ND - wzrost i wygoda
Moderator: Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć. Krótko i na temat. Jestem dość duży - 187cm i 100kg. Miałem dwie NBFL-ki i jedną NB. Zawsze było mi nieco ciasnawo w tych autach, ale powiedzmy, że do zniesienia na krótkich dystansach. Zajebistość samochodu wynagradzała wszystko. W tej chwili zastanawiam się nad ND. Z doświadczenia doświadczonych - czy będzie mi w niej lepiej, podobnie czy gorzej niż w NB(FL)? Czy ktoś może coś niecoś doradzić? Dzięki!
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Lepiej, ale gorzej. Chyba, że ND2 z regulacją osiową kierownicy. Wtedy masz szansę się wpasować.
Koledzy z południa kraju pracują nad patentem na obniżenie fotela w ND. Wiążę z tym spore nadzieję, bo moje 180cm mieści się na styk pod dachem, więc wielgachne lusterko i ramka szyby zasłaniają krajobraz w jeszcze większym stopniu niż NB.
Ale fotel lepszy, niemniej i tak (w mojej ocenie) raczej dla osób do 175cm zaprojektowany.
Przymierzże się!
Koledzy z południa kraju pracują nad patentem na obniżenie fotela w ND. Wiążę z tym spore nadzieję, bo moje 180cm mieści się na styk pod dachem, więc wielgachne lusterko i ramka szyby zasłaniają krajobraz w jeszcze większym stopniu niż NB.
Ale fotel lepszy, niemniej i tak (w mojej ocenie) raczej dla osób do 175cm zaprojektowany.
Przymierzże się!
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Oceniam, że tak samo. Może RF ma minimalnie wyższą część tylną kabiny. Ale moja fryzura i tu i tu cierpiała, tyle, że w ST w styku z mięciutkim materiałem, a w RF z twardą płytą.
PS. Niektórzy twierdzą, że na fotelach Recaro siedzi się jeszcze wyżej niż na zwykłych.
PS2. W RF-ie odsunięty maksymalnie fotel ociera tylną częścią zintegrowanego żaglówka o plastikową obudowę pałąka dachu. Słabe to.
PS. Niektórzy twierdzą, że na fotelach Recaro siedzi się jeszcze wyżej niż na zwykłych.
PS2. W RF-ie odsunięty maksymalnie fotel ociera tylną częścią zintegrowanego żaglówka o plastikową obudowę pałąka dachu. Słabe to.
- pavlacos
- Donator
- Posty: 681
- Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
- Model: NC
- Wersja: Koksed by Five
- Lokalizacja: Wrocław
Mam 187, wiec owszem zmiescisz sie ale poprzeczka przedniej szyby bedzie na wysokosci ryja (za to szerzej niz w nb)
Nc-ek plus fiveoblaszki i jest ideolo (bez skor i szmata)
Nc-ek plus fiveoblaszki i jest ideolo (bez skor i szmata)
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Mam 194cm i 84kg, w ND1 ST mieszczę się z głową na styk, w RF nie mogę się do końca wyprostować Tutaj nie ma co gdybać tylko trzeba się przymierzyć
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To sa subiektywne pomiary, ale najwiecej miejsca jest w ND soft top na standardowych stolkach (czyli moim:-), w recaro siedzi sie chyba wyzej (bo mam blizej do dachu), w RF jest ddatkowo z 2 cm ciasniej.
Absolutnie nie zgodzie sie z tymi 175 cm, mi przy 180 cm jest idealnie (+ fryzura ze 2 cm do gory:-), fotel nawet nie jest do konca odsuniety... ale w ND2 juz takim by byl (bo brakowaloby mi tego 1 cm regulacji kolumny kierownicy).
Generalnie jak w soft topie na nie recaro sie nie zmiescisz (najczestsza konfiguracja z pierwszych rocznikow), to szukac dalej nie ma sensu.
Absolutnie nie zgodzie sie z tymi 175 cm, mi przy 180 cm jest idealnie (+ fryzura ze 2 cm do gory:-), fotel nawet nie jest do konca odsuniety... ale w ND2 juz takim by byl (bo brakowaloby mi tego 1 cm regulacji kolumny kierownicy).
Generalnie jak w soft topie na nie recaro sie nie zmiescisz (najczestsza konfiguracja z pierwszych rocznikow), to szukac dalej nie ma sensu.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
No właśnie, to wszystko subiektywne odczucia. Jeden ma łapy jak kierowca STAR'a, a inny krótkie rączki i fryzurę jak Wodecki (to ja). Na pewno regulacja osiowa (lub naba) wiele pomaga w tym typoszeregu.Wojtek Wawa pisze: ↑08 paź 2020, 9:38
Absolutnie nie zgodzie sie z tymi 175 cm, mi przy 180 cm jest idealnie (+ fryzura ze 2 cm do gory:-), fotel nawet nie jest do konca odsuniety... ale w ND2 juz takim by byl (bo brakowaloby mi tego 1 cm regulacji kolumny kierownicy).
