F1
Dla wszystkich fanów
Moderator: Moderatorzy
chyba trzeba sie w 2012 roku wybrac na GP Wegier, to moze byc ostatni wyscig na ktorym bedzie mozna posluchac dzwieku prawdziwych bolidow
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Dla mnie razem z Chinami najlepszy wyścig sezonu i tak jak w tamtym Vettel nie stracił prowadzenia przez DRS, ale w walce na torze
Takie wyścigi mógłbym oglądać zawsze. 9/10 za okresy neutralizacji
Co do DRSu to nie wydaje mi się żeby wypaczał wyniki. Ma go każdy samochód i każdy może tak samo używać. A czy jest potrzebny? Przy oponach pirelli, nie.
Takie wyścigi mógłbym oglądać zawsze. 9/10 za okresy neutralizacji
Co do DRSu to nie wydaje mi się żeby wypaczał wyniki. Ma go każdy samochód i każdy może tak samo używać. A czy jest potrzebny? Przy oponach pirelli, nie.
.
nie wierzę, że wprowadzą 4-cylindrówki do F1 bo to zabije ten sport, chyba że dodadzą do tego kilka głośników i symulator dźwięku V8 - inaczej bolidy będą brzmiały jak odkurzacze a sport straci na elitarności - jak mówię, trochę mi się w to nie chce wierzyć, obym się nie mylił
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Pierwsze zdjęcia Roberta po wypadku:
http://www.fakt.pl/Kubica-wraca-do-zdrowia-Pierwsze-zdjecia-po-wypadku,artykuly,106167,1.html
Fakt na coś się przydaje
http://www.fakt.pl/Kubica-wraca-do-zdrowia-Pierwsze-zdjecia-po-wypadku,artykuly,106167,1.html
Fakt na coś się przydaje
.
strasznie wyglada ta jego reka, nadgarstek jakos dziwnie wykrecony :neutral:
Fotel w końcu klęknął, Guzik w końcówce mistrzostwo, choć popsuł zabawę Szynce i Alonso. Alonso szkoda mi bardzo, choć Masa i tak lepiej jechał, ale najbardziej to szkoda Schumiego.. Powinien się załapać na podium, pokazał młodym jak się jeździ w trudnych warunkach. No ale nie był w stanie się długo bronić, choć i tak nieźle dawał radę. Szacun dla Guzika za fair play. Kobe Boski Wiatr lubię, ale mam wątpliwości czy odpuszczenie na wyjściu z zakrętu nie było celowe. Heidfeld miałby dobre P. Petrov się jakoś dotoczył. Nie mogę zrozumieć dlaczego Weber ma aż P3.
Generalnie wyścig pod każdym względem wyjątkowy.
Generalnie wyścig pod każdym względem wyjątkowy.
Zanim rozpocznie się kolejny wyścig.. drobne dwa pytania techniczne.. może ktoś zna odpowiedzi.. Dlaczego używa się tak wysokiego profilu opony? tj. tylko sprawa regulacji, jakaś historyczna czy jednak są powody techniczne do takich rozwiązań?
Dużo słyszałem o magicznym zawieszeniu mclarena.. jest może gdzieś to opisane/pokazane jak to działa? Czy to tylko sprawa perfekcyjnej regulacji? (drogowy mclaren też podobno ma świetne zawieszenie.. info: Top Gear )
Dużo słyszałem o magicznym zawieszeniu mclarena.. jest może gdzieś to opisane/pokazane jak to działa? Czy to tylko sprawa perfekcyjnej regulacji? (drogowy mclaren też podobno ma świetne zawieszenie.. info: Top Gear )
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
LubMich pisze:Dlaczego używa się tak wysokiego profilu opony?
Ciężko mi odpowiedzieć dlaczego. Jak dla mnie nie ma to żadnego sensownego uzasadnienia. Jak napisałeś sprawa historyczna. Tak już jest od długiego czasu, ale przy zmianach regulaminu na 2013 były informacje o zmianie felg na 17 lub 18 cali.
.
Tak wysoki profil nie ma przypadkiem związku z amortyzacją? i przełożeniem mocy na drogę?
Bolidy są przecież bardzo sztywne a amortyzacja mechaniczna prawie nie istnieje.
wydaje mi się, że tak to może wyglądać. może ktoś poprawi?
Bolidy są przecież bardzo sztywne a amortyzacja mechaniczna prawie nie istnieje.
wydaje mi się, że tak to może wyglądać. może ktoś poprawi?
amortyzacja jest - jaki skok tego nie wiem - ale coś tam tłumiącego dość sprawnie pracuje.. natomiast jak już masz balonowe opony to zawieszenie robisz z ich uwzględnieniem, jak dostali by niski profil opony to zawieszenie trzeba by zrobić z innymi założeniami - taka moja dedukcja.
Znalezione gdzieś na sieci:
Despite their size, a typical rear wheel and tyre weighs only around 10kg. F1 regs still mandate a 13in wheel, which necessitates a high-profile tyre, so about half the total suspension movement is in the tyre.
Potwierdzałoby to teorię dragunova ale pytanie czy to prawda. Oficjalne źródła nie podają przyczyn takiej a nie innej wysokości profilu:
[url]http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5283.html[/url]
Despite their size, a typical rear wheel and tyre weighs only around 10kg. F1 regs still mandate a 13in wheel, which necessitates a high-profile tyre, so about half the total suspension movement is in the tyre.
