Koniec MMC2013.... przed nami MMC2014

Wszystko związane z sezonem 2014 cyklu MiataMiniChallenge

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 paź 2013, 8:45

Himber pisze:Chyba się udało, nie? :mrgreen: :kciuk:

Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu MMC2013. Dziękuję instruktorom, którzy nas szkolili. Dziękuję sponsorom bez, których nie byłoby tak wspaniałych nagród. W mojej, nieskromnej, ocenie wszystko wyszło jak trzeba. A drobne niedociągnięcia dają wskazówki do tego co poprawić w przyszłości. Jak na tak spontaniczne ruszenie wyszło mega. Przypominam, że sam pomysł padł w kwietniu, gdzie pierwsza impreza była miesiąc później.

W myśl, nie czekaj co klub zrobi dla Ciebie tylko zrób coś dla klubu, udowodniłem, że jak się chce to można. Zaangażowałem zarząd i zamiast gadać zacząłem z nimi działać. Wbrew hejterstwu, niechęci czy marudzeniu. Śmiało czerpcie inspirację i miejcie wiarę w sukces Waszych przedsięwzięć. Naprawdę się da. Trzeba chcieć.

Każda runda to pot osób zaangażowanych w organizację. Każda runda to poświęcenie własnego czasu i czasu swoich rodzin. Godziny rozmów, setki maili, setki kilometrów. A spraw jest naprawdę sporo; opracowanie regulaminu, ustalenie zasad, prowadzenie rozliczenia i kalkulacji, zbudowanie i prowadzenie strony www, pozyskiwanie sponsorów, utrzymywanie relacji z nimi, zabezpieczenie kateringu i napojów, zabezpieczenie obiektu, instruktorów, planu imprezy, zabezpieczenie toalet, naklejki startowe, inne atrakcje rund jak strzelnica, puchary, wyniki, media, gala finałowa itd itd itd....

Bez Karoliny i Majkela MMC2013 nie doszłoby do skutku. Dziękuje im za ich wsparcie i zaangażowanie.

Dziękuję także Dorocie, która znosiła moje "hobby" i tolerowała moje zaangażowanie w sprawy klubu. :poklony:




KLASYFIKACJA KOŃCOWA:

FINAŁ I miejsce wolnossący mszczyrek
FINAŁ II miejsce wolnossący dżunior
FINAŁ IIII miejsce wolnossący arturo_tiburon

FINAŁ I miejsce doładowany qbatron
FINAŁ II miejsce doładowany himber
FINAŁ IIII miejsce doładowany śluba

FINAŁ Mistrzyni MX-5 agata_r
FINAŁ Mistrz MX-5 szybkości denis1980
FINAŁ Mistrz MX-5 powtarzalności czasów ignacy
FINAŁ Mistrz MX-5 poprawy czasów przejazdu zajcol
FINAŁ Mistrz MX-5 stosunku mocy do miejsca kimsonsan
FINAŁ Mistrz MX-5 driftu boro
FINAŁ Mistrz MX-5 duch walki piotrr
FINAŁ Mistrz MX-5 fair play śluba
FINAŁ Mistrz MX-5 najlepszy tuning demol
FINAŁ Mistrz MX-5 najładniejsze auto leszczo


W ciągu tygodnia uzupełnię stronę MMC2013... tym samym zamykając tą imprezę.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

MMC2014. Będzie. A jak!

Obecnie trwają zaawansowane rozmowy sponsorsko-patronackie. Nie mogę zdradzać szczegółów. Do grudnia/stycznia cicho sza.

Co mogę obiecać. Wiadomo. Więcej. Mocniej. Lepiej... na już:
- OBOWIĄZKOWE KASKI na każdej próbie mierzonej
- NOWE LOKALIZACJE rund
- standard FOTOKOMÓREK i dobrych INSTRUKTORÓW na każdej rundzie
- zabezpieczenie MEDYCZNE rund


Bardzo proszę pod tym wątkiem o dyskusję na temat wyglądu MMC2014. W styczniu/lutym esencja wątku da być może nowe pomysły i wprowadzi coś ważnego do nowego sezonu Miata miniChallenge 2014. Skoro qubatron wyskoczył przed szereg zostaje koordynatorem owej esencji, niech ma. Pragnę podkreślić, że esencja wątku jest propozycją, a nie wymaganiami dla organizatorów MMC2014.

Proszę o kontakt na PW osoby, które realnie chcą coś zrobić przy organizacji MMC2014 wraz z propozycją co by to mogło być. Proszę także o kontakt osób mogących pozyskać sponsorów.


