Re: Czy ktoś zna tę Mazdę z Otomoto/Allegro ?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siwyzgr
Posty: 771
Rejestracja: 21 maja 2018, 13:43
Model: NA
Wersja: piękna, czerwona
Lokalizacja: Warszawa / Zgierz

12 sie 2020, 8:35

A tutaj drodzy państwo ... znajdziemy tutaj wszystkie dygresje i dłuższe dyskusje, które nawiązały się w temacie dotyczącym ogłoszeń z różnych portali / stron internetowych.
Często znajdziemy tu światłe myśli wieloletnich użytkowników MX-5, rady na co zwracać uwagę w niektórych komisach, ale czasami i odpowiedzi na wcale niegłupie pytania dotyczące życia i egzystencji.

Moim zdaniem - szkoda to kasować, a w głównym wątku niestety przeszkadza.

Miłej lektury ... i proszę na luzie kontynuować rozmowę tutaj.

Pozdrawiam,
Admin Junior.
[Oryginalny post]

NC też bierze ruda, zwłaszcza modele z początków produkcji. To nie jest tak, że one nagle przestały rdzewieć :) Mam mazdę 3, która jest bliźniaczym modelem z tych lat i jeśli nie zakonserwujesz, to normalnie je żre rdza.
Tu pewnie cenę zaniża gaz, ale jak na 2.0 wydaje się dość niska (nie śledzę cen NC na bieżąco, więc mogę gadać głupoty). Przy zakupie polecam Ci zrobić jedną z 2 rzeczy: 1) pojechać na hamownię - jeśli silnik bierze olej to (chyba - niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) może mieć problemy z kompresją i wtedy wypluje Ci mniej mocy. Poza tym zobaczysz czy z rury idzie niebieski dym jak będzie się wkręcał na obroty. Moja 3, która ma dokładnie ten sam silnik co NC, przy przebiegu ok. 210.000 wykręciła zdrową serię 160KM i 184Nm 2) pojechać do kumatego warsztatu i zmierzyć kompresję - dłuższy proces, sprzedający może się nie zgodzić, bo obejmuje wykręcanie świec itd. hamownia wydaje się być prostszym rozwiązaniem.

Ja, gdybym kupował auto z silnikiem, który jest fajny, ale znany ze swej delikatności i apetytu na olej, zrobiłbym właśnie tak - zawsze da Ci to pełniejszy pogląd na sytuację i oszczędzi ewentualnych kosztów i rozczarowań.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

12 sie 2020, 11:59

Problem z NC jest taki, że one trzymają kompresję pomimo poboru oleju. Do tego nie kopcą na siwo, chyba, że to już naprawdę zaawansowane stadium.
Miałem kilka NC'ków, w jednym dolewałem ~700ml/1000 km, a nie było siwego dymu.

Cena 20k za 2.0 to mega okazja, raczej te auta kosztują 30k +.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

12 sie 2020, 12:06

Jezeli podoba Ci sie NB, to ja bym bral opcje garaz plus NB. NC bedzie tylko tracilo na wartosci, garaz i NB juz nie powinny ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 sie 2020, 12:42

vodka pisze:
12 sie 2020, 12:06
Jezeli podoba Ci sie NB, to ja bym bral opcje garaz plus NB. NC bedzie tylko tracilo na wartosci, garaz i NB juz nie powinny ;)
Garaż w mieście wart tyle co NB+NC.
A wówczas to już lepiej ND pod chmurką trzymać ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

12 sie 2020, 13:11

konopa pisze:
12 sie 2020, 11:59
Cena 20k za 2.0 to mega okazja, raczej te auta kosztują 30k +.
W ogłoszeniu jest napisane, że jest to buda 1.8 po swapie na 2.0.
Awatar użytkownika
MajKar
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2020, 0:04
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

12 sie 2020, 21:08

siwyzgr bardzo dziękuję za obszerny opis i propozycje :)

konopa dzięki za podzielenie się doświadczeniem. Dobrze wiedzieć :)

vodka dzięki za opinię. Qrcze, mam coraz więcej wątpliwości :( Z zewnątrz bardziej podoba mi się NB FL. Boję się jednak problemów :? Generalnie lubię nowsze i mocniejsze auta, ale mnie na razie na nie nie stać :x Fajnie, że NC ma DSC (ESP). Rozumiem, że sugerujesz, że NC będzie traciła na wartości, a NB zyskiwała jako klasyk. Ciekawe czy przewidywane przeze mnie sumaryczne większe koszty utrzymania NB na przestrzeni lat będą bardziej opłacalne niż droższa NC tracąca na wartości :?: Planuję raczej utrzymywać auto w dobrym stanie, ale bez modyfikacji.

