Wasze doświadczenia z dostawczakami

Kupuje dostawczaka. Podzielcie sie swoimi doświadczeniami. Co kupić? Czego unikać?

Rozmowy inne, nie koniecznie o MX-5 ... wchodzisz tu na własną odpowiedzialność.

Moderator: Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 cze 2020, 21:08

Kolejny raz potrzebuje technicznej pomocy od naszej ekipy bo dedykowane fora są delikatnie mówiąc "niezorientowane" w temacie.

Szukam dużego (największego na kat B) dostawczaka, bezawaryjnego i z raczej mocnym silnikiem.
Auto będzie jeździć w pełni obciążone (zabudowa) i ciągać lawetę z wiadomym autem :geeejj:.

Początkowy plan zakładał fiata ducato z 3.0 od iveco, ale tutaj w UK z tym silnikiem idzie dostać co najwyżej ex-karetke z przebiegiem w granicach 400-800 tys mil.

Jakie macie doświadczenia z 4-6-8 letnimi Crafterami/sprinterami/Movano/Master/boxer/Ducato?
Szczególnie zależy mi na opinii o awaryjności układu napędowego
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 cze 2020, 22:21

O...to tutaj mogę się wypowiedzieć. W mojej pracy jeździłem:
Ducato- 2,2 litra, chyba najwięcej bo zrobiłem nim 100 tys.
Crafterem, Masterem,Boxerem, Sprinterem, a od początku roku jeżdżę Transitem , zrobiłem nim już 26 tys.

W większości przypadków były to auta nowe, lub 2-4 letnie.
Jeśli miałbym wybrać pod względem awaryjności....to..... Ducato. Jeździłem nim od przebiegu 40 tys do 140 tys. Przez ten okres zepsuło się:
- rozrusznik
-wysprzeglik
Koniec.
Pod względem komfortu i mocy zdecydowanie najlepszy jest Crafter. Ale spalanie- masakra- awarie- wtryski, przeguby.
Pod względem zawieszenia- najlepszy jest Transit - sztywno w zakretach- jak na busa:) Ale przy przebiegu 28 tys pękła pokrywa rozrządu,wywaliło olej przez uszczelnienia, problemy z wtryskami.
Nie jeździłem silnikiem 3,0 w Ducato ale faktycznie wszyscy go polecają.
Mój wybór Ducato- niestety z tym u Ciebie słabo....
Mam nadzieję że coś pomogłem:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

18 cze 2020, 23:43

Tomai pisze:
18 cze 2020, 22:21
O...to tutaj mogę się wypowiedzieć. W mojej pracy jeździłem:
Ducato- 2,2 litra, chyba najwięcej bo zrobiłem nim 100 tys.
Crafterem, Masterem,Boxerem, Sprinterem, a od początku roku jeżdżę Transitem , zrobiłem nim już 26 tys.

W większości przypadków były to auta nowe, lub 2-4 letnie.
Jeśli miałbym wybrać pod względem awaryjności....to..... Ducato. Jeździłem nim od przebiegu 40 tys do 140 tys. Przez ten okres zepsuło się:
- rozrusznik
-wysprzeglik
Koniec.
Pod względem komfortu i mocy zdecydowanie najlepszy jest Crafter. Ale spalanie- masakra- awarie- wtryski, przeguby.
Pod względem zawieszenia- najlepszy jest Transit - sztywno w zakretach- jak na busa:) Ale przy przebiegu 28 tys pękła pokrywa rozrządu,wywaliło olej przez uszczelnienia, problemy z wtryskami.
Nie jeździłem silnikiem 3,0 w Ducato ale faktycznie wszyscy go polecają.
Mój wybór Ducato- niestety z tym u Ciebie słabo....
Mam nadzieję że coś pomogłem:)
Dzięki za info
3.0 to jest lokomotywa - idzie równo do prędkości mocno powyżej dopuszczalnych 😁

Ten Ducato którym jeździłeś to który był rocznik?
Citroen/peugeot/fiat to ten sam samochód ale w silnikach było sporo zamieszania i nie wiem czy 2.2 z fiata to to samo co w citroenie???