Jak juz dostalem tego koordynatora to sie popanosze :) Ponizej przedstawione dotychczas propozycje do przedyskutowania. Kolejne prosze dopisywac ze stosownym numerem, a ja bede je podklejal do tego postu.

1. Ułęż - musi byc bo to klasyka klubowa, ale mysle ze nie ma sie co upierac na wróbla - w tej samej cenie Driveart zrobi nam dluzsza impreze z udostepnieniem budki/zaplecza, no i chyba wiekszosc woli jezdzic z chlopakami z driveart, niz wroblem?

2.Sponsorowanie pojedynczych zawodnikow - dla zachowania amatorskiego charakteru imprezy sklanialbym sie ku zakazie sponsoringu zawodnikow, zeby nie zroiblo sie jak w BMW Challenge gdzie normalny (wcale nie biedny) czlowiek musi sie wycofac ze wzgledu na budzet. Oczywiscie dopuszczalne bylo by oklejenie auta logami SWOICH firm, jak w tym roku robil to Dzunior, czy Tiburon (ktory de facto sponsorowal nagrody dla najszybszych babeczek wiec tu akurat jest kryty :) )

3.(by funky) Moze wprowadzimy klasę kobiet? Znajdzie się z 5 pań napewno

4. by hella-flush chciałbym zdecydowanie, ale to bardzo zdecydowanie dopuścić stosowanie opon totalnie dowolnych, czyt. takich bez homologacji drogowej również i na moich imprezach tak będzie na pewno. Również w zależności od możliwości obiektu bardzo bym mile widział strefy do rozgrzewania opon

5. by ciupas Moja propozycja - w "budżecie czasowym" imprezy dodać 3-5 miejsc dla dziewczyn w puli przejazdów mierzonych? Samochód podczas ćwiczeń nie zajmie dwa razy więcej przestrzeni, bo jest jeden i musi być dzielony tak czy inaczej.

6. (by Kim Son San) Mniej szkolenia na początku (chyba, że będzie dużo obecnych pierwszy raz), a więcej jazdy z instruktorem w cyklu 3 kółka i zmiana, żeby móc skorygować błędy i wprowadzić w życie uwagi w praktyce.

7.(by Kim Son San) Zmiana klas z N/A i FI na podział pod względem mocy.
Do 160KM, co obejmie wszystkie OEMowe motory, ale i dłubane 1.6.
160-190KM co obejmie wszystkie projekty soft-turbo i dłubane NCeki.
190 KM i więcej. Dla tych, co naprawdę ogarniają żelazo.

8. (by Wojtek JDM) wymagany kask. Będzie tak juz na pewno

9. (by Dżunior) kilka dyszek na karetkę pogotowia z ratownikami medycznymi na obiektach typu Ułęż Będzie tak juz na pewno

10. Trzeba ustalic co bedzie ze spawami. a) swap 146KM NBFL do NA, b) wszystko co niemiatowe. Co prawda narazie jest tylko moje CA oraz nie startujace wolnossacy diesel, oraz 2,5litrowa NC ale wiem ze wsrod planujacych starty szykuje sie jedno, albo dwa v8, a moze i jakis rotorek sie kiedys trafi...

11. (by arturo_tiburon) Czy powstanie stowarzyszenie? Pytanie jest kluczowe w kwestii sponsorowania w większym zakresie a dosłownie w większych kwotach nie poszczególnych zawodników tylko całej imprezy. Po prostu ciężko jest w firmie wyjąć np. 10-20k gotówki bez kwitów i proszę nie piszcie mi , że „ja wystawię f-re na usługi marketingowe” Jeśli ktoś ma nas poważnie traktować to sami też musimy się poważnie traktować. Inna sprawa, że sporo firm nie sponsoruje zawodników tylko imprezy i wtedy podobnie istnienie formalnego stowarzyszenia ułatwiło by znacznie rozwój MMC. Oczywiście znam opinie Zarządu na temat formalizowania klubu więc raczej liczę na pozytywną niespodziankę w podejściu do MMC.

12. (by arturo_tiburon) Bardzo by było miło gdyby sponsorując gadżet za ponad 1k dano mi szansę wypowiedzenia się na temat sposobu jego wykorzystania jako nagrody – np. dla rokującego nadzieję , szybkiego zawodnika nie mającego Rollbara


13. (by arturo_tiburon) Proponuję jak już koniecznie odpuszczać to maks 1 rundę z liczenia punktów do generalki (choć i to dziwnie wygląda).

14. (by arturo_tiburon) Na koniec – wyniki po imprezie proponuję dawać od końca wszystkich i uważam, że większa frajda jest z większej liczby pucharów niż z nagród – może pierwszych 5 miejsc?

