F1

Dla wszystkich fanów

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 cze 2011, 8:04

chyba trzeba sie w 2012 roku wybrac na GP Wegier, to moze byc ostatni wyscig na ktorym bedzie mozna posluchac dzwieku prawdziwych bolidow ;)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

13 cze 2011, 8:26

Dla mnie razem z Chinami najlepszy wyścig sezonu i tak jak w tamtym Vettel nie stracił prowadzenia przez DRS, ale w walce na torze :mrgreen:
Takie wyścigi mógłbym oglądać zawsze. 9/10 za okresy neutralizacji ;)

Co do DRSu to nie wydaje mi się żeby wypaczał wyniki. Ma go każdy samochód i każdy może tak samo używać. A czy jest potrzebny? Przy oponach pirelli, nie.
.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

13 cze 2011, 9:07

nie wierzę, że wprowadzą 4-cylindrówki do F1 bo to zabije ten sport, chyba że dodadzą do tego kilka głośników i symulator dźwięku V8 - inaczej bolidy będą brzmiały jak odkurzacze a sport straci na elitarności - jak mówię, trochę mi się w to nie chce wierzyć, obym się nie mylił :)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

13 cze 2011, 9:26

Pierwsze zdjęcia Roberta po wypadku:
http://www.fakt.pl/Kubica-wraca-do-zdrowia-Pierwsze-zdjecia-po-wypadku,artykuly,106167,1.html

Fakt na coś się przydaje ;)
.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 cze 2011, 9:40

strasznie wyglada ta jego reka, nadgarstek jakos dziwnie wykrecony :neutral:
Yaskier
Posty: 244
Rejestracja: 09 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Sosnowiec

13 cze 2011, 12:45

Fotel w końcu klęknął, Guzik w końcówce mistrzostwo, choć popsuł zabawę Szynce i Alonso. Alonso szkoda mi bardzo, choć Masa i tak lepiej jechał, ale najbardziej to szkoda Schumiego.. Powinien się załapać na podium, pokazał młodym jak się jeździ w trudnych warunkach. No ale nie był w stanie się długo bronić, choć i tak nieźle dawał radę. Szacun dla Guzika za fair play. Kobe Boski Wiatr lubię, ale mam wątpliwości czy odpuszczenie na wyjściu z zakrętu nie było celowe. Heidfeld miałby dobre P. Petrov się jakoś dotoczył. Nie mogę zrozumieć dlaczego Weber ma aż P3.
Generalnie wyścig pod każdym względem wyjątkowy.
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

21 lip 2011, 7:59

Zanim rozpocznie się kolejny wyścig.. drobne dwa pytania techniczne.. może ktoś zna odpowiedzi.. Dlaczego używa się tak wysokiego profilu opony? tj. tylko sprawa regulacji, jakaś historyczna czy jednak są powody techniczne do takich rozwiązań?
Dużo słyszałem o magicznym zawieszeniu mclarena.. jest może gdzieś to opisane/pokazane jak to działa? Czy to tylko sprawa perfekcyjnej regulacji? (drogowy mclaren też podobno ma świetne zawieszenie.. info: Top Gear :D )
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

21 lip 2011, 9:48

LubMich pisze:Dlaczego używa się tak wysokiego profilu opony?

Ciężko mi odpowiedzieć dlaczego. Jak dla mnie nie ma to żadnego sensownego uzasadnienia. Jak napisałeś sprawa historyczna. Tak już jest od długiego czasu, ale przy zmianach regulaminu na 2013 były informacje o zmianie felg na 17 lub 18 cali.
.
dragunov
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:17
Lokalizacja: Poznań hał hał

21 lip 2011, 10:49

Tak wysoki profil nie ma przypadkiem związku z amortyzacją? i przełożeniem mocy na drogę?
Bolidy są przecież bardzo sztywne a amortyzacja mechaniczna prawie nie istnieje.

wydaje mi się, że tak to może wyglądać. może ktoś poprawi?
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

21 lip 2011, 11:38

amortyzacja jest - jaki skok tego nie wiem - ale coś tam tłumiącego dość sprawnie pracuje.. natomiast jak już masz balonowe opony to zawieszenie robisz z ich uwzględnieniem, jak dostali by niski profil opony to zawieszenie trzeba by zrobić z innymi założeniami - taka moja dedukcja.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

21 lip 2011, 13:09

Znalezione gdzieś na sieci:

Despite their size, a typical rear wheel and tyre weighs only around 10kg. F1 regs still mandate a 13in wheel, which necessitates a high-profile tyre, so about half the total suspension movement is in the tyre.

Potwierdzałoby to teorię dragunova ale pytanie czy to prawda. Oficjalne źródła nie podają przyczyn takiej a nie innej wysokości profilu:

[url]http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5283.html[/url]
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

21 lip 2011, 13:17

bodajze michelin walczac o prawa (kontrakt?) na dostarczanie ogumienia chcial zeby wprowadzic 18' czy nawet 19' koła, ale jak widac kicha.

poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
miata lov!
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

21 lip 2011, 13:55

13 calowa felga jest ograniczeniem dla wielkości tarcz.. ale sama średnica tarczy też podlega regulacjom - więc teoretycznie można zezwolić na większe fele - przy utrzymaniu małych tarcz...

matplich pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
hm.. o czym piszesz?
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

21 lip 2011, 14:14

matpilch pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało


Mniej, więce tak:
Obrazek
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

21 lip 2011, 15:51

LubMich pisze:
matplich pisze:poza tym chyba by to dziwnie wygladało, w kazdym badz razie niedlugo sie dowiemy
hm.. o czym piszesz?


