapania się. O ile ja w miarę często jestem na forum, to są takie okresy że jestem raz w tygodniu. I po prostu wtedy będzie mi szkoda i smutno wydanego hajsu który umożliwia mi potencjalne zarejestrowanie się. Bo jak się uda to spoko, ale na pewno nie wszystkim się uda.

Kinio pisze:Skoro ktoś przyjechał na jedną imprezę i wygrał za 20pkt a wystarczy mu to do załapania się do allstars to znaczy, że każdy kogo wyprzedził był od niego słabszy.


Jest w tym sporo prawdy. Uważam też że 4/4 to za dużo. Jak się uda, to dobrze, ale może być tak że się właśnie nie uda, choćby z powodu kolejności zapisów. No i smutek i alkoholizm wtedy.

Co do tematu zbyt małej demokracji... demokratycznie to my sobie możemy spotkania regionalne ustalać. Tutaj impreza jest zbyt duża żeby dało się ją inaczej niż systemem totalitarnym ogarnać. Xlecie jest dobrym przykładem. Rada plemienia zarządziła, zorganizowała, plemię się podporządkowało i impreza była przewyborna.

Że są wymogi, no niestety, trzeba się podporządkować. Mają być kaski z homo drogowym, to mają. Bo jak sobie ktoś zrobi kuku to żeby Karol, Michały, Karolina i reszta organizatorów nie miała problemu. Bo jak ktoś wjedzie w opony to jest wina tego kto wjechał w opony, ale odpowiedzialność spadnie na nich i będzie taka sama sytuacja jak z Koenigseggiem w Poznaniu. Ani nam, ani im to jest niepotrzebne.

Organizacja imprezy, zaplecze medyczne itd to nie są tanie rzeczy. Sponsorzy dają hajs za reklamy na samochodzie. A im dłużej i na im większej ilości aut te naklejki są, tym więcej ludków je zobaczy, tym więcej reklama jest warta. I na 14 dni przed rundą trzeba swoje naklejki dogadać ze szefostwem, bo załóżmy że hajsy na MMC da Orlen a tu wyskoczysz z naklejkami Lotosu. No i będzie kwasior. Byle naklejki były ładne. :P Ja się trochę z tym nie zgadzam (z racji braku gwarantu udziału w rundach) ale przeboleję jakoś.

Apelowałbym o zlikwidowanie 4/4 i będzie gicior :)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 lut 2014, 15:06

Oraz Ciupas, +1.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 lut 2014, 10:58

kurcze tak czytam o planowanej profesjonalizacji MMC i sie zastanawiam czy taki szarak jak ja w ogole ma czego szukac na tego typu imprezie... Nie, nie chodzi mi o wyniki bo jesli juz to mam zamiar pojezdzic tylko i wylacznie dla funu i by sie czegos nauczyc.

dolaczam sie do prosb "Keep it fun!", ja naprawde chcialbym w tym sezonie choc troche po torze pojezdzic ... na zadne trofea sie nei nastawiam co najwyzej "Mr. Slow" :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
zajcol
Posty: 872
Rejestracja: 02 wrz 2012, 19:16
Model: Inny
Lokalizacja: Wiocha pod Wawą

25 lut 2014, 13:15

Alex pisze:kurcze tak czytam o planowanej profesjonalizacji MMC i sie zastanawiam czy taki szarak jak ja w ogole ma czego szukac na tego typu imprezie... Nie, nie chodzi mi o wyniki bo jesli juz to mam zamiar pojezdzic tylko i wylacznie dla funu i by sie czegos nauczyc.


Właściwie sam sobie odpowiadasz, jeżeli nie liczysz na wyniki to będziesz miał wyłącznie fun i skill.

Alex pisze:dolaczam sie do prosb "Keep it fun!", ja naprawde chcialbym w tym sezonie choc troche po torze pojezdzic ... na zadne trofea sie nei nastawiam co najwyzej "Mr. Slow" :lol:


Pewna doza profesjonalizacji jest nieunikniona - póki co MMC i tak jest daleko idącym kompromisem np. w kwestii bezpieczeństwa użytkowników i utrzymywania możliwie małego budżetu na starty...

Swoją drogą nie ma przymusu uczestnictwa w MMC. To nie są jedyne pojeżdżawki na świecie. Szukając tylko funu i skillu można zadzwonić do Kaji (Ułęż), chłopaków z driveartu (Lublin Biłgoraj), czy Pro Rally School (Jastrząb) i najeździć się sporo więcej niż na MMC.
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

26 lut 2014, 8:49

zajcol pisze:
Alex pisze:kurcze tak czytam o planowanej profesjonalizacji MMC i sie zastanawiam czy taki szarak jak ja w ogole ma czego szukac na tego typu imprezie... Nie, nie chodzi mi o wyniki bo jesli juz to mam zamiar pojezdzic tylko i wylacznie dla funu i by sie czegos nauczyc.