15. Ilosc rund - mysle ze nie ma co sie nakrecac w ilosci prob. Zeby nie wyszlo tak ze co tydzien albo dwa bedzie trzeba leciec przez pol kraju na upalanie. Oczywiscie nie ma obowiazku ale chcac sie liczyc w generalce bedzie trzeba. A i zwyciezca generalki nie bedzie mial frajdy ze byl wiecznie 4, ale byl na kazdej pojezdzawce....

16. Po doświadczeniach Kielcowych, może fajnie byłoby zatrudnić ochotnika do wpisywania na żywca wyników w Google spreadsheet. Odpada przymus biegania do punktu pomiarowego i fajnie móc oglądać niemal na żywo zmiany (Google odświeża swoją wersję html co 5 minut bodaj, czyli zazwyczaj 3-4 przejazdy)
Ostatnio zmieniony 30 paź 2013, 16:16 przez matpilch, łącznie zmieniany 10 razy.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 11:21

Ad.3 wydaje mi się, że po tak udanym MMC13 w następnej edycji Panie chętniej wezmą udział :) ja chętnie odstąpię moje przejazdy dla Elizy, żeby się pouczyła i miała fun. A jeśli połączymy to z ciekawą ofertą cenowo/szkoleniową dla kobiet to czemu nie? warto zaktywizować piękniejszą część naszego forum :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

21 paź 2013, 12:58

Dzień dobry

Ze swojej strony chciałbym napisać, że ponieważ, dotychczasowe rundy MMC były w miejscach zdecydowanie oddalonych od Polski południowo-zachodniej (czyt. Polski A) to mam w planach zrobić w roku 2014 3 imprezy - lotnisko Oleśnica, tor kartingowy Gostynin i Rakietowa (połączone z Bitwą Klubów). Czy te imprezy wejdą w skład MMC to nie moja decyzja, gdyż nie dysponuję prawami do tej nazwy ;).

Co do moich propozycji, chciałbym zdecydowanie, ale to bardzo zdecydowanie dopuścić stosowanie opon totalnie dowolnych, czyt. takich bez homologacji drogowej również i na moich imprezach tak będzie na pewno. Również w zależności od możliwości obiektu bardzo bym mile widział strefy do rozgrzewania opon. Pomysłów ogólnie mam miliard, będę się nimi dzielił stopniowo.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 13:03

Po pierwszym Lublinie miałem propozycję, żeby za dodatkową opłatą (ale nie w wysokości pełnej) drugi kierowca mógł mieć pełne przejazdy mierzone.

Himber napisał, że w tym roku nic nie zmieniamy no i że wtedy będzie mniej miejsc dla "pełnopłatnych". Przyjmuję ten argument, ale po doświadczeniach z tego roku wiem, że Ułęż, który wykupiliśmy podwójnie, był pomyłką. Może w Lublinie, czy innym krótkim torze miałoby to sens.

Moja propozycja - w "budżecie czasowym" imprezy dodać 3-5 miejsc dla dziewczyn w puli przejazdów mierzonych?

Samochód podczas ćwiczeń nie zajmie dwa razy więcej przestrzeni, bo jest jeden i musi być dzielony tak czy inaczej.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 paź 2013, 13:23

Pytanie pierwsze i najważniejsze: czy Organizator tegorocznych zmagań, niezastąpiony himber organizuje również przyszłoroczną edycję? Bo jeśli tak, to IMHO wątek powinien zostać założony przez niego i przez niego koordynowany. :roll:

funky: +1
W ubiegłych latach mieliśmy więcej jeżdżących Pań (Karo, Agi). Startuje też Magda, ostatnio bakcyla złapała także Maja i wiem że w przyszłym roku planuje startować swoja MX-5'ką.
Myślę że z obsadą klasy problemów nie będzie, a samo jej istnienie może być fajną motywacją dla innych obserwujących zmagania Pań... :wink:

Ad1.
Jeśli impreza ma mieć znamiona ogólnopolskiej, koniecznie trzeba dorzucić jakieś rundy w centralnej i zachodniej części kraju.
Ja wciąż mam możliwość zorganizowania czegoś na północy (cena podobna do Lublina, pomiar fotokomórkami TAG'a).