-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
Pany, dzięki za wszystkie odpowiedzi. To forum, jak zawsze, trzyma poziom. Dziś byłem w Maździe na Górczewskiej (Odyssey chyba) i... nie mają ani jednej sztuki. W ogóle, żadnej, zero, nada. Także się kurna przymierzyłem...
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2139
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
A sprawdzales samochody uzywane u nich? Kiedys dzieki takiemu miksowi mialem mozliwosc porownania RF versus ST, Recaro versus standardowe fotele, Bilstein versus standardowe amortyzatory.
Chyba, ze ludzie wszystko juz wyciagneli z placow, zgodnie z przewidywaniami wzrostu cen nowych...
Chyba, ze ludzie wszystko juz wyciagneli z placow, zgodnie z przewidywaniami wzrostu cen nowych...
- monkahead
- Donator
- Posty: 1385
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jak postanowiłem kupić NC, to pojechałem do Mazdy na przymiarkę do ND RF (nie Recaro), salon mam blisko siebie, bo wiedziałem że jak wejdę do ND RF, to tym bardziej do NC PRHT. W ND RF miałem jeszcze z 2 palce nad głową wolnego miejsca, 186cm/85kg.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Moim zdaniem, żeby wygodnie siedzieć i wyglądać w ND to wzrost max 180 i wszyscy co mówią inaczej to masochiści siedziałem w RF i wydaje mi się, że jest jeszcze gorzej. Poza tym uważam, że fotel jest za wysoko i aż się prosi aby go obniżyć na mocowaniach w co prawdopodobnie pójdę.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2021, 16:37 przez weede, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 721
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Może i Recaro pogorsza temat wzrostu, ale mimo wszystko wolę Recaro. Jak jeździłem demówką z normalnymi skórzanymi fotelami to dupa mi latała na prawo i lewo, coś za coś.weede pisze: ↑09 paź 2020, 9:26Moim zdaniem, żeby wygodnie siedzieć i wyglądać w ND to wzrost max 175-180 i wszyscy co mówią inaczej to masochiści siedziałem w RF i wydaje mi się, że jest jeszcze gorzej. Podobno Recaro pogarszają temat. Poza tym uważam, że fotel jest za wysoko i aż się prosi aby go obniżyć na mocowaniach w co prawdopodobnie pójdę.
PS. ja mam 182 i soft-top (bez recaro)
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Cześć! Powinieneś się w ND lepiej zmieścić niż w NB(fl). Mi się w ND dużo bardziej komfortowo jeździ niż w niebieskiej i przez dłuższy czas, ale tylko na miejscu kierowcy. Przy Twoich wymiarach, zapomnij o miejscu pasażera w ND na dłuższą trasę.mYattaman pisze: ↑06 paź 2020, 8:59Cześć. Krótko i na temat. Jestem dość duży - 187cm i 100kg. Miałem dwie NBFL-ki i jedną NB. Zawsze było mi nieco ciasnawo w tych autach, ale powiedzmy, że do zniesienia na krótkich dystansach. Zajebistość samochodu wynagradzała wszystko. W tej chwili zastanawiam się nad ND. Z doświadczenia doświadczonych - czy będzie mi w niej lepiej, podobnie czy gorzej niż w NB(FL)? Czy ktoś może coś niecoś doradzić? Dzięki!
Najlepiej wynajmij auto na weekend i się przejedź w trasę
- Victor
- Donator
- Posty: 48
- Rejestracja: 27 maja 2019, 21:37
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: Warszawa
Dużo zależy od stosunku długości tułowia i nóg (typ "panda" vs typ "żyrafa" ). Bez przymiarki nie będzie wiadomo. Niedaleko Górczewskiej bywam, więc jakby co to odezwij się na priv, możemy się ustawić na pomiar.
Każdy ma inną budowę ciała i inne proporcje. Ja mam 180cm i pasuję w sam raz w ND2, kierownica maksymalnie do siebie ale już fotel znacznie bliżej. Przy maksymalnym odsunięciu fotela nie jestem w stanie nacisnąć sprzęgła
Mam jeszcze małą anegdotkę związaną z miejscem w MX5. Raz wracając do domu zauważyłem w oddali autostopowicza i postanowiłem się zatrzymać. Z każdym metrem coraz bardziej dostrzegałem gabaryty gościa i zaczynałem wątpić czy się zmieści. Dość duży facet, na oko 120-130 kg przy przeciętnym wzroście. Podjechałem, chwila konsternacji ale mi głupio coś powiedzieć i jemu może głupio odmówić więc wsiadł. Na szczęście potrzebował tylko ok. 10km do centrum miasta, bo dotykał jednocześnie drzwi pasażera i mnie
Mam jeszcze małą anegdotkę związaną z miejscem w MX5. Raz wracając do domu zauważyłem w oddali autostopowicza i postanowiłem się zatrzymać. Z każdym metrem coraz bardziej dostrzegałem gabaryty gościa i zaczynałem wątpić czy się zmieści. Dość duży facet, na oko 120-130 kg przy przeciętnym wzroście. Podjechałem, chwila konsternacji ale mi głupio coś powiedzieć i jemu może głupio odmówić więc wsiadł. Na szczęście potrzebował tylko ok. 10km do centrum miasta, bo dotykał jednocześnie drzwi pasażera i mnie