pistenbully dzięki. Tutaj wchodzą w grę tylko koszty zakupu i postawienia docieplonego garażu (ale bez ogrzewania). Wyszło mi, że to będzie kosztować więcej niż 10 000 zł, ale mam płonną nadzieję, że zaoszczędzi mi to więcej pieniędzy niż bym wydał na naprawy blacharskie. Teren na garaż mam - kilkadziesiąt kilometrów za miastem. Zamierzam tam zimować auto :)
Jakby stać mnie było na nowe ND to pewnie bym spełnił inne marzenie i kupił Z4 M, a jakbym miał więcej kasy to dodatkowo dokupił ND, NC lub NB :) (albo wszystkie) :D

solidmarian czy NC po swap'ie z 1.8 na 2.0 jest inna niż fabryczna z 2.0? Nie wiem jaka jest różnica oprócz ryzyka dot. tego na ile profesjonalnie ktoś zamienił silnik.

Bardzo miło, że doświadczone osoby pomagają. Dziękuję :D
Awatar użytkownika
siwyzgr
Posty: 771
Rejestracja: 21 maja 2018, 13:43
Model: NA
Wersja: piękna, czerwona
Lokalizacja: Warszawa / Zgierz

13 sie 2020, 8:31

ESP bym sie nie sugerował. Z tego co rozumiem w zimie jeździć nie będziesz, a w lato się to rzadko przydaje. NC będzie traciła, ale nie można powiedzieć, że NB będzie zyskiwać na tyle, by jej utrzymywanie miało się zwrócić. Raczej NB po prostu nie będzie traciło samo w sobie (jak NC), stracisz na naprawach, które wykonasz/ częściach, które wsadzisz. To nie porsche czy aston martin żeby utrzymywanie auta miało przynieść dochód w postaci nie tracenia. Jasne, zadbane egzemplarze można wycenić nieco drożej, ale raczej nikt Ci za wymianę rozrządu czy nowe klocki i tarcze nie zapłaci dużo. Nie patrzył bym tak na to, bo to się po prostu nie uda. Chyba, że będziesz miał auto krótko. Pojeździsz i sprzedasz, kupisz kolejne, pojeździsz i sprzedasz bez inwestowania w nie. Wtedy jest szansa, że nawet coś na tym ugrasz, zakładając, że trafisz na dobre sztuki, co nie jest proste w świecie rdzewiejących japończyków.
Garaż świetny pomysł - moje garażowane daily jest w bardzo dobrym stanie. Nie sądzę by tak było gdyby stała pod chmurą. Czy garaż Ci się zwróci? Pewnie tak, ale nie na przestrzeni 2 lat i jednej mx-5. Potraktowałbym to jako inwestycję we wszystkie Twoje samochody. Plus fakt, że masz miejsce by grzebać. Robienie rzeczy eksloatacyjnych samemu obniża koszty utrzymania do sensownego poziomu.
NC po swapie na 2.0 to nadal to samo NC co oryginalne 2.0 (EDIT: nie to samo - może być biedniejsze wyposażenie, brak szpery, etc.. Lepiej zrobić swapa na 2.5, bo z tego co czytałem, nie jest to duży problem formalny (stacja kontroli, przebicie silnika i mocy w dowodzie), a dużo większa frajda z jazdy. Gdybym miał budżet na NC, to szedłbym właśnie w tą opcję, bo otwiera drzwi do kolejnych modów. 2.0 tez można wystroić u Five'a i mieć więcej kucy, także też nie jest źle.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2020, 9:42 przez siwyzgr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

13 sie 2020, 8:37

Tak jak mowi Siwyzgr, nie liczylbym na wzrost wartosci NB, ale tansze juz chyba nie beda... a garaz to zawsze garaz, wartosc sama w sobie :) NB chyba tez mniej pali niz NC jesli mamy juz patrzec na wszystkie koszty eksploatacji...
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