Ad2.
Nie zgodzę się. Zabawa w ściganie (nawet takie amatorskie) pochłania jednak sporo kasy którą nie każdy posiadana. Co w tym złego że ktoś pozyska środki od sponsora i będzie jeździł z wlepkami na aucie?
Impreza nie ma aż takiego zasięgu i rozgłosu by za chwilę pojawili się sponsorzy budujący auta za 100+kPLN. Brandowanych namiotów i hostess również bym się nie spodziewał. :razz:
Jeśli chodzi natomiast o moją działalność, w przyszłym roku chętnie dorzucę coś do puli nagród... :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

21 paź 2013, 14:52

A tak w ogóle to uważam, że regulamin powinien być jak najkrótszy i jak najprostszy - coś w stylu róbta co chceta dopóki auto jest bezpieczne dla siedzących w środku i oglądających z boku.

Zakaz sponsoringu? A czemu? Zakaz tego czy owego - a po co? Idącym tym tropem staniemy się jak leśne dziadki (zwane też starymi zjebami) z PZMot, którzy zajmują się hurtowym tworzeniem skomplikowanych regulaminów i narzucaniem co można a czego nie. Może jeszcze homologacje wprowadzimy? Klasy stock, semi-stock i outlaw? Obowiązkowe klocki Kashyiama i opony dębica frigo?

Bawmy się, każdy wedle własnych chęci i możliwości, nie cudujmy bo skończymy jak wspomniany wyżej PZMot z wieloma imprezami o żenującej frekwencji a wnuki nam wypomną, że zabiliśmy dobrze zapowiadające się amatorskie wyścigi Miat w Polsce.

[ Dodano: 21-10-2013, 15:54 ]
Dżunior pisze:Impreza nie ma aż takiego zasięgu i rozgłosu by za chwilę pojawili się sponsorzy budujący auta za 100+kPLN. Brandowanych namiotów i hostess również bym się nie spodziewał. :razz:


Jakby takie auto się pojawiło to należy się tylko cieszyć, że to wszystko do czegoś prowadzi. Ja bym się mega jarał. Namiot to są relatywnie niewielkie kwoty a hostessy... coś Arturo się zapowiadał... :D
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 paź 2013, 15:26

Dwie rzeczy mi chodzą po głowie:
1. Mniej szkolenia na początku (chyba, że będzie dużo obecnych pierwszy raz), a więcej jazdy z instruktorem w cyklu 3 kółka i zmiana, żeby móc skorygować błędy i wprowadzić w życie uwagi w praktyce.

2. Zmiana klas z N/A i FI na podział pod względem mocy.
Do 160KM, co obejmie wszystkie OEMowe motory, ale i dłubane 1.6.
W tej chwili 90-konne 1.6 musi się ścigać ze 160-konnym NC. Różnica jest taka sama, jak pomiędzy 115 konnym 1.6 N/A, a 180-konnym turbo (moc jest inaczej rozwijana, ale wiele razy było widać, że to turbionym wcale nie pomaga).

160-190KM co obejmie wszystkie projekty soft-turbo i dłubane NCeki.

190 KM i więcej. Dla tych, co naprawdę ogarniają żelazo.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 15:30

1. Wlkp do propozycji hella flush może dorzucić do 3 rund(Bydzia, Kąkolewo i Gostyń). Nie wiem czy jest sens robić wszystkie 6+te Himberowe...wyjdzie ponad 10...?
Możemy zróbić mniej, Tor Poznań z racji kosztów raczej odpada, jedynie połączone z Superoesem...ale wtedy więcej stania niż jechania a koszt i tak koło 200/kierowca :neutral:
2. Jeśli już jesteśmy w temacie, to zakaz sponsorowania uważam za nietrafiony, trochę przerost formy nad treścią, podobnie jak narzucanie/zakazywanie typów opon itp. itd. Nie róbmy się dzicy :lol:
3. Klasa dla kobiet jestem za...tylko jak to sensownie ugryźć?
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 paź 2013, 15:42

Dzunior ma racje, watek powinien otworzyc himber, tak wiec ten temat poleci do kosza. Himbru powiedzial ze dzisw/jutro otworzy odpowiedni temat, a ja wysle mu te propozycje ktore juz zostaly przedstawione, a dotychczasowe komentarze bedzie trzeba wpisac od nowa.

Prosze o zamkniecie/wywalenie.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 15:44

Qbatron pisze:Dzunior ma racje, watek powinien otworzyc himber, tak wiec ten temat poleci do kosza. Himbru powiedzial ze dzisw/jutro otworzy odpowiedni temat, a ja wysle mu te propozycje ktore juz zostaly przedstawione, a dotychczasowe komentarze bedzie trzeba wpisac od nowa.

Prosze o zamkniecie/wywalenie.