Mnie w transicie najbardziej raziło wykończenie kabiny, chociaż siedziało sie najbardziej "sportowo"
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 cze 2020, 5:16

"nie ma kariery bez T4"

Sam nie jestem użytkownikiem busów i nigdy nie byłem. Jednak w mojej branży sporo tego jest katowane. I w firmach z którymi się zetknąłem było to najczęściej Ducato. Często zastępowane kolejnym i następnym (przy czym znaczek zależał od aktualnych rabatów). Chwalone za ogólną trwałość, rozsądne koszty. Jako wadę wymieniano niski prześwit.
Natomiast znane mi egzemplarze to najczęściej najmniejsza lub średnia buda.
Kolejne często występujące w przyrodzie auto to Master/Movano - jego cechą jest najlepszy stosunek ceny do objętości paki. Ale nie miałem bliższej styczności. Nikt też tych aut nie chwalił.
Jeżeli chodzi o jazdę pod obciążeniem (np. warsztat, sprzęt, wiertnice, silniki, dostawy paliw) to jednak króluje Sprinter. Ogólnie chwalony jako technicznie dobry. Ale drogi w utrzymaniu. Wydaje mi się, że wraz z Iveco znajdziesz w nim największą objętość jak na furgon. No i oba dostępne z mocnymi 3.0.

Może nie pomogłem, ale obserwuję temat z zaciekawieniem ;)
Ostatnio zmieniony 19 cze 2020, 7:27 przez pistenbully, łącznie zmieniany 1 raz.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 cze 2020, 6:17

Ducato to był rocznik 2015.
Nie wiem czy to są te same silniki, ale jak spojrzałem pod maskę Ducato a Boxera to wyglądało to inaczej.

Jeśli chodzi o Sprintera, też ma fajny silnik-ładnie przyspiesza i komfort. Mamy rocznik 2019, ale ciągle jeździ do serwisu z awariami elektroniki/ elektryki.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 cze 2020, 11:01

Dzięki za opinie.
niestety Iveco nie wchodzi w grę - ma małą ładowność w wersji na kat B.
Na Ducato z 3.0 poluje cały czas ale szanse na furgon z tym silnikiem są minimalne niestety
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 cze 2020, 11:26

Ale czy to ma być bus? Czy zabudowa na podwoziu?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2020, 11:28

ja z kolei obserwuje na firmowych autach ze z Fiatami mamy wiele zlych doswiadczen. To jest generalnie firma ktora od lat bohatersko walczy z problemami nieznanymi w innych. Alternatory, zamki w drzwiach, wycieraczki, przelaczniki

Ducato tez mielismy. Przez dluzszy czas serwis bohatersko wojowal z przecierajaca sie wiazka w tylnych drzwiach, wariujaca elektronika zamkow i czegos jeszcze, tylnymi hamulcami. Silnik (chyba 2.8) byl akurat niezly dopoki po gwarancji nie trafil w rece partaczy w pewnym serwisie, potem byla rownia pochyla. Ale uczciwie przynaje ze uwazam ze nie byl winny silnik tylko partacze i flotomistrz w naszej firmie.

Sporo lepsze doswiadczenia mamy za to z Peugeotami bo juz mamy chyba 11go. Acz i tu zdarzaly sie wpadki typu zerwanie rozrzadu 2 dni po zakonczeniu gwarancji w Partnerze (z peugeotem nie udalo sie dogadac, na szczescie remont silnika nie byl az taki drogi) czy tajemnicze problemy z elektronika w nowym Expercie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 cze 2020, 11:42

pistenbully pisze:
19 cze 2020, 11:26
Ale czy to ma być bus? Czy zabudowa na podwoziu?
Bus-blaszak. No chyba że sie trafi przeszklony
Alex pisze:
19 cze 2020, 11:28
ja z kolei obserwuje na firmowych autach ze z Fiatami mamy wiele zlych doswiadczen. To jest generalnie firma ktora od lat bohatersko walczy z problemami nieznanymi w innych. Alternatory, zamki w drzwiach, wycieraczki, przelaczniki

Ducato tez mielismy. Przez dluzszy czas serwis bohatersko wojowal z przecierajaca sie wiazka w tylnych drzwiach, wariujaca elektronika zamkow i czegos jeszcze, tylnymi hamulcami. Silnik (chyba 2.8) byl akurat niezly dopoki po gwarancji nie trafil w rece partaczy w pewnym serwisie, potem byla rownia pochyla. Ale uczciwie przynaje ze uwazam ze nie byl winny silnik tylko partacze i flotomistrz w naszej firmie.