13 sie 2020, 9:11

Majkar, a po co od razu kupujesz garaż? Nie musisz kupować browaru, żeby się piwa napić. Wynajmij coś w mieście od listopada do marca i zamykasz się w kilku stówkach, a na wiosnę masz przy okazji gdzie auto przygotować do sezonu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

solidmarian
Posty: 126
Rejestracja: 15 gru 2013, 12:39
Model: Inny
Lokalizacja: 100lica

13 sie 2020, 9:25

siwyzgr pisze:
13 sie 2020, 8:31
NC po swapie na 2.0 to nadal to samo NC co oryginalne 2.0. Lepiej zrobić swapa na 2.5, bo z tego co czytałem, nie jest to duży problem formalny (stacja kontroli, przebicie silnika i mocy w dowodzie), a dużo większa frajda z jazdy. Gdybym miał budżet na NC, to szedłbym właśnie w tą opcję, bo otwiera drzwi do kolejnych modów. 2.0 tez można wystroić u Five'a i mieć więcej kucy, także też nie jest źle.
No nie do końca, w NC z fabrycznym 2.0 masz więcej nazwijmy to frykasów niż w 1.8, co mi na szybko do głowy przychodzi to szpera, skrzynia 6b, rozpórki, zawieszenie czy felgi 17"
Awatar użytkownika
siwyzgr
Posty: 771
Rejestracja: 21 maja 2018, 13:43
Model: NA
Wersja: piękna, czerwona
Lokalizacja: Warszawa / Zgierz

13 sie 2020, 9:42

solidmarian pisze:
13 sie 2020, 9:25
No nie do końca, w NC z fabrycznym 2.0 masz więcej nazwijmy to frykasów niż w 1.8, co mi na szybko do głowy przychodzi to szpera, skrzynia 6b, rozpórki, zawieszenie czy felgi 17"
[/quote]

Masz rację, nie pomyślałem o tym w ten sposób. Słuszna uwaga.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 sie 2020, 10:23

O jakiej utracie wartości mówimy przy NC 2,0 za 19900zł??
NC 2,0 nie będzie palić więcej niż NB 1,8. A tu jest jeszcze LPG, więc koszty żadne.
Garaż sobie odpuść. Za 100zł/mc wynajmiesz garaż albo ciepłe miejsce postojowe podziemne w mieście. Garażować wystarczy 3-4 miesiące w roku.
NC jest lepszym samochodem od NBfl. Patrz na stan techniczny. Jak NC będzie porównywalne z NBFL to ja bym się nie zastanawiał. W NC większa szansa na pobór oleju, ale NB też mogą mieć z tym problem. To nie są nowe samochody, więc zależy na co się trafi. Wtym konkretnym egzemplarzu warto się zainteresować kto robił swap i czy zostało to zrobione jak należy. Jakby była szansa podjechać na hamownię to by już coś powiedziało.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Marcin M&S
Donator
Donator
Posty: 29
Rejestracja: 08 kwie 2019, 17:08
Model: NA
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle/Amersfoort(NL)

13 sie 2020, 17:58

tak pół żartem, pół serio to pobór oleju od nowego roku może bardzo podnieść koszty utrzymania samochodu, nie tylko naszych MXów ale wszystkich lubiących olej ;) jak towarzystwo z ul.Wiejskiej przegłosuje kaucje min.5 zł (albo 10zł/L) do każdego zakupionego litra oleju ... :lipa:
Awatar użytkownika
torzech
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 18 kwie 2011, 12:38
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

13 sie 2020, 18:05

siwyzgr pisze:
12 sie 2020, 8:35
Tu pewnie cenę zaniża gaz, ale jak na 2.0 wydaje się dość niska (nie śledzę cen NC na bieżąco, więc mogę gadać głupoty).
Wszystkie NC mają tak dziwnie lewarek ręcznego, czy to była przekładka z Anglika?
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

13 sie 2020, 22:13

torzech pisze:
13 sie 2020, 18:05
siwyzgr pisze:
12 sie 2020, 8:35
Tu pewnie cenę zaniża gaz, ale jak na 2.0 wydaje się dość niska (nie śledzę cen NC na bieżąco, więc mogę gadać głupoty).
Wszystkie NC mają tak dziwnie lewarek ręcznego, czy to była przekładka z Anglika?
Wszystkie :D
Awatar użytkownika
MajKar
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2020, 0:04
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