A nie można tego po prostu przenieść tam jak już Himbru go stworzy?
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 15:44

Ad.3 Hantkus, po prostu klasa Pań ;) nie będzie ich wiele, więc nie rozdzielałbym ich po mocy/pojemności/generacji
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 paź 2013, 15:56

Hantkus pisze:3. Klasa dla kobiet jestem za...tylko jak to sensownie ugryźć?

Ale w jakim sensie - jak chcesz gryźć? W pośladek może? :mrgreen:

Podział mocowy nie jest moim zdaniem dobrym pomysłem. Były rundy na których dużo więcej można było ugrać dobrymi gumami niż mocą. Poza tym po uwzględnieniu mas poszczególnych generacji okaże się że 1.8NA jest porównywalna z 1.8NBfl i 2.0NC pod względem współczynnika moc/masa.
By nie klepać raz jeszcze tego samego, zacytuję samego siebie: :mrgreen:
BTW, bawi mnie ta dyskusja NA/NB/NBfl vs. NC/NCfl. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu NC była zbyt ciężka i pontonowata by móc nawiązać jakąkolwiek walkę z poprzednimi generacjami. :razz: Teraz przyszła lekka dezorientacja i zakłopotanie. Kolejnym krokiem powinno być wykluczenie tych krnąbrnych i nie znających żadnej świętości NC/NCfl z wszelkich pojeżdżawek, ewentualnie wyrzucenie ich do oddzielnej klasy... :turla:

Patrząc na charakterystykę obiektów na jakich się ścigamy (zazwyczaj 1. i 2. bieg, czasami 3. i totalnie okazjonalnie 4.) moc nie daje większej przewagi niż dobra opona (semi slick), odpowiednio skręcony gwint czy staby.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

21 paź 2013, 16:03

Ja może trochę z innej beczki, ale poruszę kwestię bezpieczeństwa, o której wspominał mi Kurak Myślę, że warto by w następnym sezonie wprowadzić chociaż wymagany kask. Himber bardzo dobrze ogarnia MMC, pod tym względem również, ale nie wiadomo nigdy co może się wydarzyć. Wiadomo, że bardziej przemyślane byłoby wymaganie rollbara, ale koszty są dużo większe od kasku i okroiłoby to znacznie liczbę startujących. Po prostu taka moja luźna propozycja :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 paź 2013, 16:05

Dżunior pisze:Patrząc na charakterystykę obiektów na jakich się ścigamy (zazwyczaj 1. i 2. bieg, czasami 3. i totalnie okazjonalnie 4.) moc nie daje większej przewagi niż dobra opona (semi slick), odpowiednio skręcony gwint czy staby.


To po co podział na N/A i FI? Moc ma znaczenie, to więcej niż oczywiste.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

21 paź 2013, 16:06

Hantkus pisze:A nie można tego po prostu przenieść tam jak już Himbru go stworzy?


tak zrobimy, piszcie śmiało, później się przeniesie.
miata lov!
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 paź 2013, 16:07

Skoro już w tym temacie, to ja chętnie dorzuciłbym do "startowego" kilka dyszek na karetkę pogotowia z ratownikami medycznymi na obiektach typu Ułęż - gdzie w razie "W" na jakąkolwiek pomoc medyczną trzeba zapewne czekać dobre 20min...

[ Dodano: 21-10-2013, 17:12 ]
Kim Son San pisze:
Dżunior pisze:Patrząc na charakterystykę obiektów na jakich się ścigamy (zazwyczaj 1. i 2. bieg, czasami 3. i totalnie okazjonalnie 4.) moc nie daje większej przewagi niż dobra opona (semi slick), odpowiednio skręcony gwint czy staby.


To po co podział na N/A i FI? Moc ma znaczenie, to więcej niż oczywiste.

Oczywiście że ma znaczenie! Nie napisałem że nie ma. Tyle że wymieniłem przy okazji kilka innych parametrów które moim zdaniem mają nie mniejsze (a na niektórych obiektach zdecydowanie większe) znaczenie. I co? Będziemy dyskutować o tym który parametr ma większy wpływ na wyniki? Zrobimy też podział z uwagi na rodzaj ogumienia tak jak to zasugerowałem?
Wciąż uważam że Twoja propozycja ma przede wszystkim wyrzucić do oddzielnej klasy NC'ki, więc jeśli tak jest, zwyczajnie to napisz...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

21 paź 2013, 16:13

Wojtek JDM pisze:wymagany kask.