Właściwie sam sobie odpowiadasz, jeżeli nie liczysz na wyniki to będziesz miał wyłącznie fun i skill.

jakbym nastawial sie na wyniki majac praktycznie seryjna 90ke i zero doswiadczenia na torze to by znaczylo ze z glowa jest mocno nie tak raczej ;)


zajcol pisze:Pewna doza profesjonalizacji jest nieunikniona - póki co MMC i tak jest daleko idącym kompromisem np. w kwestii bezpieczeństwa użytkowników i utrzymywania możliwie małego budżetu na starty...

to akurat rozumiem i nie zamierzam protestowac. Acz jesli dojdzie do wymagania rollbara to po prostu odpadne.


zajcol pisze:Swoją drogą nie ma przymusu uczestnictwa w MMC. To nie są jedyne pojeżdżawki na świecie. Szukając tylko funu i skillu można zadzwonić do Kaji (Ułęż), chłopaków z driveartu (Lublin Biłgoraj), czy Pro Rally School (Jastrząb) i najeździć się sporo więcej niż na MMC.

wiem, wiem tylko klimat nie ten sam ... ;)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1977
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

26 lut 2014, 9:08

Alex pisze:Acz jesli dojdzie do wymagania rollbara to po prostu odpadne.


Nikt tak na prawdę nie wie jak będzie przebiegała ewolucja MMC.
Pamiętaj, że profesjonalizacja wpływa też na bezpieczeństwo uczestników.
Może w przyszłości będą stworzone dwie odrębne klasy FUN i PRO.
Myślę, że teraz trzeba cieszyć się, że takie pojeżdżawki mają miejsce i jeździć, jeździć, jeździć! ;)
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

27 lut 2014, 13:52

Moje zdanie znacie. Regulamin powinien być totalnie liberalny, jak ktoś ma fun z jazdy z ESP (czego ja sobie nie wyobrażam kompletnie) to niech jeździ z ESP, jak ktoś chce mieć slicka z F1 to niech ma slicka z F1, jego sprawa jak to napędzi. Ja ABS w samochodach fizycznie usuwam, bo mam lepsze czucie heble, nie wiem czy sobie nawet serwa nie wywale, ale jak ktoś lubi jak mu koła telepią to proszę, niech jeździ z ABS. Mamy za mało klas, za mało aut i zbyt zróżnicowane podejście uczestników żeby cokolwiek ujednolicać. Ma to wszystko również walor edukacyjny - można potestować różne opony, popatrzeć jak komu klei, zobaczyć jak różne zawiasy pracują, przekonać się czy z włączonym ESP jest szybciej. Dużo, ciekawych danych można zebrać, same plusy widzę.

Uważam, że nie ma żadnego sensu tworzenie regulaminu technicznego (z wyjątkiem niedopuszczania wycieków i aut bez pasów) dopóki się nie ścigamy bok w bok, a się nie ścigamy i długo nie będziemy.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

04 mar 2014, 23:37

Aktualizacja regulaminu MMC 2014
viewtopic.php?f=41&t=13311

Najważniejsze zmiany:

§ 1 pkt 4
"Do startu w finale, składającego się z 1 rundy, ma pierwszeństwo 20 pierwszych sklasyfikowanych zawodników każdej serii (40 zawodników). Celem finału jest wyłonienie najszybszych zawodników obu serii. W przypadku kiedy zawodnik sklasyfikowany jest w obu seriach, do startu w finale upoważnia go wynik z serii w której zajął wyższe miejsce. Zawodnik w takim przypadku zwalnia miejsce do startu w finale w serii w której zajął niższe miejsce."

§ 6 pkt 4
"Do klasyfikacji sezonu zalicza się trzy najlepsze rundy uczestnika spośród wszystkich rozegranych, startując tym samym autem. Zawodnik, aby być klasyfikowanym musi wziąć udział przynajmniej w jednej rundzie. Za nieobecność w danej rundzie zawodnik otrzymuje 0 pkt."

ponadto...


Rozumiejąc, że nie każdy z zawodników ma czas na pilnowanie zapisów, do końca marca organizatorzy dają możliwość wykupienia miejsca w 4 rundach danej serii w cenie 1500zł. Nadwyżka opłaty zostanie przeznaczona na wizualizację MMC. Płatne na konto klubowe w tytule "NICK + cała seria WEST" lub "NICK + cała seria EAST"
Ostatnio zmieniony 05 mar 2014, 0:03 przez himber, łącznie zmieniany 4 razy.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

04 mar 2014, 23:51

himber pisze:§ 1 pkt 4
"Do startu w finale, składającego się z 1 rundy, ma pierwszeństwo 20 pierwszych sklasyfikowanych zawodników każdej serii (40 zawodników). Celem finału jest wyłonienie najszybszych zawodników obu serii. W przypadku kiedy zawodnik sklasyfikowany jest w obu seriach, do startu w finale upoważnia go wynik z serii w której zajął wyższe miejsce. Zawodnik w takim przypadku zwalnia miejsce do startu w finale w serii w której zajął niższe miejsce."


To znaczy nie jedzie teraz 10 z klasy N/A, 10 z klasy Turbo, tylko 20 z największym dorobkiem punktowym, nieważne z której klasy? A punkty zbiera się za miejsce zajęte na danej rundzie, ale wtedy jest podział na klasy, tak?

Dobrze rozumuję?

Ogólnie zmiana :kciuk:
Obrazek
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

05 mar 2014, 0:12

fifomaniak pisze:Dobrze rozumuję?


Dobrze.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Zablokowany