13 sie 2020, 23:10

siwyzgr dzięki za obszerną i wyczerpującą odpowiedź :) Zgadzam się, że ESP jest szczególnie istotne w zimie. Jednocześnie wydaje mi się, że ten system będzie pomocny na mokrych drogach.
Dobrze zrozumiałeś, że w zimie nie zamierzam jeździć. Obawiam się słonego środowiska korzystnego dla rdzy.
Dzięki za opinię :) Bardziej mnie to zachęca do NC. O ile nie doprowadzę do sytuacji, że ESP będzie mogło się wykazać, o tyle klimatyzacja jest dla mnie istotnym udogodnieniem. Po autostradach i drogach szybkiego ruchu raczej będę jeździł "top up", więc żeby się nie spocić bardzo przyda się klima. Czy dobrze widzę, że wszystkie NC mają klimatyzację? Poza tym NC daje trochę (pewnie złudne) poczucie, że stać mnie jednak na nowsze auto - chociaż pierwotnie chciałem wydać ok. 15 000 zł, to w miarę przeglądania ofert przekonałem się, by wydać 20 000 zł. Jak już zasmakuję frajdy, to planuję rozkoszować się dalej. Dlatego przewiduję, że raczej to co kupię to zostanie ze mną na dłużej. Nie czuję się pewnie ze swoimi umiejętnościami sprzedażowymi, więc obawiam się, że na częstych zmianach auta bym raczej stracił. Zamierzam utrzymywać auto w jak najlepszym stanie, ale nie idealnym - bo to by za dużo kosztowało.
Dzięki za opinię o garażu. Nie wiem czy bym sam grzebał. Jeszcze nigdy tego nie robiłem. Boję się, że bym coś zepsuł albo uziemił auto tak, że nie dojadę do mechanika. Do lenistwa nie będę się oficjalnie przyznawał ;)
Dzięki za odpowiedź. Fajnie, że śledzisz temat i od razu edytowałeś post :)

vodka dzięki za opinię. To mnie bardziej przekonuje do NC ;) Dzięki za opinię o garażu. Ze wstępnych przymiarek zostają mi jeszcze m.in. ustalenia dot. przepisów. Z tego co pamiętam garaż o powierzchni powyżej 35 m^2 wymaga pozwolenia na budowę. Mniejsze potrzeba tylko zgłosić. Słyszałem jednak, że jak garaż nie jest związany z gruntem, to nie trzeba go zgłaszać. W Wydziale Architektury natomiast twierdzą, że trzeba zgłosić postawienie garażu. Jeśli to prawda, to postawienie garażu będzie się wiązało z podatkiem, czyli wzrostem kosztów utrzymania. Trzeba będzie sprawdzić orzeczenia sądów - mam nadzieję, że uda się uniknąć dodatkowych opłat.

monkahead dzięki. Zgadza się. Już to rozpatrywałem. Podejrzewam, że auto raczej zostanie ze mną na dłużej - chyba, że zaistnieją czynniki, o których teraz nie wiem jak ten wirus pokrzyżował różne plany. Zatem stwierdziłem, że lepiej od razu postawić garaż niż płacić przez kilka sezonów i potem mieć własny. Niemniej jednak wygodniejsze byłoby wynajmowanie w mieście, bo dojazd komunikacją w mieście, a na działkę to różnica. Jak analizowałem wynajęcie garażu, to znalazłem oferty za min. 200 zł/miesiąc.

solidmarian dzięki za informacje. O szperze mam rozbieżne informacje. Z któregoś źródła zrozumiałem, że w Europie wszystkie ją miały. Skrzynia 6-biegowa, to bardzo dobra sprawa na długie trasy, żeby było mniejsze zużycie paliwa. Pozostałe "frykasy" też fajnie byłoby mieć :)