+1

Dżunior pisze:kilka dyszek na karetkę pogotowia z ratownikami medycznymi na obiektach typu Ułęż


+1
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 16:18

Ugryźć w sensie organizacji przejazdów najczęściej dodatkowej osoby z 1 auta, czyli: czy dzielenie przejazdów w takim wypadku między 2 osoby, czy dodatkowa osoba płatne 100% i Full przejazdów?
Co do klas według mocy imo na obecnym etapie zbędne, poza tym musiałaby być hamownia mobilna dla wyrywkowej weryfikacji...a po co Five ma ją zepsuć :twisted:
Musimy jednak pamiętać o jednej rzeczy:jeśli pewnych zakazów czy reguł nie będzie(jak np. slicki, swapy czy "odchudzanie" kasty), to zapewniam Was że cykl z roku na rok będzie coraz droższy z uwagi na wyścig zbrojeń. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek wątpliwości że tak będzie to znaczy że przespał dekadę...pod lodem.
Bmwch jest tego najlepszym przykładem...musicie uwierzyć na słowo że będzie drożej.
Pewnych zbrojeń nie powstrzymamy, ale temat jest wart dyskusji.

EDIT: Słuszie Qbatronku
1. Mnie Ułęż leży martwym bykiem
2. Bez zakazu
3. Klasa Pań :kciuk:
4. Do dyskusji
5. Do dyskusji
6. Za
7. Mocowo nierealne...ale temat istotny
8. Za
9. Wątpie aby to było parę dyszek ale jestem za

Edit2:moc ma znaczenie-w Kielcach Five tylko na samej prostej zyskiwał pnad sekundę nad Maykiem czy mną(widać to na filmach). Ale oczywiście 20 kuni różnicy to co innego...
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 16:48 przez Hantkus, łącznie zmieniany 2 razy.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 paź 2013, 16:26

ad.7 Podizal ze wzgledu na moc ok ale nie ma co robic 3grup. roznica miedzy 110 a 160KM jest oczywista ale miedzy 180 a 230 juz nie wnosi zupelnie nic na obiektach po ktorych sie scigamy (moze poza ulezem). Poprostu dotychszasowa klasa N/A beda to auta wolnossace i mega soft turbo, a wszystko powyzej to turbiny i ewentualnie jakies duze wolnossace swapy.

ad.8 Kask jak najbardziej

ad.9 Karetka owczem, ale tak jak Dzunior pisze, na szybkich i odleglych od cywilizacji obiektach typu ulez

Prosze was jak dodajecie jakas propozycje to spojrzcie na poprzednie i nadajcie jej odpowiedni numer, bo przy 20pomyslach nie bedzie wiadomo kto o czym mowi.

[ Dodano: 21-10-2013, 17:29 ]
Ad.2
Hantkus pisze:Bmwch jest tego najlepszym przykładem...musicie uwierzyć na słowo że będzie drożej.
Pewnych zbrojeń nie powstrzymamy, ale temat jest wart dyskusji.


Wlasnie to mnie martwi...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 paź 2013, 16:34

Hantkus, kumam. Myślę że dobra opcja to dopłata xx% dla par startujących jednym autem i normalna stawka dla pań jeżdżących własnymi Miatami.

Jeśli chodzi o wydmuszki i zabawy z mocą: jestem świadomy tego w jakim kierunku to wszystko pójdzie. Już teraz wiadomo że kilka osób po tegorocznym cyklu się zbroi i że w przyszłym sezonie nie będą grały wyłącznie umiejętności, ale skoro każdy ma prawo tuningować samego siebie jeżdżąc co weekend na różnego rodzaju treningi, to czemu zabronić tuningować samochód? A przynajmniej na takim etapie, kiedy to wciąż przede wszystkim zabawa a nie walka o złote kalesony?
Poza tym wciąż uważam że w tegorocznym cyklu dużo więcej dawały dobre gumy niż moc.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 paź 2013, 16:37

Wojtek JDM pisze:Myślę, że warto by w następnym sezonie wprowadzić chociaż wymagany kask. Wiadomo, że bardziej przemyślane byłoby wymaganie rollbara, ale koszty są dużo większe od kasku i okroiłoby to znacznie liczbę startujących.

Sam kask niewiele da w przypadku wypadku. Wymog rollbara jest bardzo, bardzo sensowny ale niestety dla niektorych to jest deal-breaker.

Kim Son San pisze:1. Mniej szkolenia na początku (chyba, że będzie dużo obecnych pierwszy raz), a więcej jazdy z instruktorem w cyklu 3 kółka i zmiana, żeby móc skorygować błędy i wprowadzić w życie uwagi w praktyce.

Ja bym to raczej zrobił jako opcjonalne szkolenia - kto chce się gania a kto chce jeździ po babie albo ogarnia płytę poślizgową.