że plan jest taki zeby te 18'-19' wprowadzic, qbatron juz o tym pisał :)
miata lov!
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

21 lip 2011, 20:42

ale pirelli jest chyba do 2013 już wykupione - więc to chyba trochę jeszcze potrwa..
dragunov
Posty: 26
Rejestracja: 14 lis 2009, 13:17
Lokalizacja: Poznań hał hał

22 lip 2011, 16:37

Wydaje mi się, że Michelin chciał większe felgi by opony bardziej rozmiarami i wyglądem pokrywały się z oponami w normalnych dupowozach. Ale czy chodzi o marketing czy bardziej o transfery technologii na linii sport-cywil nie mam pojęcia.

ed. a zahaczając o temat wielkości tarcz to chyba nie potrzebują większych
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

23 lip 2011, 8:46

jest kilka rozmiarów, które nigdy nie wydają się 'za małe' i czegoś takiego jak za duże tarcze w sporcie też na pewno nie ma.. ograniczenie na pewno ma wpływ na długość dohamowań. No i Hamilton jak ktoś by mu dał takie hamulce rzadziej by do mety z całymi oponami dojeżdżał.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

23 lip 2011, 12:05

a ja zmienie nieco temat, gdyz dzisiaj i jutro jest okazja do fajnego porownania (ha, w sumie to nie ma co porownywac.....)

otoz F1 na polsacie jak zwykle komentowac bedzie borówa i małrycy, natomiast w tym samym czasie na eurosporcie Wyrzykowski&Jaroński dają czadu na Tour de France :mrgreen:
miata lov!
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

23 lip 2011, 12:46

matpilch pisze:otoz F1 na polsacie jak zwykle komentowac bedzie borówa i małrycy,


"Jest z nami Karolina Czapka - Borowczyk ma nową kurteczkę" :kciuk: padłem po tym stwierdzeniu Zientarskiego
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

23 lip 2011, 12:51

a ktos sie wybiera moze za tydzien do Budapesztu?
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

23 lip 2011, 14:22

Właśnie zbieram szczękę z podłogi po informacji o kwalifikacjach na Nurburgringu do Porsche Supercup.
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi.
Rewelacja. Brawa dla obu panów :winner:

Może jutro będzie Mazurek na TV4/Eurosport :mrgreen:
Początek wyścigu 11:45
.
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

23 lip 2011, 15:18

Don Corleone pisze:Właśnie zbieram szczękę z podłogi po informacji o kwalifikacjach na Nurburgringu do Porsche Supercup.
Oba pierwsze pola startowe:
Verva Racing Team
Giermaziak pierwszy, Rosina drugi.
Rewelacja. Brawa dla obu panów :winner:


Na Północnej pętli też kwalifikacje wyglądąły doskonale ale sam wyścig bardzo kiepsko... :cry:
Trzymam kciuki, żeby tym razem było lepiej!
SPIDI
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

31 lip 2011, 11:52

Przed tygodniem się nie udało, ale teraz był Mazurek :winner:
Brawa dla Giermaziaka za wygraną. Klasa. 19s przewagi nad drugim kierowcą :mrgreen:


Teraz jestem tylko ciekaw czy Vettel obroni start, bo tor na Węgrzech jest bardzo mokry.
.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

25 wrz 2011, 13:39

wiecie może czemu zawdzięczamy szczęście nieobecności borowczyka i zientarskiego w studiu, połączonej z brakiem komentatorskiego kunsztu tego pierwszego podczas całego weekendu? wyjątek, czy może ich obu w końcu zwolnili?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

25 wrz 2011, 15:40

ja wiem tylko, że właśnie obejrzałem wyścig na bbc i teraz ciezko bedzie mi wytrzymywac gadanine naszych ekspertów.....
miata lov!
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

25 wrz 2011, 15:46

Z Zientarskim nie wiem co się dzieje, ale Borowczyk jest konferansjerem na jednym z Rajdów z tego co słyszałem.
Mam szczerą nadzieję, że to stała zmiana.

matpilch pisze:właśnie obejrzałem wyścig na bbc

Szczęściarz :wink:
Niestety nie mam na swojej platformie BBC, a darmowe przekazy internetowe są w tragicznej jakości.
.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

25 wrz 2011, 16:48

sa tu w akademiku brytyjki, ktore sobie za 5 funtow miesiecznie wykupily abonament w BBC i maja wszystkie programy. jakosc byla ok, ale bez szału
miata lov!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 wrz 2011, 19:32

Jakość jakością ale komentarz i ogólnie poziom jak się już przegryzie przez skrzywienie w kierunku wszystkiego co jest UK albo przynajmniej anglojęzyczne :mrgreen: to naprawdę transmisja jest na najwyższym poziomie.

Ja nie oglądam na żywo ostatnio bo zawsze coś ważniejszego jest do zrobienia ale ściągam w HD dzień później i oglądam wieczorkiem :)

Tylko trzeba uważać, żeby się nie zapędzić z czytaniem wiadomości ze świata :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

11 sty 2012, 18:39

http://www.tvn24.pl/0,1731100,0,1,wloskie-media-kubica-w-szpitalu-poslizgnal-sie,wiadomosc.html

To się nazywa pech :sad:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