Fifkers dzięki za opinię. Rozumiem, że to już próg taniości i bardziej stanieć nie może ;)
Widzę, że NC wysuwa się na prowadzenie ;) Po zdjęciu widzę, że miałeś NC. Czy wiesz jak one znoszą zagazowanie? Jeszcze nie oglądałem tego konkretnego egzemplarza. Jeśli dobrze wiem, to nawet jak nie ma gazu, to i tak nie ma koła zapasowego (czyli pewnie zestaw naprawczy). Ciekawe ile miejsca zostało w bagażniku po wstawieniu instalacji gazowej.
Najtańsze garaże znalazłem za co najmniej 2-krotnie wyższą cenę. Może to kwestia tego, że u mnie chodzi o wynajem w Warszawie.
Swap był robiony przez 3. właściciela licząc od tyłu i nie ma historii. Trzeba zatem działać lak lekarz bez karty pacjenta - po objawach.
Co może mi powiedzieć hamownia oprócz aktualnej mocy i momentu? Rozumiem, że ktoś doświadczony może na podstawie wyglądu, odgłosów i wyniku mieć jakieś przypuszczenia.
Gdzie znajdę hamownię? Po wpisaniu w mapach Google wyskakują mi warsztaty tunningowe, ale nie wiem czy wszystkie mają hamownię. Czy można jechać do dowolnej czy najbardziej istotna jest doświadczone kadra i trzeba znaleźć polecane miejsce? Ile kosztuje taka usługa?

Marcin M&S tak, słyszałem o tym. Podejrzewam się, że to wejdzie, bo dobrze się wpisuje w nurt ekologii. Nie wiem czy w praktyce zatrzyma to nieuczciwe i degradujące środowisko praktyki. Na pewno właściciele aut lubiących olej dołożą środki finansowe do Budżetu Państwa. Poza tym ludzie, którzy sami dawali olej do wymiany mechanikowi pewnie przestaną to robić, bo za dużo będzie "zachodu", żeby brać od mechanika zużyty olej. Jeśli Twoje auto wymaga dużych dolewek oleju, to mam ProTip'a (tylko nie mów nikomu, żeby popyt się nie zwiększył :) - można ogłosić, że się przyjmie beczkę zużytego oleju i przy każdym kupowaniu dolewki odlewać po litrze zużytego :)

torzech też na to zwróciłem uwagę. Nie zgłębiałem tematu, ale przyszły mi do głowy 2 pomysły. Pierwszy taki sam jak Tobie, a drugi (mało prawdopodobny), że to specjalna troska o kierowcę, by się nie dzióbał w nogę albo rękę ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 sie 2020, 12:50

Nie każde NC ma klime, tak samo nie każde ma DSC.

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 sie 2020, 13:08

MajKar,
zapytaj właściciela czy samochód nie był kupiony w trójmieście. Z 5-6 lat temu oglądałem tam właśnie srebrną NC po swapie na 2,0 (mój pierwszy kontakt z NC). Gazu w tamtej nie było, ale mógł być zamontowany później. Ogólnie pamiętam, że samochód zrobił na mnie wrażenie gruza :) Rdza od spodu już wyraźnie go brała i ogólnie samochód był wymęczony wizualnie, aczkolwiek silnik chodził ok. Też był tani jak na tamte czasy :)
Srebrnych NC po takim swapie pewnie dużo nie ma, więc jakaś szansa jest, że to ten sam egzemplarz. Możesz zapytać.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
MajKar
Posty: 56
Rejestracja: 28 cze 2020, 0:04
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

14 sie 2020, 17:01

Fifkers, dzięki. Łał. Jestem pod wrażeniem Twojej pamięci i doświadczenia. Z właścicielem rozmawiałem parę dni temu chcąc się umówić na oględziny, ale akurat auto było daleko. Jeśli dobrze pamiętam, to rozmówca powiedział, że to NC zostało kupione ok. 6-7 lat temu w Gdańsku. Może poprzedni właściciel jeździł po plaży, a świeża morska bryza zaopiekowała się jego nadwoziem ;) Na aukcji jest napisane, że w 2018 r. progi zostały wymienione, auto pomalowane i podwozie zakonserwowane. Może takie SPA zregenerowało egzemplarz czy mimo wszystko uważasz, że to mina?

Alex, dzięki za informacje. Jak na pierwszy rzut oka rozpoznać czy NC ma klimę? Podejrzewam, że za klimę mogą odpowiadać zaznaczone poniżej przewody (zdjęcie z innego egzemplarza).
Załączniki
MX-5 NC przewody od klimy.jpg
MX-5 NC przewody od klimy.jpg (243.07 KiB) Przejrzano 2323 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 sie 2020, 18:49

Tak, te rurki to klima

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 sie 2020, 19:25

Jeżeli sie wahasz miedzy nc a nb to musisz sobie odpowiedzieć tylko na dwa pytania:
1.Czy jechałeś jako kierowca jednym i drugim w wersji jaką planujesz kupic?
2. Czy bardziej potrzebujesz auto na daily czy bardziej do fanu z jazdy?