Hantkus pisze:Musimy jednak pamiętać o jednej rzeczy:jeśli pewnych zakazów czy reguł nie będzie(jak np. slicki, swapy czy "odchudzanie" kasty), to zapewniam Was że cykl z roku na rok będzie coraz droższy z uwagi na wyścig zbrojeń.

Bacz że nie każdy jeździ żeby wygrać, niektórzy jeżdżą żeby pojeździć. Albo dla afterparty.

Dżunior pisze:Podział mocowy nie jest moim zdaniem dobrym pomysłem. Były rundy na których dużo więcej można było ugrać dobrymi gumami niż mocą.

Podział jak podział, w excelu z wynikami są podane moce i każdy sobie sortuje jak chce i każdy wie czy został kapitanem powolnym czy skopał zada konkurencji :) Ja ze swoim 90km zostanę zawsze lekko w tyle w klasie < 160km ale jeśli porownam się sam z wynikami 115km to wiem czy poszło dobrze czy nie. Mierzenie się z prawie dwa razy większą mocą jest już dość kontrowersyjne :) Myślę że 1.6, 1.8, 2 i burbo to aż nadto podziałów.
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1977
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

21 paź 2013, 16:40

Jako właściciel skromnego 1.6 powiem, że absolutnie nie przeszkadza mi obecność 160-konnych NC w tej samej klasie. Wręcz przeciwnie :razz:

Co do kasku to może kask lub rollbar - jako opcję obowiązkową?
Kurak ma rację - kask jednak nie wiele zmienia w przypadku rolki.

Karetka +1 :winner:
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 17:24 przez Rockatansky, łącznie zmieniany 1 raz.
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 16:51

Hantkus pisze:Ugryźć w sensie organizacji przejazdów najczęściej dodatkowej osoby z 1 auta, czyli: czy dzielenie przejazdów w takim wypadku między 2 osoby, czy dodatkowa osoba płatne 100% i Full przejazdów?


Problem przy płatności 100% 2 osoby na jeden samochód jest taki, że np. na Ułężu nie wylatasz się w żaden sposób, zwłaszcza przy takiej organizacji jaką zaprezentował ostatnio Wróbel.

Magda przejechała 6 razy, ja 5, plus parę ogonów - łącznie około 60 kilometrów. Przy płatności 2x250PLN, jak sobie możesz wyobrazić, nie byliśmy jakoś super zadowoleni.

W 1-szym Lublinie współdzieliliśmy przejazdy i wyjeździliśmy się oboje, tylko na próbach nie mieliśmy żadnego pola do poprawy (liczyły się 2 z 4), co przy zmieniającej się na dodatek trasie dało efekt oczywisty. [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=11086]I co było przyczyną mojej propozycji.[/URL]

A o ile łatwiej się żyje w domu, gdy obie osoby chcą jeździć, to chyba niektórzy już wiedzą...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 16:58

Kurak jeśli ktoś jedzie tylko spacerowo lub towarzysko to raczej nie pojedzie na slicku z LS6 pod maską, więc takowi raczej nie mają się czego obawiać.
Kask daje coś ZAWSZE, błagam nie gadajcie głupot że jest zbędny...jasne że winien być jeszcze roll...ale tak patrząc, to skoro roll to i kubeł a skoro kubeł to i szelki itd. itd.

EDIT: ciupas zgoda, moja też się w zeszłorocznym Lublinie wyjeździła chociaż dzieiliśmy przejazdy. Natomiast jak okazało się że chłopaki depczą mi po piętach Monia została kolejnych prób pozbawiona...i tego się też obawiam przy scenariuszu dzielenia...
Nie byłem w Ułężu ale patrząc na Wasze opinie było słabo...więc po co nam to?
Rules are made to be broken
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 paź 2013, 17:14

Hantkus pisze:Kurak jeśli ktoś jedzie tylko spacerowo lub towarzysko to raczej nie pojedzie na slicku z LS6 pod maską, więc takowi raczej nie mają się czego obawiać.


Zdanie prawdziwe ale nie odpowiada na pytanie, czy jest sens zakazywać sponsoringu. Ja uważam że nie ma co. Ale ja jestem z tej dolnej stawki więc mnie raczej ten problem nie dotyczy. Niemniej jakbym sobie znalazł kogoś kto zasponsoruje oponki to z radością przykleiłbym sobie naklejkę - skoro działają takie rzeczy jak "ej weź sfinansuj nam wyjazd w zamian za nic" czyli busowe wyprawy po europie (najbardziej znane Oko na Maroko chyba) to znalezienie sponsora na cztery opony czy jeden stabilizator nie jest jakimś wielkim grzechem. Chyba że przyjdzie orlen i zrobi Ci w aucie burbo, zawias, szkolenie i opony z pandziej skóry i będziesz w każdej rundzie zamiatał konkurencję. Znalezienie sobie sponsora to tak naprawdę napisanie jednego maila i wysłanie go w milijon miejsc, nikt nikomu nie broni żeby tak robić.