Sporo lepsze doswiadczenia mamy za to z Peugeotami bo juz mamy chyba 11go. Acz i tu zdarzaly sie wpadki typu zerwanie rozrzadu 2 dni po zakonczeniu gwarancji w Partnerze (z peugeotem nie udalo sie dogadac, na szczescie remont silnika nie byl az taki drogi) czy tajemnicze problemy z elektronika w nowym Expercie
pamiętasz który to był rocznik tego Ducato?
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 cze 2020, 14:00

Fiaty zawsze miały i pewnie zawsze będą mieć problemy z elektryką. Podobnie jak renault. Jeśli widzisz na mieście auto mrugające całą tylną lampą tylko nie kierunkowskazem, to to jest albo fiat albo renault. Więc to trzeba przyjąć na klatę po prostu jeśli się szuka ducato.

A tak w ogóle, to dobrze zrozumiałem, że chcesz z niego zrobić kampera? Jeśli tak, to może transit tt5/tt9 nugget westfalii? Czy są poza budżetem? Brytole jako zwolennicy forda powinni mieć tego sporo na rynku.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 cze 2020, 14:10

pirul pisze:
19 cze 2020, 14:00
Fiaty zawsze miały i pewnie zawsze będą mieć problemy z elektryką. Podobnie jak renault. Jeśli widzisz na mieście auto mrugające całą tylną lampą tylko nie kierunkowskazem, to to jest albo fiat albo renault. Więc to trzeba przyjąć na klatę po prostu jeśli się szuka ducato.

A tak w ogóle, to dobrze zrozumiałem, że chcesz z niego zrobić kampera? Jeśli tak, to może transit tt5/tt9 nugget westfalii? Czy są poza budżetem? Brytole jako zwolennicy forda powinni mieć tego sporo na rynku.
Tak, planuje konwersję do kampera ale mam specyficzne potrzeby (klatki dla psów, instalacja do tlenu pod ciśnieniem itp) więc gotowe zabudowy odpadają. W grę wchodziłby tylko transit jumbo.
Inna sprawa,że tu kamper na ducto z początku lat 90 potrafi kosztować 10-15 tys funtów.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

19 cze 2020, 14:15

mutra pisze:
19 cze 2020, 14:10
tu kamper na ducto z początku lat 90 potrafi kosztować 10-15 tys funtów.
No tak, kraj caravaningu...
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 cze 2020, 14:18

pirul pisze:
19 cze 2020, 14:15
mutra pisze:
19 cze 2020, 14:10
tu kamper na ducto z początku lat 90 potrafi kosztować 10-15 tys funtów.
No tak, kraj caravaningu...
Żeby tak jeszcze mieli pojęcie jak te kampery budowac 😉
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2094
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

19 cze 2020, 15:06

Ach, taką zabudowę! Rób Pan kategorię C!
0e62bd11df6d2c2d82474c3afd2aa9c2.jpg
0e62bd11df6d2c2d82474c3afd2aa9c2.jpg (1.2 MiB) Przejrzano 1308 razy
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

19 cze 2020, 15:37

pistenbully pisze:
19 cze 2020, 15:06
Ach, taką zabudowę! Rób Pan kategorię C!

0e62bd11df6d2c2d82474c3afd2aa9c2.jpg
rozważałem ;) ale wtedy i ja, i moja druga połowa musielibysmy poświecić czas. Doszły by ograniczenia związane z parkowaniem, przeglądami i ubezpieczeniem takiego auta.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4587
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 cze 2020, 16:15

Przypomniało mi się. To było Ducato 2010 silnik nie 2.8 tylko 2.3mj 120km. Bardzo podobał mi się w nim totalny brak turbodziury. Niestety już powyżej 2500 zaczynało slabnac a od 3000 niewiele się dzialo.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2020, 17:36

Do zamknięcia :mrgreen:
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

14 paź 2020, 18:34

Pokaż!
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 paź 2020, 21:02

pirul pisze:
14 paź 2020, 18:34
Pokaż!
W piątek rano odbieram, jak przyjade do domu to się pochwalę 😉
ODPOWIEDZ