elektryczna MX5

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2011, 18:21

A co odparowała?

http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

Wynika z tego nie mniej, nie więcej tylko tyle, że im niższa temperatura tym dłużej się baterią nacieszysz.
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

24 lis 2011, 21:21

tyle, że nie wzięli tu temperatur poniżej zera... odpowiedz sobie na inne pytania - czemu akumulatory padają przy dużych mrozach (niestety w polsce występują)? Bo do 0 stopni to nikt nie ma problemu...
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2011, 23:31

Bo używamy ołowiowych? Nie widzę powodu dla którego przy temperaturach ujemnych miałaby się tendencja odwrócić.
Bio
Posty: 52
Rejestracja: 17 lis 2011, 13:39
Model: NC
Lokalizacja: Bielsko-Biała

25 lis 2011, 9:26

a nieołowiowe nie gubią? Jak będą mrozy - wystaw sobie baterię z laptopa na balkon (czy gdzieś, żeby był mróz) i po paru godzinach włóż do lapka i sprawdź ile zgubiła prądu... uprzedzę argument - w lapkach też są baterie litowe...
george79
Posty: 154
Rejestracja: 12 cze 2011, 11:28
Lokalizacja: Pęsy / Warszawa

06 sty 2012, 22:31

Hej. Ja sie podepne pod temat. Co tydzień robię miatą około 850km. Od Lipca przejechałem już jakieś 30tys km. Głównie długie trasy po 100km na raz. Zastanawiałem się nad tematem elektryfkacji auta, niekoniecznie MX-5, ale trochę mało mamy tych punktów ładowania. Wątpię by pracodawca udostepniał mi gniazdko za darmo a i w miastach słabo z punktami ładowania... Myślę, że cała sprawa głównie zalezy od źródeł doładowywania właśnie i kosztów doładowywania ewentualnie jakiś profitów z tytułu uzywania elektrycznego auta w mieście (darmowe parkowanie?).
george79
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2012, 8:41

Zglębiłem temat ostatnio. Koszty ładowania są ok. Jesli jednak chcesz używać akumulatorów lepszych niż ołowiowe (mieć sensowny zasięg i nie za ciężkie auto), to amortyzacja zabija całą ekonomię (wliczając zużycie aku wracasz do kosztów porównywalnych z beznzyną). W tym momencie najtańszym rozwiązaniem wydaję sie być LPG.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

07 sty 2012, 10:01

no i jest jeszcze CNG... ale dobrze trzeba obadać stacje ;-)
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

07 sty 2012, 15:42

Taaaa.... CNG. W Lublinie jest jedna (1) stacja.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 sty 2012, 20:08

himber pisze:Taaaa.... CNG. W Lublinie jest jedna (1) stacja.

A następna (chyba też jedna) w Wawie... A ilość miejsca w mx5 pozwala na włożenie takiego zbiornika do CNG, że się z Lublina do Waw nie da na gazie przejechać :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

09 sty 2012, 7:38

Nie no Mx-5 z CNG to nie da rady.. tutaj rację bytu mają tylko gotowe samochody.. volvo bifuel z taxi skandynawskich.. ;-)
ODPOWIEDZ