Likwidacja szkody z OC

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 wrz 2020, 21:29

Miałem drobną kolizję jadąc dupowozem. Szkoda nie z mojej winy. Nie mam doświadczenia w takich sprawach, a gdzieś na forum widziałem, że niektórzy forumowicze pracują w branży ubezpieczeń komunikacyjnych, więc byłbym wdzięczny za wyjaśnienie dwóch spraw:
1. Czy żeby zakwalifikować element do lakierowania wystarczy jakakolwiek rysa sięgająca do bazy?Wypolerować się tego wg mnie nie da, a jednak uszkodzenie jest. Drobne bo jedna rysa kilka cm, ale jest.
A jeśli rysy nie są bardzo głębokie, ale jednak wyraźnie wyczuwalne paznokciem to mogą to zakwalifikować do polerki?
2. Czy przy wgnieceniu ubezpieczalnia musi zakwalifikować element do wymiany czy mogą wgniotkę uznać za możliwą do naprawy np metodą PDR i tylko za to zapłacić? Czy wgniota= wymiana czy nie? Jak to prawnie wygląda?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

16 wrz 2020, 7:33

wrzuć foty
ub. może zrobić nawet bez ogledzin jakąś kwotę, jeśli tobie pasi
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

16 wrz 2020, 19:58

To wiem, tyle, że taka wycena bez oględzin to zwykle śmiech na sali :)
Przykład rys na przednim błotniku i rysa na drzwiach.
To są te mniejsze ślady obcierki na boku (żeby nie było, że to cała kolizja ;))
Załączniki
IMG_20200915_133324.jpg
IMG_20200915_133324.jpg (3.73 MiB) Przejrzano 1502 razy
IMG_20200915_133218.jpg
IMG_20200915_133218.jpg (3.94 MiB) Przejrzano 1502 razy
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

17 wrz 2020, 9:35

rób kosztorys, raczej lakierowanie
ze swojego doświadczenia wiem ze czasem lepiej coś wyciągnąć niż pasować nowe
ja byłem zadowolony z wyceny bez oględzin, ale nie zamierzałem tego wgle robić i nie chciało mi z nimi targać :D

nie ma czegoś takiego że coś prawnie jest uregulowane, to są jakieś tam standardy napraw i każdy sobie wymyśla
na kosztorysie będziesz miał co zakwalifikowane i za ile
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 wrz 2020, 19:01

Pewnie i tak skończy się na wizycie rzeczoznawcy. Podjadę też do ASO i poproszę o wycenę części i całej naprawy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
MaciejG
Donator
Donator
Posty: 122
Rejestracja: 30 kwie 2014, 12:53
Model: NC
Lokalizacja: Nowa Wieś (WPR)

27 wrz 2020, 9:33

Znajdź polecany warsztat, który robi bezgotówkowo z ubezpieczycielem sprawcy, podjedź i spytaj ich jak oni to widzą.

Kosztuje pół godzinki, a może rozwiąże Twoje problemy, bo przy tak małych naprawach ubezpieczyciel często wierzy warsztatom, jeśli ma z nimi długoterminowe umowy (ktoś mi kiedyś mówił, że często granicą jest 5000 zł - wtedy warsztat przesyła tylko zdjęcia i robi).
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4671
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 wrz 2020, 10:51

Na razie czekam na rzeczoznawcę z ubezpieczalni i wszystko będzie jasne.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

28 wrz 2020, 7:34

Fifkers pisze:
27 wrz 2020, 10:51
Na razie czekam na rzeczoznawcę z ubezpieczalni i wszystko będzie jasne.
Namocz palec, nawet śliną, i przejedź po tych rysach. Jak zniknął "na mokro" - to do uratowania polerką. Jeśli nie, pozostaje lakierowanie ;)
ODPOWIEDZ