Nbfl na całoroczny użytek jako daily to gorszy pomysł niż nc.
Może nc to lepszy samochód ale nb to lepsza miata 😉 i fun z jazdy jest moim zdaniem większy.

Wspomniałeś że wolisz mocniejsze auta - ani jedno ani drugie takim nie jest. W starciu z pasatem tdi spod świateł leżysz i kwiczysz niezależnie czy to nc czy nb 😁
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 sie 2020, 19:58

Klimę poznasz po rurkach, które zaznaczyłeś, a jeśli nie ma zdjęcia komory silnika to po prostu patrz czy na desce rozdzielczej na pokrętle od regulacji nawiewu jest napis AC.
Co do samego samochodu to wiesz, bez oględzin to wróżenie z fusów. Może obecny właściciel o niego zadbał i porobił co trzeba. Cena jest atrakcyjna, więc też można przymknąć oko na niektóre rzeczy. Masz go pod nosem to jedź i oglądaj ;) Okaże się co i jak.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 sie 2020, 21:36

No nie przesadzajmy z tymi tragicznymi osiągami mx5. NC 2.0 robi 0-100 w jakieś 7.5s, da się z tym żyć

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 sie 2020, 22:03

Alex pisze:
14 sie 2020, 21:36
No nie przesadzajmy z tymi tragicznymi osiągami mx5. NC 2.0 robi 0-100 w jakieś 7.5s, da się z tym żyć Obrazek

przy użyciu Tapatalka
No to akurat tak jak passat tdi 😉
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

15 sie 2020, 8:09

Tylko, że w mx-5 przy tym samym przyspieszeniu co w passacie czujesz to przyspieszenie 2x bardziej i gęba się cieszy. Gdyby patrzeć tylko na dane na papierze to nikt by tego samochodu nie kupował do dynamicznej jazdy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 sie 2020, 8:20

Fifkers pisze:
15 sie 2020, 8:09
Tylko, że w mx-5 przy tym samym przyspieszeniu co w passacie czujesz to przyspieszenie 2x bardziej i gęba się cieszy. Gdyby patrzeć tylko na dane na papierze to nikt by tego samochodu nie kupował do dynamicznej jazdy.
Dlatego napisałem że nb daje więcej fanu. Gaz do dechy, wchodzisz w zakręt walcząc o przyczepność starając sie opanować samochód. Na wyjściu z zakrętu,zlany potem i szczęśliwy że przeżyłeś zerkasz na zegary a tam 50km/h 😁
SourChocolate
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2020, 20:36
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Opole

15 sie 2020, 19:19

mutra pisze:
15 sie 2020, 8:20
Dlatego napisałem że nb daje więcej fanu. Gaz do dechy, wchodzisz w zakręt walcząc o przyczepność starając sie opanować samochód. Na wyjściu z zakrętu,zlany potem i szczęśliwy że przeżyłeś zerkasz na zegary a tam 50km/h 😁
Dokladnie. Za mlodych lat odpowiednikiem powyzszego byla walka z prawami fizyki przy pomocy motorynki/komara/jawy 50 itp. Ach te emocje... :bicz:
:lol:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

15 sie 2020, 23:03

Przy okazji swapu z 1.8 na 2.0 trzeba wymienić ECU i. Pociągnąć wiązkę do vvt. Można zrobić SWAP bez podmiany ECU ale wtedy silnik działa bez zmiennych faz rozrządu. Dodatkowo w żadnym 1.8 NC nie było szpery.
Co do 5b skrzyni to do daily bardzo dobry wybór
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

16 sie 2020, 19:16

pistenbully pisze:
12 sie 2020, 12:42

Garaż w mieście wart tyle co NB+NC.
A wówczas to już lepiej ND pod chmurką trzymać ;)
To już od miasta zależy - mieszkam w Poznaniu, po tym jak porysowano mi pod blokiem Nb kupiłem miejsce parkingowe w hali garażowej (kosztowo niewiele więcej niż Nb ale spokój był dla mnie ważniejszy niż $$ - poza tym, auto na wartości traci a miejsce nie :)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

16 sie 2020, 19:22


tytusr pisze:Dodatkowo w żadnym 1.8 NC nie było szpery.
Była w Kirei, edycja specjalna na polski rynek, sprzedaje taką teraz jeden forumowicz.

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... DgxVc.html


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