[ Dodano: 21-10-2013, 18:15 ]
A, i ja bym chciał jeszcze zasugerować jakąś pojeżdżawkę zimową. Na klejącym asfalcie to każdy potarfi być szybki!
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 17:18

Na pytanie o zakaz sponsoringu wypowiedziałem się wyżej... Że Nie :cool:
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 17:21 przez Hantkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Rules are made to be broken
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 paź 2013, 17:19

hella_flush pisze:stosowanie opon totalnie dowolnych

Generalnie jestem za dowolnością opon, chociażby po to, żeby mieć porównania czasów.

hella_flush pisze:Również w zależności od możliwości obiektu bardzo bym mile widział strefy do rozgrzewania opon


Masz na myśli kawałek po prostu asfaltu na którym można powężykować?

Dżunior pisze:Zabawa w ściganie (nawet takie amatorskie) pochłania jednak sporo kasy którą nie każdy posiadana. Co w tym złego że ktoś pozyska środki od sponsora i będzie jeździł z wlepkami na aucie?


Trzeba uczciwie liczyć, że weekendowy wyjazd to w przybliżeniu 1000pln licząc całościowo. Także jestem za zezwoleniem na sponsorów indywidualnych, trzeba po prostu realnie ocenić siły, zamiary i priorytety. Moim priorytetem jest zabawa i trening, zastanawia mnie jak na to patrzą osoby z czołówki. Nie sądzę, żeby MMC było wystarczająco prestiżowe, żeby można było mówić o jakichś dużych sumach przy sponsoringu.

Koszty przygotowania auta przecież nie zwrócą się od sponsorów i nagród.

Żeby nie mówić o wyścigu zbrojeń wszyscy musieliby mieć seryjne auta, bez żadnych modyfikacji. Koniec kropka. Wtedy pozostanie jeszcze kwestia co to znaczy seryjny.

Im więcej będzie obostrzeń tym mniej będzie zabawy.

Wojtek JDM pisze:Wiadomo, że bardziej przemyślane byłoby wymaganie rollbara


Generalnie mnie to nie dotyczy bo RB już mam. Problem jest prosty do rozwiązania w NA/NB(fl), ale w NC sensownego i prostego rozwiązania nie widzę.


Z ciekawości sprawdziłem, karetka to koszt około 200pln/h.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 17:21

Qbatron pisze:ad.9 Karetka owczem, ale tak jak Dzunior pisze, na szybkich i odleglych od cywilizacji obiektach typu ulez

Hantkus pisze:9. Wątpie aby to było parę dyszek ale jestem za

I masz Hantkus rację. Koszta zabezpieczenia medycznego sprawdzaliśmy swego czasu, jeszcze zanim MMC się urodziło. Koszt zespołu podstawowego (bez lekarza) to około 150 PLN/godzina. Zespół S (lekarz z ratownikiem) to jakieś 200-250 PLN/godzina. Koszta oczywiście płynne w zależności skąd się bierze, jak daleko musi przyjechać i takie tam. Tak czy inaczej przy 8 godzinnej imprezie 1200-2000 PLN. Kosztów śmigłowca nie sprawdzaliśmy, jesli ktoś jest ciekaw, niech się sam dowie.
Kurak pisze:Sam kask niewiele da w przypadku wypadku.

Kurak chyba żartujesz. Da Ci pewną szansę, że sobie łba nie rozwalisz.

punkt 10. Ubezpieczenie. Czy ktoś sprawdzał albo się chociaż przez chwilę zastanawiał, czy jego zwykłe OC komunikacyjne jest cokolwiek warte, jak w kogoś wjedzie i szkód narobi ? Bo w przypadku udziału w imprezie która publicznie mieni się cyklem, ma klasyfikację generalną i takie tam nie jest do końca oczywiste że ubezpieczyciel nie podejdzie do tego jak do pozycji w kalkulatorze "udział w imprezach sportowych".

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 paź 2013, 17:46

majkel pisze:Kurak chyba żartujesz. Da Ci pewną szansę, że sobie łba nie rozwalisz.


Myślałem raczej o dachowaniu.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

21 paź 2013, 18:05

RS pisze:w NC


w NC jest fabryczny rollbar (inna sprawa to jego wątła konstrukcja, no ale jest)
miata lov!
Zablokowany