Potwierdzałoby to teorię dragunova ale pytanie czy to prawda. Oficjalne źródła nie podają przyczyn takiej a nie innej wysokości profilu:
[url]http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5283.html[/url]
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
bodajze michelin walczac o prawa (kontrakt?) na dostarczanie ogumienia chcial zeby wprowadzic 18' czy nawet 19' koła, ale jak widac kicha.
poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
miata lov!
13 calowa felga jest ograniczeniem dla wielkości tarcz.. ale sama średnica tarczy też podlega regulacjom - więc teoretycznie można zezwolić na większe fele - przy utrzymaniu małych tarcz...
hm.. o czym piszesz?matplich pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
-
- Posty: 1156
- Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
- Lokalizacja: DW
matpilch pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało
Mniej, więce tak:
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
LubMich pisze:hm.. o czym piszesz?matplich pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
że plan jest taki zeby te 18'-19' wprowadzic, qbatron juz o tym pisał
miata lov!
Wydaje mi się, że Michelin chciał większe felgi by opony bardziej rozmiarami i wyglądem pokrywały się z oponami w normalnych dupowozach. Ale czy chodzi o marketing czy bardziej o transfery technologii na linii sport-cywil nie mam pojęcia.
ed. a zahaczając o temat wielkości tarcz to chyba nie potrzebują większych
ed. a zahaczając o temat wielkości tarcz to chyba nie potrzebują większych
jest kilka rozmiarów, które nigdy nie wydają się 'za małe' i czegoś takiego jak za duże tarcze w sporcie też na pewno nie ma.. ograniczenie na pewno ma wpływ na długość dohamowań. No i Hamilton jak ktoś by mu dał takie hamulce rzadziej by do mety z całymi oponami dojeżdżał.
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
a ja zmienie nieco temat, gdyz dzisiaj i jutro jest okazja do fajnego porownania (ha, w sumie to nie ma co porownywac.....)
otoz F1 na polsacie jak zwykle komentowac bedzie borówa i małrycy, natomiast w tym samym czasie na eurosporcie Wyrzykowski&Jaroński dają czadu na Tour de France
otoz F1 na polsacie jak zwykle komentowac bedzie borówa i małrycy, natomiast w tym samym czasie na eurosporcie Wyrzykowski&Jaroński dają czadu na Tour de France
miata lov!
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Właśnie zbieram szczękę z podłogi po informacji o kwalifikacjach na Nurburgringu do Porsche Supercup.
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi. Rewelacja. Brawa dla obu panów
Może jutro będzie Mazurek na TV4/Eurosport
Początek wyścigu 11:45
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi. Rewelacja. Brawa dla obu panów
Może jutro będzie Mazurek na TV4/Eurosport
Początek wyścigu 11:45
.
Don Corleone pisze:Właśnie zbieram szczękę z podłogi po informacji o kwalifikacjach na Nurburgringu do Porsche Supercup.
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi. Rewelacja. Brawa dla obu panów
Na Północnej pętli też kwalifikacje wyglądąły doskonale ale sam wyścig bardzo kiepsko...
Trzymam kciuki, żeby tym razem było lepiej!
SPIDI
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Przed tygodniem się nie udało, ale teraz był Mazurek
Brawa dla Giermaziaka za wygraną. Klasa. 19s przewagi nad drugim kierowcą
Teraz jestem tylko ciekaw czy Vettel obroni start, bo tor na Węgrzech jest bardzo mokry.
Brawa dla Giermaziaka za wygraną. Klasa. 19s przewagi nad drugim kierowcą
Teraz jestem tylko ciekaw czy Vettel obroni start, bo tor na Węgrzech jest bardzo mokry.
.
wiecie może czemu zawdzięczamy szczęście nieobecności borowczyka i zientarskiego w studiu, połączonej z brakiem komentatorskiego kunsztu tego pierwszego podczas całego weekendu? wyjątek, czy może ich obu w końcu zwolnili?
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
Z Zientarskim nie wiem co się dzieje, ale Borowczyk jest konferansjerem na jednym z Rajdów z tego co słyszałem.
Mam szczerą nadzieję, że to stała zmiana.
Szczęściarz
Niestety nie mam na swojej platformie BBC, a darmowe przekazy internetowe są w tragicznej jakości.
Mam szczerą nadzieję, że to stała zmiana.
matpilch pisze:właśnie obejrzałem wyścig na bbc
Szczęściarz
Niestety nie mam na swojej platformie BBC, a darmowe przekazy internetowe są w tragicznej jakości.
.
Jakość jakością ale komentarz i ogólnie poziom jak się już przegryzie przez skrzywienie w kierunku wszystkiego co jest UK albo przynajmniej anglojęzyczne to naprawdę transmisja jest na najwyższym poziomie.
Ja nie oglądam na żywo ostatnio bo zawsze coś ważniejszego jest do zrobienia ale ściągam w HD dzień później i oglądam wieczorkiem
Tylko trzeba uważać, żeby się nie zapędzić z czytaniem wiadomości ze świata
Pozdro
Ja nie oglądam na żywo ostatnio bo zawsze coś ważniejszego jest do zrobienia ale ściągam w HD dzień później i oglądam wieczorkiem
Tylko trzeba uważać, żeby się nie zapędzić z czytaniem wiadomości ze świata
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
http://www.tvn24.pl/0,1731100,0,1,wloskie-media-kubica-w-szpitalu-poslizgnal-sie,wiadomosc.html
To się nazywa pech
To się nazywa pech
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm